Potter kirjat vs Potter elokuvat

Keppanaa

Itse en ole koskaan lukenut yhtään Potter kirjaa mutta kaikki leffat olen katsonut ja pitänyt niistä. En oikein ymmärrä miten jotkut voi vihata kyseisiä leffoja vaikka eivät niitä ymmärtäisikään. Kuitenkin luulisin että kaikki pitävät niitä hyvänä viihteenä kuten minä pidän. Pitäis varmaan kyllä kirjatkin lukea,hmmmm.....

http://www.kookas.fi/forum/thread/11052

9

2174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luet

      ne kirjat, niin ehkä ymmärrät paremmin.
      Kun lukee kirjat ensin, niin odottaa niiltä leffoilta paljon enemmän, kun mitä ne on antanut.

    • paremman käsityksen, koska leffoista puuttuu/on muutettu kohtauksia, jotka ovat kirjoissa. Mutta ovat leffakin hyviä omalla tavallaan. Esim minusta huispaus on toteutettu hienosti. Jokaisella on tietenkin omat mielipide asiasta, mutta minä pidän myös leffoista, vaikka pidän toki kirjoista enemmän.

      • ehdottomasti

        lukea kirjatkin, jos leffat ovat hyviä. Kirjat ovat nimittäin 100 kertaa parempia, se on fakta.


      • ehdottomasti kirjoitti:

        lukea kirjatkin, jos leffat ovat hyviä. Kirjat ovat nimittäin 100 kertaa parempia, se on fakta.

        ...ovat huomattavasti parempia. Esim. jos verrataan neloskirjaa ja nelosleffaa, niin leffasta oli kyllä jätetty paljon tärkeitä kohtia pois.


      • Veteranfan
        maashu kirjoitti:

        ...ovat huomattavasti parempia. Esim. jos verrataan neloskirjaa ja nelosleffaa, niin leffasta oli kyllä jätetty paljon tärkeitä kohtia pois.

        Liekehtivä Pikari leffasta oli jätetty jostain syystä Dursleyn perhe kokonaan pois,vaikka heidän roolinsa on Feeniksin Kilta kirjassa huomattavasti tärkeämpi kuin aiemmin.Tarkoittaako tämä että Dursleytä ei nähdä seuraavassakaan elokuvassa? Sillä tuo Feeniksin Kilta kirjan paksuus on huomattavasti muita kirjoja isompi,eli joudutaan karsimaan melkoisesti oleellista tarinaan kuuluvaa aineistoa elokuvaa varten.
        Tulemme näkemään pahasti karsitun uuden Potter leffan ,joka ei tietenkään tyydytä kirjan lukeneita faneja.


      • tolloja
        Veteranfan kirjoitti:

        Liekehtivä Pikari leffasta oli jätetty jostain syystä Dursleyn perhe kokonaan pois,vaikka heidän roolinsa on Feeniksin Kilta kirjassa huomattavasti tärkeämpi kuin aiemmin.Tarkoittaako tämä että Dursleytä ei nähdä seuraavassakaan elokuvassa? Sillä tuo Feeniksin Kilta kirjan paksuus on huomattavasti muita kirjoja isompi,eli joudutaan karsimaan melkoisesti oleellista tarinaan kuuluvaa aineistoa elokuvaa varten.
        Tulemme näkemään pahasti karsitun uuden Potter leffan ,joka ei tietenkään tyydytä kirjan lukeneita faneja.

        kyllä Dursleyt on Killassa. mulla olis jopa mielikuvaa et jossain oli et tää Kilta olis aiempia jopa pidempi. en vaan nyt löytänyt faktaa tuosta joten saatan olla tietty väärässäkin.


      • karsittiin
        tolloja kirjoitti:

        kyllä Dursleyt on Killassa. mulla olis jopa mielikuvaa et jossain oli et tää Kilta olis aiempia jopa pidempi. en vaan nyt löytänyt faktaa tuosta joten saatan olla tietty väärässäkin.

        Leffasta karsittiin rankalla kädellä kohtauksia. Siitä olis kai tullu aika pitkä elokuva, mutta siitä karsittiin paljon pois, koska nää tekijät aatteli että sitä ei jaksettais kattoa loppuun jos se on liian pitkä. Tästä kuitenkin tulee mahdollisesti dvd:lle pidennetty versio.


    • Whatnot

      On ne leffat nyt ihan ok, mutta niistä on jätetty hirveesti kohtauksia pois ja muuteltu niitä. Esim. yks asia, joka suuresti häiritsi mua Liekehtivässä Pikarista oli se, että siitä lohikäärmeen kanssa taistelusta oli tehty joku hirvittävä, dramaattinen spektaakkeli, kun taas monia tärkeitä juttuja jätettiin mainittematta, esim. se, että Kalkaros alko taas vakoilemaan kuolonsyöjiä.
      Kaks ekaa leffaa on vielä aika uskollisia kirjalle, mut sen jälkeen ne huononee. Ja Feeniksin killasta joudutaan varmaan jättämään vielä enemmän kaikkea pois, ku se on niin pitkä.

      • Hintriikka

        Liekehtivän pikarin ties kuinka monennen kerran. Olen lukenut tietenkin kirjankin monta kertaa. Kirjaa lukematon ei tiedä mitään Kyyry Junior kuviosta, eli siitä kuinka tämän äiti muuntautui pojakseen ja kuoli tavallaan tämän puolesta ja että Junior asui sen jälkeen isänsä luona.
        Fleurin ja Victorin hahmot jäivät aika ohuiksi leffassa. Kaipasin kovasti Dobbyä ja muita kotitonttuja. Kyllä kaikkien kannattaisi lukea kirjat, ehdottomasti!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5238
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2386
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1907
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1598
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1202
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe