Pala puuttui

clementoni fantasy

Sain tänään valmiiksi clementonin 1000 palan Monna lisa palapelin. Harmikseni huomasin, että viimeinen pala puuttuu =(

Palapelin mukana tuli lappu jolla saisin kysyttyä hävinneitä paloja. Lapussa kuitenkin lukee, että täytyy laittaa mukaan viivakoodi laatikosta ja numerot muovikassista. Muovikassista on kuitenkin osa numeroista kulunut pois, joten onko kenelläkään kokemusta riittääkö clementonille pelkkä laatikon viivakoodi?

10

8922

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pähkäilen

      Lähetin pelkän viivakoodin epätoivossani, pussi nakattu roskiin ajat sitten... Kaksi tuntia postituksesta puuttuva pala löytyi muovipussista johon olin nostanut palapelin liisterin ja lastan :)

      Clementonilta ei ole kuulunut mitään, joten en tiedä riittääkö pelkkä koodipahvi.

      • clementoni fantasy

        Onko mennyt jo pitkään siitä kun lähetit pelkän viivakoodin?

        Itse arvailin lopulta siihen lappuun mitä numeroita mahtoi olla ja epäselvien perään laitoin kysymysmerkit. Hätäratkaisuna leikkasin ne numerot irti siitä muovista ja lähetin kyseiset kuluneet numerot myös mukana. Saavatpa itse pähkäillä mitä numeroita on muovissa ollut. Kerron sitten sainko vaihtopalan ja pitkäänkö meni.


      • Clementonilla
        clementoni fantasy kirjoitti:

        Onko mennyt jo pitkään siitä kun lähetit pelkän viivakoodin?

        Itse arvailin lopulta siihen lappuun mitä numeroita mahtoi olla ja epäselvien perään laitoin kysymysmerkit. Hätäratkaisuna leikkasin ne numerot irti siitä muovista ja lähetin kyseiset kuluneet numerot myös mukana. Saavatpa itse pähkäillä mitä numeroita on muovissa ollut. Kerron sitten sainko vaihtopalan ja pitkäänkö meni.

        12.3.2007 lähti kirje...

        Onneksi pala löytyi ja ei tarvitse harmitella pussin "koodin" puuttumista.

        Lievä puute ison firman systeemissä jos ajavat useamman eri leikkurin läpi samaa kuvaa niin että palat ei sitten sovi hätätilanteessa. Toisaalta rahaa tehdään myymällä uusia, ei lähettelemällä asiakkaille ilmaisia palapelejä. Niin, kai hoksasit että saat kokonaan uuden, joudut sieltä sitten etsimään puuttuvan palasi :)

        Ja lienee hyvä että sinulla sattui olemaan "vain" 1000 palan, suuremman pahvikasan kanssa pitää jo mielellään imurit ja muut tuhoajat kaukana.


      • pässinlihaa
        Clementonilla kirjoitti:

        12.3.2007 lähti kirje...

        Onneksi pala löytyi ja ei tarvitse harmitella pussin "koodin" puuttumista.

        Lievä puute ison firman systeemissä jos ajavat useamman eri leikkurin läpi samaa kuvaa niin että palat ei sitten sovi hätätilanteessa. Toisaalta rahaa tehdään myymällä uusia, ei lähettelemällä asiakkaille ilmaisia palapelejä. Niin, kai hoksasit että saat kokonaan uuden, joudut sieltä sitten etsimään puuttuvan palasi :)

        Ja lienee hyvä että sinulla sattui olemaan "vain" 1000 palan, suuremman pahvikasan kanssa pitää jo mielellään imurit ja muut tuhoajat kaukana.

        Sehän on selvää, miksi ne haluavat myös pussin numerot: Jos ne lähettävät sinulle KOKO palapelin, josta joudut hakemaan tarvitsemasi puuttuvan palan. Sitten joku hyväkäs keksii, että menenpäs ja myyn tuon yhtä palaa vailla olevan varaosa-palapelin. Ja kas: SEN ostaja taas ottaa yhteyttä valmistajaan halutessaan tuon puuttuvan palan palapeliinsä... Niin eikös sitä jokaisella valmistajalla pidä olla joku keino karsia pois mahdolliset huijarit?
        Kuulin, että Ravensburgerin pallopalapeleissä on jokaisen palan takana joku tunniste, jonka mukaan voi tilata puuttuvan palan. Näin ainakin myyjä kertoi. Tiedä sitten miten PUUTTUVASTA palasta saa sen koodin tai numeron tms... Ehkä kirjoittamalla ja piirtämällä ympäröivien palojen tiedot?


      • parka
        pässinlihaa kirjoitti:

        Sehän on selvää, miksi ne haluavat myös pussin numerot: Jos ne lähettävät sinulle KOKO palapelin, josta joudut hakemaan tarvitsemasi puuttuvan palan. Sitten joku hyväkäs keksii, että menenpäs ja myyn tuon yhtä palaa vailla olevan varaosa-palapelin. Ja kas: SEN ostaja taas ottaa yhteyttä valmistajaan halutessaan tuon puuttuvan palan palapeliinsä... Niin eikös sitä jokaisella valmistajalla pidä olla joku keino karsia pois mahdolliset huijarit?
        Kuulin, että Ravensburgerin pallopalapeleissä on jokaisen palan takana joku tunniste, jonka mukaan voi tilata puuttuvan palan. Näin ainakin myyjä kertoi. Tiedä sitten miten PUUTTUVASTA palasta saa sen koodin tai numeron tms... Ehkä kirjoittamalla ja piirtämällä ympäröivien palojen tiedot?

        Ei ole ohjeet pässinlihaa nähneetkään.

        Syy miksi vaikersin: Clementonin "takuulapussa" ei ole mainintaa pussin numerosarjasta, vaan ohjeet leikata alkuperäisestä pakkauksesta viivakoodin alue kirjeen mukaan. Muovipussin numerosarjasta lukee vain itse pahvikotelon seinämässä. Muovipussin koodi kertoo minkä leikkuukoneen läpi palapeli on laitettu, eli siksi tärkeä. Tällä pahvisen viivakoodin systeemillä ei voi yhdellä alkuperäisellä tilata montaa ilmaista palapeliä. Clementoni lähettänee oikeat tiedot laittaneelle pelkät uudet palat, ei sellaista voi myydä ilman mallikuvaa kuin 3-vuotiaalle pikkusiskolle. :)


    • Alkuperäinen kirjoittaja =(

      Olen nyt odotellut n. 1,5 kuukautta vastausta clementonilta, mutta mitään ei ole kuulunut. Eivät taida siis lähettää mitään uutta palaa/palapeliä, vaan käyttävät kyseistä lupausta pelkästään mainoskikkana. Olen myös alkanut epäilemään, että pala puuttui alunperin enkä itse olisi sitä hävittänyt, sillä olen tehnyt useita tacticin palapelejä, eikä niistä ole koskaan hävinnyt tai puuttunut paloja.

    • Sivusta seuraaja

      Oliko tuo Mona Lisa semmoinen miniatyyripalapeli? nimittäin itse kasasin sellaista ja kun muutettiin niin arvaahan sen et jotain katoaa..7 palaa uupuu ja nuo tarvittaisiin, mutta mihin ihmeeseen otan yhteyttä? eli minne pitää lähettää tiedot puuttuvista paloista? Toivottavasti joku jelppii tai jää harmittamaan tuo palapeli jonka kokoamiseen meni melkoinen tovi...haasteellisin palapeli minkä tähän mennessä olen koonnut.

      • sähköpostia

        valmistajalle, jos tallessa tieto palapelistä ja puutuvasta palasesta. En tiedä kuinka clementonin homma toimii, mut ravensburgerin kohdalla vastaus huonolla englannilla lähetettyyn viestiin tuli suomen mahantuojalta. Kyseistä palapeliä ei enää tietenkään valmistettu mut sainpa toisen tilalle. Tein lopulta sen puuttuneen palasen siitä kannen kuvasta, oli silleen jokseenkin tasasen värinen. Minä tiedän mistä pala puuttuu, mut muut ei.


    • lindaaaaa

      Mulla ihan sama ongelma, tein monna lisa palapelin loppuun ja yks pala uupuu. tarkotuksena olis pistää palapeli kehyksiin ja seinälle, mut mitäs teen? ei oo tallella enää sitä lappua mikä tuli palapelin mukana.

    • palapelisti

      Mulla puuttu 3 palaa tuhannen palan pelistä ja lähettivät kyllä samanlaisen palapelin tilalle. Aikaa kulu noin kaks kuukautta siitä ko lappusen lähetin eli aika hidastahan tuo on mutta varaosapalvelu siis kuitenkin toimii eikä ole pelkkä mainoskikka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      622
      19045
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      69
      15970
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      394
      9509
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      83
      6665
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      19
      4934
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      209
      3921
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      127
      2202
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      62
      1475
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      110
      1430
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1287
    Aihe