Liekö unohtunut, muistan vain tällaista:
Virvon, varvon tuoreeks, terveeks tulevaks vuodeks, vitsa sulle, palkka mulle.
Onko muita versioita?
Virpomisloru?
13
8231
Vastaukset
- tarja 2
pääsiäisen kohdalla jotain....
- Roosa-Maaria
Virvon varvon vitsaksilla
tuoreeks terveeks tulevaks vuuveks
hevoseilles orivarsa
lehmilöilles lehmivasikka
isännälle itramaha
emännälle perä leviä
tyttärille punaset posket
vitsat siull
palkka miull - mape
Virvon, varvon vitsasella,
vapsuttelen vastasella,
rikkahaksi, rakkahaksi,
suuren talon emännäksi.
Virvon, varvon,
tuoreeks, terveeks tulevaks vuodeks,
vitsa sulle, palkka mulle.
tämä oli kirkon sivuilla...
meillä lapsilla liki tämä loru, mutta jotakin siinä on hieman eri sanoina tms eli ei ihan sama. - ledi....
Virvon vitsaa,hieron vatsaan
taisimpa kaatua koiranpaskaan,
siinä on vitta,mie en sitä huoli
vaan minulla ompi palkkahuoli.
ota vihtani mun,otan paskasi sun
vien sen kotiin,älä ala sotiin. - jarno trolli
Virvon varvon rahat tänne! Tässä vaiheessa ojennetaan käsi anovasti. Risua ei tarvitse antaa rahan korvikkeeksi, jos sitä ei erikseen pyydetä.
- vai kanan?
Virvon varvon tuoreex terveex tulevax vuuex, viza siulle, palkka miulle, annazie munan vai kanan?
- -mamma-
kyllä se sama loru vieläkin kuuluu punaposkisten lasten suusta!
- diivaonpahis
virvon varvon tuoreks tervek tulevaks vuodeks vitsa mulle palkka mulle
- ´Hieno'
virpoi varpoi vitsa uusi, kaunis niinkuin kukkiva kuusi, elämän onnea toivotan sulle, parhaat lahjat annat sä mulle
- fdgr
virvon varvon anna rahaa
- 19+11=30
Virvon varvon vitsasella, tuorehella, kaunihilla, virvon varvon vitsasella pyhät henget pahat pois, enkä tarvi palkkaakaan kunhan saan sut iloitsemaan :)
kaverini kanssa keksimämme loru noin viitisen vuotta sitten :) - Elämän onnea
Katsos ortodoksikirkon sivut. Muistaakseni www.ortodoksi.net Sieltä löytyy perinteisiä virpoloruja iso määrä. Sellaisia joissa toivotaan pojalle hyvää hevosta ja emännelle leveää perää. Mutta myös hengellisempiä. Ihan laidasta laitaan, mutta perinteisiä.
Itse pidän eniten siitä jossa toivotetaan elämän onnea ja kerrotaan että onni on mm. siunausta ja hyvä elämä. Lorussa ei pyydetä palkkaa, mutta toimii ihan hyvin: kukaan ei ole kehdannut vielä palkatta jättää. Mielestäni oikein kaunis loru, pitkä mutta silloinkin kaunis vaikka siitä unohtaisi puolet:) - Minä tyhmä
Pienenä muistin aivan väärin, mutta opin sen sitten. Se meni näin:
Virvon varvon
Tuoreeks terveeks
tulevaks vuueks
pitsa mulle
palkka sulle
Vaikka se menisi näin:
Virvon varvon tuoreeks terveeks tulevaks vuueks vitsa sulle palkka mulle
Kirjain ja tämmöset vaan oli vähän erit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995305Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453573Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4432496Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2521537Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121291- 851289
- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1381139