Rotua vaihtamassa

kysymyksiä

Koko ikäni (harrastustaustaa pian 20 vuotta) saksanpaimenkoiria harrastenaana ja rodun viimeaikaiseen terveys- ja erityisesti luonteen kehitykseen hyvin pettyneenä olen päätynyt vaihtamaan rodun toiseen pk-puolelta. Tällä erää kotona on vielä pappa 9 v, mutta uutta harrastuskaveria etsin aktiivisesti, rotuvaihtoehtona joko bokseri tai malikka.

Kaikenlainen info rodusta on erittäin tervetullutta, erityisesti jos joku osaa verrata saksanpaimeneen, niin minäkin saatan ymmärtää. Koulutettavuus, kovuus, aktiivinen lienee? Osaako rauhoittua kotona? Kuinka säänkestävä tuo karva on? Hyviä kasvattajia, nimenomaan käyttöön, saisi vinkata jos uskaltaa! Harrastuskokemusta löytyy kansalliselta puolelta jäljestä ja hausta, lisäksi suojelukokeissa on rampattu ihan riittämiin, tokoa, agilityä ja pelastushommia on tehty ihan omaksi iloksi. Vahvasti saalisviettinen koira olisi hakusessa. Mikä rodun terveystilanne on?

Onko bokseri vieraita kohtaan kuinka pidättyväinen? Itse olen tottunut elämään sellaisten koirien kanssa, jotka kuitenkin laskevat vieraat parin haukahduksen kera ovesta sisälle.

Kiitos!

3

954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saksanpaimenen jälkeen

      taloudessa ensimmäinen bokseri (ikää parisen vuotta). Aktiivinen bokseri kyllä on, meidän koira on loppujen lopuksi aika pehmeä, toimii hyvin äänen painolla kuten myös sakuni. Kotioloissa jos mitään ei tapahdu niin koira on hyvinkin rauhallinen mutta kun jotain tapahtuu niin sen myös huomaa. Karvasta; meillä on mantteli talvisin käytössä vain kovalla pakkasella ja tuulella. Oikeastaan niin kauan kun koira liikkuu niin ei ole kylmä tullut, ennen ja jälkeen treenien olen autossa odottelun ajan pitänyt kanssa manttelia päällä. Yleisestä terveystilanteesta en osaa sen kummemmin sanoa liekö auttaa jos käyt koiranetistä katselemassa terveystuloksia niin saat varmaan hyvän kuvan tilanteesta. Mun koira on pysynyt kyllä hyvinkin terveenä. Meidän koira on hyvinkin sosiaalinen jos vieraita tulee niin saattaa kiivetä syliin. Vieraiden käsistä ei ota nameja paitsi ehkä kotioloissa pitkän mietinnän jälkeen. Tietyissä tilanteissa olen havainnut pidättyväisyyttä vieraita kohtaan. En nyt tiedä autoinko yhtään mutta jos sulla on jotain tarkentavia kysymyksiä niin voin yrittää vastailla..

      • vaihteleva

        Yleisesti ottaen bokserinkaan terveystilastot eivät ole mieltä ylentäviä. Rodulla on paljon sairauksia (sydän, selkä, lonkka, kasvaimia ym ym)ja jos huono tuuri käy niin sattuu omalle koiralle. Tutustuhan paremmin Suomen bokseriyhdistyksen sivuille niin saat paremmin tietoa.


    • =)-

      Tutustuhan Ma Bakers ja Apfels kenneleihin, näistä voisit löytää tarkoituksiisi sopivan toimintakykyisen koiran.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1747
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1746
    7. 121
      1712
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe