Pysyvää oleskelulupaa

saako?

4,5 v naimisissa, epäiltiin lumeavioliitosta ja sellaiseksi osoittautuikin heti jatkoluvan saatua ja muutenkin tosi läpimätä paska ja huijari. 1,5 vuoden päästä saisi pysyvän oleskeluluvan, mutta panin eron vireille. Käyttänyt minua vain hyväksi, pettänyt jo ennen Suomeen tuloa, kiertää veroja, nostaa Kelan tukia, rattijuoppo, autossa teräase aina mukana, mutta ei ole kärähtänyt ja kun vielä saman katon alla asutaan, en uskalla ilmiantaa. Yhteinen lapsi ja yritän saada yksinhuoltajuuden, mutta voiko mies saada pysyvän luvan maahan tai kansalaisuuden esim. työn tai yrittäjyyden, lapsen tapaamisoikeusten perusteella?

17

5710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oleskalu lupaa,

      älä sorru samanlaiseen,

    • Ansioilla

      No tottakai noilla ansioilla (ahkera työntekijä ja lapsen isä) saa kansalaisuuuden. Kukahan onnellinen suomilehmä on tämän rikastuttajan seuraava uhri?

    • vaimo jo 7 vuotta

      Itsellä on niin sanotusti "kunnon mies"
      Tehnyt töitä ja maksanut veroja yli 7 vuotta,minkä ajan asunut suomessa,kansalaisuus paperit uvissa jo toista vuotta eikä vieläkään ole Uvista vastausta tullut.Ei rikoksia,ei maksamattomia verója!

      Ei kyllä ainakaan kansalaisuuden saaminen ole täällä maassa helppoa,kyllä vaativat niin paljon papereita ja lisäselvityksiä,ettei se halppoa ole,ja ainahan voit soittaa pienen vihjeen uviin,heh!
      Sitä paitsi kansalaisuuden saamiseksi pitää asua suomessa pysyvästi vähintään 5-6 vuotta!!!

      • jokunen vaan...

        Suomen kansalaisuus voidaan myöntää hakemuksesta henkilölle, joka on asunut Suomessa ratkaisuhetkellä keskeytyksettä vähintään viimeksi kuluneet kuusi vuotta. Jos hakijan asuminen ei ole ollut yhtäjaksoista, voidaan häneen soveltaa vaihtoehtoisesti ns. kerättyä asumisaikaa. Tällä tarkoitetaan sitä, että hakija on asunut Suomessa yhteensä vähintään kahdeksan vuotta, joista kaksi viimeistä keskeytyksettä. Asumisaikaan lasketaan luonteeltaan jatkuva oleskelu (A-lupa) tai pysyvällä oleskelu (P-lupa). Lyhyet poissaolot Suomesta eivät katkaise yhtäjaksoisen asumisajan karttumista.

        Suomen kansalaisuuden saaminen hakemuksesta edellyttää, että hakijalla on vähintään tyydyttävä suomen tai ruotsin kielen suullinen ja kirjallinen taito. Suullisen kielitaidon sijasta hyväksytään vastaavan tasoinen suomalaisen viittomakielen taito. Tietoa todistuksista, joilla voit kielitaidon osoittaa saat tietosivusta Kielitaitoedellytys kansalaisuushakemuksessa . Yleisestä kielikokeesta saat lisätietoja opetushallituksen kotisivulta osoitteesta www.oph.fi


      • ******************
        jokunen vaan... kirjoitti:

        Suomen kansalaisuus voidaan myöntää hakemuksesta henkilölle, joka on asunut Suomessa ratkaisuhetkellä keskeytyksettä vähintään viimeksi kuluneet kuusi vuotta. Jos hakijan asuminen ei ole ollut yhtäjaksoista, voidaan häneen soveltaa vaihtoehtoisesti ns. kerättyä asumisaikaa. Tällä tarkoitetaan sitä, että hakija on asunut Suomessa yhteensä vähintään kahdeksan vuotta, joista kaksi viimeistä keskeytyksettä. Asumisaikaan lasketaan luonteeltaan jatkuva oleskelu (A-lupa) tai pysyvällä oleskelu (P-lupa). Lyhyet poissaolot Suomesta eivät katkaise yhtäjaksoisen asumisajan karttumista.

        Suomen kansalaisuuden saaminen hakemuksesta edellyttää, että hakijalla on vähintään tyydyttävä suomen tai ruotsin kielen suullinen ja kirjallinen taito. Suullisen kielitaidon sijasta hyväksytään vastaavan tasoinen suomalaisen viittomakielen taito. Tietoa todistuksista, joilla voit kielitaidon osoittaa saat tietosivusta Kielitaitoedellytys kansalaisuushakemuksessa . Yleisestä kielikokeesta saat lisätietoja opetushallituksen kotisivulta osoitteesta www.oph.fi

        yhtäjaksoista asumista. Eli ensin se 1 vuoden lupa, sitten 3 v. ja sen jälkeen voi jo hakea kansalaisuutta, jos muut ehdot täyttyvät.


    • kansalaisuus evättiin

      Jos on saanut sakkotuomion esim. päiväsakkoja ylinoudestä, tappelusta yms. ei saa kansalaisuutta. Ei tarvitse olla isompi rikos eli ei mitää törkeää. Mieheni ei saanut kansalaisuutta, jota odotti 3 vuotta (käsittelyjonot), koska hänellä oli liikennerikkomus ja tappelusakkoja. Jos miehelläsi ei ole mitään merkintöjä, niin huhuihin tai muihin luuloihin ei epäystä perusteta.

      Mutta sulle ei varmaan ole eroa sillä onko hänellä kansalaisuus vai ei, hanki yksinhuoltajuus oikeudessa. Se on rankkaa ja pelottavaa, mutta ilman sitä elämä vasta pelottavaa onkin. Se on kerta tuska ja pelko, se on parempi kuin jatkuva pelko. Uskalla hankkia vaikka valvotut tapaamiset.

      Mulla oli ongelmana se, että en uskaltanut tehdä miehestäni perheväkivallan takia ilmoitusta poliisille, kun se odotusaika (hakee uudestaan kansalaisuutta, koska sakkorangaistukset ovat pyyhkiytyneet pois vuosien kuluessa) tekee hänestä puhtaan, jonka mun ilmoitus välittömästi pilaisi. Pelkään vielä enemmän mitä vihaa siitä seuraisi.

      Sun miehesi varmasti jää maahan, koska ei täältä karkoiteta ketään. Jo lapsi on hyvä peruste viranomaisille. Moni on selvinny, mutta kannattaa uskaltaa toimia nyt, eikä myöhemmin.

    • roti pitää olla

      Mikä ihmeen lumeavioliitto? Itsesikö ilmiantaisit? Yli 2v AVIOLIITTOA on täynnä, eli lain kirjain täyttyy. Lisäksi oman lapsen suhteen pitää olla tapaamisoikeus. Eihän viranomaisilla ole, kuin sinun sanasi. en lähtisi näin vähällä ketään tuomitsemaan.

      Miksi muuten ei pysyvää lupaa tähän mennessä?

      • oma kuu

        Käsittämätöntä, että näitä ymmärtäjiä sitten riittää. Mitä vaan saa tehdä jne. kunhan on ulkomaanelävä...


    • Ummu

      Nyt järki käteen hyvä nainen. Itse kokemuksen äänellä valaisen sinua. Olen ollut lumeavioliitossa (hyväuskoisuuttani) kaksi vuotta ja meillä yhteinen lapsi nykyisin 5v. Erosimme vuonna 2003 kun tyttö 1v, ja äijästä ei pääse kirveelläkään eroon. Pysyvää lupaa ei ole. antavat vuoden jatkolupia ja seuraavat tilannetta... rötöstelee minkä kerkiää, mutta aina uusi lupa heruu lapsen takia. Oikeus määrännyt valvotut tapaamiset väkivaltaisuuden takia, halusi alkaa toteuttaa niitä tänä vuonna, koska lupa aika hataralla pohjalla nyt, kun määrättiin toiseen kertaan lähestymiskieltoon minulle, lapselle ja uudelle puolisolle.

      Kamala psykopaatti joka tavoittelee omaa etuaan.

      Olen kirjoittanut ulkomaalaisvirastoon ja kertonut kaiken, näin suosittelen sinunkin tekevän. Jos tarvitset tarkemp yht tietoja, ota minuun yhteyttä.
      En ole katkera, nykyinenkin mieheni ulkomaalainen, mutta täysin toista maata (ja pysyvä oleskelulupa on jo) mutta muuta pois, ei se mies muutu. Niin minäkin luulin sen muuttuvan, mutta neljän vuoden kärsimys seurasi eron jälkeenkin. Uhkasi viedä lapsen maasta ym.

      Lähde hyvä nainen vetämään. Pakkaa kamasi. Mitä nopeammin sen parempi. Ja katkaise kaikki väkit. Älä anna selittää. Älä vastaa puhelimeen. Muuten se jää roikkumaan ja annat toivoa, että otat takaisin. Usko pois, ei se muutu. Nämä miehet eivät muutu koskaan. Laita e-mailisi niin jutellaan paremmin ja vaihdetaan kokemuksia,

      • Minneahaha

        että järki käteen! Itsekkin hiukan vastaavassa suhteessa olleena tiedän mistä puhun. Itse otin yhteyttä ulkomaalaispoliisiin ja kerroin tilanteeni.
        Valitettavasti, jos on lapsi, mies saa varmasti jäädä suomeen. ei täältä helposti lähetetä pois, vaikka olisi minkälainen roisto.


      • ******************
        Minneahaha kirjoitti:

        että järki käteen! Itsekkin hiukan vastaavassa suhteessa olleena tiedän mistä puhun. Itse otin yhteyttä ulkomaalaispoliisiin ja kerroin tilanteeni.
        Valitettavasti, jos on lapsi, mies saa varmasti jäädä suomeen. ei täältä helposti lähetetä pois, vaikka olisi minkälainen roisto.

        Pitää pystyä todistamaan säännölliset tapaamiset ja esim. yhteishuoltajuus, ei pelkkä isyys paperilla riitä.


      • uviin
        ****************** kirjoitti:

        Pitää pystyä todistamaan säännölliset tapaamiset ja esim. yhteishuoltajuus, ei pelkkä isyys paperilla riitä.

        ja kerroin kaiken. Alkoi uhkaileen lakimiehilläkin, kun vaatii nyt yhteishuoltajuutta, vaikkei kahta tuntia tule lapsen kans toimeen, jos hoitaa pitäis. Uvi oli yhteydes poliisiin ja kaipa sielt jotain on tullut, kun ukko jo kyseli, olenko minä ilmiantanut pimeistä töistä. Uuden ulkomaalaislain mukaan ei ainakaan pysyvää lupaa myönnetä, jos syytä epäillä hankkineen tuloja epärehellisin keinoin.


      • kokemuksia.....

        [email protected]


    • Suomi menee pilalle

      Äkkilähdöllä omaan maahan ja äkkiä.

    • Saamelainen

      jooo .. Saamelainen muija karvainen apina - kaikkein paras Maa-planeetalla "Earth" . Mies paha-paha .. pakko viedä lapset, kansalaisuus ja kaikki muu.
      onko monko tonti konti

    • guru2

      Olen asunnu soomess yli20 vuotta ja vieläkään ei saannu kansalaisuutta, oon Kurdilainen nainen , mulla on" pusuva viisimu" 4 lasta 3 eri soomalaisen kaa. kaikki suomalaiset naiset kateellisia, koska saan aina komeat miehet itselleni,en voi olla täällä olevien Ulkomaalaiseten kanssa koska joka on asunnu täällä he ovat niin nirsoja, ei välitä musta,kurdilais miehet luulevat olevansa jotain, suomalaiset miehet ovat kivoja mulle,vaikka he pättävät aina, silti rakkaus hetki on kivaa,kotkut hakkaa mutta ei kaikki,kotkut varastaa mutta ei kaikki, sama muut ulkomaalaiset miehet, olen seikkailija, rakastan eri kultuuria ja eri miehijä, saksalaiset mieketkin niin nami nami, ruotsalaiset ovat joskus hyvijä, ei vät juoo humalaksi hulluksi,ranskalaiset ovat delicate, tanskalaiset myös, arabialaiset koulutetut miehet ovat kauhean seksiikkäitä,en tykkää veneläiseltä miehältä, enkä virolaiselta,turkkilaset ovat samaat kuin krekkalaiset,tykkäävät esilemmityksestä ,kosovolaiset miehet ovat skitsoja,

      • angry bird

        OOtko hu..ra vai?


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3115
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2502
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      368
      2326
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2035
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1857
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1277
    7. 166
      1265
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1111
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      967
    Aihe