PENTUPAKETTI

Tärkeää

Kääpiökoiraa hankkivat!
Mitä toivoisitte kasvattajan mukaan antaman pentupakkauksen sisältävän?
Nimenomaan siis KÄÄPIÖkoiraa hankkivat.

13

4452

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä täällä hei

no enpä tiedä kääpiökoirasta, mutta pennun pakettiin olisi kiva saada ruokaa sekä leluja&luita. ehkä nuo lelut ja luut voisivat olla sitten sellaisia kääpiökoirille tarkoitettuja, eli ei mitään kilon luita pakettiin. joku takkikin olisi hyvä jos on talvella palelevaa rotua. ehkä myös kengät niin ei kura tartu tassuihin.

• Pentunen

Meillä tuli pentupaketissa lelu, ruokaa, namupaloja, hihna, kaulapanta ja kansio jossa ohjeita. Kaikki olivat erittäin mukavia, mutta näin ensikertalaisen koiran omistajan kannalta tuo ohjeita sisältävä kansio oli aivan mahtava. Sieltä löytyy perus neuvoja ja ohjeita mitä missäkin tilanteessa kannattaa tehdä, millaisia ruokia ei saa antaa ja miten alkaa kouluttamaan koiraa. Pentu nyt jo yli puoli vuotias, mutta edelleen välillä tulee vilkaistua ohjeita kansiosta. Meillä tosin ei ole kääpiörotu mutta nuo kaikki käynee kaiken kokoisille koirille.

• kääppänä tyttö

ruokaa, hoito-ohjeet muutpaperit tieysti.Hihna, panta, leluja, kuljetusboxi, nukkumapeti, puruluita. Mielestäni hyvä, että saa kaikki välttämättöminnät heti mukaan.

• hemmetissä

kasvattajan pitää ostaa kaikki valmiiksi tai ylipäätänsäkkään mitään!joka koiran hankkii ostaa kyllä tarpeelliset tarvikkeet,eleenä ymmärrän lelu tai jokin pieni mukaan eroikävää hillitsee ja tuttua ruokaa alkupäiviksi. mutta että vaaditaan jo jumalaton määrä tarvikkeita on jo liikaa!kohtahan pitää maksaa sen koiran ylläpitokin jos aletaan vaatimaan niin vaaditaan sitten kunnolla!tämän takiakko hinnat nousee ja nousee?miettikää!!

• Höpö höpö.-....

KUKAAN EI OLE VAATINUT MITÄÄN!!!
        luehan uudestaan...eli kysyttiin mitä yleensä annetaan mukaan...! :)
        MUlla kyllä labbis mutta vastaan silti. Eli viime kesä haettiin ja mukaan annettiin pentu panta,ruokaa 5kg,tietty kaikki paperit, lelu ja monta sivua pitkät kirjalliset ohjeet,.. :)
        HYVIN ON TOIMINUT

KUkaan ei ole vaatinut keneltäkään mitään,eli lopetahan turhat jauhannat!

• Höpö Höpö
        Höpö höpö.-.... kirjoitti:

KUKAAN EI OLE VAATINUT MITÄÄN!!!
        luehan uudestaan...eli kysyttiin mitä yleensä annetaan mukaan...! :)
        MUlla kyllä labbis mutta vastaan silti. Eli viime kesä haettiin ja mukaan annettiin pentu panta,ruokaa 5kg,tietty kaikki paperit, lelu ja monta sivua pitkät kirjalliset ohjeet,.. :)
        HYVIN ON TOIMINUT

KUkaan ei ole vaatinut keneltäkään mitään,eli lopetahan turhat jauhannat!

Eihän tämän kirjoittaja mitään vaadi, mutta ei tässä kirjoite siitäkään mitä yleensä mukaan annetaan, huh, huh... että takit ja kengätkin pitäis muka pennulle mukaan ostaa.
        --------------------------
        vastaan sinulle
        Kirjoittanut: minä täällä hei 28.3.2007 klo 14.46

no enpä tiedä kääpiökoirasta, mutta pennun pakettiin olisi kiva saada ruokaa sekä leluja&luita. ehkä nuo lelut ja luut voisivat olla sitten sellaisia kääpiökoirille tarkoitettuja, eli ei mitään kilon luita pakettiin. joku takkikin olisi hyvä jos on talvella palelevaa rotua. ehkä myös kengät niin ei kura tartu tassuihin.

• huhhuhhuh

Siis koiraahan minä olen kasvattajalta hakemassa. Kaikki muut tavarat kuuluvat omistajan hankittaviksi. Aivan järjettömiä määriä tavaraa joillain ollut kylkiäisinä. Nostaahan tuo tavara määrä jo kasvattajan kuluja ja pennun hintaa.

Me saatiin fleese-viltti (jossa tuttua hajua), 3kg pennulle tuttua ruokaa ja tietokansio. Kotimatkalle kasvattaja antoi mukaan siankorvan, jonka pentu oli oikeastaan saanut jo aamulla, muttei ollut ehtinyt syödä. Ja ennen kaikkea terve rokotettu, madotettu ja sosiaalinen pentu. En itse ainakaan kaivannut mitään muuta.

• alkup kirjoittaja

Kiitos kaikille vastauksista. Mitään älytöntä megapakettia en ole kasaamassa mutta seuraavat ajattelin laittaa mukaan:
        Penturuokaa jota ovat syöneet 4 kiloa 1,5 pussi joka tuli kaupan päälle
        puruluita (sellaisia joita meillä syövät)
        pieni namipussi
        ohjeita
        Huopa äiskän pentulaatikosta
        Pentutalutin jos ovat edelleen halpoja...
        Tietty laitan nää ilmaiset kasvattajan pentupakkaukset joita on tullut joka lävestä haettua annan pois.
        Matolääke (pieni canex tuubi)
        Pentu on tietysti rekisteröity ja paperit saa heti mukaan jos pentu on kokonaan maksettu. Lisäksi pentu mikrosirutettu ja madotettu, sosiaalistettu (halittu ja pusittu pilalle). Viimeisenä vaan ei vähäisimpänä kasvattajan 24 h puhelinpäivystys ja lupaus ottaa koira takaisin jos mitään vaan ikinä tapahtuu sellaista ettei sitä voi pitää.

• -girl-93-
        alkup kirjoittaja kirjoitti:

Kiitos kaikille vastauksista. Mitään älytöntä megapakettia en ole kasaamassa mutta seuraavat ajattelin laittaa mukaan:
        Penturuokaa jota ovat syöneet 4 kiloa 1,5 pussi joka tuli kaupan päälle
        puruluita (sellaisia joita meillä syövät)
        pieni namipussi
        ohjeita
        Huopa äiskän pentulaatikosta
        Pentutalutin jos ovat edelleen halpoja...
        Tietty laitan nää ilmaiset kasvattajan pentupakkaukset joita on tullut joka lävestä haettua annan pois.
        Matolääke (pieni canex tuubi)
        Pentu on tietysti rekisteröity ja paperit saa heti mukaan jos pentu on kokonaan maksettu. Lisäksi pentu mikrosirutettu ja madotettu, sosiaalistettu (halittu ja pusittu pilalle). Viimeisenä vaan ei vähäisimpänä kasvattajan 24 h puhelinpäivystys ja lupaus ottaa koira takaisin jos mitään vaan ikinä tapahtuu sellaista ettei sitä voi pitää.

Pakko minunkin vielä sanoa. Eli meillä sai ostaa koiralle pentupaketin, olikohan nyt 50 vai 100e, johon kuului: ruokaa, ruokakupit, shampoot, leluja, kynsisakset, hammasharja ja -tahna, harjat, kammat jne. Olin todella tyytyväinen kun ei täytynyt lähteä eri eläinkauppoihin seikkailemaan, vaan sai kätevästi kaiken heti. Toki lähtökohdat ovat erilaiset, kun kasvattaja tuo maahan näitä tuotteita ja pyörittää pientä kauppaa trimmauksen yhteydessä...

• Hupsua:)

kyllä munkin mielestä joltain kohdin tuo pentupaketti on mennu jo vähän yli. Itselleni tulee viikon päästä pentu ja sen mukana tulee pentuvaljaat ja talutushihna ja pentumuonaa. Kaipaisin kyllä mukaan hoito-ohjeita, joita varmasti saan kylläkin suullisena. Hoito-ohjeissa erityisesti haluaisin tietoa juuri tämän rodun pentujen ruokinnasta, lähinnä ruoan määrästä, ja siitä kuinka pitkiä lenkkejä uskaltaa kävellä ilman, että joutuu pelkäämään nivelien puolesta:)

Mielestäni on koiranottajan vastuulla ostaa itse lelut, puvut, pedit jne, koska sitähän se koiran hommaaminen on: vastuunottoa toisesta:)! Mutta ihanaahan tietty on jos kasvattaja laittaa yhden tutun lelun mukaan ja matkalle purtavaa:)!

• pentupakettiin

riittää tuttua ruokaa, kotiriepu, sekä kattava tietopaketti ko. rodusta ja ruokavinkkejä. paras apu on kuitenkin se, että saa kasvattajalle soittaa tai mailata kysymyksiä. sitä apua ei korvaa minkäänlainen paketti.

mun mielestä on kiva saada valita pennulle panta ja hihna.

• & muillekin

Kirjalliset hoito-ohjeet tulee kasvattajan antaa; se lukee kauppakirjassa. Pennunostajat voivat itsekin tutustua kauppakirjan ehtoihin jo ennen sen allekirjoittamista. Löytyy Suomen Kennelliiton sivulta.

Fiksua olisi kasvattajan taholta toimia niin, että kun pennun kaupasta sovitaan ostajan kanssa (silloin, kun käydään kasvattajan luona tutustumassa ja valitsemassa pentua, ja yhdessä päädytään koiran kauppaan), esitäytetään ja käydään läpi virallinen kauppakirja ja kasvattaja antaa hoito-/ruokintaohejkansion perheelle mukaan tutustumista varten jo etukäteen. Kauppakirjasta sitten ostajalle kopio mukaan kansioon ja kun pennun kotiinhakemisen aika koittaa, allkeirjoitetaan virallinen kauppakirja.

Tällä keinoin ostajakin on kerennyt tutustua hankintaansa ja sitoumukseensa rauhassa ja voi täsmentää seikkoja, jotka ovat jääneet epäselviksi jo ennen pennun kotiutumista.

Pennun mukaan tulevista kylkiäisistä: kuulostaa ennemminkin epätoivoiselta (molemmin puolin), jos kasvattaja on se, joka "vaatettaa" kasvattinsa ja laittaa pennun matkaan boxit ja peditkin. Jos ei ostajalla ole kykyä, halua tai varaa (?) itse huolehtia mistään, niin onko koira ylipäätään oikea hankinta? Tai jos kasvattajan on laitettava kaikki mahdollinen pennun mukana kylkiäisenä, se on joko lisätty hintaan tai pentunsa ovat ehkä varsin heikkomenekkisiä... En tiedä, onko noin, mutta tuollainen mielikuva kyllä ainakin minulle syntyy moisista.

Kohtuus kaikessa! Kotiin lähtevän pennun tärkein mukaanlaitettava on todellakin kirjallisena annettu hoito- ja ruokintaohjeistus, ettei tarvitse palstoilla kysellä, mitä pennulle pitää syöttää, monestiko päivässä ja paljonko kerralla. Tuo on kasvattajan ensisijainen tehtävä opastaessaan pennun uutta perhettä, sillä koirat ovat erilaisia - ei ole yhtä yleispätevää ja oikeaa ohjetta! Eläinlääkärintarkastustodistus, tunnistemerkintä ja rekkarit tulisi myös olla (ulkomaisten koirien käyttö jalostuksessa hidastaa kyllä rekkareiden saantia), noin niinkuin normitapauksessa. Omaa ruokaa ja ehkä joku oma tuttu lelu ja siinä se. Takana on kuitenkin 8 viikkoa tiivistä pennunhoitoa ja oikeiden elämäneväiden antamista sosiaalistamisineen, pesuineen ja käsittelyyn opettamisineen. Ei kasvattajan tarvitse todellakaan olla mikään hyväntekeväisyyslaitos.

• pentua odotellessa

Olen myös sitä mieltä, että pentupakettiin riittää kirjalliset hoito-ohjeet, pieni määrä ruokaa, johon pentu on tottunut sekä pyyhe/viltti, jossa tuttuja hajuja. Kiva (muttei pakollinen) extra olisi, jos pentukansiossa olisi vaikka kuvia pennun vanhemmista ja isovanhemmista, sisaruksista tms. Etukäteen on hyvä ohjeistaa ostajaa, että ottaa mukaan pahvilaatikon, pehmuketta ja vaikka makupaloja ja kipon ja pullon vettä kotimatkaa varten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1374
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1178
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      884
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      880
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      776
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      55
      758
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      101
      731
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      702
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60