karkaileeko engl.sprigeri helposti

pihasta

tarkoitan siis, voiko pitää pihassa vapaana ilman aitaa, entä lenkillä, lähteekö omille teilleen helposti

4

409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...mistä roikkuu...

Meillä oli kerran uros sprinkku ja kyllähän se karkaili. Yleensä se tosin karkaili naapuriin juoksulla olevan nartun luo (osattiin yleensä heti soittaa sinne, jos tino oli karannut) ja yhdesti se lähti jäniksen perään lenkillä ja tuli kotiin vasta väsyttyään juoksemaan.
      Mutta oli rotu mikä tahansa uroksilla on joskus paha tapa lähteä juoksulla olevan nartun perään eli suosittelen nartun ottamista ensimmäiseksi koiraksi, jollet sitten onnistu täydellisesti opettamaan sille tontin rajat ja vielä noudattamaan niitä :)
      Sprinkulla on myös jonkin verran metsästysviettiä eli se saattaa lähteä jonkin eläimen perään metsässä, mutta meidänkin koiran elinaikana niin tapahtui vain yhdesti (jänis lähti aivan sen nenän edestä)eli siitä voit vetää omat johtopäätöksesi...Yhdesti se löysi linnunpoikasen maasta ja kantoi sen varovasti suussaan minulle :)Se oli kyllä hyvissä voimissa vielä senkin jälkeen, mut en tiedä sitten huoliko sen emo sitä enää, kun se hais koirankuolalle!

Mutta se että pysyykö koira nätisti lähettyvillä vaikka onkin irti on aika paljon kiinni siitä kuinka hyvin se on opetettu. Ainakin luoksetulo pitäisi olla hallussa...
      Tässä nyt ihan perustekstiä. Joku voi neuvoa vielä perusteellisemminkin... :)

• pompompom

2-vee narttu enkkusprinkku ja kyll mää ihan kiltisti rakensin sille pihalle aitauksen. ei tulis mieleenkään jättää sitä vahtimatta pihalle, kun taajamassa asutaan tietty juoksuaikana ne urokset, jotka haluais tulla kylään...

metsällä pidän sitä vapaana ja pysyy tosi hyvin lähellä, samoin kun olen vanhemmilla kylässä niin koiran ei tartte hihnaa nähdä. tosin siellä on naapureita huomattavasti vähemmän eikä naapureissakaan ole koiria eikä autoistakaan ole harmia...

• D..
        pompompom kirjoitti:

2-vee narttu enkkusprinkku ja kyll mää ihan kiltisti rakensin sille pihalle aitauksen. ei tulis mieleenkään jättää sitä vahtimatta pihalle, kun taajamassa asutaan tietty juoksuaikana ne urokset, jotka haluais tulla kylään...

metsällä pidän sitä vapaana ja pysyy tosi hyvin lähellä, samoin kun olen vanhemmilla kylässä niin koiran ei tartte hihnaa nähdä. tosin siellä on naapureita huomattavasti vähemmän eikä naapureissakaan ole koiria eikä autoistakaan ole harmia...

Meillä on 1v enkku uros joka ei lähde meidän aitaamattomasta pihasta karkuun(Paitsi jos lähistön nartuilla on juoksut).. Eikä lähde metsälläkään kaus. Eli se riippuu niin paljon ykilöstä ja onko koiraa koulutettu. Mutta koskaa ei voi olla NIIN varma etteikö koira joskus lähtisi:S

• voi olla

Ei meijän 2 enkkua lähde kauhean pitkälle, vaikka ne on aina lenkillä vapaana kun vaan mahdollista. Vanhemmalta joskus korvat katoo jos se jonkun rusakon ym. näkee, mutta kyl se takasin tulee vähän ajan päästä. Siinä vain se ongelma, että meillä on äiti ja tytär, eli kakara lähtee mammansa perään.. :) Mutta kyllä ne pysyy ihmeen hyvin, ei välitä toisista koiristakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2473
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1658
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1396
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      162
      1236
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1199
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1135
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      106
      1082
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1071
    9. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      116
      1026
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      949
    Aihe