Nimittäin tarjottin duunia ruotsin ajoon prosenttipalkalla. En ole ennen kulkenut ruotsis,kuullut vaan,että nopeat tiet.Ja sitten tämä prosentti mikä luvattiin on 16%.Olen myös kuullut,että ruotsis on työsuojelutarkastajat tarkempia kuin suomes????Eli kannaataako lähteä kokeileen tolla prossalla? Olis viikko aikaa päättää.Kiitollinen neuvoista etukäteen
Onko
12
2682
Vastaukset
- vastaus-
Olen ajanut Ruotsia ja Keski-Eurooppaa, kylläkin tuntipalkalla. Mutta sanon heti tuosta hinnasta, että olet edullinen työntekijä työnantajalle. Ei ne tiet Ruotsissa sun liksaa juurikaan nosta.
- Yksityisajattelija
Selkein palkkausmuoto on tuntipalkka.
Prosenttipalkan avulla yrittäjä siirtää osan liiketoimintariskistään työntekijälle, mikä ei ole kohtuullista eikä oikein, koska työntekijällä ei ole aitoa mahdollisuutta vaikuttaa tämän riskin toteutumiseen. Kuljettaja ajaa annetut kuormat ja siinä se, jos tulee poikkeuksellisia esteitä tai vastoinkäymisiä, voi näihin harvoin itse omalla toiminnallaan vaikuttaa.
Työnantajan ohjauksen ulkopuolella olevan työntekijän motivointiin on prosenttipalkan lisäksi vähän keinoja. Ikävä kyllä, työntekijöistä osa ei ymmärrä yrityksen menestymisen ja oman hyvinvoinnin välistä yhteyttä, vaan edellä mainitussa tilanteessa voisi ruveta työskentelemään vähemmän ahkerasti, koska tuntipalkka tulisi joka tapauksessa.
Tilanne on vaikea sekä työnantajan että -tekijän kannalta. Lähtökohtana pitää olla se, että yrittäjä palkkaa ahkerat ja vastuuntuntoiset työntekijät ja maksaa näille tehtyjen työtuntien mukaan palkkaa. Se on sitten yrittäjän velvollisuus hinnoitella palvelunsa siten, että kuljettajille pystyy palkan maksamaan oikein.
Ja lopuksi: en ole kommunisti tai demari enkä kuulu liittoon.Edellistä kommenttia oli ilo lukea, totuus oli kiteytetty nasevasti ja lyhyesti, Ei provoilua, vinoilua eikä lässytystä. Harvinainen kirjoitus täällä skeidan joukossa.
- markku-8071
mieltä kuin alalla loistavasti kiteyttetty näkökohdat molempien osapuolien näkökulmasta.
hyvää kesän odotusta kaikille. - FHARER
Miten muuten tossa kilsa/prossapalkas sekotetaan nuo päivärahat olen kuullut siitä mutta en muista
- Rekkailija
alalla kirjoitti:
Edellistä kommenttia oli ilo lukea, totuus oli kiteytetty nasevasti ja lyhyesti, Ei provoilua, vinoilua eikä lässytystä. Harvinainen kirjoitus täällä skeidan joukossa.
Pitkät ajat näitä hommia tehneenä tuossa on kaikki mitä kuljettajan harteille voi nostaa?
Eihän perunanpoimijakaan voi olla vastuussa minkälainen sato on tulossa. - hehhee...
"Ikävä kyllä, työntekijöistä osa ei ymmärrä yrityksen menestymisen ja oman hyvinvoinnin välistä yhteyttä"
Näillä asioilla on suht harvoin yhteyttä toisinsa kanssa. Kaikkein vähiten kuljetusalalla. En itsekään ole kommunisti enkä demari enkä ole koskaan kuulunut liittoon.
- Pertti_76
Jos välttämättä haluaa lähteä prosenteilla ajamaan, niin kannattaa harkita 24-26% paikkeilla. Sitten tietysti takuutunnit kahdelle viikolle eli 80h. Ja ole tarkka päivärahojensuhteen ettei ne kuulu prosentteihin tai muuten ole sisällytetty palkkaan.
- Sisun-kuljettaja
itse tuntipalkka Tessin mukaan ulkomaan päivärahat ja tarjoa sinä itsesi, jollei hyväksy se on työnantajan murhe?
- rahaa
Paljon muuten toi ruotsin päiväraha on tänään
- Haanpääläinen
rahaa kirjoitti:
Paljon muuten toi ruotsin päiväraha on tänään
54,70
- Nimessä
Älä missään nimessä lähde prosentti tai kilometritaksalla Ruotsiin. Siellä on viranomaisilla vähän toisenlainen näkemys näistä ajo- ja lepoajoista Esm. jos et ole muistanut kääntää valitsin näppäintä piirturisi oikeaan asentoon,niin se maksaa 3000sek tänään.Ja onhan tuossa ruotsin liikenteessä pari liikennöitsijää, jotka maksaa prosenttipalkkaa Kyllä nämä kaverit joutuu ajamaan aivan älyttömiä hukeja, että pääsee samalle tilille mikä on tuntipalkka kuljettajalla.Sittehän siinä on vielä jokin erikoissysteemi minkä isännät maksaa päivärahan osalta ,en nyt muista miten ne maksaa ne ehkä jokus viisaampi osaa neuvoa sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 805689
- 1273943
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj453850- 663524
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262908Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72447- 272194
- 2042101
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?331949Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4321769