Rotua vaihtamassa

bokseri?

Kysyn täälläkin, kun bokserit palstalla oli aika hiljaista.

Koko ikäni (harrastustaustaa pian 20 vuotta) saksanpaimenkoiria harrastenaana ja rodun viimeaikaiseen terveys- ja erityisesti luonteen kehitykseen hyvin pettyneenä olen päätynyt vaihtamaan rodun toiseen pk-puolelta. Tällä erää kotona on vielä pappa 9 v, mutta uutta harrastuskaveria etsin aktiivisesti, rotuvaihtoehtona joko bokseri tai malikka.

Kaikenlainen info rodusta on erittäin tervetullutta, erityisesti jos joku osaa verrata saksanpaimeneen, niin minäkin saatan ymmärtää. Koulutettavuus, kovuus, aktiivinen lienee? Osaako rauhoittua kotona? Kuinka säänkestävä tuo karva on? Hyviä kasvattajia, nimenomaan käyttöön, saisi vinkata jos uskaltaa! Harrastuskokemusta löytyy kansalliselta puolelta jäljestä ja hausta, lisäksi suojelukokeissa on rampattu ihan riittämiin, tokoa, agilityä ja pelastushommia on tehty ihan omaksi iloksi. Vahvasti saalisviettinen koira olisi hakusessa. Mikä rodun terveystilanne on?

Onko bokseri vieraita kohtaan kuinka pidättyväinen? Itse olen tottunut elämään sellaisten koirien kanssa, jotka kuitenkin laskevat vieraat parin haukahduksen kera ovesta sisälle.

Kiitos!

9

934

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsihu

      Boksun terveystilanne ei vissiin sekään päätä huimaa. Ota mali, jos vain terveys mittarissa.

      • ????

        Ota vaan saksanpaimenkoira... Tai mali...

        Jos on ollu saksanpaimenkoiria nii voi olla rysäys ottaa sellanen koira joka;

        A: palelee
        B: Röhkii
        C: Ruokailun jälkeen kaivettava nappulat nenästä..


      • ...................
        ???? kirjoitti:

        Ota vaan saksanpaimenkoira... Tai mali...

        Jos on ollu saksanpaimenkoiria nii voi olla rysäys ottaa sellanen koira joka;

        A: palelee
        B: Röhkii
        C: Ruokailun jälkeen kaivettava nappulat nenästä..

        jos kisata haluat ja pärjätä, suojelussa siis.. niin eipä nuo boxerit paljoo kisoissa loista! olet varmaan itsekkin huomannut jos kerta paljon olet kisossa pyörinnyt.. että jos kerta saksanpaimen ei tule kuuloon niin mielummin malikka.


    • bokseri?

      Koiran käyttötarkoitus jäi tosiaan mainitsematta. Suojelut on suojeltu minun osaltani, ei riitä todellakaan aika eikä energia enää siihen, että pitää pari kertaa viikossa ajaa satoja kilometrejä treeneihin. Harrastuskoiraa kyllä, mutta kansalliselle puolelle. Lähinnä hakuun ja pelastuspuolelle, ehkä jälkikisoihin myös.

      Tuota mietin itsekin, että mahtaako olla vilukissa ja kuolaako paljonkin. Mutta näkemäni bokserit ovat olleet kyllä tosi virtavia, saalisviettisiä ja väsymättömiä tekemään hommia ohjaajan kanssa.

      Malikka on tosiaan se toinen vaihtoehto, rotuna minulle paljon tutumpi. Ko. rodussahan terveystilanne on sakuun verrattuna hyvä, lähinnä huolestuttaa, että kohdalle sattuu älytön viettihyrrä, joka ei osaa rauhoittua juurikaan.

      • kokemusta on

        Onpa tuota tullut harrastettua bokserin kanssa niin hakua, jälkeä, pelastuskoiratoimintaa kuin suojeluakin. Ja hyvin on ainakin omat bokserit lajeihin soveltuneet. Virtaa on riittänyt ja jos hakua ja pelastuskoirapuolta ajatellaan, ehdotonta plussaa on bokserin yleensä suuren suuri ihmisystävällisyys. Ja tuosta palelemisasiasta sanoisin, että tarkenee hyvin, kunhan pysyy liikkeessä ja bokseri ei kyllä yleensä ole paikallaan nyhjäävää sorttia. Onhan toki selvää, että talvella ei esim. kylmässä autosa pitkiä aikoja voi olla. Eikä ne sen enempää kuolaa kuin muutkaan. Tuo terveyspuoli taitaa melkeinpä aina olla onnenkauppaa. Kannattaa kyllä tutkia ennen kuin hutkii, eikä ostaa sikaa säkissä, vaan luotettavalta kasvattajalta :)

        terveisin
        JK3, HK#, IP3, ei tosin kaikki samalla koiralla


    • ----

      Vaihdat rotua terveystilanteen takia, ja edes mietit bokseria??? Että tällainen tapaus...

    • Hih ; )))))))

      Tottakai sinun kannattaa ostaa boxeri. Noiden boxereiden luonnehan on NIIIIIN hyvä saksanpaimenkoiraan verrattuna. : ))) Kyllähän sen kaikesta huomaa. Kun katsoo, kuinka aktiivisesti boxereiden kanssa kisataan, kuinka paljon niitä käytetään tositoimissa (poliisilla, rajavartiostolla, armeijalla, pelastustehtävissä), niiden on pakko olla hyviä.

      Oikeasti ihan vakavissaan... Vaikka tämä on kai provoyritys. Saksanpaimenkoira ei ole täydellinen, se on kuitenkin edelleen parasta, mitä on saatavilla. Huonoin saksanpaimenkoira on parempi kuin paraskaan muun rotuinen. (=Tuo oli provo.)

      Terveystilastoista sen verran, että saksanpaimenkoira ei ole tilastojen mukaan edes lähellä sairaimpia rotuja. Sairauksia löytyy, mutta prosenttuaalisesti varsin vähän. Näitä vaan tutkitaan enemmän kuin muita, koska niiden käyttö on muita rotuja kovempaa.

      • kahta en vaihda

        Komppaa edellistä.

        Pientä tutkijantyötä ja varmasti löydät terveen sakemannin.

        Kahta en vaihda: saksanpaimenkoiraa ja saksanpaimenkoiraa


    • Joku tuol kehu bikseriaan ihmisystävälliseks, mut mitäs sakemanni sit on. Tietty saa kait siitä sen ystävällisyyden kitkettyy pois, mut kotioloissa ei enempi miellyttävää koiraa varmaa oo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      201
      5220
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      125
      3209
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2445
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2384
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2002
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1576
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1531
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1413
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1101
    Aihe