"Mikä on pienoismalli?"

Tälläisen kysymyksen esitti MarttyyriMallari-TTt:lle
eräs untuvikkomallaaja. Ensi alkuun meinasin vastata: "Suuntaat stadissa johonkin hyvinvarustettuun tavarataloon, tai harrasteliikkeeseen. Ostat sieltä koottavan joka on valmistettu japanissa, tai kiinassa. Tämän jälkeen kokoat ja maalaat sen just niinkuin ohjeet antavat ymmärtää"
Sittenhän tuli mieleeni ettei pienoismalliharrasteen mestari anna mitään noin ympäripyöreän typerää vastausta edes pahimmille vihamiehilleen
(Ja niitähän minulla riittää :D)
No niin, kerroin tälle kyselijälle että malli ja pienoismalli ovat kaksi täysin eri asiaa.
Malli on kaupallinen tuote ja niitä saa siis ostaa
joko tavaratalosta, tai jostain erikoisliikkeestä.
Pienoismalli on täysin itse tehty laite. MarttyyriMallari-TTt tutustui lapsena muutamaan henkilöön jotka olivat vihkiytyneitä tähän harrastelajiin. Täytyy myöntää että olin hieman hämilläni siitä fanaattisesta asenteesta jolla nämä ihmiset suhtautuivat tähän juttuun. Eräällä kerralla pääsin heidän mukaansa tutustumaan mallauskohteen esikuvaan. Olisittepa nähneet heidän totaalisen
omistautumisen T-26 vaunuromun tutkimisessa! :)
Omin, tai lainakäsin he mittasivat joka kohdan tästä ruostuneesta sotakoneesta ja tekivät muistiinpanoja sivukaupalla. Sitten nämä hurmoshenkiset ystäväni piirsivät vaunun joka osan paperille. Mitä sitten tapahtui? Menivätkö he kauppaan ja ostivat T-26 vaunun mallisarjan?
Eivät helvetissä menneet! Ensinnäkin, siihen aikaan ei ollut suomessa T-26: sesta mallisarjaa ja vaikka olisikin ollut sitä ei olisi hankittu, koska pienoismallintekijä tekee joka osan itse omin henkilökohtaisin käpälöin. Elikkä tunnuslauseenamme on: "Omin käsin onneen"
Kun nämä pienoismallin tekoon hurahtaneet saivat
käsiinsä muovilevyä, niin alkoi keinoja kaihtamaton kamppailu pienoismallin luomiseksi.
Muistan vielä kuinka keskittyneitä he olivat. Heikäläiset eivät antaneet periksi ennenkuin
jokainen osa oli millimetrin sadasosan tarkkuudella tehty valmiiksi ja sen jälkeen alkoi
äärimmäisen tarkka kokoaminen. Näistä lapsuusajan
tapahtumista sai allekirjoittanut tartunnan tähän harrasteeseen. Vuodet kuluivat ja eräänä kauniina päivänä ryhdyin valmistamaan pienoismalleja, mutta samalla päätin että minun tekemistäni pienoiskopioista tulee äärimmäisyyksiin vietyjä esineitä. Tällä tarkoitan sitä että kun työni on valmis, niin se on kirjaimellisesti kuin kutistettu panssarivaunu/ lentokone.
Ensimmäiset yritykseni olivat fiaskoja, mutta vähitellen onnistuin sitkeän työskentelyn jälkeen luomaan metodit ja työvälineet joilla saan tehtyä mistä kohteesta tahansa pienoiskopion. Kun sitten
ensimmäisen kerran vein kerhomme näyttelyyn mallini, niin kaiken nähdeiden pienoismallintekijöiden suut loksahtivat auki.
Tietysti he eivät aluksi halunneet uskoa että joku voi päihittää heidät omalla alallaan, mutta heillä oli myös sen verran itsetuntoa että myönsivät näin
tapahtuneen. Eräs heistä sanoi: "Me näemme valtavasti vaivaa saadaksemme aikaan pienoismallin, sinä näköjään uhraat sielusi harrasteelle"


MarttyyriMallari-TTt

82

5371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • patupatu

      Tulee kevät ja vedet liikkuvat... se tarkoittaa että MarttyyriMallari aloittaa taas juttunsa. Puhetta, puhetta puhetta ja taas puhetta ilman tekoja tai näyttöjä. Ei millään pahalla vaan kaikella ystävyydellä: juttujesi perusteella vaikuttaa siltä että ainoa asia mikä sinut liittää pienoismalleihin on pääsi sisältö. Aivosi tuntuvat olevan "kuin pienennyskoneella tehdyt", arvioisin mittakaavaksi noin 1/50.

    • not a toy

      valmiiden metalliautojen pakkauksissa lukee että nämä ovat "accurate scalemodel" elikkä tarkka pienoismalli esikuvastaan. Valitettavasti joskus niissä on kuitenkin eroja, jotain taiteellisia tai valmistusteknisiä vapauksia otettuna, esim. kromilistan korvaaminen hopeamaalilla ei oikein nappaa...

    • ISO MUTTA

      Oletko tehny ne pienoismallisi myös alkuperäisistä raaka-aineista? Siis esim. panssarivaunu samasta metallista, kuin alkuperäinen? Onko telamatot tehty samallalailla, kuin alkuperäisessä? Onko moottori täsmälleen samanlainen ja toimiiko se, niinkuin alkuperäisessä oikeassa tankissa?

      Onko tykinputkessa rihlat ja hydrauliset rekyylinvaimentimet?

      Minusta kyllä tuntuu, että aina kannattaa pitää vähän matalaa profiilia, vaikka kuinka olisi mallin ulkomuoto lähellä alkuperäistä.

      Sinun mallisi ovat varmasti hienoja kilpailukykyisiä, sitähän ei epäile kukaan. Minäkin toivon saavani tehtyä muutaman erikoismallin valmiiksi, mutta pakko käyttää omia teknisiä ratkaisuja, että mallista tulisi toimiva, mutta ulkonäkö samanlainen, kuin alkuperäisessä oikeassa.

      • Näin minä määrittelen pienoismallin.

        Koko: 1:35

        Pienoismalli ei liiku, joten mitään moottoria ei tarvita ja vain amatoorit tekevät jotain sisäpalikoita.Tosin voihan niitäkin veistellä, jos haluaa esitellä mallin luukut auki. Mallin kuuluu olla ulkoisesti kuin esikuvansa.

        Pienoismallin voi rakentaa mistä materiaalista tahansa.

        Pienoismallini runko ja torni osat teen resiinistä ja detaljit metallista. Kyllä löytyy tykistä rihlat.


        Sellainen on siis todellinen malli. Hassua, eiks vaan? :)


        Terkuin: MarttyyriMallari-TTt


      • MattiMallari
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Näin minä määrittelen pienoismallin.

        Koko: 1:35

        Pienoismalli ei liiku, joten mitään moottoria ei tarvita ja vain amatoorit tekevät jotain sisäpalikoita.Tosin voihan niitäkin veistellä, jos haluaa esitellä mallin luukut auki. Mallin kuuluu olla ulkoisesti kuin esikuvansa.

        Pienoismallin voi rakentaa mistä materiaalista tahansa.

        Pienoismallini runko ja torni osat teen resiinistä ja detaljit metallista. Kyllä löytyy tykistä rihlat.


        Sellainen on siis todellinen malli. Hassua, eiks vaan? :)


        Terkuin: MarttyyriMallari-TTt

        Kovast on Marttyyrimallarilla taas uhoa ja aikaa kirjoittaa novelleja palstoille. Olisi kiva edes kuvaa nähdä näistä valtavan upeista, suorastaan tyrmäävän oikeannäköisistä malleistasi. Linkkiä kehiin??? Vai missä on näyttely, jossa ne ovat esillä???

        Merkillistä, että vain 1:35 on oikea mittakaava pienoismallille...olen käsittänyt, että jopa 1:2 olisi pienoismallikokoa...tai 1:25...

        Vai amatöörit tekee sisäpalikoita :) Kukapa sulle maksaa palkan pienoismalleistasi, kun et ole amatööri - olet siis ammattilainen ja tienaat leipäsi malleilla???

        Miksei pienoismalli liiku?

        Linkkiä odotellen - niihin oikeasti tekemiesi mallien kuviin, ei jenkkipalstoilta kopioituihin.


      • näin juuri
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Näin minä määrittelen pienoismallin.

        Koko: 1:35

        Pienoismalli ei liiku, joten mitään moottoria ei tarvita ja vain amatoorit tekevät jotain sisäpalikoita.Tosin voihan niitäkin veistellä, jos haluaa esitellä mallin luukut auki. Mallin kuuluu olla ulkoisesti kuin esikuvansa.

        Pienoismallin voi rakentaa mistä materiaalista tahansa.

        Pienoismallini runko ja torni osat teen resiinistä ja detaljit metallista. Kyllä löytyy tykistä rihlat.


        Sellainen on siis todellinen malli. Hassua, eiks vaan? :)


        Terkuin: MarttyyriMallari-TTt

        Oikea eli todellinen pienoismalli on tehty sisustaa myöten esikuvansa näköiseksi. Vain harrastelijat sortuvat tekemään vain ulkokuoren. Lisäksi pienoismallia tehtäessä materiaalit valitaan huolella jotta siitä saataisiin aidon näköinen. Esim. metalliosat tehdään metallista jne.

        Ihmetellä täytyy kuinka jaksat aina vaan provota. Eikö sulla ole muuta tekemistä? Vaikkapa pienoismallien kasaamista?


      • -Kooma-
        näin juuri kirjoitti:

        Oikea eli todellinen pienoismalli on tehty sisustaa myöten esikuvansa näköiseksi. Vain harrastelijat sortuvat tekemään vain ulkokuoren. Lisäksi pienoismallia tehtäessä materiaalit valitaan huolella jotta siitä saataisiin aidon näköinen. Esim. metalliosat tehdään metallista jne.

        Ihmetellä täytyy kuinka jaksat aina vaan provota. Eikö sulla ole muuta tekemistä? Vaikkapa pienoismallien kasaamista?

        Puheiden ja tekojen summa on vakio. Jotenkin tuntuu, että tämä pitää erityisen hyvin paikkansa MarttyyriMallarin kohdalla.


      • mikä teidän määritelmä
        -Kooma- kirjoitti:

        Puheiden ja tekojen summa on vakio. Jotenkin tuntuu, että tämä pitää erityisen hyvin paikkansa MarttyyriMallarin kohdalla.

        mikä on vastaanväittäjien määritelmä pienoismallille sitten?


      • vastaus...
        mikä teidän määritelmä kirjoitti:

        mikä on vastaanväittäjien määritelmä pienoismallille sitten?

        Kannattaa lukea viestit ajatuksen kanssa. Eiköhän se määritelmä sullekin sieltä aukene.


      • paljon puhetta...
        vastaus... kirjoitti:

        Kannattaa lukea viestit ajatuksen kanssa. Eiköhän se määritelmä sullekin sieltä aukene.

        se näkyy vastustajallakin olevan kyse vain paljosta tyhjänpuhumisesta mutta kun kysytään asiaa niin eipä saa täsmällistä ja asiallista vastausta...


      • paljon puhetta... kirjoitti:

        se näkyy vastustajallakin olevan kyse vain paljosta tyhjänpuhumisesta mutta kun kysytään asiaa niin eipä saa täsmällistä ja asiallista vastausta...

        Ja kateutta myös täällä :) Siis, minä olen harjoitellut pienoismallien tekoa vuosikausia ja nyt kun sen osaan niin kerroin miten se tapahtuu.
        Otin valokuvia pienoismalleistani ja kun yritin laittaa näkyviin kuvan galleria-sivulleni, niin eihän se hyväksynyt kuvia olleskaan. Pitäis kuulemma laittaa oma 1:1 pärstä sinne. Jokainen tehköön mallitöitä oman kykynsä mukaan, mutta muistutan että vain niitä malleja jotka on saatettu joka kohdaltaan oikeaan skaalaan voi sanoa pienoismalliksi.


        MarttyyriMallari-TTt


        Vihje: Käykääpäs tutkimassa sotamuseoiden
        pienoismalliosastoja...


      • -Kooma-
        mikä teidän määritelmä kirjoitti:

        mikä on vastaanväittäjien määritelmä pienoismallille sitten?

        En ole kylläkään mikään vastaanväittäjä, mutta pienoismallin määritelmä on: malli, joka on esikuvaansa pienempi. Mittakaava voi olla mikä tahansa, vaikka 1:1,5 tai 1:2000. Helppoa. Malli voi olla myös esikuvansa kokoinen tai suurempi, mutta silloin se ei ole PIENOISmalli.


      • MattiMallari
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Ja kateutta myös täällä :) Siis, minä olen harjoitellut pienoismallien tekoa vuosikausia ja nyt kun sen osaan niin kerroin miten se tapahtuu.
        Otin valokuvia pienoismalleistani ja kun yritin laittaa näkyviin kuvan galleria-sivulleni, niin eihän se hyväksynyt kuvia olleskaan. Pitäis kuulemma laittaa oma 1:1 pärstä sinne. Jokainen tehköön mallitöitä oman kykynsä mukaan, mutta muistutan että vain niitä malleja jotka on saatettu joka kohdaltaan oikeaan skaalaan voi sanoa pienoismalliksi.


        MarttyyriMallari-TTt


        Vihje: Käykääpäs tutkimassa sotamuseoiden
        pienoismalliosastoja...

        Selityksesi sen kuin paranee - koskahan me nähdään niitä vuosikausien oppimisen tuloksena syntyneitä malleja???? Melkoisen hyvä selitys tuo 1:1 pärstä....

        Museoissa on komeita pienoismalleja, se myönnetään. Missäs museossa Marttyyrin mallit ovat esillä????

        Oletko muuten aivan varma omista malleistasi? Missä olet käynyt mittailemassa tykinputkien rihloja? Onko varmasti oikeassa mittakaavassa?


      • ;D;D
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Ja kateutta myös täällä :) Siis, minä olen harjoitellut pienoismallien tekoa vuosikausia ja nyt kun sen osaan niin kerroin miten se tapahtuu.
        Otin valokuvia pienoismalleistani ja kun yritin laittaa näkyviin kuvan galleria-sivulleni, niin eihän se hyväksynyt kuvia olleskaan. Pitäis kuulemma laittaa oma 1:1 pärstä sinne. Jokainen tehköön mallitöitä oman kykynsä mukaan, mutta muistutan että vain niitä malleja jotka on saatettu joka kohdaltaan oikeaan skaalaan voi sanoa pienoismalliksi.


        MarttyyriMallari-TTt


        Vihje: Käykääpäs tutkimassa sotamuseoiden
        pienoismalliosastoja...

        Sinähän olet kirjoittanut että malliesi kuvia on ERÄÄLLÄ ulkomaisella foorumilla. Jostain syystä vain tämän ERÄÄN foorumin tarkempia tietoja et voinut antaa. Olet myös sanonut voittaneesi model expossa monet ja monet ykkössijat ja että sinun mallisi tunnistaa model expossa siitä kun niiden vieressä on ykköspokaali. Jostain syystä sitten yhtäkkiä muistitkin ettei ne palkinnot tulleetkaan model expoista vaan "salaisista" kilpailuista joista eivät tiedä kuin harvat ihmiset!!;) Kuka tällaista pelleä enää oikeasti voi ottaa vakavasti? Ja mitä ovat kilpailut joista vain harvat tietävät? No väistämättä tulee mieleen joku Lapinlahden seurakunnan koottavakerhon syyskilpailu.


      • -Kooma- kirjoitti:

        En ole kylläkään mikään vastaanväittäjä, mutta pienoismallin määritelmä on: malli, joka on esikuvaansa pienempi. Mittakaava voi olla mikä tahansa, vaikka 1:1,5 tai 1:2000. Helppoa. Malli voi olla myös esikuvansa kokoinen tai suurempi, mutta silloin se ei ole PIENOISmalli.

        Minä kyllä tiedän miten tarkkoja pienoismallini ovat
        (Ne ovat)
        Kerhossa johon kuulun on 1:35 mittakaava valittu ainoaksi oikeaksi pienoismallin kokoluokaksi.
        (Sivumennen sanoen: Kyseisessä kerhossa on jäseninä maailman parhaiden tekijöiden lisäksi myös allekirjoittanut, joten asiantuntemusta riittää)
        Tässä harrasteessa on kaksi eri koulukuntaa: Ekaan ryhmään kuuluvat Kooman ja MattiMallarin tapaiset pojat jotka ostavat rakennussarjan kaupasta ja sitten kokoilevat, sekä maalaavat aihionsa. Tässä ei ole mitään väärää, on parempi että nämä pojut tuhertavat kotona koottavia sen sijaan, että vetäisivät psykoosikännejä viikonloppuisin kaupungin kaduilla ja potkisivat mummoja munille. Sitten on minunkaltaiseni miehet jotka luovat mallinsa omin, tai varastetuin käsin. Olen hyvin vaatimaton persoona, kuulisittepa niiden muiden tosi-harrastajien puheet teistä valmissarjojen kokoajista. En ilkeä edes kertoa kuinka halventavia ne ovat, mutta MarttyyriMallari-TTt on kiltti ja siksi minä pari vuotta sitten menin opastamaan uusia kokoajia IPMS-Mallifoorumille. Ei olisi pitänyt mennä! Sen sijaan että minua olisi kiitetty, niin sain vain ennennäkemättömän loanheiton osakseni. No, en tuppaa jos ei tykätä.
        Polkekoon siellä sitten paikallaan ja muistelkoon takavuosien Airfix ja Frog-malleja. Jokainen valitkoon tiensä tämän harrasteen tiimoilta. Jotkut menevät täysillä eteenpäin, suurin osa jää
        jahkailemaan kalkkiviivoille.


        MarttyyriMallari-TTt


        "Huipulla on yksinäistä"


      • mallailua
        paljon puhetta... kirjoitti:

        se näkyy vastustajallakin olevan kyse vain paljosta tyhjänpuhumisesta mutta kun kysytään asiaa niin eipä saa täsmällistä ja asiallista vastausta...

        Minä nyt en tiedä ketä täällä on "vastustajia" kun ei tällaisessa asiassa voi olla vastustajia. Omituinen ajattelutapa jos vääntää jokaiseen asiaan jotain vastustajia.. No se siitä.

        Kun luet tämän viestin http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=98&conference=4500000000000385&posting=22000000025117945 niin tiedät yhden kirjoittajan vastauksen mikä on pienoismalli -kysymyksellesi. Hyvä se on kysyä jos ei tiedä jotain asiaa. Toivottavasti sait selville mikä on pienoismalli.


      • -Kooma-
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Minä kyllä tiedän miten tarkkoja pienoismallini ovat
        (Ne ovat)
        Kerhossa johon kuulun on 1:35 mittakaava valittu ainoaksi oikeaksi pienoismallin kokoluokaksi.
        (Sivumennen sanoen: Kyseisessä kerhossa on jäseninä maailman parhaiden tekijöiden lisäksi myös allekirjoittanut, joten asiantuntemusta riittää)
        Tässä harrasteessa on kaksi eri koulukuntaa: Ekaan ryhmään kuuluvat Kooman ja MattiMallarin tapaiset pojat jotka ostavat rakennussarjan kaupasta ja sitten kokoilevat, sekä maalaavat aihionsa. Tässä ei ole mitään väärää, on parempi että nämä pojut tuhertavat kotona koottavia sen sijaan, että vetäisivät psykoosikännejä viikonloppuisin kaupungin kaduilla ja potkisivat mummoja munille. Sitten on minunkaltaiseni miehet jotka luovat mallinsa omin, tai varastetuin käsin. Olen hyvin vaatimaton persoona, kuulisittepa niiden muiden tosi-harrastajien puheet teistä valmissarjojen kokoajista. En ilkeä edes kertoa kuinka halventavia ne ovat, mutta MarttyyriMallari-TTt on kiltti ja siksi minä pari vuotta sitten menin opastamaan uusia kokoajia IPMS-Mallifoorumille. Ei olisi pitänyt mennä! Sen sijaan että minua olisi kiitetty, niin sain vain ennennäkemättömän loanheiton osakseni. No, en tuppaa jos ei tykätä.
        Polkekoon siellä sitten paikallaan ja muistelkoon takavuosien Airfix ja Frog-malleja. Jokainen valitkoon tiensä tämän harrasteen tiimoilta. Jotkut menevät täysillä eteenpäin, suurin osa jää
        jahkailemaan kalkkiviivoille.


        MarttyyriMallari-TTt


        "Huipulla on yksinäistä"

        ..amen...

        Eiköhön tuosta selvinnytkin mikä on MarttyyriMallari "miehiään". Turha on muiden spekuloida MarttyyriMallarin uskottavuudella, hän osaa tehokkaasti itse hälventää kaikki epäilyt.


      • MattiMallari
        -Kooma- kirjoitti:

        ..amen...

        Eiköhön tuosta selvinnytkin mikä on MarttyyriMallari "miehiään". Turha on muiden spekuloida MarttyyriMallarin uskottavuudella, hän osaa tehokkaasti itse hälventää kaikki epäilyt.

        Täydestä menee kuin väärä raha :)

        "Kerho johon kuuluu maailman parhaita mallareita".... onhan teillä varmaan nettisivut, onhan? Saisiko nyt viimein linkkiä, jossa on nähtävillä myös jumalaisen taitavan MarttyyriMallarin töitä?

        Useilla palstoilla nimimerkki seikkailee ja aina yhtä tukevin eväin - sanoja osaa asetella peräkkäin mutta eihän ne suuret puheet suuta halkaise...


      • MattiMallari kirjoitti:

        Täydestä menee kuin väärä raha :)

        "Kerho johon kuuluu maailman parhaita mallareita".... onhan teillä varmaan nettisivut, onhan? Saisiko nyt viimein linkkiä, jossa on nähtävillä myös jumalaisen taitavan MarttyyriMallarin töitä?

        Useilla palstoilla nimimerkki seikkailee ja aina yhtä tukevin eväin - sanoja osaa asetella peräkkäin mutta eihän ne suuret puheet suuta halkaise...

        Kiinnostaisi tietää miten herra MattiMallari tekee mallinsa. Ostaa valmiina kaupasta, tai valmistaa itse? Minun mielestä tämän alan harrastajilta puuttuu intohimo aiheeseen. Jengi on samaa mieltä kaikesta ja mitään uutta ei kokeilla. Kun sitten joku pioneeri sattuu ilmaisemaan mielipiteensä, niin siitähän syttyy melkoinen verbaalisota. Ärsyttää tämä harrasteemme ylikaupallinen luonne. Mitään ei tehdä itse, jopa dioraamaan käytettävä hiekka ostetaan valmiiksi värjättynä kaupasta. Hyvä on, postaan tänne 2-viikon sisällä kuvan uusimmasta mallistani, se on viittä vaikka valmis tällä hetkellä, joten pientä viilailua vielä niin Leopard on valmis.


      • ....
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Kiinnostaisi tietää miten herra MattiMallari tekee mallinsa. Ostaa valmiina kaupasta, tai valmistaa itse? Minun mielestä tämän alan harrastajilta puuttuu intohimo aiheeseen. Jengi on samaa mieltä kaikesta ja mitään uutta ei kokeilla. Kun sitten joku pioneeri sattuu ilmaisemaan mielipiteensä, niin siitähän syttyy melkoinen verbaalisota. Ärsyttää tämä harrasteemme ylikaupallinen luonne. Mitään ei tehdä itse, jopa dioraamaan käytettävä hiekka ostetaan valmiiksi värjättynä kaupasta. Hyvä on, postaan tänne 2-viikon sisällä kuvan uusimmasta mallistani, se on viittä vaikka valmis tällä hetkellä, joten pientä viilailua vielä niin Leopard on valmis.

        ..päivää..odotellaan..


      • -Kooma-
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Kiinnostaisi tietää miten herra MattiMallari tekee mallinsa. Ostaa valmiina kaupasta, tai valmistaa itse? Minun mielestä tämän alan harrastajilta puuttuu intohimo aiheeseen. Jengi on samaa mieltä kaikesta ja mitään uutta ei kokeilla. Kun sitten joku pioneeri sattuu ilmaisemaan mielipiteensä, niin siitähän syttyy melkoinen verbaalisota. Ärsyttää tämä harrasteemme ylikaupallinen luonne. Mitään ei tehdä itse, jopa dioraamaan käytettävä hiekka ostetaan valmiiksi värjättynä kaupasta. Hyvä on, postaan tänne 2-viikon sisällä kuvan uusimmasta mallistani, se on viittä vaikka valmis tällä hetkellä, joten pientä viilailua vielä niin Leopard on valmis.

        Sattumalta itsellänikin on viittä vaille valmiina Leopard, ja vieläpä sinun mittakaavassasi eli 1:35. Mukava olisi nähdä kuvia hienosti rakennetusta Leosta, sillä netistä en ole sellaista löytänyt hakemisesta huolimatta.


      • MattiMallari
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Kiinnostaisi tietää miten herra MattiMallari tekee mallinsa. Ostaa valmiina kaupasta, tai valmistaa itse? Minun mielestä tämän alan harrastajilta puuttuu intohimo aiheeseen. Jengi on samaa mieltä kaikesta ja mitään uutta ei kokeilla. Kun sitten joku pioneeri sattuu ilmaisemaan mielipiteensä, niin siitähän syttyy melkoinen verbaalisota. Ärsyttää tämä harrasteemme ylikaupallinen luonne. Mitään ei tehdä itse, jopa dioraamaan käytettävä hiekka ostetaan valmiiksi värjättynä kaupasta. Hyvä on, postaan tänne 2-viikon sisällä kuvan uusimmasta mallistani, se on viittä vaikka valmis tällä hetkellä, joten pientä viilailua vielä niin Leopard on valmis.

        No niin, taas tuttua ja tyypillistä MarttyyriMallaria: "kiinnostaa tietää miten herra MattiMallari tekee mallinsa".

        Kerron sen sinulle heti, kun näen ensimmäisenkin kuvan itse tekemästäsi pienoismallista. Tuo kaksiviikkoinen on ihan turha lupaus - kamerasi hajoaa tai naapurin koira syö muistikortin ennen kuin aika tulee täyteen. Laitapa nyt vaan saman tien linkkejä malliesi ja maailmanlaajuisen kerhosi sivuille - jos sellaisia nyt yleensä on olemassakaan.

        Millaisia malleja muuten pioneerina rakensit vaikkapa vuonna 1973?

        Olet varmaankin kuvannut satoja kuvia Leopardin yksityiskohdista? Mikä nimenomainen vaunu on työsi kohteena? Missä vaiheessa elinkaartaan vai museoituna? Alkuperäisellä aseistuksella vai modernisoituna? Missä esikuvana oleva vaunu sijaitsee?


      • ....
        .... kirjoitti:

        ..päivää..odotellaan..

        ..päivää..odotellaan..


      • MattiMallari kirjoitti:

        No niin, taas tuttua ja tyypillistä MarttyyriMallaria: "kiinnostaa tietää miten herra MattiMallari tekee mallinsa".

        Kerron sen sinulle heti, kun näen ensimmäisenkin kuvan itse tekemästäsi pienoismallista. Tuo kaksiviikkoinen on ihan turha lupaus - kamerasi hajoaa tai naapurin koira syö muistikortin ennen kuin aika tulee täyteen. Laitapa nyt vaan saman tien linkkejä malliesi ja maailmanlaajuisen kerhosi sivuille - jos sellaisia nyt yleensä on olemassakaan.

        Millaisia malleja muuten pioneerina rakensit vaikkapa vuonna 1973?

        Olet varmaankin kuvannut satoja kuvia Leopardin yksityiskohdista? Mikä nimenomainen vaunu on työsi kohteena? Missä vaiheessa elinkaartaan vai museoituna? Alkuperäisellä aseistuksella vai modernisoituna? Missä esikuvana oleva vaunu sijaitsee?

        Ei tehnyt vielä vuonna 1973 pienoismalleja.

        Kerhomme ei ole kansainvälinen vaikka toki tunnemme
        ulkomaiden kovimmat nimet mm. Jack Bruce, Tony Greenland. Nämä herrat ovat parhaita mitä mallimaailmasta löytyy, mutta jäävät jalkoihin silloin kun allekirjoittanut iskee valttinsa mallipöytään. Myöskin kaikki kaupallinen roska on
        kielletty säännöissämme ja näin ollen mitään kauppiaiden kätyreitä ei esiinny joukossamme
        (tiedätte mitä tarkoitan)


        Teen tällä hetkellä Suomi-Leopard 2 A4 Ps.273-93: sta.


        MarttyyriMallari-TTt


      • -Kooma-
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Ei tehnyt vielä vuonna 1973 pienoismalleja.

        Kerhomme ei ole kansainvälinen vaikka toki tunnemme
        ulkomaiden kovimmat nimet mm. Jack Bruce, Tony Greenland. Nämä herrat ovat parhaita mitä mallimaailmasta löytyy, mutta jäävät jalkoihin silloin kun allekirjoittanut iskee valttinsa mallipöytään. Myöskin kaikki kaupallinen roska on
        kielletty säännöissämme ja näin ollen mitään kauppiaiden kätyreitä ei esiinny joukossamme
        (tiedätte mitä tarkoitan)


        Teen tällä hetkellä Suomi-Leopard 2 A4 Ps.273-93: sta.


        MarttyyriMallari-TTt

        Arvon MarttyyriMallari-TTt:n lausumaa:
        "Pienoismallini runko ja torni osat teen resiinistä ja detaljit metallista"

        "kaikki kaupallinen roska on kielletty säännöissämme"

        "Pienoismalli on täysin itse tehty laite"

        http://planetarmor.com/forums/showthread.php?t=2127


      • MattiMallari
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Ei tehnyt vielä vuonna 1973 pienoismalleja.

        Kerhomme ei ole kansainvälinen vaikka toki tunnemme
        ulkomaiden kovimmat nimet mm. Jack Bruce, Tony Greenland. Nämä herrat ovat parhaita mitä mallimaailmasta löytyy, mutta jäävät jalkoihin silloin kun allekirjoittanut iskee valttinsa mallipöytään. Myöskin kaikki kaupallinen roska on
        kielletty säännöissämme ja näin ollen mitään kauppiaiden kätyreitä ei esiinny joukossamme
        (tiedätte mitä tarkoitan)


        Teen tällä hetkellä Suomi-Leopard 2 A4 Ps.273-93: sta.


        MarttyyriMallari-TTt

        Edelleen kaivataan niitä "mallipöydän valtteja" muussakin muodossa kuin sanallisena selityksenä? Kuvia löytyy siis osoitteesta (Leopardin kuvathan tulevat jo 13 päivän päästä)?

        Mikä olikaan kerhonne nimi? Ilmeisesti olette rekisteröityneet?

        On toisaalta aivan piristävää välillä heittää näin tarinaa mallarin kanssa, jonka työt ja saavutukset ovat olemassa vain tekijän mielikuvituksessa.


      • -Kooma- kirjoitti:

        Arvon MarttyyriMallari-TTt:n lausumaa:
        "Pienoismallini runko ja torni osat teen resiinistä ja detaljit metallista"

        "kaikki kaupallinen roska on kielletty säännöissämme"

        "Pienoismalli on täysin itse tehty laite"

        http://planetarmor.com/forums/showthread.php?t=2127

        Että tästä kyseisestä vaunusta on hyvin vaikeaa löytää mitään faktaa ja siksi kysynkin tuolta Planetarmor-Forumilta tietoa. Jollain valmistajalla voisi olla esimerkiksi luotettavat piirustukset näistä vaunuista, mutta jätin tämän projektin väliin koska niitä ei löytynyt. Onneksi Kooma ei sentään sortunut linkittämään tekaistua kirjoitusta niinkuin ennenvanhaan vihamiehilläni oli tapana :)


        MarttyyriMallari-TTt


      • MattiMallari kirjoitti:

        Edelleen kaivataan niitä "mallipöydän valtteja" muussakin muodossa kuin sanallisena selityksenä? Kuvia löytyy siis osoitteesta (Leopardin kuvathan tulevat jo 13 päivän päästä)?

        Mikä olikaan kerhonne nimi? Ilmeisesti olette rekisteröityneet?

        On toisaalta aivan piristävää välillä heittää näin tarinaa mallarin kanssa, jonka työt ja saavutukset ovat olemassa vain tekijän mielikuvituksessa.

        Enkö juuri sanonut että olen tekemässä tätä kyseistä mallia?

        Emme ole rekisteröitynyt kerho.

        Jos minä arvelisin jonkun puhuvan palturia, niin enpä vaivautuisi kommentoimaan henkilön puheita.


        MarttyyriMallari-TTt


      • MattiMallari
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Enkö juuri sanonut että olen tekemässä tätä kyseistä mallia?

        Emme ole rekisteröitynyt kerho.

        Jos minä arvelisin jonkun puhuvan palturia, niin enpä vaivautuisi kommentoimaan henkilön puheita.


        MarttyyriMallari-TTt

        Niinhän sinä sanoit. Puheidesi perusteella malleja on syntynyt ennenkin ja palkinnoille saakka ja niistä me haluamme kuvia. Onkohan niitä? Eipä taida olla kun ei ole mallejakaan...

        Ette ole rekisteröitynyt kerho? Eli joku Esson baarin maailmanparantajiin verrattava porukka, joka pienessä laitamyötäsessä pistää maailmanpolitiikkaa parempaan kuntoon - tai luulee osaavansa tehdä pienoismalleja.

        Lähinnä tässä halutaan viimeinkin nähdä niitä tekosiasi, koska nimimerkkisi MarttyyriMallari-TTt sopisi paremmin olla TerroristiMallari-TTt koska melkein kaikilla tunnetuilla palstoilla levität "muka mallarimestarin" kommentejasi.


      • ....
        .... kirjoitti:

        ..päivää..odotellaan..

        ...päivää...odotellaan...


      • -Kooma-
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Että tästä kyseisestä vaunusta on hyvin vaikeaa löytää mitään faktaa ja siksi kysynkin tuolta Planetarmor-Forumilta tietoa. Jollain valmistajalla voisi olla esimerkiksi luotettavat piirustukset näistä vaunuista, mutta jätin tämän projektin väliin koska niitä ei löytynyt. Onneksi Kooma ei sentään sortunut linkittämään tekaistua kirjoitusta niinkuin ennenvanhaan vihamiehilläni oli tapana :)


        MarttyyriMallari-TTt

        Sinä kylläkin haikailit siellä kaupallisten after market -osien perään eikä se asia selittelemällä muuksi muutu.
        >>valmistajalla voisi olla esimerkiksi luotettavat piirustukset


      • -Kooma- kirjoitti:

        Sinä kylläkin haikailit siellä kaupallisten after market -osien perään eikä se asia selittelemällä muuksi muutu.
        >>valmistajalla voisi olla esimerkiksi luotettavat piirustukset

        perään, mutta niillä osilla en olisi tehnyt oikeastaan mitään, vaan käyttänyt niitä tietolähteenä. Kuten sanottu niin en koske kaupallisiin tuotteisiin.


      • -Kooma-
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        perään, mutta niillä osilla en olisi tehnyt oikeastaan mitään, vaan käyttänyt niitä tietolähteenä. Kuten sanottu niin en koske kaupallisiin tuotteisiin.

        Asia ymmärretty. Tosin siinä tapauksessa tuolla linkittämälläni foorumilla et kerro asian oikeaa laitaa, sillä kirjoitat siellä jotakuinkin näin:
        "Harmi jos tuo Dragonin ********* ei rantaudu Suomeen, tosin eihän tuo ole niin mahdotonta veistää noita puuttuvia osia omin henkilökohtaisin käsinkään."
        Ei kuulosta ihan siltä, ettei tarkoituksesi ollut "koskea kaupallisiin tuotteisiin" ja osia olisit käyttänyt vain tietolähteenä, vai mitä;)


      • -Kooma-
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Ei tehnyt vielä vuonna 1973 pienoismalleja.

        Kerhomme ei ole kansainvälinen vaikka toki tunnemme
        ulkomaiden kovimmat nimet mm. Jack Bruce, Tony Greenland. Nämä herrat ovat parhaita mitä mallimaailmasta löytyy, mutta jäävät jalkoihin silloin kun allekirjoittanut iskee valttinsa mallipöytään. Myöskin kaikki kaupallinen roska on
        kielletty säännöissämme ja näin ollen mitään kauppiaiden kätyreitä ei esiinny joukossamme
        (tiedätte mitä tarkoitan)


        Teen tällä hetkellä Suomi-Leopard 2 A4 Ps.273-93: sta.


        MarttyyriMallari-TTt

        Kun kerran vauhtiin päästiin, niin lisätään löylyä;)
        Tunnette siis "ulkomaiden kovimmat nimet", kuten Tony Greenland. Ja hän on, sinun mukaasi, yksi kovimpia mitä mallimaailmasta löytyy.

        Vai niin.

        Tony Greenland on toki kansainvälisesti kovan tason rakentaja. Mutta, mutta....
        Avauslaulussasi jo kerroit, että oikea pienoismalli on sellainen, jonka jokainen osa on tehty omin pikku käpälöin. Eli mitään kaupallisia rakennussarjoja ei käytetä.
        Kuinka Tony Greenland voi siis olla "parhaita mitä mallimaailmasta löytyy", sillä eihän hän edes tee oikeita pienoismalleja, jos pienoismalli määritellään sinun kriteereilläsi?

        Jk. Odotan kuvia rakentamastasi Leopardista. JOS sellaisia todella tulee, niin laitan kuvaa myös omasta räpellyksestäni ja toivon saavani sinulta jotain vinkkejä edetäkseni tällä omalla tasollani. Eli rakentamaan mars;)


      • -Kooma- kirjoitti:

        Kun kerran vauhtiin päästiin, niin lisätään löylyä;)
        Tunnette siis "ulkomaiden kovimmat nimet", kuten Tony Greenland. Ja hän on, sinun mukaasi, yksi kovimpia mitä mallimaailmasta löytyy.

        Vai niin.

        Tony Greenland on toki kansainvälisesti kovan tason rakentaja. Mutta, mutta....
        Avauslaulussasi jo kerroit, että oikea pienoismalli on sellainen, jonka jokainen osa on tehty omin pikku käpälöin. Eli mitään kaupallisia rakennussarjoja ei käytetä.
        Kuinka Tony Greenland voi siis olla "parhaita mitä mallimaailmasta löytyy", sillä eihän hän edes tee oikeita pienoismalleja, jos pienoismalli määritellään sinun kriteereilläsi?

        Jk. Odotan kuvia rakentamastasi Leopardista. JOS sellaisia todella tulee, niin laitan kuvaa myös omasta räpellyksestäni ja toivon saavani sinulta jotain vinkkejä edetäkseni tällä omalla tasollani. Eli rakentamaan mars;)

        Nyt on ilmeisesti nämä Tonyt menneet sekaisin. Se Tony jota tarkoitan tekee omat mallit itse ja hänen nimi kaimansa on se henkilö joka kuulemma jotain kaupallisia koottavia kokoilee ja värjäilee. Viimeksi mainitulla ei ole potentiaalia/ edes mahdollisuuksia osallistua kovimpaan mahdolliseen mittelöön. Olen vaatimaton, mutta täytyy mainita että joka kisaan mihin olen osallistunut omalla pienoismallillani on 1. pokaali tullut meidän klubille. Nämä ulkomaan tekijät keräävät sitten 2. ja 3. sijat, eli kyllä sieltä Englannista ja Belgiastakin
        vastusta löytyy, mutta tehän muistatte mitä olen sanonut pienoismmallieni tasosta: Minua ennen/ minua aikanani/ minun jälkeeni ketään ei tule nousemaan samalle tasolle kuin minä.


        MarttyyriMallari-TTt


      • MattiMallari
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Nyt on ilmeisesti nämä Tonyt menneet sekaisin. Se Tony jota tarkoitan tekee omat mallit itse ja hänen nimi kaimansa on se henkilö joka kuulemma jotain kaupallisia koottavia kokoilee ja värjäilee. Viimeksi mainitulla ei ole potentiaalia/ edes mahdollisuuksia osallistua kovimpaan mahdolliseen mittelöön. Olen vaatimaton, mutta täytyy mainita että joka kisaan mihin olen osallistunut omalla pienoismallillani on 1. pokaali tullut meidän klubille. Nämä ulkomaan tekijät keräävät sitten 2. ja 3. sijat, eli kyllä sieltä Englannista ja Belgiastakin
        vastusta löytyy, mutta tehän muistatte mitä olen sanonut pienoismmallieni tasosta: Minua ennen/ minua aikanani/ minun jälkeeni ketään ei tule nousemaan samalle tasolle kuin minä.


        MarttyyriMallari-TTt

        On varmasti niin upea tunne voittaa kilpailu, jossa on osallistujia ulkomaita myöden, että tilanteesta on varmasti kuvia joko itsellä tai lehdistön/järjestäjän ottamana. Ja ainakin mainintaa järjestävän kerhon nettisivuilla. Ainakin itse otin ensimmäisestä voittajamallistani kuvan heti paikan päällä. Mutta vaatimattomuutesi voi tietty estää sellaisen itsekehun eleen.

        Tämä nyt alkaa mennä toistoksi molemmin puolin, mutta odotamme jälleen niitä linkkejä. Leopardin kuviinhan on enää 11 päivää...


      • -Kooma-
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Nyt on ilmeisesti nämä Tonyt menneet sekaisin. Se Tony jota tarkoitan tekee omat mallit itse ja hänen nimi kaimansa on se henkilö joka kuulemma jotain kaupallisia koottavia kokoilee ja värjäilee. Viimeksi mainitulla ei ole potentiaalia/ edes mahdollisuuksia osallistua kovimpaan mahdolliseen mittelöön. Olen vaatimaton, mutta täytyy mainita että joka kisaan mihin olen osallistunut omalla pienoismallillani on 1. pokaali tullut meidän klubille. Nämä ulkomaan tekijät keräävät sitten 2. ja 3. sijat, eli kyllä sieltä Englannista ja Belgiastakin
        vastusta löytyy, mutta tehän muistatte mitä olen sanonut pienoismmallieni tasosta: Minua ennen/ minua aikanani/ minun jälkeeni ketään ei tule nousemaan samalle tasolle kuin minä.


        MarttyyriMallari-TTt

        >>Nyt on ilmeisesti nämä Tonyt menneet sekaisin


      • -Kooma-
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Nyt on ilmeisesti nämä Tonyt menneet sekaisin. Se Tony jota tarkoitan tekee omat mallit itse ja hänen nimi kaimansa on se henkilö joka kuulemma jotain kaupallisia koottavia kokoilee ja värjäilee. Viimeksi mainitulla ei ole potentiaalia/ edes mahdollisuuksia osallistua kovimpaan mahdolliseen mittelöön. Olen vaatimaton, mutta täytyy mainita että joka kisaan mihin olen osallistunut omalla pienoismallillani on 1. pokaali tullut meidän klubille. Nämä ulkomaan tekijät keräävät sitten 2. ja 3. sijat, eli kyllä sieltä Englannista ja Belgiastakin
        vastusta löytyy, mutta tehän muistatte mitä olen sanonut pienoismmallieni tasosta: Minua ennen/ minua aikanani/ minun jälkeeni ketään ei tule nousemaan samalle tasolle kuin minä.


        MarttyyriMallari-TTt

        >>Olen vaatimaton, mutta..>Minua ennen/ minua aikanani/ minun jälkeeni ketään ei tule nousemaan samalle tasolle kuin minä


      • ....
        .... kirjoitti:

        ...päivää...odotellaan...

        ...päivää...odotellaan..


      • kuljailija :D
        -Kooma- kirjoitti:

        >>Olen vaatimaton, mutta..>Minua ennen/ minua aikanani/ minun jälkeeni ketään ei tule nousemaan samalle tasolle kuin minä

        http://mgs3.bonusweb.cz/index/pix/mg_lego/tank3.jpg

        Ei ole suoraan laatikosta rakennettu vaikka muovia onkin. On myös varmaan ainutlaatuinen, tuskin kovin moni on juuri tämmöistä rakentanut, tämähän käy just eikä melkein marttyyrin juttuihin :D


      • ((((((((((*)
        kuljailija :D kirjoitti:

        http://mgs3.bonusweb.cz/index/pix/mg_lego/tank3.jpg

        Ei ole suoraan laatikosta rakennettu vaikka muovia onkin. On myös varmaan ainutlaatuinen, tuskin kovin moni on juuri tämmöistä rakentanut, tämähän käy just eikä melkein marttyyrin juttuihin :D

        Ei oikein tiijä miten suhtautua. Näyttää melkein mahdottomalta rakentaa, kun se aiheuttaa eräänlaisen halvaantumisoireyhtymän)


      • .....
        .... kirjoitti:

        ...päivää...odotellaan..

        ..päivää...odotellaan...


      • ....
        ..... kirjoitti:

        ..päivää...odotellaan...

        ...päivää...odotellaan...


      • ....
        .... kirjoitti:

        ...päivää...odotellaan...

        ..päivää...odotellaan...


      • ....
        .... kirjoitti:

        ..päivää...odotellaan...

        ...päivää...odotellaan...


      • ......
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Kiinnostaisi tietää miten herra MattiMallari tekee mallinsa. Ostaa valmiina kaupasta, tai valmistaa itse? Minun mielestä tämän alan harrastajilta puuttuu intohimo aiheeseen. Jengi on samaa mieltä kaikesta ja mitään uutta ei kokeilla. Kun sitten joku pioneeri sattuu ilmaisemaan mielipiteensä, niin siitähän syttyy melkoinen verbaalisota. Ärsyttää tämä harrasteemme ylikaupallinen luonne. Mitään ei tehdä itse, jopa dioraamaan käytettävä hiekka ostetaan valmiiksi värjättynä kaupasta. Hyvä on, postaan tänne 2-viikon sisällä kuvan uusimmasta mallistani, se on viittä vaikka valmis tällä hetkellä, joten pientä viilailua vielä niin Leopard on valmis.

        ...päivää..odotellaan...


      • LOL ROF
        ...... kirjoitti:

        ...päivää..odotellaan...

        MMTTt:tä haukutaan, mutta kovasti silti kiinnostaa.


      • siitä kun
        LOL ROF kirjoitti:

        MMTTt:tä haukutaan, mutta kovasti silti kiinnostaa.

        pelleillään hölmön kustannuksella. ei ketään usko MMTTt:n osaavan oikeasti tehdä hienoja pienoismalleja.


      • ........
        ...... kirjoitti:

        ...päivää..odotellaan...

        ...päivää...odotellaan....


      • '''
        ........ kirjoitti:

        ...päivää...odotellaan....

        Marttyyrihan sanoi, että hän ei aio (sittenkään) alkaa kuvilla pelaamaan ja tietskalla niitten kanssa hakkeroimaan.


      • jkjfjdgkj
        ''' kirjoitti:

        Marttyyrihan sanoi, että hän ei aio (sittenkään) alkaa kuvilla pelaamaan ja tietskalla niitten kanssa hakkeroimaan.

        pelle mikä pelle. eipä sillä olisi ollut mitä näyttääkään. ikävä jos joku oikeesti uskoo sen provoja.


      • odotan
        ''' kirjoitti:

        Marttyyrihan sanoi, että hän ei aio (sittenkään) alkaa kuvilla pelaamaan ja tietskalla niitten kanssa hakkeroimaan.

        Mitä jos ensin tutustuisit tietotekniikan sanastoon ennen kuin sanot yhtään mitään..


      • MMTTt fani

      • vaikket voi lupausta pitää?
        MMTTt fani kirjoitti:

        Jos nyt kuitenkin pysyttäisin palstan aiheessa. Tietotekniikalle on oma fooruminsa. Nimimerkki MarttyyriMallari-TTt on sanonut eräässä viestissään näin, että http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=98&conference=4500000000000385&posting=22000000025395527#22000000025395527
        Niin, että turhaa se odottelu lienee.

        Ja paljon ennen tuota postausta on luvattu tällaista http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=98&conference=4500000000000385&posting=22000000025176352
        Jos kerran tietää ettei pysty lupaustaan pitämään, miksi luvata?


      • paljastuksia
        ........ kirjoitti:

        ...päivää...odotellaan....

        Tänään on "marttyyrin" pienoismallin julkistamispäivä!! Laitahan kuva!


      • erä jorma
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Ei tehnyt vielä vuonna 1973 pienoismalleja.

        Kerhomme ei ole kansainvälinen vaikka toki tunnemme
        ulkomaiden kovimmat nimet mm. Jack Bruce, Tony Greenland. Nämä herrat ovat parhaita mitä mallimaailmasta löytyy, mutta jäävät jalkoihin silloin kun allekirjoittanut iskee valttinsa mallipöytään. Myöskin kaikki kaupallinen roska on
        kielletty säännöissämme ja näin ollen mitään kauppiaiden kätyreitä ei esiinny joukossamme
        (tiedätte mitä tarkoitan)


        Teen tällä hetkellä Suomi-Leopard 2 A4 Ps.273-93: sta.


        MarttyyriMallari-TTt

        "mm. Jack Bruce, Tony Greenland. Nämä herrat ovat parhaita mitä mallimaailmasta löytyy, mutta jäävät jalkoihin silloin kun allekirjoittanut iskee valttinsa mallipöytään"

        Hohhoi, hullu se on, ei se lääkkeillä parane.


    • selvittävä

      Jos kerran et arvosta pienoismallien tekijöitä jotka ostavat mallit valmiina, miksi sitten myyt niitä?

      • Mitään pienoismalleihin liittyvää.




        MarttyyriMallari-TTt


      • ostokamasta tai puusta veis...
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Mitään pienoismalleihin liittyvää.




        MarttyyriMallari-TTt

        Et ainakaan myönnä myyväsi/ostavasi ;) No juu. Se siitä. Minä kyllä haluaisin nähdä tekemiäsi malleja. Onkos kuvia tulossa lähipäivinä?


      • ostokamasta tai puusta veis... kirjoitti:

        Et ainakaan myönnä myyväsi/ostavasi ;) No juu. Se siitä. Minä kyllä haluaisin nähdä tekemiäsi malleja. Onkos kuvia tulossa lähipäivinä?

        on fiktiivinen hahmo, mutta hänen valmistamat pienoismallit ovat faktaa. Aina kun MarttyyriMallari-TTt aloittaa keskustelun jollain forumilla, niin lukijoita on tuhatmäärin. MarttyyriMallari-TTt puhalsi sammuvan
        Pienoismallit.net saitin eloon kun se oltiin jo kuoppaamassa. Mikä oli webmasterin kiitos siitä?
        Minut suljettiin sieltä pois. Aikoinaan sekaannuin moneen keskusteluun IPMS-Malliforumilla ja keskustelut riehaantuivat siellä ennennäkemättömän kiivaiksi. Nykyään molemmat paikat ovat jälleen elottomia. Miksi näin on? Koska niistä puuttuu eräs olennainen asia: Innostus




        MarttyyriMallari-TTt




        "Minun jälkeeni tulee pimeys"


      • -Kooma-
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        on fiktiivinen hahmo, mutta hänen valmistamat pienoismallit ovat faktaa. Aina kun MarttyyriMallari-TTt aloittaa keskustelun jollain forumilla, niin lukijoita on tuhatmäärin. MarttyyriMallari-TTt puhalsi sammuvan
        Pienoismallit.net saitin eloon kun se oltiin jo kuoppaamassa. Mikä oli webmasterin kiitos siitä?
        Minut suljettiin sieltä pois. Aikoinaan sekaannuin moneen keskusteluun IPMS-Malliforumilla ja keskustelut riehaantuivat siellä ennennäkemättömän kiivaiksi. Nykyään molemmat paikat ovat jälleen elottomia. Miksi näin on? Koska niistä puuttuu eräs olennainen asia: Innostus




        MarttyyriMallari-TTt




        "Minun jälkeeni tulee pimeys"

        Pienoismallit.net ei ole koskaan ollut niin virkeä foorumi kuin se on nykyään. Toimii todella hyvin, mutta sen sijaan IPMS:n sivuilla ei enää uudistuksen jälkeen tule paljon käytyä. Jotenkin sekava.

        Sinun "sekaantumisesi" kyseisille foorumeille toi tietynlaista eloa sinne. Tämä "elo" tosin oli samankaltaista, kuin voisin kuvitella syntyvän vaikkapa kulinaristien sivuille, kun menisit sinne tyyliin
        "kuinka te voitte kutsua tällaista roskaa ruoka-nimityksellä? Tämähän on pelkkää aivotonta vatsan täytettä. Oikea ruoka on aina kasvatettu omin henkilökohtaisin käsin kynnetyssä pellossa, eikä mitään aineksia ole koskaan ostettu valmiina. Meidän salainen Food Understanders Culinaristic Klubben( eli FUCK) järjestää salaisia kilpailuja ja vaatimattomana kokkina voin vain sanoa, että minun evääni syödään aina ensin."


      • MattiMallari
        -Kooma- kirjoitti:

        Pienoismallit.net ei ole koskaan ollut niin virkeä foorumi kuin se on nykyään. Toimii todella hyvin, mutta sen sijaan IPMS:n sivuilla ei enää uudistuksen jälkeen tule paljon käytyä. Jotenkin sekava.

        Sinun "sekaantumisesi" kyseisille foorumeille toi tietynlaista eloa sinne. Tämä "elo" tosin oli samankaltaista, kuin voisin kuvitella syntyvän vaikkapa kulinaristien sivuille, kun menisit sinne tyyliin
        "kuinka te voitte kutsua tällaista roskaa ruoka-nimityksellä? Tämähän on pelkkää aivotonta vatsan täytettä. Oikea ruoka on aina kasvatettu omin henkilökohtaisin käsin kynnetyssä pellossa, eikä mitään aineksia ole koskaan ostettu valmiina. Meidän salainen Food Understanders Culinaristic Klubben( eli FUCK) järjestää salaisia kilpailuja ja vaatimattomana kokkina voin vain sanoa, että minun evääni syödään aina ensin."

        Ja vielä voisi lisätä, että "salaiseen kerhoon kuuluvat kaikki maailmankuulut huippukokit (joiden nimet voi helposti keräillä keittokirjojen kansista) mutta kukaan heistä ei ole veroiseni eikä tule koskaan olemaan."


      • -Kooma-
        MattiMallari kirjoitti:

        Ja vielä voisi lisätä, että "salaiseen kerhoon kuuluvat kaikki maailmankuulut huippukokit (joiden nimet voi helposti keräillä keittokirjojen kansista) mutta kukaan heistä ei ole veroiseni eikä tule koskaan olemaan."

        Voisi niitä huippukokkien nimiä kerätä keittokirjojen kansista, mutta pahoin pelkään heidän olevan sattumalta vain täyskaimoja kerhoon kuuluvien kanssa, mikäli nämä kuuluisat huippukokit ostavat valmiina kaupallista roskaa, kuten vaikkapa suola...;)


      • MattiMallari kirjoitti:

        Ja vielä voisi lisätä, että "salaiseen kerhoon kuuluvat kaikki maailmankuulut huippukokit (joiden nimet voi helposti keräillä keittokirjojen kansista) mutta kukaan heistä ei ole veroiseni eikä tule koskaan olemaan."

        Mitä elämää on näillä kahdella mainitulla forumilla?
        En minä niitä pääse lukemaan, mutta viimeksi siellä käydessäni keskustelu koski esimerkiksi Korkeajännitys lehtiä, mallari armeijassa, miksi teen malleja ym. (Huom! Malleja, ei pienoismalleja)
        Jee, ihan kivaa jubailua, mutta mitä tekemistä niillä on VAKAVAHENKISEN PIENOISMALLAILUN KANSSA?
        Vastaus: EI MITÄÄN


        MarttyyriMallari-TTt

        "First time winner-model was 100% accurate"

        Ylituomari H. Robertson 22.05.1998


      • selvennystä
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Mitä elämää on näillä kahdella mainitulla forumilla?
        En minä niitä pääse lukemaan, mutta viimeksi siellä käydessäni keskustelu koski esimerkiksi Korkeajännitys lehtiä, mallari armeijassa, miksi teen malleja ym. (Huom! Malleja, ei pienoismalleja)
        Jee, ihan kivaa jubailua, mutta mitä tekemistä niillä on VAKAVAHENKISEN PIENOISMALLAILUN KANSSA?
        Vastaus: EI MITÄÄN


        MarttyyriMallari-TTt

        "First time winner-model was 100% accurate"

        Ylituomari H. Robertson 22.05.1998

        Jokainen pääsee lukemaan http://www.pienoismallit.net/keskustelut/ Ei sinne tunnuksia tarvitse jos ei ole tarvetta kirjoittaa. Mun mielestä mallailu ei ole eikä sen pidä olla vakavahenkistä. Se tulee olla hauskaa. Tuskin kukaan haluaa kasata mallejaan hampaat irvessä.


      • pätee..
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        on fiktiivinen hahmo, mutta hänen valmistamat pienoismallit ovat faktaa. Aina kun MarttyyriMallari-TTt aloittaa keskustelun jollain forumilla, niin lukijoita on tuhatmäärin. MarttyyriMallari-TTt puhalsi sammuvan
        Pienoismallit.net saitin eloon kun se oltiin jo kuoppaamassa. Mikä oli webmasterin kiitos siitä?
        Minut suljettiin sieltä pois. Aikoinaan sekaannuin moneen keskusteluun IPMS-Malliforumilla ja keskustelut riehaantuivat siellä ennennäkemättömän kiivaiksi. Nykyään molemmat paikat ovat jälleen elottomia. Miksi näin on? Koska niistä puuttuu eräs olennainen asia: Innostus




        MarttyyriMallari-TTt




        "Minun jälkeeni tulee pimeys"

        Siihen että sinut on potkittu pois joltain/joiltain foorumeilta, on syy itsessäsi. Kuten sanoit, sekaannuit keskusteluihin, joihin ilmeisesti sinulla ei ollut tarvetta osallistua. Taisit haluta vain päästä pätemään muka-tiedollasi.


      • MattiMallari
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        on fiktiivinen hahmo, mutta hänen valmistamat pienoismallit ovat faktaa. Aina kun MarttyyriMallari-TTt aloittaa keskustelun jollain forumilla, niin lukijoita on tuhatmäärin. MarttyyriMallari-TTt puhalsi sammuvan
        Pienoismallit.net saitin eloon kun se oltiin jo kuoppaamassa. Mikä oli webmasterin kiitos siitä?
        Minut suljettiin sieltä pois. Aikoinaan sekaannuin moneen keskusteluun IPMS-Malliforumilla ja keskustelut riehaantuivat siellä ennennäkemättömän kiivaiksi. Nykyään molemmat paikat ovat jälleen elottomia. Miksi näin on? Koska niistä puuttuu eräs olennainen asia: Innostus




        MarttyyriMallari-TTt




        "Minun jälkeeni tulee pimeys"

        Fiktiivinen henkilö rakentaa pienoismalleja, kuuluu fiktiiviseen kerhoon, osallistuu fiktiivisiin pienoismallikilpailuihin ja voittaa fiktiivisiä palkintoja. Ainoa fakta voivat olla nuo "pienoismallit" joista ei kuitenkaan ole olemassa mitään faktaa...

        Eli siis - fiktiota koko homma, joten enää en ota MarttyyruMallari-TTt:tä tosissani vaan ainoastaan hauskana ajankuluna.


      • lukijoista
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        on fiktiivinen hahmo, mutta hänen valmistamat pienoismallit ovat faktaa. Aina kun MarttyyriMallari-TTt aloittaa keskustelun jollain forumilla, niin lukijoita on tuhatmäärin. MarttyyriMallari-TTt puhalsi sammuvan
        Pienoismallit.net saitin eloon kun se oltiin jo kuoppaamassa. Mikä oli webmasterin kiitos siitä?
        Minut suljettiin sieltä pois. Aikoinaan sekaannuin moneen keskusteluun IPMS-Malliforumilla ja keskustelut riehaantuivat siellä ennennäkemättömän kiivaiksi. Nykyään molemmat paikat ovat jälleen elottomia. Miksi näin on? Koska niistä puuttuu eräs olennainen asia: Innostus




        MarttyyriMallari-TTt




        "Minun jälkeeni tulee pimeys"

        Tiedätkö todellisen syyn miksi lukijoita on sen verran kuin on? Ei toki sen takia että kirjoitelmasi olisivat kiinnostavia. Päinvastoin. Ne herättävät suurta hilpeyttä meissä lukijoissa. Kirjoituksesi ovat suoraan satusedän näppäimistöltä. Satusedillä ei ole näyttää kuvia joilla todentaa jokin asia todelliseksi.


      • -Kooma-
        MattiMallari kirjoitti:

        Fiktiivinen henkilö rakentaa pienoismalleja, kuuluu fiktiiviseen kerhoon, osallistuu fiktiivisiin pienoismallikilpailuihin ja voittaa fiktiivisiä palkintoja. Ainoa fakta voivat olla nuo "pienoismallit" joista ei kuitenkaan ole olemassa mitään faktaa...

        Eli siis - fiktiota koko homma, joten enää en ota MarttyyruMallari-TTt:tä tosissani vaan ainoastaan hauskana ajankuluna.

        Hauskana ajankuluna minäkin tätä pidän. Rehellisesti sanottuna... minulla ei ole mitään MarttyyriMallaria vastaan. Jos tapaisin hänet jossakin, niin varmaankin meillä olisi ihan mukavat juttutuokiot kahvikupposen ääressä, sillä en usko hänenkään olevan ihan niin vakavalla mielellä ja otsa rypyssä liikkeellä.
        Hiillostan häntä täällä minkä kerkiän, mutta se nyt on vain semmoista hevosen leikkiä ja saattaa kuulostaa vakavammalta kuin on tarkoitus.
        Yhden ISON virheen MarttyyriMallari täällä teki, kun ilmoitti esittelevänsä kahden viikon sisällä kuvan rakentamastaan Leopardista. Luulenpa, että sitä lausetta MMTTt katuu ja miettii miten fiksata tilanne. Uskottavasti se ei onnistune, mutta jotain on kai keksittävä;)


      • selvennystä kirjoitti:

        Jokainen pääsee lukemaan http://www.pienoismallit.net/keskustelut/ Ei sinne tunnuksia tarvitse jos ei ole tarvetta kirjoittaa. Mun mielestä mallailu ei ole eikä sen pidä olla vakavahenkistä. Se tulee olla hauskaa. Tuskin kukaan haluaa kasata mallejaan hampaat irvessä.

        Tulee tälläinen viesti:


        "KÄYTTÄMÄLLÄSI IP-OSOITTEELLA ON ASETETTU KÄYTÖNESTO TÄHÄN PALVELUUN"

        Joten näin sananvapautta loukataan Pienoismallit.net-sivustolla. Siis, jos jotakuta ärsyttää mielipiteeni, niin miksi ihmeessä lukea niitä? IPMS-Malliforumilla en edes viitsi käydä, saatikka sitten kirjoittaa mitään. Kuten -Kooma- sanoi niin MarttyyriMallari-TTt on mukava henkilö ja ei tiedä vaikka olisimmekin keskustelleet nokatusten pienoismallien saloista. Suomen laissa sanotaan että jokaisella on oikeus sanoa/kirjoittaa mielipiteitänsä ja kun minun mielipiteitäni sensuroidaan laittomasti joka suunnassa otin nimimerkiksi MarttyyriMallari-TTt:n


        MarttyyriMallari-TTt


      • : D
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Tulee tälläinen viesti:


        "KÄYTTÄMÄLLÄSI IP-OSOITTEELLA ON ASETETTU KÄYTÖNESTO TÄHÄN PALVELUUN"

        Joten näin sananvapautta loukataan Pienoismallit.net-sivustolla. Siis, jos jotakuta ärsyttää mielipiteeni, niin miksi ihmeessä lukea niitä? IPMS-Malliforumilla en edes viitsi käydä, saatikka sitten kirjoittaa mitään. Kuten -Kooma- sanoi niin MarttyyriMallari-TTt on mukava henkilö ja ei tiedä vaikka olisimmekin keskustelleet nokatusten pienoismallien saloista. Suomen laissa sanotaan että jokaisella on oikeus sanoa/kirjoittaa mielipiteitänsä ja kun minun mielipiteitäni sensuroidaan laittomasti joka suunnassa otin nimimerkiksi MarttyyriMallari-TTt:n


        MarttyyriMallari-TTt

        Jos heittää asiattomia juttuja niin ei pidä ihmetellä miksi on saanut bannit. Sinä ylitit ilmeisesti todella rankasti Pienoismallit.netin korkean juttutason rajan. Nyt sitten terrorisoit täällä. Emmää voi muuta kun nauraa sulle :D


    • se..

      Missäs kuvat viipyy?

      • MattiMallari

        Kuvathan ovat kaikkien nähtävissä - mielikuvitushenkilön tekemästä mielikuvitusmallista mielikuvituskuvia.

        Tuskinpa muuta tulemme näkemään...


      • MM:n fäni
        MattiMallari kirjoitti:

        Kuvathan ovat kaikkien nähtävissä - mielikuvitushenkilön tekemästä mielikuvitusmallista mielikuvituskuvia.

        Tuskinpa muuta tulemme näkemään...

        Ehkäpä muut sitten näyttävät omaa osaamistaan, kun on kerran varaa arvostella Marttyyri Mallaria!


      • MattiMallari
        MM:n fäni kirjoitti:

        Ehkäpä muut sitten näyttävät omaa osaamistaan, kun on kerran varaa arvostella Marttyyri Mallaria!

        Ei ole tarvetta näyttää osaamistaan eikä ole tarvetta arvostella MM-TTt:tä, koska hänellä ei ole muuta näytettävää kuin suuret puheet ja humoristiset kirjoitelmat.

        Pienoismalleista ei ole vieläkään edes kuvallista näyttöä...


      • todisteita kaivaten
        MM:n fäni kirjoitti:

        Ehkäpä muut sitten näyttävät omaa osaamistaan, kun on kerran varaa arvostella Marttyyri Mallaria!

        Ei täällä ole arvosteltu "marttyyrin" tekemiä malleja, vaan hänen puheitaan. Mallithan voi olla tosi hienoja ja minä ainakin haluaisin nähdä niitä. En tosin usko että kyseinen kirjottaja harrastaa ollenkaan mallailua, mutta toivon että hän todistaa väitteeni vääräksi.


      • Pope "Poopo" Hein...
        MattiMallari kirjoitti:

        Ei ole tarvetta näyttää osaamistaan eikä ole tarvetta arvostella MM-TTt:tä, koska hänellä ei ole muuta näytettävää kuin suuret puheet ja humoristiset kirjoitelmat.

        Pienoismalleista ei ole vieläkään edes kuvallista näyttöä...

        Täällähän on varsinainen inkvisitio käynnissä. MarttyyriMallari-TTt on sankari!


      • -Kooma-
        Pope "Poopo" Hein... kirjoitti:

        Täällähän on varsinainen inkvisitio käynnissä. MarttyyriMallari-TTt on sankari!

        Voi olla joo. Inkvisitio-asiaan perehtyneet tietävätkin, että moni noidaksi epäilty harhaoppinut säilyi hengissä vain ja ainoastaan inkvisition olemassaolon vuoksi. Maalla asuva taikauskoinen kansa olisi polttanut roviolla monet noidiksi uskotut, jotka inkvisitio hiukan vähemmän taikauskoisena armahti tai totesi syyttömäksi epäilyihin.
        MarttyyriMallari siis saa olla kiitollinen tälle "inkvisitiolle";)


    • Nimetön

      Nimimerkki on selvästi ns. trolli. Älkää ruokkiko trollia enää.

      • jjj...

        Piti tälleen tuoda meidän vakkarikävijöitten tieto myös harvemmin käyvien tietoon.


      • LOL kaikenlaista

        On kolme ohjetta keskusteluun
        1. Älä ruoki trolleja
        2. Älä ruoki trolleja
        3. Älä ruoki trolleja


      • Etla SMF
        LOL kaikenlaista kirjoitti:

        On kolme ohjetta keskusteluun
        1. Älä ruoki trolleja
        2. Älä ruoki trolleja
        3. Älä ruoki trolleja

        Pitääkö kaikkiin trolleihin vastata?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3427
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      93
      3154
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2358
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1824
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1524
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      83
      1375
    Aihe