Nyt on hyvät neuvot kalliit.
Sairastin kunnon flunssan tuossa helmikuussa, täysin tavoista poikkeavasti yli kaksi viikkoa yhteensä sairaana, välillä aina töissä kolme päivää, sitten taas 3 sairaana jne.
Nyt en saa korvakäytävätulehdusta loppumaan.
Yleensä se kestää kaksi viikkoa, eli ensin alkaa kutina, sitten sitä vihloo öisin ja sitten se leviää korvantaakse ja korvanlehteen tulee ihottumaa ja iho menee rikki myös korvantakaa.
Tilanne yleensä rauhoittuu itsekseen. Nyt se ei rauhoitu, vaan on menossa kahdeksas viikkon.
Sain kaksi päivää sitten tipat korviini, mutta nekään eivät auta. Teen puhelintyötä, eli istun sankaluurit tiiviisti korvilla kahdeksan tuntia päivässä. Työnteko alkaa olla mahdotonta, koska nyt toinen korva on niin arka, että ei tahdo kestää sitä painetta, mikä syntyy, kun kuulokkeet ovat tiukasti päässä.
Kehtaako tällaisen syyn takia jäädä sairaslomalle? Tuntuu jotenkin hölmöltä. Tilanne helpottuu hiukan, kun nappaa buranaa, mutta tuntuu ihan älyttömältä syödä korvasärkyyn buranaa jatkuvasti.
Onko kohtalotovereita, joilla on tämä 5-6 kertaa vuodessa? Nyt en ole voinut kipeämmällä korvalla nukkua enää kahdeksaan viikkoon, ja alkaa olla niskatkin kivasti jumissa. Yritin toki googlettamalla löytää lisätietoa, mutta käytännön tarinat ovat aina parempia.
Kroonistuva korvakäytävän tulehdus
14
7290
Vastaukset
- IndigonBlue
Luin jonkin tutkimuksen, jonka mukaan jo tunnin kuuntelemisella saa korvakäytävän bakteerikannan moninkertaistumaan. Suosittelen kyllä sairaslomaa. Et taida muuten päästä tuosta kierteestä eroon.
Eikös se lääkäri kysynyt sinulta, mitä teet työksesi?- E.L.
Muistan myös lukeneeni että jo tunti esim. korvatulpat, kuulokkeet tai kuulosuojaimet korvilla moninkertaistaa bakteerikannan korvakäytävässä. Saattoipa olla jopa niin että bakteerien määrä kasvaa vain tunnissa jopa monisatakertaiseksi?
Eli kyllä taitaa olla tarpeen käydä lääkärissä. En tiedä olisiko antibioottikuurista apua? Lääkäri tiennee. Mutta sairasloma näyttäisi kyllä tulevan joka tapauksessa tarpeeseen.
- korvalääkärille !!!
eikä vain mietiä, voitko jäädä sairaslomalle !!!
Et voi ! terveytesi (korvat) vaativat lääkäriä.
vai halutko kuulosi huonontumista?
minä mietin liian pitkään ja joudun jäämään puolikuurona työkyvyttömyyseläkkeelle hoitamattomien korvien takia.
ei ole ehkä sinun kohtalosi, mutta kuulo on tärkeä aisti, tutkituta ja hoida korvasi ystävä hyvä !- Neuvoja kaipaava
Siis kävin lääkärissä, joka totesi että normaalistihan tuo menee itsekseen ohi, mutta koska teen tuollaista työtä pitää minun käyttää Otiborin-tippoja kunnes helpottaa. Sain kaksi reseptiä. Ja käskyn olla käyttämättä hf-settejä ja musiikkikuulokkeita.....Toinen käytävä on ahtaaksi turvonnut, toinen vielä ihan ok.
Täytyy toivoa, että menee ohi.
- auttaako tipat?
Vieläkö korvakäytävätulehdus vaivaa?Itselläni
on ollut samoja vaivoja pitkän aikaa,alkoi
joskus tammikuussa.Tällä hetkellä käytän jotain
kortinoni-pitoista tippaa.- Neuvoja kaipaava
Vielä vaivaa. Nyt olin viikon täysin ilman kuulokkeita, ja nyt vain "kutisee", mutta yöllä nukuin vahíngossa sillä pahemmin vaivaavalla korvalla ja se alkoi taas vihloa.
Mistä oma tulehduksesi sai alkunsa?
Minulla alkoi yhtäaikaa pitkittyneen flunssan/poskiontelotuhlehduksen ja sisäkorvan tulehduksen yhteydessä. - näin alkoi
Neuvoja kaipaava kirjoitti:
Vielä vaivaa. Nyt olin viikon täysin ilman kuulokkeita, ja nyt vain "kutisee", mutta yöllä nukuin vahíngossa sillä pahemmin vaivaavalla korvalla ja se alkoi taas vihloa.
Mistä oma tulehduksesi sai alkunsa?
Minulla alkoi yhtäaikaa pitkittyneen flunssan/poskiontelotuhlehduksen ja sisäkorvan tulehduksen yhteydessä.Sairastin joulukuussa välikorvantulehduksen joka
parani antibiootilla.(Korva oli huuhdeltu joitain
viikkoja ennen tulehdusta vaikun vuoksi)Sitten tammikuussa alkoi pikkuhiljaa kutista ja vihloa
ja lopuksi särkeä.Sitten sain flunssan ja taas
välikorvan tulehduksen keuhkoputkentulehduksen.
Sitten taas korvakäytävä alkoi särkeä.Tipoista oon käyttänyt sofradex,Ciproxin,terra-cortil-tippoja, huonosti ovat auttaneet.Mitä tippoja oot itse käyttänyt?
Nyt ovat enää ärtyneet,työterveyslääkäri käski
suihkuttaa niihin ceridal-öljyä,ja on kyllä hieman auttanutkin.Aamulla ovat muutenkin paremmat,sitten iltaa kohti kipeytyvät enemmän ja
toinen puoli(se joka on tyynyä vasten) on aina
pahempi.Korvalääkäri käski vain tarkastaa purennan hammaslääkärillä.Teetinkin purentakiskon
josta ei ollut tähän vaivaan apua,(kalliiksi tuli).Lopulta oon päätynyt tilaamaan ajan homeo-
paatilta,huomenna menen.Itsekin teen puhelintyötä ja käytin sankaluureja joulukuussa ja tammikuussa,mut en enää pysty.Ottaako itselläsi äänet korvaan,välillä tuntuu että kovat
äänet ärsyttää korvaa lisää. - Neuvoja kaipaava
näin alkoi kirjoitti:
Sairastin joulukuussa välikorvantulehduksen joka
parani antibiootilla.(Korva oli huuhdeltu joitain
viikkoja ennen tulehdusta vaikun vuoksi)Sitten tammikuussa alkoi pikkuhiljaa kutista ja vihloa
ja lopuksi särkeä.Sitten sain flunssan ja taas
välikorvan tulehduksen keuhkoputkentulehduksen.
Sitten taas korvakäytävä alkoi särkeä.Tipoista oon käyttänyt sofradex,Ciproxin,terra-cortil-tippoja, huonosti ovat auttaneet.Mitä tippoja oot itse käyttänyt?
Nyt ovat enää ärtyneet,työterveyslääkäri käski
suihkuttaa niihin ceridal-öljyä,ja on kyllä hieman auttanutkin.Aamulla ovat muutenkin paremmat,sitten iltaa kohti kipeytyvät enemmän ja
toinen puoli(se joka on tyynyä vasten) on aina
pahempi.Korvalääkäri käski vain tarkastaa purennan hammaslääkärillä.Teetinkin purentakiskon
josta ei ollut tähän vaivaan apua,(kalliiksi tuli).Lopulta oon päätynyt tilaamaan ajan homeo-
paatilta,huomenna menen.Itsekin teen puhelintyötä ja käytin sankaluureja joulukuussa ja tammikuussa,mut en enää pysty.Ottaako itselläsi äänet korvaan,välillä tuntuu että kovat
äänet ärsyttää korvaa lisää.Juu, hassua kyllä minulla on vasemmassa korvassa pitkittynyt sisäkorvatulehdus (labyrintiitti tai joku ihme termi) ja oikeassa korvassa korvakäytävätylehdus. Äänet, esimerkiksi juokseva vesi, kuullostavat tosi inhottavilta. Kiva käydä suihkussa ja tiskata.
Ceridalia olen menossa ostamaan minäkin. Kerrohan, mitä homeopaatti sanoi. Alan olla ihan kypsä tähän korvajuttuun. Tahdon elämäni takaisin.... - auttoi
Juu, hassua kyllä minulla on vasemmassa korvassa pitkittynyt sisäkorvatulehdus (labyrintiitti tai joku ihme termi) ja oikeassa korvassa korvakäytävätylehdus. Äänet, esimerkiksi juokseva vesi, kuullostavat tosi inhottavilta. Kiva käydä suihkussa ja tiskata.
Ceridalia olen menossa ostamaan minäkin. Kerrohan, mitä homeopaatti sanoi. Alan olla ihan kypsä tähän korvajuttuun. Tahdon elämäni takaisin....Apteekista sain hyvän ohjeen kuinka ceridalöljyä
käytetään ja nyt tuntuukin että se lievemmin kipeä korvakäytävä on melkeinpä parantunut parilla suhkaisulla.Mutta tämä vaikeempi puoli
vielä oireilee.Sain siltä homeopaatilta elimis-
tön puhdistuskuurin,vitamiineja,3.a eri homeopaattista pilleriä,kehui että tähän on olemassa tehokkaat lääkkeet ja että kaikki johtuu sisäisestä kunnosta. - Neuvoja kaipaava
auttoi kirjoitti:
Apteekista sain hyvän ohjeen kuinka ceridalöljyä
käytetään ja nyt tuntuukin että se lievemmin kipeä korvakäytävä on melkeinpä parantunut parilla suhkaisulla.Mutta tämä vaikeempi puoli
vielä oireilee.Sain siltä homeopaatilta elimis-
tön puhdistuskuurin,vitamiineja,3.a eri homeopaattista pilleriä,kehui että tähän on olemassa tehokkaat lääkkeet ja että kaikki johtuu sisäisestä kunnosta.Kävin eilen apteekissa kyselemässä ceridalin korva-ainetta ja minulle lyötiin käteen Audispray-niminen aine. Se onkin sitten ihan toisenlainen aine, kuin tuo ceridal. Asia tosin selvisi vasta, kun kokeilin. Se on merisuolaliuosta, jolla putsataan korvat. Eli se ei auta tähän kutinaan.
Nyt on taas pahemmassa korvassa eli korvakäytäväkorvassa tullut useita finnejä korvantaa, mikä tekee olon vielä tukalammaksi:-)
Ajattelin mennä toiseen apteekkiin, josko heidän valikoimiinsa kuuluisi tuo Ceridal öljy! - Toinen tuote.
Kävin eilen apteekissa kyselemässä ceridalin korva-ainetta ja minulle lyötiin käteen Audispray-niminen aine. Se onkin sitten ihan toisenlainen aine, kuin tuo ceridal. Asia tosin selvisi vasta, kun kokeilin. Se on merisuolaliuosta, jolla putsataan korvat. Eli se ei auta tähän kutinaan.
Nyt on taas pahemmassa korvassa eli korvakäytäväkorvassa tullut useita finnejä korvantaa, mikä tekee olon vielä tukalammaksi:-)
Ajattelin mennä toiseen apteekkiin, josko heidän valikoimiinsa kuuluisi tuo Ceridal öljy!Cerical öljystä
Juuri tulin apteekista. EIVÄT ENÄÄ MYY CERICAL- ÖLJYÄ:
Oli joku juttu, joka poisti tuotteen hyllystä.
Anteeksi, että tulin 2012-luvulla mukaan tähän juttuu, mutta asia lienee
kerronnan arvoinen.
- miina
Mulla on sama ongelma,käytin Otiborin forteja se tosiaan auttoi eikä oireillut 5 vuoteen. Pimafucort emulsio voidetta silloin tällöin muttei aina kutiavaan helpotusta. ( mieluummin neuvottele tai kysy lääkäriltä ei oo pahitteeks kysy. )
- homekorva.
Mulla oli korvakäytävän tulehdus muutama vuosi takaperin ja sitten korva puhdistettiin lekurilla ja sain siihen jotain antibiootti tippoja,mut korvaan jäi vittumainen ongelma. Se kerää kärstää ihan homona ja jos ei sitä päivittäin puhdista ja oljyä, niin se on niinku joku vitun home korva ja muurautuu umpeen. Ihotauti lääkärikään ei osannu mitään määrätä tohon, öljyä vaan neuvoi laittamaan. Millä perkeleellä tämän saa paranemaan. Taas on vitun herkkänä kun saa jatkuvasti olla kaivamassa. Jollain on varmasti tässä mailmassa sama ongelma. Kertokaa nyt mikä aine tähän auttaa.
- hyvin kuuluu taas
Koskenkorva auttaa ! Huuhtele kossulla korvat.Eipä kutise enää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857505- 965424
- 2614669
- 444555
- 643302
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512362
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214