Ajattelemisen aihetta...

näin se on ...

Miten voin pelastua, eli tulla uskoon?
Jos haluat vastaanottaa Jeesuksen Kristuksen elämääsi, voit tehdä niin juuri nyt, missä tahansa oletkin.

OTA VASTAAN JEESUS KRISTUS HENKILÖKOHTAISENA PELASTAJANASI!

Ajattelepa näitä tärkeitä tosiasioita:

 Jumalan rakkaus ilmoitetaan Raamatussa
" Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän." –Johanneksen evankeliumi 3:16
Rakkauden Jumala haluaa tehdä elämästäsi eheän. Hän haluaa antaa sinulle elämän, joka jatkuu fyysisen kuoleman jälkeenkin.

 Olemme syntisiä
" … kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta." --Roomalaiskirje 3:23
Teemme kaikki asioita, jotka ovat väärin, koska olemme syntisiä. Siksi tunnemme olevamme erossa Jumalan rakkaudesta – koska Hän on pyhä ja hyvä, mutta me emme ole.

 Synnillä on vakavat seuraukset
" Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme." --Roomalaiskirje 6:23
Niin kuin rikolliset joutuvat maksamaan hinnan rikoksistaan, syntistenkin on maksettava hinta synneistään. Jos jatkat synnissäsi ja torjut Jumalan rakkauden joudut kokemaan kuolemanrangaistuksen: et kuole ainoastaan fyysisesti, vaan joudut elämään erossa pyhästä Jumalasta ikuisesti paikassa, jota Raamattu nimittää helvetiksi. Hyvä uutinen on kuitenkin, että…

 Jeesus Kristus on maksanut syntiesi hinnan
" Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus kuoli meidän puolestamme, kun vielä olimme syntisiä." --Roomalaiskirje 5:8
Jeesus Kristus, Jumalan synnitön ainoa Poika on maksanut hinnan sinun syntiesi edestä. Ehkä ajattelet, että sinun täytyy tulla ensin hyväksi, ennen kuin Jumala voi rakastaa sinua. Raamattu kertoo kuitenkin, että Jumala rakastaa syntistä ihmistä.

 Pelastus on ilmainen lahja
" 8. Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. 9. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä." --Efesolaiskirje 2:8-9
Armo on Jumalan ansaitsematonta hyvyyttä syntisiä ihmisiä kohtaan. Jumala tarjoaa sinulle ilmaiseksi jotakin, mitä et voisi itse koskaan hankkia: syntien anteeksisaamista ja ikuisen elämän lahjaa. Mitkään hyvät tekosi tai uskonnolliset rituaalit eivät voi antaa sinulle pelastusvarmuutta.

 Jeesus seisoo sydämesi ovella
" Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen hänen luokseen, ja me aterioimme yhdessä, minä ja hän." --Ilmestyskirja 3:20
Jeesus Kristus haluaa olla henkilökohtaisessa, läheisessä suhteessa kanssasi ja tulla sydämeesi pysyvästi asumaan.

 Sinun täytyy ottaa hänet vastaan
" Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen." –Johanneksen evankeliumi 1:12
Ottaessasi Jeesuksen vastaan sydämeesi sinusta tulee Jumalan lapsi ja voit puhua hänelle rukouksessa kaikista elämäsi asioista. Tämä henkilökohtainen suhde hänen kanssaan kestää ikuisesti.

Ota Jeesus vastaan sydämeesi ja rukoile tähän tapaan:
Herra Jeesus, olen syntinen. Tule nyt elämääni ja anna kaikki syntini anteeksi. Uskon, että kuolit puolestani ja nousit kuolleista. Täytä minut nyt Pyhällä Hengelläsi ja johdata minua tästä päivästä eteenpäin. Kiitos Herra! Aamen.

Keskustele Jumalan kanssa päivittäin rukouksessa, lue Raamattua ja hakeudu toisten kristittyjen yhteyteen.

http://www.ankkuri.seurakunta.net/index.php?sid=23

2

587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nunchaku-overlord

      Miksi Jumala kertoo olevansa rakkauden jumala, mutta kuitenkin hän valtakuvitelman mukaan heittää suurimman osan ihmisistä helvetin rikinkatkuisten liekkien ja piinapenkkien keskelle?

      Raamatussa kerrotaan uskon oleva sen toivomista, mistä ei olla varmoja, jos muistan oikein. Kyllähän minä toivon esimerkkinä, että jokainen ihminen pääsisi paratiisiin ja saisimme selvittää itse ( mahdollisen ) Jumalan kanssa tätä hänenkin oudoksumaa mahdollista "multiuniversumia." Uskonko minä siis Jumalaan, jos toivon jonkun moisen inhimillisesti katsotun rakkauden jumalan olevan olemassa, mutta kuitenkin väitän olevani ( kungfutselainen )agnostikko? Jos taas useimmat toivoisivat moisen asian myös tapahtuvan, vaikka olisivatkin esim. ateisteja, niin miksi heille täytyy tuputtaa uskoa, jos he ovat Raamatun mukaan uskovia? Vai onko heillä jokin ihmeen näkemysero?

      Jumala keroo olevansa pelastava kaikki ne, jotka uskovat häneen ja ottavat hänen kutsunsa vastaan. Ongelmana on vain, että meille ihmisille ei ole mitään todisteita kutsusta. Esimerkiksi jos minä saan kutsun Mannemarketin vieressä oleviin tanssiaisiin. Etsittyäni kaikkialta tietoa mikä ihme on Mannemarketti ja etsittyäni myös ko. kutsua en löydä mitään. Kykenen luomaan tuon perusteella teorian, että ko. paikkaa ja kutsuntaa ei ole olemassakaan. Sitten juhlien jälkeen, joista minulla ei ollut mitään tietoa, 2 mafioosia seisoo oveni takana ja avattuani oven he ampuvat aivoni pihalle pumppuhaulikolla, koska en ollut juhlissa. Tietämättömyys on kaiken pahuuden alku, kuten jumalannekin saattaa käsittää, mutta sitä ihmettelen, miksi ko. jumala ei anna ihmisten ymmärtää kutsun olevan oikeasti olemassa, vaan sen sijaan itse rankaisee toisia omasta tyhmyydestään.

      Ps. Jos Raamatun Jumala on olemassa, se ei taatustikaan ole kristittyjen valtauskon mukainen, vaan on oikeasti rakastava, välittävä, oikeudenmukainen ja paljon muuta, eikä helvettituomiota käyttävä koston ja kiivauden jumala.

      Ps2. Tarkoitukseni ei ollut loukata tämän kanssa ketään, vaan kertoa vain oma mielipiteeni asiaa koskien. Pahoitteluni, jos siis loukkasin ja toivon kykenevämme mahdolliseen asialliseen keskusteluun.

      • Nostit monia hyviä pointteja. Kiitos.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe