Saako luomia poistettua kotikonstein?

hei. saako luomia poistettua kotikonstein, minulla on ollut suurikokoinen tummahtava luomi ylähuulen päällä jo useamman vuotta, nyt se on alkanut vähän vuotamaan verta, kirvelemään ja kuivumaan.. mikä avuksi? lääkäri vaan sanoi kun kysyin joskus että voisivatko he poistaa niin että he eivät poista naamasta, se menisi kuulemma plastiikkakirurgian puolelle se homma, eli mikä avuksi? minulla on muutenkin paljon luomia ja naamassa niitä isoimpia.. :(
Ilmoita

71 Vastausta

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

ei kyllä saa kotikonstein poistettua,ainakaan minun tietoni mukaan. Kannattaa käydä ihotautilääkärillä. Hän kyllä osaa kertoa,miten pitää toimia. Luulisin,että ainoa konsti on leikata ne pois,mutta en ole lääkäri...
0 VASTAUS:
+Lisää kommentti
terveyssyistä tarkastuttaa lääkärillä, jos se vuotaa verta, kirvelee ja kuivuu.
1 VASTAUS:
Varaa välittömästi aika ihotautilääkärille,joka voi poistaa luomen ja laittaa tarvittaessa patologille koepalan. Itsestään alkanut verenvuoto on yksi syövän oireista,joten hop hop. Älä yritä itse poistaa, se kyllä onnistuu, mutten neuvo miten ennen kuin menet nykyisen puoskarisi sijaan oikealle lääkärille joka poistaa luomesi.
+Lisää kommentti
Entä onko olemassa ylipäänsä mitään kotikonsteja, joilla saisi luomia pois, haaleammiksi tai edes ennaltaehkäistyä niiden kasvamista ja syntyä?
7 VASTAUSTA:
Aurinkoa ei ainakaan kannata ottaa, siitä tulee luomia.
kyllä kiva, jos olisi olemassa joku keino saada luomet edes haalenemaan. Mäkin odotan innolla, jos jollakin on joku ihmeaine. Mullakin on kasvoissa kymmeniä luomia (kohta varmaan satoja) ja koko ajan näyttää ilmestyvän lisää vaikka kuljen läpi vuoden valtavassa pakkelikerroksessa enkä oikeestaan ikinä anna auringon paistaa kasvoilleni. Mulla on semmosia kausia, jolloin niitä luomia tulee yhdellä kertaa enemmänkin. Ärsyttävää!! Olen joskus miettiny, että mites se Arbutin auttais luomiin, kun se pigmenttiläiskiäkin poistaa/vaalentaa vai mitä lie...
Serrapeptaasi sulattaa pois luomet ja arvet. Googleta.
... kirjoitti:
kyllä kiva, jos olisi olemassa joku keino saada luomet edes haalenemaan. Mäkin odotan innolla, jos jollakin on joku ihmeaine. Mullakin on kasvoissa kymmeniä luomia (kohta varmaan satoja) ja koko ajan näyttää ilmestyvän lisää vaikka kuljen läpi vuoden valtavassa pakkelikerroksessa enkä oikeestaan ikinä anna auringon paistaa kasvoilleni. Mulla on semmosia kausia, jolloin niitä luomia tulee yhdellä kertaa enemmänkin. Ärsyttävää!! Olen joskus miettiny, että mites se Arbutin auttais luomiin, kun se pigmenttiläiskiäkin poistaa/vaalentaa vai mitä lie...
Luomia ei tuu auringosta vitun reti
Haistakaavittu666 kirjoitti:
Luomia ei tuu auringosta vitun reti
Luomet ja auringon UV-säteily ovat vaarallinen yhdistelmä.
... kirjoitti:
Määä kaaa
... kirjoitti:
MÄÄÄ KAAA ododin.
+Lisää kommentti
Ei saa, äläkä missään nimessä edes yritä. Sellainen on todella vaarallista ja voi aiheuttaa syöpää. Älä anna kenenkään muun kuin lääkärin koskea luomiisi.
Ilmoita
kun itse olin pienempi, isäni yritti aina ronkkia yhtä luomea niskastani irti. olin tietenkin niin pieni etten edes tiennyt mitään syövästä. no, voittekin arvata miten siinä sitten lopulta kävi...
4 VASTAUSTA:
no mitä, kerro?
Kuolitko sä syöpään :(
Joo, niin kuolinkii.
Kirjottelen täältä haudasta, ku pistivät tuon läppärin mukaan arkkuuni.
Riptuonkukkiahaudalle kirjoitti:
Kuolitko sä syöpään :(
MÄÄ kuolin juopaan KAAA!
+Lisää kommentti
Kuulopuheena olen kuullut, että joltakin olisi lähtenyt luomia, kun on suihkuttanut säännöllisesti joka päivä aloeveraa luomelle. Itsellä ei ole tästä kokemusta.

Mutta kasvoista luomenpoistonkokemus on plastikirurgiassa. Ei jää mitään jälkeäkään, tai on niin pieni ettei kukaan sitä edes leikkausarveksi osaa kuvitellakkaan. Vaikka luomen poistaja oli paksusorminen mies, miten ihmeellä se on saanut niin hienon hienoa tikkiä aikaan. Terveydenhoitajakin huuteli kolleegojaan ja lääkäriä kattomaan, että tulkaa kattomaan tätä ihmettä, miten kasvoista on luomi poistettu, että minä en tikkejä näe pois ottaa ilman suurennuslasia.
2 VASTAUSTA:
on ohje luomen poistoon et joka päivä tippa sivellään luomelle ja siitä se kuukaudes häviää. Siis tää teepuuöljy. Aattelin ite kokeilla. Ranteessa on ällö luomi.

Ja jos se taas on syöpää niin tieteellisesti on totta ett meistä joka kolmas sairastaa syövän jossain elämänsä aikana. Ei tää oo pelkkää ruusuilla tanssimista tietää kertoa kipukroonikko. Aurinkoista kevättä, älkääkä jättäkö elämää elämättä.
Ai eijää jälkeä kun luomi poistetaan kasvoista?!
Näköjään kokemus puhuu? Niin voisi jokainen toivoa, mutta oletkos ikinä kuullut sellaisesta kuin KELOIDI, ja mille alueelle se/niitä on riskialtista saada? luehan ennen kun menet totuutena julistamaan.Itsekään en ollut edes ikunä kuullut ennen kyseistä jutusta ennen kuin...
+Lisää kommentti
Mene heti lääkäriin. Melanooma vaara on kohdallasi kohonnut. Tk-lääkäri poistaa tuon paikallispuudutuksessa.
4 VASTAUSTA:
Tk = turmion kätilö

hahaa mietippä sitä
sorkkaherra kirjoitti:
Tk = turmion kätilö

hahaa mietippä sitä
Oletko rovasti Inkeroisista?
luomivärisuora kirjoitti:
Oletko rovasti Inkeroisista?
En ole rovasti, vaan olen ateisti.
En ole myöskään Inkeroisista.

Muuten, missä tää tämmöinen Inkeroisten käpykylä sijaitsee?
Kyllä olen. Ja olen Inkeroisista.
Tänään pidän iltakirkon kodissani klo 19.00 ja kestää noin tunnin ja sitten tarjoan kahvit konjakin kera.
Tervetuloa Te kaikki Inkeroisten syntiset.
+Lisää kommentti
no elä välitä on mullakin ylä huulessa luomi ja oon vasta 12v:( ja sit on vielä sen ylä puolella on 2 lisää luomea :(
1 VASTAUS:
laserilla.
+Lisää kommentti
Kun luomessa on kutinaa, tai se vuotaa, menee helposti rikki, niin kylläpä poistavat. Soita paikkakuntasi syöpäyhdistykseen, ja kysy, koska siellä on luomipäivät, silloin sinne voi mennä näyttämään luomiaan, kun lääkäri on varattu juuri sitä varten, että hän katsoo niitä, ja tarvittaessa tekee lähetteen leikkaukseen.
Ilmoita
mul on luomi nenäs vähä sierainten yläpuolel ja se ei oo mikää kauheen suurikaan muta näkyy kyllä, kannattaisko sitä leikata kirurgil? tai jäiskö siitä sitte mitää jälkee jos leikkaa?
Ilmoita
Saiskohan luomia pois millään tietyllä ruokavaliolla/juomilla?
1 VASTAUS:
Kyllä!
Emäksinen ruokavalio.
+Lisää kommentti
Olen kuullut, että skeposet poistelee niitä sirpillä ja vasaralla.
Ensin leikataan sirpilla ja sitten tasoitetaan vasaralla ja hyvä tulee.
1 VASTAUS:
Tämä on hyvä idea!
Huomenna menen ostamaan sirpin ja vasaran!
Perustan hoitolaitoksen " pahuksen iso syylä ou " ja verot tietenkin viron mallin mukaan.
+Lisää kommentti
Yritin teepuuöljyllä kuukauden ajan. Kuivuivat ja hilseilivät, mutta eivät lähteneet. Toivottavasti kokeilusta ei seuraa sen ikävämpää, luomet pitäisi pääsääntöisesti jättää rauhaan.

Myöhemmin alan spesialisti kertoi, etteivät pigmenttiluomet (tummat) lähde sillä. Värittömät rasvaluomet mahdollisesti. Pigmenttoluomia ei yleensä poisteta laserillakaan, vaan ainoastaan veitsellä, eikä arpea voi siis välttää.
Ilmoita
Joo.. osaatteko Sanoo kuinka paljon tuollainen maksaa kun poistaa naamasta lumen? Itte oon tyhmänä menny pinseteillä nappiin pois ja nyt tuli vaa mielee et paljo se maksaa että menee NAAMASTA poistaa luomen ja millaiset arvet jää?
Ilmoita
Partakoneen terällä leikkaat vain irti.
Verenvuotoon pirtua, eli voitelet pirturätillä leikkausjälkeä niinkauan, että verenvuoto loppuu.
Se on vanha skeptikkojen konsti.
Ilmoita
Voiko sellaisia ei niin tummia luomia saada kotikonstein pois??

Tietääkö joku…
Ilmoita
Niitä löysiä roikkuluomia on minullakin muutama. Olkapäässä oleva on mustunut kun se tarttuu vaatteisiin riisuttaessa ja pukiessa.
Ehkä apteekissa osaisivat neuvoa olisiko niihin kemiallista hoitokeinoa.
Ilmoita
Luomet saa pois jäädyttämällä (Kryohoito). Jäädytyshoidossa käytetään nestemäistä typpeä, lämpötila -196 °C
Ilmoita
Luomia voi poistaa poraamalla, eli valitset luomen kokoisen poranterän ja poraat luomen pois.
Ilmoita
Itselläni oli molemmissa silmissä luomet ja poistin ne leikkaamalla.
Nyt kun olen käymässä nukkumaan niin vähän mietityttää että tulikohan tehtyä tyhmästi.
Ilmoita
Olkapäässäni oli roikkuluomi. Pukiessa se tarttui, mikä teki kipeää. Luomi mustui. Nyt se on pudonnut pois itsestään.
Ehkä se vanha keino villalangalla luomen hirttäminen toimii. ;Verenkiesto estyy ja se kuivuu pois.
1 VASTAUS:
Villalanka on liian paksua mutta rullalanka käy. Itse poistin luomen kaulalta hirttämällä rullalangalla. Täytyy puhdistaa joka päivä antiseptisella aineella, saa apteekista.
Vaihdoin uuden langan kireämmälle muutaman päivän päästä ja viikon kuluttua luomi irtosi kokonaan. Ei pidä säikähtää pientä kipua kun lankaa kiristää.
+Lisää kommentti
Vanhan kansan konsti: Luomi hirtetään hiuksella!
1 VASTAUS:
Kannattaa ihan suosiolla hankkia apteekista luomileikkurit.
+Lisää kommentti
Kankussa eli persauksessa minulla on roikkuluomi. Se on litistynyt istuessa ja kai pyörän satulassakin.
Noista apteekin luomileikkureista en oo elokuvissakaan kuullu. Voisin kai kuumentaa saksit steriileiks ja nipsassa luomen poikkeen.
Niissä on oletettavasti verisuonia, joten olkoon että sairaanhoitaja luomet nipsasee terveysasemalla.
Ilmoita
Suolahapolla lähtee heti ja
jos ei niin kokeile rikkohappoo.
Ilmoita
Onhan siihen keino. Menet apteekkiin ja tahot jalassasi olevan syylän poistoon muurahaishappoa. Sillä.
1 VASTAUS:
Muurahaishappo toimii syylän päällä vasta kun syylän kova nahkapinta rikotaan. Kipu on vähän aikannan karmea, mut sit se happo vasta syövyttää syylän kohtaa.
Apteekki kysyy, mihin käytät happoa. Syylän poistamiseen annettu vastaus yleensä riittää.
+Lisää kommentti
TOLLOT!!! JOS MENETTE HÄRKKIMÄÄN SYÖPÄLUOMIA, SYÖPÄ VILLIINTYY JA KUOLO VIE!!!!
2 VASTAUSTA:
ANTEEKSI EPÄASIALLINEN KOMMENTTINI, MUTTA OLIN NIIN JUOVUKSISSA. ANTEEKSI.
NYT OLEN SELVINPÄIN JA OHJEENI ON, ETTÄ RUOKASOODA AUTTAA LUOMIIN JA POISTAA NE KIVUTTOMASTI JA LUONNOLLISESTI ILMAN SIVUVAIKUTUKSIA.
ok, eli jos ei härki luomiaan, elää ikuisesti, niinkö ?
+Lisää kommentti
Luomet ovat vain harvoin syöpäperäisiä ellei satu kuulumaan syöpäriskialttiisiin ihmisiin.
Omista luomistani joitakin olen näyttänyt terveyskeskuksessa. Ei mitää syytä jatkonäytteenottamisiin, evästettiin.
1 VASTAUS:
NIIN SINULLA, MUTTA ENTÄ JOS KYSEESSÄ ON SYÖPÄLUOMI?????? MONILLA ON!!!!!
+Lisää kommentti
Hohtimet ja pullo kossuu kyll lähtee näppylät juu ja isoimmat sienet naamasta.
Ilmoita
Aina noita, kai yleensä harmittomia ontelusyyliä on ollut ihmisillä ja on vastakin. Ennen sanoivat että omilla hiuksilla näitä syyliä voi hirttää.
Parhaillaankin minulla on pari roikkusyylää. Näyttävät terveeltä kudokselta
6 VASTAUSTA:
Sulla on siis roikkusyylä haarojen välissä!?
Olet hyvin sairas mies naapurissani lymyilevä .v.v. Miksi kajaanin skepona rienaat asiallisia viestejä. Onko eturauhassyöpäsi edennyt jo aivoihin saakka?
Eturauhassyöpä ja aivosyöpä ovat aivan kaksi eri asiaa.
Et tunne yhtään lääketiedettä!
Ehkä sinun kannattaa pysyä vain ojankaivajana, eikä tavoitella taivaita!
Lieneekö sinulla joa aivosyöpä?
Ei se Toivo Lång ole ojankaivaja vaan eläkkeellä oleva lastaaja. Sinä prostata ja aivot ovat sekottuneet.
Toivo.Lång.Inkeroinen kirjoitti:
Olet hyvin sairas mies naapurissani lymyilevä .v.v. Miksi kajaanin skepona rienaat asiallisia viestejä. Onko eturauhassyöpäsi edennyt jo aivoihin saakka?
Onko vv-naapurisikin vienyt minun Kajaani-alter egoni? No, plagioihan se muiden nimimerkkejä minkä ehtii.

terv. Kauniaisten ydinkoealuehallintovirasto
toivonnaapuri kirjoitti:
Ei se Toivo Lång ole ojankaivaja vaan eläkkeellä oleva lastaaja. Sinä prostata ja aivot ovat sekottuneet.
Ei kanssasi voi keskustella, koska
- et käytä oikeaa kieltä
- tekeydyt muiksi nimimerkeiksi
- muut syyt
+Lisää kommentti
Minulta rasvaluomet päättivät lähteä itsestään, tai epäilen kyllä ruokavaliolla olleen osuutta asiaan. Jonkin verran joutuu avittamaan repimällä, mutta sen tietää sitten vaistomaisesti, kun on aika.
Ilmoita
Apteekissa neuvottiin, ettei näitä roikkuvia ontelosyyliä pidä kotona alkaa poistamaan mut mummuin oli eri mieltä. Hän kietoi hiuksestaan syylään esteen, ettei syylä saisi verta.
Peitti syylän jeesusteipillä ja käski tulla viikon päästä näyttämään. Niin teinkin. Olkapäässä ollut syylä oli teipin alla muuttunut pienemmäksi ja hyvin tummaksi. Parin viikon päästä syylä oli irronnut ja kuivunut.
Ilmoita
Joku näistä auttaa aina tai kaikki yhdessä:
- Ruokasoodahoito
- Tuhkahoito
- Etikkahoito
- Kloorihoito
Ilmoita
Älkkä luottako lipeviin pikapankkimeklareihin netissä. Joson ihan pakko, valitka Rahalaitoksen turvallisempi tie.
1 VASTAUS:
Pitäisikö meidän sitten luottaa Suomi24:n mainostamissääntöjä loukkaaviin firmoihin?
+Lisää kommentti
Jumalanluomia ei saa muutella. Leikellyt ihmiset eivät pääse taivaaseen.
Ilmoita
Lausu auttava runo luomillesi:
Homeopatia, tieteen harhaoppi
tieteen loinen on homeopatia.
Kalliilla rahalla vatkosvettä
moni vaivaa päätänsä että
laittaisko siihen latin latia.

Onhan se aina aika poppi
loinen aikamoinen
(ja vyöhyketerapia toinen)
koulupudokkaan oljenkorsi
pyramidihuijarin leipäorsi
se tieteen lorviva loinen.

signature paperiarkkipiispa
ovrep
Ilmoita
Apteekissa myytävä Verrux-geeli kuivattaa roikkuluomet hitaasti mutta varmasti. Sama tuote tuhoaa myös mustapäät eli finnit. Hiukan joka päivä mutta viikkojen hoito.
Ilmoita
Minulla ainakin on isompia kun vain parinmillin roikkuluomia. Liekö kysymys eri syylätyypistä. https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00592
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Saako luomia poistettua kotikonstein?

hei. saako luomia poistettua kotikonstein, minulla on ollut suurikokoinen tummahtava luomi ylähuulen päällä jo useamman vuotta, nyt se on alkanut vähän vuotamaan verta, kirvelemään ja kuivumaan.. mikä avuksi? lääkäri vaan sanoi kun kysyin joskus että voisivatko he poistaa niin että he eivät poista naamasta, se menisi kuulemma plastiikkakirurgian puolelle se homma, eli mikä avuksi? minulla on muutenkin paljon luomia ja naamassa niitä isoimpia.. :(

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta