Onko koskaan esiintynyt hurmoshenkisyyttä adventtikirkossa ja kuka on hurmoksellisin adventisti ollut kautta aikojen?
Hurmoksellisuus
13
479
Vastaukset
- hurmoksellisuutta
Jos ei ole profetian henkeä niin ei ole hurmoksellisuutta.
- opin perillemeno?
Onko koskaan Pääkonferenssin kokouksissa ollut profetian henkeä?
- adventisti..
Tästä henkilöstä nyt löytyy täysi hurmoksellisuus.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000024994327
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000024980629
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000025001221
Tämän syvempää hurmoksellisuutta en ole nähnyt aikoihin.- tämä teille
ÄLKÄÄ ADVENTISTIT ESTÄKÖ.....
1. Kor. 14:39
Veljet, tavoitelkaa siis profetoimisen lahjaa älkääkä estäkö kielillä puhumista. [1. Tess. 5:20]
1. Tess. 5:20
älkää väheksykö profetoimisen lahjaa. [1. Kor. 14:39] - adventisti..
tämä teille kirjoitti:
ÄLKÄÄ ADVENTISTIT ESTÄKÖ.....
1. Kor. 14:39
Veljet, tavoitelkaa siis profetoimisen lahjaa älkääkä estäkö kielillä puhumista. [1. Tess. 5:20]
1. Tess. 5:20
älkää väheksykö profetoimisen lahjaa. [1. Kor. 14:39]Jos tuo käännetään yksi ja ainoastaan tarkoittamaan ko. vaikuttanutta henkilöä on tulkintasi väännös ja suurta vääryyttä sanaa kohtaan.
Noilla Raamatunpaikoilla tarkoitetaan jokaista UUDESTISYNTYNYTTÄ USKOVAA, meidän on tavoiteltava armolahjoja, eli janottava Jumalalta sitä Pyhää Henkeä joka voisi toimia TÄNÄÄN. Ei vanhaan leiliin voi uutta viiniä laittaa, se ei toimi.
Tänään vaikuttaa Herra, tässä ja nyt.
Tänään on täytyttävä Jumalan hengellä, tänään on Jumala jakava armolahjojaan, ja ÄLKÄÄ ESTÄKÖ JA VÄHEKSIKÖ VAAN TÄYTTYKÄÄ TAVOITELKAA. Oletteko valmiit, vai uniko painaa mieltä?
Vai oletteko tarttuneet auransarviin ja katsotte taakse 1844. Ei... Eteenpäin anoen Jumalan Hengen täydellistä toimintaa jossa kuolleetkin heräävät. - auni1
adventisti.. kirjoitti:
Jos tuo käännetään yksi ja ainoastaan tarkoittamaan ko. vaikuttanutta henkilöä on tulkintasi väännös ja suurta vääryyttä sanaa kohtaan.
Noilla Raamatunpaikoilla tarkoitetaan jokaista UUDESTISYNTYNYTTÄ USKOVAA, meidän on tavoiteltava armolahjoja, eli janottava Jumalalta sitä Pyhää Henkeä joka voisi toimia TÄNÄÄN. Ei vanhaan leiliin voi uutta viiniä laittaa, se ei toimi.
Tänään vaikuttaa Herra, tässä ja nyt.
Tänään on täytyttävä Jumalan hengellä, tänään on Jumala jakava armolahjojaan, ja ÄLKÄÄ ESTÄKÖ JA VÄHEKSIKÖ VAAN TÄYTTYKÄÄ TAVOITELKAA. Oletteko valmiit, vai uniko painaa mieltä?
Vai oletteko tarttuneet auransarviin ja katsotte taakse 1844. Ei... Eteenpäin anoen Jumalan Hengen täydellistä toimintaa jossa kuolleetkin heräävät.myöskin varovainen näiden armolahjojen suhteen, sillä ei kaikki ole Jumalasta, vihollinen toimii hyvin kavalasti, hän eksyttää jos mahdollista valitutkin.
Minulla on jonkun verran kokemusta näissä, silloin kun tulin uskoon, mutta pääsin eroon kun pyysin Jumalaa avukseni, olen torjuvalla kannalla tämän kielillä puhumisen suhteen, sillä eiväthän kaikki kielillä puhu, ja miksi pitäisi Jumalalle puhua sellaista kieltä jota ei itse ymmärrä, silloin voi juuri paholainen päästä, puhumaan vaikka kirouksia Jumalalle, niinkuin oli käynyt yhdessä kokouksessa.
Nainen luuli kiittävänsä Jumalaa ja vierellä istuva ymmärsi sen naisen puheen, hän kirosi Jeesusta, tämmöisiä on tapahtunut kun ei tiedä mitä puhuu.
Sillä minä katson turvalliseksi kiittää Jumalaa sillä kielellä minkä ymmärrän, niin tiedän ainakin mitä puhuin Jumalalle. - adventisti..
auni1 kirjoitti:
myöskin varovainen näiden armolahjojen suhteen, sillä ei kaikki ole Jumalasta, vihollinen toimii hyvin kavalasti, hän eksyttää jos mahdollista valitutkin.
Minulla on jonkun verran kokemusta näissä, silloin kun tulin uskoon, mutta pääsin eroon kun pyysin Jumalaa avukseni, olen torjuvalla kannalla tämän kielillä puhumisen suhteen, sillä eiväthän kaikki kielillä puhu, ja miksi pitäisi Jumalalle puhua sellaista kieltä jota ei itse ymmärrä, silloin voi juuri paholainen päästä, puhumaan vaikka kirouksia Jumalalle, niinkuin oli käynyt yhdessä kokouksessa.
Nainen luuli kiittävänsä Jumalaa ja vierellä istuva ymmärsi sen naisen puheen, hän kirosi Jeesusta, tämmöisiä on tapahtunut kun ei tiedä mitä puhuu.
Sillä minä katson turvalliseksi kiittää Jumalaa sillä kielellä minkä ymmärrän, niin tiedän ainakin mitä puhuin Jumalalle.Profetoiminen ja kielilläpuhuminen on kaksi eri asiaa. Myös "hurmoskielen sanat", mitä ehkä tarkoitat, on paremminkin rukouskammioon kuuluvaa asiaa. Seurakunnassa on elettävä selväsanaista julistusta Jeesuksesta Kristuksesta, Hänen pelastavasta toiminnastaan jne.
Kielilläpuhumisen armolahjan jakoperusteet on Jumalan käsissä ja todella, ei kaikki puhu kielillä jne. Armolahjat toimivat Jumalan seurakunnan rakentamiseksi, sen seurakunnan jonka kirjat on itse taivaan Isän käsissä. auni1 kirjoitti:
myöskin varovainen näiden armolahjojen suhteen, sillä ei kaikki ole Jumalasta, vihollinen toimii hyvin kavalasti, hän eksyttää jos mahdollista valitutkin.
Sillä minä katson turvalliseksi kiittää Jumalaa sillä kielellä minkä ymmärrän, niin tiedän ainakin mitä puhuin Jumalalle.Onhan Ellen White varoittava esimerkki siitä, että näyt ja viestit eivät aina tule Jumalalta. Kun Ellen ei ollut uskossa, niin siitä jo olisi pitänyt tajuta, etteivät näyt ja unet hänelle Jumalalta tule.
- sillä olet
auni1 kirjoitti:
Sillä minä katson turvalliseksi kiittää Jumalaa sillä kielellä minkä ymmärrän, niin tiedän ainakin mitä puhuin Jumalalle.oikeassa, ei kaikki kielilläpuhuminen ole todellisuudessa sitä, mistä Paavali puhuu. Suurin osa tämän päivän kielilläpuhumista tulee paholaiselta. Mainitsemasi tapaus ei ole ainoa. Tiedän monta täysin samanlaista tapausta.
Eräässäkin tapauksessa liki koko seurakunta puhui kielillä, hymyili ja karkeloi. Paikalle vain sattui henkilö, joka ymmärsi, mitä nuo muut puhuivat, vaikka he itse eivät ymmärtäneet. Tämä paikalle sattunut henkilö kertoi, kuinka nuo hurmoksessa kielillä puhutaan pilkkasivat Jeesusta, ylistivät paholaista ja tietämättä mitä sanoivat, pyysivät paholaista sydämeensä. Näin siis eräässä "kristillisessä" kirkossa.
Surullista, eikö vain? - oli uskossa
uskova_1 kirjoitti:
Onhan Ellen White varoittava esimerkki siitä, että näyt ja viestit eivät aina tule Jumalalta. Kun Ellen ei ollut uskossa, niin siitä jo olisi pitänyt tajuta, etteivät näyt ja unet hänelle Jumalalta tule.
vaikka sinä et sitä uskokaan.
- adventisti..
sillä olet kirjoitti:
oikeassa, ei kaikki kielilläpuhuminen ole todellisuudessa sitä, mistä Paavali puhuu. Suurin osa tämän päivän kielilläpuhumista tulee paholaiselta. Mainitsemasi tapaus ei ole ainoa. Tiedän monta täysin samanlaista tapausta.
Eräässäkin tapauksessa liki koko seurakunta puhui kielillä, hymyili ja karkeloi. Paikalle vain sattui henkilö, joka ymmärsi, mitä nuo muut puhuivat, vaikka he itse eivät ymmärtäneet. Tämä paikalle sattunut henkilö kertoi, kuinka nuo hurmoksessa kielillä puhutaan pilkkasivat Jeesusta, ylistivät paholaista ja tietämättä mitä sanoivat, pyysivät paholaista sydämeensä. Näin siis eräässä "kristillisessä" kirkossa.
Surullista, eikö vain?Kirjoitit ja hieman mietin tuota tekstiä.
Eräässäkin tapauksessa liki koko seurakunta puhui kielillä, hymyili ja karkeloi. Paikalle vain sattui henkilö, joka ymmärsi, mitä nuo muut puhuivat, vaikka he itse eivät ymmärtäneet.
Ts. yksi henkilö (vain) tulkitsi tuon seurakunnan toiminnan näin. Jos kyse on kristillisestä seurakunnasta, niin jättäisin omaan arvoonsa tällaisen yhden henkilön tulkinnan.
Mitä muita hedelmiä tuossa seurakunnassa toteutui?
Jne. jne. voitaisiin katsoa.
Tämä näin mielipiteenäni.
Kaatumiset, näyt, paranemisihmeet, pahojen henkien ulosajo, jne. kuuluivat jonkinlaisena sivujuonteena milleriläiseen adventtiherätykseen ja adventtikirkkoon sen ensimmäisinä vuosikymmeninä. Viimeinen laajahko karismaattishenkinen herätys adventtikirkon piirissä vaikutti Pohjois Amerikassa 1880 -luvun lopulla ja 1890 -luvun alussa. Tässä kuitenkin tapahtui selviä ylilyöntejä (joista jotkut johtivat varsin ikäviin seuraamuksiin) ja erityisesti John Harvey Kellogg taisteli herätyshenkistä adventismia vastaan ja onnistuikin muuttamaan adventistista ajattelua jossakin määrin. Hän itse irtautui seurakunnasta vähän toistakymmentä vuotta myöhemmin, kun hänen vaikutusvaltaansa alettiin panna suitsiin 1901 tapahtuneen kirkon organisaation uudistamisen jälkeen.
Tänäkin aikana löytyy karismaattisia adventisteja. Valitettavasti minulla ei ole tietoa määrästä eikä paikoista. Suomessa on varsin vakaa ja innokas karismattisten adventistien ryhmä, joka pyhään henkeen ja hengen lahjoihin liittyvien oppien samoin kuin kokouskulttuurin suhteen on lähellä suomalaisia helluntailaisia. Ja jos mukaan lasketaan ne, jotka eivät itse puhu kielillä mutta periaatteessa pitävät tämäntyyppisestä opetuksesta, puhutaan vähän suuremmasta joukosta, ehkä muutamasta sadasta jäsenestä - siis kuitenkin vähemmistöstä.
Tämän lisäksi tiedän läntisessä Afrikassa vaikuttaneen varsin laajan karismaattisen herätyksen adventismin piirissä. Ja muistaakseni joku kertoi jostakin latinalaisen Amerikan ryhmästä. Eiköhän otollisia alueita löytyisi muualtakin, tiedä häntä...
Valitettavasti kukaan (minun tietääkseni) ei ole ilmiön laajutta nykyisessä adventismissa tutkinut, joten ollaan huhujen varassa - paitsi Suomen suhteen.
Kai- Utulila
Ei karismaattisuus ole vierasta kristinuskossa. Apostolien teoissa tapahtui kaikenlaista karismaattista Jumalan voimasta, joten sen kieltäminen kokonaan johtaisi väistämättä kristinuskon vastaisuuteen. (Mm. "Armolahjoja älkää halveksuko") Armolahjojen ilmeneminen on elävän seurakunnan tunnusmerkki. Jollei armolahjat toimi Jumalan seurakunnissa, herää kysymys,- onko Jumala lainkaan läsnä?
Tietysti tulee taistella väärää hurmiollisuutta ja karismaattisuutta vastaan. Vaarana on myös toinen ääripää, eli maallistuminen. Oikea keskitie löytynee noiden ääripäitten väliltä:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä292855- 1091132
- 58931
- 66895
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu6887olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26867Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65824Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä37820Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75754Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu136749