Saako luomia poistettua kotikonstein?

luomi :(

hei. saako luomia poistettua kotikonstein, minulla on ollut suurikokoinen tummahtava luomi ylähuulen päällä jo useamman vuotta, nyt se on alkanut vähän vuotamaan verta, kirvelemään ja kuivumaan.. mikä avuksi? lääkäri vaan sanoi kun kysyin joskus että voisivatko he poistaa niin että he eivät poista naamasta, se menisi kuulemma plastiikkakirurgian puolelle se homma, eli mikä avuksi? minulla on muutenkin paljon luomia ja naamassa niitä isoimpia.. :(

58

33171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuputhy

      ei kyllä saa kotikonstein poistettua,ainakaan minun tietoni mukaan. Kannattaa käydä ihotautilääkärillä. Hän kyllä osaa kertoa,miten pitää toimia. Luulisin,että ainoa konsti on leikata ne pois,mutta en ole lääkäri...

      • Anonyymi

    • pitää

      terveyssyistä tarkastuttaa lääkärillä, jos se vuotaa verta, kirvelee ja kuivuu.

      • ihotautilääkärille

        Varaa välittömästi aika ihotautilääkärille,joka voi poistaa luomen ja laittaa tarvittaessa patologille koepalan. Itsestään alkanut verenvuoto on yksi syövän oireista,joten hop hop. Älä yritä itse poistaa, se kyllä onnistuu, mutten neuvo miten ennen kuin menet nykyisen puoskarisi sijaan oikealle lääkärille joka poistaa luomesi.


    • paljon luomia

      Entä onko olemassa ylipäänsä mitään kotikonsteja, joilla saisi luomia pois, haaleammiksi tai edes ennaltaehkäistyä niiden kasvamista ja syntyä?

      • *Aurinko*

        Aurinkoa ei ainakaan kannata ottaa, siitä tulee luomia.


      • ...

        kyllä kiva, jos olisi olemassa joku keino saada luomet edes haalenemaan. Mäkin odotan innolla, jos jollakin on joku ihmeaine. Mullakin on kasvoissa kymmeniä luomia (kohta varmaan satoja) ja koko ajan näyttää ilmestyvän lisää vaikka kuljen läpi vuoden valtavassa pakkelikerroksessa enkä oikeestaan ikinä anna auringon paistaa kasvoilleni. Mulla on semmosia kausia, jolloin niitä luomia tulee yhdellä kertaa enemmänkin. Ärsyttävää!! Olen joskus miettiny, että mites se Arbutin auttais luomiin, kun se pigmenttiläiskiäkin poistaa/vaalentaa vai mitä lie...


      • On ratkaisu.

        Serrapeptaasi sulattaa pois luomet ja arvet. Googleta.


      • Haistakaavittu666
        ... kirjoitti:

        kyllä kiva, jos olisi olemassa joku keino saada luomet edes haalenemaan. Mäkin odotan innolla, jos jollakin on joku ihmeaine. Mullakin on kasvoissa kymmeniä luomia (kohta varmaan satoja) ja koko ajan näyttää ilmestyvän lisää vaikka kuljen läpi vuoden valtavassa pakkelikerroksessa enkä oikeestaan ikinä anna auringon paistaa kasvoilleni. Mulla on semmosia kausia, jolloin niitä luomia tulee yhdellä kertaa enemmänkin. Ärsyttävää!! Olen joskus miettiny, että mites se Arbutin auttais luomiin, kun se pigmenttiläiskiäkin poistaa/vaalentaa vai mitä lie...

        Luomia ei tuu auringosta vitun reti


      • Muistakaahattu999
        Haistakaavittu666 kirjoitti:

        Luomia ei tuu auringosta vitun reti

        Luomet ja auringon UV-säteily ovat vaarallinen yhdistelmä.


      • julli777
        ... kirjoitti:

        kyllä kiva, jos olisi olemassa joku keino saada luomet edes haalenemaan. Mäkin odotan innolla, jos jollakin on joku ihmeaine. Mullakin on kasvoissa kymmeniä luomia (kohta varmaan satoja) ja koko ajan näyttää ilmestyvän lisää vaikka kuljen läpi vuoden valtavassa pakkelikerroksessa enkä oikeestaan ikinä anna auringon paistaa kasvoilleni. Mulla on semmosia kausia, jolloin niitä luomia tulee yhdellä kertaa enemmänkin. Ärsyttävää!! Olen joskus miettiny, että mites se Arbutin auttais luomiin, kun se pigmenttiläiskiäkin poistaa/vaalentaa vai mitä lie...

        Määä kaaa


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        kyllä kiva, jos olisi olemassa joku keino saada luomet edes haalenemaan. Mäkin odotan innolla, jos jollakin on joku ihmeaine. Mullakin on kasvoissa kymmeniä luomia (kohta varmaan satoja) ja koko ajan näyttää ilmestyvän lisää vaikka kuljen läpi vuoden valtavassa pakkelikerroksessa enkä oikeestaan ikinä anna auringon paistaa kasvoilleni. Mulla on semmosia kausia, jolloin niitä luomia tulee yhdellä kertaa enemmänkin. Ärsyttävää!! Olen joskus miettiny, että mites se Arbutin auttais luomiin, kun se pigmenttiläiskiäkin poistaa/vaalentaa vai mitä lie...

        MÄÄÄ KAAA ododin.


    • yritä...

      Ei saa, äläkä missään nimessä edes yritä. Sellainen on todella vaarallista ja voi aiheuttaa syöpää. Älä anna kenenkään muun kuin lääkärin koskea luomiisi.

    • varoittava esimerkki

      kun itse olin pienempi, isäni yritti aina ronkkia yhtä luomea niskastani irti. olin tietenkin niin pieni etten edes tiennyt mitään syövästä. no, voittekin arvata miten siinä sitten lopulta kävi...

      • kyselee

        no mitä, kerro?


      • Riptuonkukkiahaudalle

        Kuolitko sä syöpään :(


      • haudantakaajaarkusta

        Joo, niin kuolinkii.
        Kirjottelen täältä haudasta, ku pistivät tuon läppärin mukaan arkkuuni.


      • Anonyymi
        Riptuonkukkiahaudalle kirjoitti:

        Kuolitko sä syöpään :(

        MÄÄ kuolin juopaan KAAA!


    • ja totta

      Kuulopuheena olen kuullut, että joltakin olisi lähtenyt luomia, kun on suihkuttanut säännöllisesti joka päivä aloeveraa luomelle. Itsellä ei ole tästä kokemusta.

      Mutta kasvoista luomenpoistonkokemus on plastikirurgiassa. Ei jää mitään jälkeäkään, tai on niin pieni ettei kukaan sitä edes leikkausarveksi osaa kuvitellakkaan. Vaikka luomen poistaja oli paksusorminen mies, miten ihmeellä se on saanut niin hienon hienoa tikkiä aikaan. Terveydenhoitajakin huuteli kolleegojaan ja lääkäriä kattomaan, että tulkaa kattomaan tätä ihmettä, miten kasvoista on luomi poistettu, että minä en tikkejä näe pois ottaa ilman suurennuslasia.

      • kirjasessa

        on ohje luomen poistoon et joka päivä tippa sivellään luomelle ja siitä se kuukaudes häviää. Siis tää teepuuöljy. Aattelin ite kokeilla. Ranteessa on ällö luomi.

        Ja jos se taas on syöpää niin tieteellisesti on totta ett meistä joka kolmas sairastaa syövän jossain elämänsä aikana. Ei tää oo pelkkää ruusuilla tanssimista tietää kertoa kipukroonikko. Aurinkoista kevättä, älkääkä jättäkö elämää elämättä.


      • Lapa

        Ai eijää jälkeä kun luomi poistetaan kasvoista?!
        Näköjään kokemus puhuu? Niin voisi jokainen toivoa, mutta oletkos ikinä kuullut sellaisesta kuin KELOIDI, ja mille alueelle se/niitä on riskialtista saada? luehan ennen kun menet totuutena julistamaan.Itsekään en ollut edes ikunä kuullut ennen kyseistä jutusta ennen kuin...


    • tervekuinpukki

      Mene heti lääkäriin. Melanooma vaara on kohdallasi kohonnut. Tk-lääkäri poistaa tuon paikallispuudutuksessa.

      • sorkkaherra

        Tk = turmion kätilö

        hahaa mietippä sitä


      • luomivärisuora
        sorkkaherra kirjoitti:

        Tk = turmion kätilö

        hahaa mietippä sitä

        Oletko rovasti Inkeroisista?


      • nokunentiedä
        luomivärisuora kirjoitti:

        Oletko rovasti Inkeroisista?

        En ole rovasti, vaan olen ateisti.
        En ole myöskään Inkeroisista.

        Muuten, missä tää tämmöinen Inkeroisten käpykylä sijaitsee?


      • InkeroistenRovasti

        Kyllä olen. Ja olen Inkeroisista.
        Tänään pidän iltakirkon kodissani klo 19.00 ja kestää noin tunnin ja sitten tarjoan kahvit konjakin kera.
        Tervetuloa Te kaikki Inkeroisten syntiset.


    • nimiantti

      no elä välitä on mullakin ylä huulessa luomi ja oon vasta 12v:( ja sit on vielä sen ylä puolella on 2 lisää luomea :(

      • pois luomi

        laserilla.


    • vuotava

      Kun luomessa on kutinaa, tai se vuotaa, menee helposti rikki, niin kylläpä poistavat. Soita paikkakuntasi syöpäyhdistykseen, ja kysy, koska siellä on luomipäivät, silloin sinne voi mennä näyttämään luomiaan, kun lääkäri on varattu juuri sitä varten, että hän katsoo niitä, ja tarvittaessa tekee lähetteen leikkaukseen.

    • viiva

      mul on luomi nenäs vähä sierainten yläpuolel ja se ei oo mikää kauheen suurikaan muta näkyy kyllä, kannattaisko sitä leikata kirurgil? tai jäiskö siitä sitte mitää jälkee jos leikkaa?

    • Frost Atronach

      Saiskohan luomia pois millään tietyllä ruokavaliolla/juomilla?

      • emäs

        Kyllä!
        Emäksinen ruokavalio.


    • Kokeillut

      Yritin teepuuöljyllä kuukauden ajan. Kuivuivat ja hilseilivät, mutta eivät lähteneet. Toivottavasti kokeilusta ei seuraa sen ikävämpää, luomet pitäisi pääsääntöisesti jättää rauhaan.

      Myöhemmin alan spesialisti kertoi, etteivät pigmenttiluomet (tummat) lähde sillä. Värittömät rasvaluomet mahdollisesti. Pigmenttoluomia ei yleensä poisteta laserillakaan, vaan ainoastaan veitsellä, eikä arpea voi siis välttää.

    • tyhmä...

      Joo.. osaatteko Sanoo kuinka paljon tuollainen maksaa kun poistaa naamasta lumen? Itte oon tyhmänä menny pinseteillä nappiin pois ja nyt tuli vaa mielee et paljo se maksaa että menee NAAMASTA poistaa luomen ja millaiset arvet jää?

    • Sataluomea

      Voiko sellaisia ei niin tummia luomia saada kotikonstein pois??

      Tietääkö joku…

    • roikkuluomet

      Niitä löysiä roikkuluomia on minullakin muutama. Olkapäässä oleva on mustunut kun se tarttuu vaatteisiin riisuttaessa ja pukiessa.
      Ehkä apteekissa osaisivat neuvoa olisiko niihin kemiallista hoitokeinoa.

    • Kryohoito

      Luomet saa pois jäädyttämällä (Kryohoito). Jäädytyshoidossa käytetään nestemäistä typpeä, lämpötila -196 °C

    • kiusalliset.luomet

      Olkapäässäni oli roikkuluomi. Pukiessa se tarttui, mikä teki kipeää. Luomi mustui. Nyt se on pudonnut pois itsestään.
      Ehkä se vanha keino villalangalla luomen hirttäminen toimii. ;Verenkiesto estyy ja se kuivuu pois.

      • Yks.kikka

        Villalanka on liian paksua mutta rullalanka käy. Itse poistin luomen kaulalta hirttämällä rullalangalla. Täytyy puhdistaa joka päivä antiseptisella aineella, saa apteekista.
        Vaihdoin uuden langan kireämmälle muutaman päivän päästä ja viikon kuluttua luomi irtosi kokonaan. Ei pidä säikähtää pientä kipua kun lankaa kiristää.


    • kokeileppa

      Vanhan kansan konsti: Luomi hirtetään hiuksella!

      • Ikävät.luomet

        Kannattaa ihan suosiolla hankkia apteekista luomileikkurit.


    • älä.kotona.kokeile

      Kankussa eli persauksessa minulla on roikkuluomi. Se on litistynyt istuessa ja kai pyörän satulassakin.
      Noista apteekin luomileikkureista en oo elokuvissakaan kuullu. Voisin kai kuumentaa saksit steriileiks ja nipsassa luomen poikkeen.
      Niissä on oletettavasti verisuonia, joten olkoon että sairaanhoitaja luomet nipsasee terveysasemalla.

    • skepponen

      Suolahapolla lähtee heti ja
      jos ei niin kokeile rikkohappoo.

    • kyläkuuleläks

      Onhan siihen keino. Menet apteekkiin ja tahot jalassasi olevan syylän poistoon muurahaishappoa. Sillä.

      • kipeät.syylät

        Muurahaishappo toimii syylän päällä vasta kun syylän kova nahkapinta rikotaan. Kipu on vähän aikannan karmea, mut sit se happo vasta syövyttää syylän kohtaa.
        Apteekki kysyy, mihin käytät happoa. Syylän poistamiseen annettu vastaus yleensä riittää.


    • SKEPPONEN

      TOLLOT!!! JOS MENETTE HÄRKKIMÄÄN SYÖPÄLUOMIA, SYÖPÄ VILLIINTYY JA KUOLO VIE!!!!

      • 56hyv

        ok, eli jos ei härki luomiaan, elää ikuisesti, niinkö ?


    • niinkaitsitten

      Luomet ovat vain harvoin syöpäperäisiä ellei satu kuulumaan syöpäriskialttiisiin ihmisiin.
      Omista luomistani joitakin olen näyttänyt terveyskeskuksessa. Ei mitää syytä jatkonäytteenottamisiin, evästettiin.

      • SKEPPONEN

        NIIN SINULLA, MUTTA ENTÄ JOS KYSEESSÄ ON SYÖPÄLUOMI?????? MONILLA ON!!!!!


    • ei.syöpävaaraa

      Aina noita, kai yleensä harmittomia ontelusyyliä on ollut ihmisillä ja on vastakin. Ennen sanoivat että omilla hiuksilla näitä syyliä voi hirttää.
      Parhaillaankin minulla on pari roikkusyylää. Näyttävät terveeltä kudokselta

      • KajaaninSkepo

        Sulla on siis roikkusyylä haarojen välissä!?


      • ToivoL

        Ei kanssasi voi keskustella, koska
        - et käytä oikeaa kieltä
        - tekeydyt muiksi nimimerkeiksi
        - muut syyt


    • 87986

      Minulta rasvaluomet päättivät lähteä itsestään, tai epäilen kyllä ruokavaliolla olleen osuutta asiaan. Jonkin verran joutuu avittamaan repimällä, mutta sen tietää sitten vaistomaisesti, kun on aika.

    • Allan.Z

      Apteekissa neuvottiin, ettei näitä roikkuvia ontelosyyliä pidä kotona alkaa poistamaan mut mummuin oli eri mieltä. Hän kietoi hiuksestaan syylään esteen, ettei syylä saisi verta.
      Peitti syylän jeesusteipillä ja käski tulla viikon päästä näyttämään. Niin teinkin. Olkapäässä ollut syylä oli teipin alla muuttunut pienemmäksi ja hyvin tummaksi. Parin viikon päästä syylä oli irronnut ja kuivunut.

    • kannattaakokeilla

      Joku näistä auttaa aina tai kaikki yhdessä:
      - Ruokasoodahoito
      - Tuhkahoito
      - Etikkahoito
      - Kloorihoito

    • uskonmies

      Jumalanluomia ei saa muutella. Leikellyt ihmiset eivät pääse taivaaseen.

    • Anonyymi

      Apteekissa myytävä Verrux-geeli kuivattaa roikkuluomet hitaasti mutta varmasti. Sama tuote tuhoaa myös mustapäät eli finnit. Hiukan joka päivä mutta viikkojen hoito.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe