Tyttö on 2 kk 1 viikkoo vanha. Herää yöllä 2 kertaa ja päivä menee seuraavanlaisesti. Herää aamulla 7.30-8.00. Valvoo tunnin puoltoista ja sit menee omaan sänkyyn nukkumaan. Imetän tytön ja laitan sänkyyn odottamaan unta ja sinne nukahtaa itsekseen. Käyn laittamassa muutaman kerran tuttia jos tutti putoaa suusta ennen nukahtamista. Nukkuu tunnin tai kaksi. Vaunuilla lähdetään ulos klo 11-12.00. Tyttö nukkuu partsilla päiväunet 4-5,30 tuntia. Sitten ottaa vielä partsilla tai omassa sängyssä ennen iltaa 15 min-30 min unet. Iltaunille mennään 19.30-20.00. Tässä vaiheessa meillä yleensä alkaa itkukonsertti ja en tiedä miksi? Muutaman kerran olen selvästi laittanut väsymyksen piikkiin. Tyttö ei jaksa valvoa kun maksimissaan 2 tuntia. Ennen nukkummanmenoa tyttö ei ime rintaa, koska huuto kerkee aina alkaa ennenkun kerkeen antaa rintaa. Kun tyttö alkaa huutaa, ei kelpaa rinta eikä tutti. Tyttö huutaa joka ilta 10 min-2 tuntia. Kun tyttö huutaa pitelen sylissä ja heijaan. Huuto ei lopu/helpota vaikka isä ottaa. Iltaunille mennessä mennään meidän makkariin jossa on hämärää ja siellä on tarkotus aina imettää hämärässä että tyttö tajuais että nyt mennään yöunille. Iltaisin ei onnistu se että imetän ja laitan tytön omaan sänkyyn odottamaan unta niinkuin aamupäivällä tehdään. Iltaisin kun tyttö huutaa, hän nukahtaa syliin tai on ihan horroksessa ja sitten siirrän omaan sänkyyn. Onko kellään neuvoa mikä meillä mättää iltaisin?? Teenkö jotain väärin? Olen kyllä tosi tyytyväinen että tyttö nukkuu periaatteessa koko päivän partsilla, niin saan touhuta omia hommia ja esim levätä. Iltahuudot jaksan koska päivät menee meillä tosi hyvin. Päivisin ei tyttö nukkumnaanmennessä itke. Yöllä joudun usein laittamaan tuttia suuhun kun tutti tippuu, joskus aivan liian monta kertaa. Yöt menee muuten ihan hyvin. Niin ja omasta mielestä tytöllä ei ole vatsavaivoja. Syö ja vatsa toimii normaalisti.Mitä voisin kokeilla iltahuutoihin? Otan kaikki neuvot vastaan.
2 kk iltahuuto
8
4276
Vastaukset
- äiti 01/07
ihan samoin täällä...Päiväkin menee suurin piirtein samoihin aikatauluihin teidän kanssa...
vinkkejä siis kaivataan- mamilu
Meillä poika 3kk 3vk menee kiltisti nukkumaan kun vaan vie sänkyyn. joskus saattaa nukahtaa tissille. Mut just tossa 2kk iässä oli meilläkin kaameat huudot kun sänkyyn laittoi. sitkeästi vaan olin vierellä tutia annoin ja välillä olitin syliin, mut sit taas takas sänkyyn . uskon että meillä poika vaan oli liian väsynyt eikä jotenkin malttanut ruveta nukkumaan.
- Anneli 33
mamilu kirjoitti:
Meillä poika 3kk 3vk menee kiltisti nukkumaan kun vaan vie sänkyyn. joskus saattaa nukahtaa tissille. Mut just tossa 2kk iässä oli meilläkin kaameat huudot kun sänkyyn laittoi. sitkeästi vaan olin vierellä tutia annoin ja välillä olitin syliin, mut sit taas takas sänkyyn . uskon että meillä poika vaan oli liian väsynyt eikä jotenkin malttanut ruveta nukkumaan.
Moi
Esikoisen kanssa oli ihan sama juttu jolloin minun äiti sanoi kolmen lapsen kokemuksella ett lapsi on nälkäinen. Ja kun alettiin opettelee kiinteitä ongelma loppui heti.
Itse nyt tämän toisen kanssa olen huomannut että vatsa vääntää iltaisin mistä se ettei ole hyvä olla. Hankin avent koliikki tuttipullon.. auttoi hieman.. sitten aloin antaa Rela tippoja iltaisen maidon kanssa jotka auttavat vatsan vääntämiseen myös hieman mutta lopullisesti auttoi vasta kun siirryin tuttelista semperiin. Illalla myös syödään tunnin välein.. vuoroin tissiä ja vuoroin semperiä. Myös esikoinen oli tällainen iltatankkaaja ja sitten nukkuikin yön tosi hyvin kuten tämä toinenkin poika joka on nyt 2kk.
Meillä nukutaan kahdet pitkät päikkärit ulkona 9-11 ja 12-16 sekä vielä pienet tunnin unet illalla. Minusta tuo 4 h päikkäri on ihan hyvä ja yöt ovat ihan rauhaisat. Vauva voi huutaa nälän lisäksi myös yliväsymystä.
Minun kumpikaan poika ei olisi jaksanut noin lyhyillä päikkäreillä 4h tunti mutta molemmat on nukkunut aina päikkärit ulkona jonka ei sanota vievän niin paljoa yöunia kuin sisällä nukkumisen.
Anneli
- pimpu
Oletko ihan varma ettei teillä ole masuvaivoja, heittääkö vaavi itsensä suoraks ennen kun huuto alkaa?
Meillä iltahuuto johtu nimittäin masuvaivoista ja apu saatiin vyöhyketerapiasta! - montaa asiaa
Meillä iltahuuto alkoi muutaman viikon ikäisenä ja jatkuu edelleen nyt kun vauva yli 2kk. On kuitenkin saatu helpotusta kokeilemalla monia keinoja ja nyt huudot ovat pätkittäisiä, kun aiemmin olisi huutanut koko ajan jos ei olisi ollut tissillä. Oli aika ahdistavaa kun jossain vaiheessa tissitys saattoi kestää lähes yhtä jaksoisesti kuusikin tuntia illalla.
Ensimmäisenä kokeilimme neuvolassa neuvottuja ilmavaivalääkkeitä Disflatyliä kun vauvalla selvästi on ilmavaivaa. Auttoi selvästi heti. Lisäksi aloimme kylvettää joka ilta, mikä oli myös terkkarin neuvo. Kaikille ei sovi usein kylvetys koska iho voi kärsiä.
Sitten aloimme kiinnittää huomiota vieraisiin ja vierailuihin. Niinä päivinä ja iltoina kun vauva näki paljon ihmisiä, oli hurjat myöhäisillat. Kun rajoittaa liikaa ihmisten näkemistä menee paremmin.
Seuraava lisärauhoittaja olivat ulkoilut. Parit päiväunet ulkona. Joskus on tosi hyviä iltoja kun käy ulkona esim. vielä 18-19. Yleensäkin on huomattu, että mitä enemmän saa unta päivällä niin on rauhallisempi illalla kun ei ole yliväsynyt ja kierroksilla.
Meillä huutaa myös sitä jos vaipassa on mitään ylimääräistä joten kuivalla vaipalla on rauhallisempi.
Muuten illalla meillä ja vähennetää valaitusta ja ääntä joka ilta suht samaan aikaan, hyräillään ja kannellaan. Meidän vauva ei koskaan nukahda yksin omaan sänkyynsä. Vaatii aina äidin läheisyyden ja yleensä vielä tissinkin. Sitten kun on kunnolla unessa siirretään omaan sänkyyn ja nukkuu tosi hyvin yöllä illan levottomuudesta huolimatta.- edelliseen
Lisäksi kun meillä selvästi on vatsavaivaakin ja oli ihottumaa aloitin maidottoman ja soijattoman ruokavalion ja käytän kauramaitotuotteita. Muutenkin katson hyvin tarkkaan mitä syön. Ruokavalion muutoskin on parantanut iltoja lisää.
- Mokka
Kiitos valaisevasta vastauksesta. Meillä kyllä tää huuto alkoi vasta 2 kk:n paikkeilla ja on ainoastaan iltaisin. Tyttö ei juurikaan viihdy tissillä, ei ole mikään lutkuttaja. Imee maidon nälkäänsä ja lopettaa. Tyttö on päivisin itse aurinko, mutta ihan kuin jotenkin vaistoo että nyt on ilta nyt alkaa huuto. Eilenkin huuti 45 min. Me ollaan karsittu just kyläilyt ja kaikki ylimääräiset ja eletään tytön unien mukaan. Nukkuu kahdet päikkärit ulkona. Tyttö röyhtäsee hyvin ja pierujakin tulee. Jotenkin mä en vaan osaa ajatella että ois vatsavaivoja kun merkit ei viittaa niihin. Mutta voihan se olla niitäkin, ehkä en vaan osaa niitä tulkita. Eilen illalla kun tyttö huuti ajattelin että oisiko vyöhyketerapiasta mitään apua? Osaatko sanoa? Näin vaan neuvolan ilmotustaululla sellasen ilmotuksen ja ajattelin että pitäiskö koittaa. Mitä itse olet mieltä? Jaksan kyllä iltahuudot ihan hyvin, mutta joskus kun on itse nukkunut huonosti niin silloin on oman jaksamisen kanssa tekemistä.
- aiheesta
on ollut paljon puhetta. Meilläkin poika huusi juuri tuolloin 2 kk:n iässä illat. Joka ilta oli pelkkää kanniskelua ja kävelyä, heti kun istuit tai pysähdyit niin itku alkoi.
Tätä ruljanssia kesti noin 4 viikkoa, sitten se loppui yhtä seinään kuin oli alkanutkin. Jostakin olen lukenut ja kuullut, että vauvoilla on juuri tuossa iässä joku itkuisuuskausi. Tiedä sitten, mutta näin monilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322325- 792178
- 951996
- 541896
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339