fanien arvoinen tiimi

kuujoukkue

suomi pelaa just niin hyvin, kun fanit tällä palstalla purkautuvat. jos tiimi häviää, niin alkaa maailmanlopun huuto kuin vauvelilla, jonka tutti on pudonnut. hirveen pitkäjänteistä ei oo jalkapallokulttuuri katsomonkaan puolella siis.

6

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KUUUUUNNNN

      Nii mut kun ne hävii aina, ei paljon pelaajat viitsi palkita meitä FANEJA...Miksi minun pitäisi heitä kehua ja mistä hienoista suomalaisista jalkapallo saavutuksista kenties...

      • pooobbbb

        Ensimmäisellä puoliajalla Jari Litmaselle tuli yksi tilanne, mutta muhkuraisella kentällä oli vähän vaikea ottaa pallo haltuun, tuumi Väyrynen.


      • kuujoukkue

        vain narinaa katsomosta taas, ei saavutuksia kentällä siis. suomi pelaa nyt lohkossaan taitojensa ylärajoilla (kts. sarjataulukko), ja täällä vaan vingutaan tyhjää.


    • osa jalkapallokulttuuria

      On nimenomaan yksi osoitus nousevasta jalkapallokulttuurista, että ihmiset ottavat kantaa. Kun menee hyvin, kehutaan, mutta huonojen pelien jälkeen ei säästellä kritiikkiä. Jos eilinen tulos ja tapa, jolla se tuli, olisi jättänyt ihmiset kylmäksi, se olisi vain osoitus siitä, että ketään ei oikeasti kiinnosta.

      Englannissa on jalkapallokulttuuria, eikö olekin? Englannin maalinteko on tökkinyt EM-karsinnassa. Lehdet ja kannattajat eivät ole säästäneet sanojaan valmentaja Steve McClarenin arvostelemisessa. Samoin Espanjassa ja etenkin Italiassa pelaajat ja valmentajat ovat tottuneet vastaanottamaan lehdiltä ja faneilta jatkuvaa kritiikkiä. Veikkausliigavalmentajista esim. Ari Hjelm on toivonut lehdiltä paljon kovempaa tekstiä, mitään turhia silotteluita ei tarvita. Hjelm on ehdoton valmentaja, joka uskaltaa laittaa itsensä likoon, siksi hän ei halua mitään hyssyttelyitä.

      Suomen maajoukkuetta kohtaan esitetty kritiikki vain osoittaa, että se on meidän joukkueemme. On toki niitä, jotka tulevat nokkimaan vain silloin, kun on pahaa sanottavaa, mutta kyllähän ääntä maailmaan mahtuu. Tietysti pitää kehua, kun on aihetta, mutta totuutta ei tarvitse kaunistella.

      • kuujoukkue

        terveestä kritiikistä olen samaa mieltä. lue tätä palstaa, niin löydät pahaa bakteerikasvustoa.

        ja mitä britanniaan tulee, sikäläinen keltainen lehdistö herättää joukkohysterian asiasta kuin asiasta. lyhyesti esimerkki: jos brittilehdistön "terveeseen kritiikkin" on uskominen, beckham on hirvittävillä teoillaan tuhonnut englantilaisen jalkapalloilun viimeisen kymmenen vuoden aikana. yms.

        hirvittävästi en lukenut tervettä kritiikkiä armenia-voiton jälkeen syksyllä, vaikka suomen peli oli tuolloin samaa paniikkipuuroa kuin nyt azer-matsissakin.

        lyhyesti suomen tilanteesta em-karsinnassa: puola-voitto superyllätys, muuten peruspeliä onnistumisineen ja epäonnistumisineen. eli hyvin menee.


      • tervettä kritiikkiä
        kuujoukkue kirjoitti:

        terveestä kritiikistä olen samaa mieltä. lue tätä palstaa, niin löydät pahaa bakteerikasvustoa.

        ja mitä britanniaan tulee, sikäläinen keltainen lehdistö herättää joukkohysterian asiasta kuin asiasta. lyhyesti esimerkki: jos brittilehdistön "terveeseen kritiikkin" on uskominen, beckham on hirvittävillä teoillaan tuhonnut englantilaisen jalkapalloilun viimeisen kymmenen vuoden aikana. yms.

        hirvittävästi en lukenut tervettä kritiikkiä armenia-voiton jälkeen syksyllä, vaikka suomen peli oli tuolloin samaa paniikkipuuroa kuin nyt azer-matsissakin.

        lyhyesti suomen tilanteesta em-karsinnassa: puola-voitto superyllätys, muuten peruspeliä onnistumisineen ja epäonnistumisineen. eli hyvin menee.

        Onhan täällä ollut sitä bakteerikasvustoa, mutta maaperäkin on ollut aika otollinen. En tarkoita Bakun kentän nurmea.

        En laittaisi Englannin pelien kritiikkiä pelkän keltaisen lehdistön piikkiin. Esimerkiksi fanit ovat buuanneet otteluissa ja vaatineet valmentajan eroa. Beckhamia koskevia kirjoitteluita en ole seurannut, koska ne eivät käsittele jalkapalloa. Kun Beckham on pelannut, olen tietysti arvioinut hänen suorituksiaan, mutta tukkamuoti ei oikein kiinnosta.

        Sanoin tuolla toisessa ketjussa, että Armenia-tasapelin jälkeen jossiteltiin tuhlattuja maalipaikkoja. Olen samaa mieltä siitä, että jo silloin olisi pitänyt nähdä syvemmälle. Lehtien kannattaisi yleisestikin ottaa Hjelmin kannattama linja ja sanoa, kun aihetta on. Jääkiekon puolella ollaan Sihvosen kirjoituksista tasan kahta mieltä, mutta ainakin hän sanoo asiat suoraan niin kuin ne hänen mielestään ovat. Hänen kritiikkinsä esim. Ylen MM-lähetysten tasosta on ollut mielestäni aivan paikallaan. Vaikka kannattaa Suomea, asioita ei aina tarvitse katsoa sinivalkoisten lasien läpi.

        Olen eri mieltä siitä peruspelistä. Nyt Suomi kompastuu vastustajiin, jotka ennen pystyi voittamaan. Kun voitetaan Puola, mutta hävitään Azerbaidzhanille ja pelataan Armenian kanssa tasan, kaikki voi tietenkin olla sattumaa. Mielestäni kuitenkin Hodgsonin taktiikka selittää ainakin osan siitä, että etukäteen kovempia vastaan pärjätään hyvin, mutta sitten etukäteen huonompia vastaan menee huonosti. Suomen puolustus vaikuttaa toimivan aiempaa paremmin. Kovempia vastaan voidaan pelata puolustuksen kautta ja iskeä vastaan, mutta heikompia vastaan pitäisi itse pystyä luomaan peliä. Suomen hyökkäyspeli Bakussa oli yksi surkeimmista esityksistä, mitä olen koskaan nähnyt, se oli aivan hirveää katsottavaa. En kaipaile Muurista takaisin, mutta mielestäni on selvää, että hänen aikanaan hyökkäyspeli toimi heikompia vastustajia vastaan paremmin. En puhu pelkistä tuloksista, tarkoitan myös sitä, miten usein päästään maalipaikkoihin ja miten esim. syöttöpeli toimii. Ongelmat olivat esillä jo Armenia-tasapelissä, mutta niitä seliteltiin huonolla kentällä ja epäonnella. Terve kritiikki olisi tosiaan ollut aivan paikallaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe