Itse suunnittelen koiran hankintaa ensi vuoden aluksi tai tähän aikaan mikä nyt on.
Mutta...
Minulla on kaksi rotua Pomeranian ja Venäjäntoyterrieri, haluaisin kuulla vähän tästä terrieristä, onko totta että haukkuvat paljon?
Millaisia he ovat? Energisiä? Vai sylivauvvoja?
Asun kerrostalossa joten haukkuminen ei olisi toivottavaa :D
Venäjäntoyterrieri?
7
744
Vastaukset
- jag.
Siis rotuhan kulkee nykyään nimellä venäjänkääpiökoira (: (ei mitenkään pientä pilkunviilausta, mutta ajattelin vain huomauttaa).
Rotu on aivan ihana! Venkku on aika vartioiva rotu, ainakin ne yksilöt, jotka tiedän. Lähipiirissäni oleva venkku haukkuu aivan hulluna, siis voin kirjaimellisesti sanoa, että se huutaa vaikka puoli tuntia putkeen, kun on iloinen, peloissaan tai riemuissaan saapuvasta vieraasta/kuuluvasta äänestä.
Mutta tämä siis on vain yksi kokemus, tottahan toki jokainen yksilö on omanlaisensa (: Ei parane yleistää. Mutta rotu on ihana! (:- jag.
Siis tämä tuntemani yksilö on todella energinen, mutta viihtyy myös sylissä.
Sehän voi kohnottaa ympäri kämppää monen aikaa, mutta sydämen on kyllä vienyt sekä omistajilta että minultakin (: - alkuperäinen^^
jag. kirjoitti:
Siis tämä tuntemani yksilö on todella energinen, mutta viihtyy myös sylissä.
Sehän voi kohnottaa ympäri kämppää monen aikaa, mutta sydämen on kyllä vienyt sekä omistajilta että minultakin (:Voi voi jos sitä haukkumista on noin paljon niin taitaa jäädä tämä venäjänkääpiökoira ostamatta tai ainakin toistaiseksi kunnes en enää asu kerrostalossa :D :P
- jag.
alkuperäinen^^ kirjoitti:
Voi voi jos sitä haukkumista on noin paljon niin taitaa jäädä tämä venäjänkääpiökoira ostamatta tai ainakin toistaiseksi kunnes en enää asu kerrostalossa :D :P
Kyllähän toi haukkuminen on siis ihan yksilöllistä, mut kaikkea löytyy koirienkin joukosta (:
Tsemppiä koiran hankintaan! - mio
jag. kirjoitti:
Kyllähän toi haukkuminen on siis ihan yksilöllistä, mut kaikkea löytyy koirienkin joukosta (:
Tsemppiä koiran hankintaan!nii että sitruunapannalla saa tuon haukkumisenkin pois.
- toitsu
Mulla on toy.
Asutaan kerrostalossa, eikä sen haukunnasta ole ollut ikinä ngelma.Haukku vain käskystä tai silloin kuin toinen koira aloittaa. Lopettaa heti kuin sille kielletään.
Minusta tuntuu että hirveästi haukkuvat toyt on kyllä ihan omistajan vika...
Se on totta, että niiltä lähtee ääntä erittäin .esim jos pelästyy jotain, tai näkee oravan tai toisen koiran. Mutta hyvin opetettu koira lopettaa haukkumisen heti käskystä.
Toy- nimi sopii sille hyvin! Koirani on valmis olemaan sylissä koko-ajan! Ja olemaan kaikessa mukana. Mutta olen opettanut että omissa oloissa pitää osata viihtyä.
koirani on kotona kuin sylinukke (miten hirveältä se nyt kuullostaakin..)mutta ulkona erittäin vilkas, huppivä, nopea olento.Juoksee muuten yhtä nopeasti kuin norjanhirvikoirani!
Erittäin helppohoitoinen,ihmisrakas rotu. Suosittelen. - SoFiia_
Eipä tuo meidänkään toy hauku sen kummemmin, opetin pienestä asti että käskystä loppuu eikä enää edes pahemmin yritä haukkua, tuhisee vain..
Asun itse kanssa kerrostalossa, alakerrassani asuu samanrotuinen joka haukkuu kaikelle mahdolliselle(tosin koiraa ei kyllä ikinä edes kielletä)..minulle ei ole tullut yhtään valitusta alakerralle kylläkin... =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1416688
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495749- 1234901
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434500Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?533905- 623081
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522976Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242452- 422280
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152207