Ahma kodinkoneet

vaihto edessä

Jääkaappipakastin olisi hankinnassa. K-kaupathan tuota myy ja hinta on kohdallaan vaan onko laatu ? Pitääkö meteliä ?

30

10009

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä sattuu

      Ahma-merkkiä ei varsinaisesti ole olemassakaan. Se on Keskon omistaman Musta Pörssin keksimä oma tuotenimi, jonka alla myydään eri puolilta maailmaa haalittuja halpakoneita ja jäännöseriä. Milloinkaan ei voi tietää mitä saa ja missä ja kenen toimesta tehty. Ei kannata missään tapauksessa ostaa.

      • vaihto edessä

        Eikös tuolla perusteella mukaan voi tulla hyviäkin koneita ? Onko kenelläkään omia kokemuksia ?


      • TT-Citikka
        vaihto edessä kirjoitti:

        Eikös tuolla perusteella mukaan voi tulla hyviäkin koneita ? Onko kenelläkään omia kokemuksia ?

        Arpapeliä, kuten edellä jo todettiin - voi tulla hyvä, mutta on iso mahdollisuus saada sekundaa. Sellainen sattui ainakin vaimon työpaikalle, jossa pyykinpesukone ei toimi kunnolla, vaikka on aika vähäisellä käytöllä.


      • saat kokemuksia
        vaihto edessä kirjoitti:

        Eikös tuolla perusteella mukaan voi tulla hyviäkin koneita ? Onko kenelläkään omia kokemuksia ?

        tuskin Ahmalla mitään kunnon koneita on, pääasiassa kai turkkilaisia, mutta osta ihmeessä kuin sinulla on niin vahvat perusteetkin.


      • jos onni suosii
        vaihto edessä kirjoitti:

        Eikös tuolla perusteella mukaan voi tulla hyviäkin koneita ? Onko kenelläkään omia kokemuksia ?

        Ahma-arvonnassakin joskus voi kohdalle osua voitto. Mutta useimmiten ei tiedä mitä saa, mistä tulee ja kuinka alkeellista tekniikka on.
        Ikinä en Ahma-arpajaisiin osallistuisi.


      • vaihto edessä
        jos onni suosii kirjoitti:

        Ahma-arvonnassakin joskus voi kohdalle osua voitto. Mutta useimmiten ei tiedä mitä saa, mistä tulee ja kuinka alkeellista tekniikka on.
        Ikinä en Ahma-arpajaisiin osallistuisi.

        Todellisuudessahan nykyään monet tunnetummatkin merkit ovat samanlaisia arpajaisia. Helkamaa kuulemma tehdään Turkissa vaikka mielletään suomalaiseksi eikä asiasta pidetä sen suurempaa ääntä. Siemensit eivät ole saksalaisia vaan kaikki ominaisuudet saattaa vastata täsmälleen paljon halvempaa Zanussia. Jos laite on sama en halua maksaa 300e Siemens tarrasta.


      • äläpä puhu
        vaihto edessä kirjoitti:

        Todellisuudessahan nykyään monet tunnetummatkin merkit ovat samanlaisia arpajaisia. Helkamaa kuulemma tehdään Turkissa vaikka mielletään suomalaiseksi eikä asiasta pidetä sen suurempaa ääntä. Siemensit eivät ole saksalaisia vaan kaikki ominaisuudet saattaa vastata täsmälleen paljon halvempaa Zanussia. Jos laite on sama en halua maksaa 300e Siemens tarrasta.

        Äläpä puhu palturia, Siemensisn parhaissa malleissa lukee made in germany tämän kun tarkistaa saa Saksalaisen hyvän koneen, samojn kuin Cylindassa lukee made in sweden, ne missä ei lue mitään ne on tehty muualla!


      • vaihto edessä
        äläpä puhu kirjoitti:

        Äläpä puhu palturia, Siemensisn parhaissa malleissa lukee made in germany tämän kun tarkistaa saa Saksalaisen hyvän koneen, samojn kuin Cylindassa lukee made in sweden, ne missä ei lue mitään ne on tehty muualla!

        Varmaan arvasit jo itsekin, etten puhu niistä parhaista malleista. Cylindaa olen kyllä harkinnut. Siitä on hyvät kokemukset vaan perintönä saatu Zanussin pesukonekin on palvellut ihmeen uskollisesti ongelmitta. Pointti oli, ettei merkki sinänsä takaa laatua!


      • Jaakko
        vaihto edessä kirjoitti:

        Todellisuudessahan nykyään monet tunnetummatkin merkit ovat samanlaisia arpajaisia. Helkamaa kuulemma tehdään Turkissa vaikka mielletään suomalaiseksi eikä asiasta pidetä sen suurempaa ääntä. Siemensit eivät ole saksalaisia vaan kaikki ominaisuudet saattaa vastata täsmälleen paljon halvempaa Zanussia. Jos laite on sama en halua maksaa 300e Siemens tarrasta.

        Siemensin koneista ainoastaan päältätäytettävä pyykkäri on muualla teetettyä tavaraa(Ranskassa Fagorin tehtaalla tehty). Muut Siemens tekee itse. Totta on, että Siemenskin tekee itse ns. tarjousmalleja, jotka ovat edullisia mutta itse ottaisin kuitenkin sen ennemmin kuin Helkaman tai Upon Italian valmisteet.


      • vaihto edessä
        Jaakko kirjoitti:

        Siemensin koneista ainoastaan päältätäytettävä pyykkäri on muualla teetettyä tavaraa(Ranskassa Fagorin tehtaalla tehty). Muut Siemens tekee itse. Totta on, että Siemenskin tekee itse ns. tarjousmalleja, jotka ovat edullisia mutta itse ottaisin kuitenkin sen ennemmin kuin Helkaman tai Upon Italian valmisteet.

        Meinaatko, että kylmäkoneet on kaikki Siemensin Saksassa tekemiä ?


      • TT-Citikka
        Jaakko kirjoitti:

        Siemensin koneista ainoastaan päältätäytettävä pyykkäri on muualla teetettyä tavaraa(Ranskassa Fagorin tehtaalla tehty). Muut Siemens tekee itse. Totta on, että Siemenskin tekee itse ns. tarjousmalleja, jotka ovat edullisia mutta itse ottaisin kuitenkin sen ennemmin kuin Helkaman tai Upon Italian valmisteet.

        Fagorin tehtaat ole Espanjassa? Voi tietysti olla molemmissakin.


      • Rince
        TT-Citikka kirjoitti:

        Fagorin tehtaat ole Espanjassa? Voi tietysti olla molemmissakin.

        http://www.helsinginenergia.fi/sahko/kodinkoneoppaat.html

        Ahmaa tuolta ei löydy, koska kuten joku sanoikin se ei ole "oikea" merkki.

        Monet laitteet tekee sama valmistaja, esim AEG = Elektrolux = Eletro Helios = Husqvarna = Rosenlew...


      • Jaakko
        vaihto edessä kirjoitti:

        Meinaatko, että kylmäkoneet on kaikki Siemensin Saksassa tekemiä ?

        Siemensin kylmäkoneet ovat kyllä kaikki Siemensin tekemiä. Eivät välttämättä Saksassa tehtyjä, mutta omaa tuotantoa kuitenkin. Siemensillä on tuotantoa Saksan lisäksi ainakin Puolassa ja Kreikassa, mistä osa liesistä tulee.


      • Espanjassa
        Jaakko kirjoitti:

        Siemensin koneista ainoastaan päältätäytettävä pyykkäri on muualla teetettyä tavaraa(Ranskassa Fagorin tehtaalla tehty). Muut Siemens tekee itse. Totta on, että Siemenskin tekee itse ns. tarjousmalleja, jotka ovat edullisia mutta itse ottaisin kuitenkin sen ennemmin kuin Helkaman tai Upon Italian valmisteet.

        Tietääkseni Fagorilla ei ole tehtaita REanskassa, Espanjassa sitä vastoin on.


      • Saksasta
        vaihto edessä kirjoitti:

        Todellisuudessahan nykyään monet tunnetummatkin merkit ovat samanlaisia arpajaisia. Helkamaa kuulemma tehdään Turkissa vaikka mielletään suomalaiseksi eikä asiasta pidetä sen suurempaa ääntä. Siemensit eivät ole saksalaisia vaan kaikki ominaisuudet saattaa vastata täsmälleen paljon halvempaa Zanussia. Jos laite on sama en halua maksaa 300e Siemens tarrasta.

        tiedän aivan varmasti, koska poikani on töissä Siemensin tehtaalla. Tosin Saksassakin niitä on kasaamassa paljon myös turkkilaisia, mutta saksalainen pomo on kova valvomaan. Ahmaa en ostaisi mistään hinnasta, koska sen alkuperä ja laatu vaihtelee miten sattuu, todella riskipeli.


      • Ei ole kuten ennen..
        Saksasta kirjoitti:

        tiedän aivan varmasti, koska poikani on töissä Siemensin tehtaalla. Tosin Saksassakin niitä on kasaamassa paljon myös turkkilaisia, mutta saksalainen pomo on kova valvomaan. Ahmaa en ostaisi mistään hinnasta, koska sen alkuperä ja laatu vaihtelee miten sattuu, todella riskipeli.

        http://www.helsinginenergia.fi/sahko/kodinkoneoppaat.html kertoo muuta monen Siemensin valmistuspaikasta. Jotain toki tehdään Saksassakin vaan ilmeisesti suurin osa muualla.


      • kaikkein huonoin
        Ei ole kuten ennen.. kirjoitti:

        http://www.helsinginenergia.fi/sahko/kodinkoneoppaat.html kertoo muuta monen Siemensin valmistuspaikasta. Jotain toki tehdään Saksassakin vaan ilmeisesti suurin osa muualla.

        Ahmaa huonompaa tuskin voi mistään ostaa. Milloinkaan ei voi olla varma missä tehty ja millainen jäännöserä on kyseessä. Kesko ja Musta Pörssi vain pilaavat oman jo muutoinkin alenevan maineensa.


    • kodinkoneiden...

      ...ostohan on siitä juuri helppoa. laatu on kutakuinkin aina juuri niin kohdallaan kuin hinta... vaikka olis persaukinen ja maailma potkii päähän niin potkii vähän vähemmän sitten kun on kunnon koneet vaikka joutus maksaan enemmän. ahma, just....

    • wrwrrrrw

      Otettiin ahman tiskari kun sai halvalla ja vielä 4vuoden takuun. Kesti pari vuotta jonka jälkeen laukesi. Kerran vuorokaudessa pestiin sillä tiskit. Ahmaa ei osannut kukaan korjaa. Joten saimme tuliterän astianpesukoneen, uden ahman johon saatiin uusi 4vuoden tuplaturvatakuu maksamalla 60e mustaan pörssiin. Ei ollenkaan huono diili jos ei karsasta kertakäyttökulttuuria. Ei ahmaa muulla myydä kuin pitkillä takuilla.

      • Luger Boy

        Onneksi olkoon!
        Teit siis järkivalinnan!

        60€/2vuotta halpaa!

        Saksalaisen koneen jos ostaisit esim. 500€:lla niin kestoikä 10-20vuotta ja huippuominaisuudet , ei paljoakaan sen kalliimpi.

        Minä en ainakaan suostu syömään mikämikä-koneessa huuhdelluilta lautasilta , se on selvä että pesu- ja huuhteluominaisuudet ei ole samaa luokkaa kuin OIKEISSA astianpesukoneissa.

        Mut hei, halpaa..


      • eiiiii ahmaaa
        Luger Boy kirjoitti:

        Onneksi olkoon!
        Teit siis järkivalinnan!

        60€/2vuotta halpaa!

        Saksalaisen koneen jos ostaisit esim. 500€:lla niin kestoikä 10-20vuotta ja huippuominaisuudet , ei paljoakaan sen kalliimpi.

        Minä en ainakaan suostu syömään mikämikä-koneessa huuhdelluilta lautasilta , se on selvä että pesu- ja huuhteluominaisuudet ei ole samaa luokkaa kuin OIKEISSA astianpesukoneissa.

        Mut hei, halpaa..

        jos ahma on ainoa tiskikone.minä siirryn HETI käyttämään kertakäyttöastioita.


      • maru10
        eiiiii ahmaaa kirjoitti:

        jos ahma on ainoa tiskikone.minä siirryn HETI käyttämään kertakäyttöastioita.

        meillä on nyt ollut puoli vuotta ahma tiskari ja hyvin pesee ja kuivaa!


    • Reino J

      ostin Ahma 200 pakastinarkun syyskuussa 2011 ja sepitää ihmeellistä ääntä aika voimakkaasti, se kurnuttaa ensin ja sitten alkaa porpattamaan kuin kiehuva perunakattila. takuuhuolto sanoo sen olevan aivan normaalia. Kysyn vain onko tosi? Vastaako maahantuoja tähän kysymykseen?

      • xuratta

        Niin ne kalliimmatkin kurnuttaa!


    • aaahh.

      hyvä kun kurnuttaa.kohta se hiljenee ahma kun on täyttä sekundaa.

    • ahmatti..

      meidän kohdalle sattui superhyvä ahma astianpesukone, 10 v käytössä, ei mitään ongelmaa, hyvin pesi, hiljainenkin vielä..

    • Terästä kaikki

      Ahma tiskari on vestelin tekemä. Tai siis oli. Ihan hyvä vehje. Upo d62 ja d65d ovat samoja koneita, mutta ei tietenkään yhtä hyviä ko D80D ja D82D. Ne on maailman parhaat koneet.

    • Ahmasenollapitää

      Ahma jääkaappi toiminut hienosti jo 8 vuotta.

    • Anonyymi

      Ahma tiskikone ollut käytössä 16v, ei mitään vikaa koko aikana.

    • Anonyymi

      Mulla on ahma tiskari, ostettu 2009 ja toimii edelleen moitteetta eikä pesujäljessä moitittavaa. Tärkeintä on käytettävät aineet. Hankittaessa tiedossa oli että halvalla saa halpaa, taisi maksaa 299€ silloin mutta hyvinpä kävi lopulta. Moni merkkikonekin antautuu tänä päivänä noilla vuosilla. No niin tai näin, kyseistä brändiä ei ole enää ilmeisesti olemassakaan. Näitä halpiksia tulee ja menee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1890
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      89
      1279
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      999
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      915
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      106
      872
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      713
    Aihe