SISU 6x6 ja 8x8 Eemeli

ei sisuille

Onko kenelläkään kokemuksia sisun maastokuorma-autoista. Omana armeija-aikana eli viime vuonna eemeleissä oli paljon pikkuvikoja ja myös vaikeampia ongelmia. Esimerkiksi on ihmeellistä että maastokäyttöisiin autoihin asennetaan renaultin sarjavalmisteiset ohjaamot joista sitten esimerkiksi tippuu sivulasit oven sisään vähänkin rankemmassa ajossa. Kuudesta 8x8 autosta oli vähintään 1 tai 2 kokoajan korjaamolla, esim perän hajoamisen takia 5000 ajokm jälkeen. Myös 8x8 kuluttivat suuria määriä jäähdytysnestetä 30l/1000km ja tämä on todellakin alakanttiin. En tiedä että onko sisun maastoautot tehty heikommilla kriteereillä valtiolle kuin yleiseen myyntiin menevät, mutta oman intin jälkeen sisuihin jäi laadun puolesta pitkäikäinen kammo. Siviilissä en aivan heti aio niihin koskea.

14

6545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sisu

      ei mitään perää . ei voi pitää paikkaansa.

      tietty kaikkihan saa rikki osaamattomissa käsissä

      • ei sisuille

        Miten perustelet tuon väitteen ettei voi pitää paikkaansa. Mulla ei ole sisuja vataan mitään muuta kuin ne huonot kokemukset intissä. Jos yleiseen myyntiin menevät sisut on parempia niin hyvä se. Mutta miten selität että kahdesta täysautomaattivaihteistoisesta autosta hajoaa 5000km jälkeen perä muten kuin huonolla laadulla.


    • sisukas

      jännää, kun ei löydy takuukorjauslistauksista mitään mainintaa... vai olisivatkohan mahdolliset takuujutut menneet suoraan akselistotehtaalle Hämeenlinnaan, mikä valmistaakin akselit....??? Ellet sitten ole sekoittanut perän hajoamista napojen stefojen korjaukseen???

      • ei sisuille

        En tiedä mihin ne meni korjattavaksi, mutta takuuseen ne meni. Perät niistä hajosi ei napojen stefat. Lista olisi pitkä jos kirjoittaisin kaikki viat. Mutta kuskien keskuudessa sisun uudet autot olivat niitä heikoimpia lenkkejä. Mukaviahan ne oli ajaa mutta monta kertaa matka jäi kesken.


    • -A-

      Olisikohan osuutta varusveijareilla, joilla "ei ole penniäkään kiinni"? Omalla työmaalla ei ole ongelmia ollut vaikka olosuhteet ovat huonot ja täällä tehdään niillä ihan oikeita töitä. 8x8- Eemelistä meni joku hydrauliputki takuuseen, siinä kaikki. 6x6:ssa ei ole mitään vaikeuksia. Tiedä sitten..

      • ei sisuille

        Missä olet töissä. Eli konkreettisesti mitä teette niillä. Olen nähnyt muutamia 6x6 ja 8x8:ja ihan siviilikäytössä, mutta harvinaisia ne ovat.


      • sisukas
        ei sisuille kirjoitti:

        Missä olet töissä. Eli konkreettisesti mitä teette niillä. Olen nähnyt muutamia 6x6 ja 8x8:ja ihan siviilikäytössä, mutta harvinaisia ne ovat.

        ... ja kerroppa mikä yhtiö niitä on ostanut... kiinnostaa ihan tietää.... ??? Keksi jo uskottavampaa tarinaa...


      • Ei sisuille
        sisukas kirjoitti:

        ... ja kerroppa mikä yhtiö niitä on ostanut... kiinnostaa ihan tietää.... ??? Keksi jo uskottavampaa tarinaa...

        Kenelle tuo sun kommentti oli suunnattu?
        Itse olen nähnyt esimerkiksi Kausalan matkakeitaan pihassa sinihyttisen ja valkoisella lavalla varustetun 6x6:sen joka oli jollain sähköyhtiöllä, jonka nimeä en muista koska siitä on jo puoli vuotta aikaa. Kyllä niitä voi ostaa kuka vaan jolla on rahaa.


      • sisukas
        Ei sisuille kirjoitti:

        Kenelle tuo sun kommentti oli suunnattu?
        Itse olen nähnyt esimerkiksi Kausalan matkakeitaan pihassa sinihyttisen ja valkoisella lavalla varustetun 6x6:sen joka oli jollain sähköyhtiöllä, jonka nimeä en muista koska siitä on jo puoli vuotta aikaa. Kyllä niitä voi ostaa kuka vaan jolla on rahaa.

        Yksi on yksi, eikä muutama. Tuo 6x6 on mennyt "kokeiluun" ko. sähköyhtiölle (omistaa kylläkin). 8x8 autoja ei ole muilla asiakkailla kuin armeijalla. Saa niitä ostaa, mutta kuka autoilija on niin kaheli, että haluaa maksaa 250000e 8x8-autosta, missä polttoaine ja rengaskustannukset ovat huikeita?


      • sisukas
        sisukas kirjoitti:

        Yksi on yksi, eikä muutama. Tuo 6x6 on mennyt "kokeiluun" ko. sähköyhtiölle (omistaa kylläkin). 8x8 autoja ei ole muilla asiakkailla kuin armeijalla. Saa niitä ostaa, mutta kuka autoilija on niin kaheli, että haluaa maksaa 250000e 8x8-autosta, missä polttoaine ja rengaskustannukset ovat huikeita?

        IVO oli se firma...


      • -A-
        ei sisuille kirjoitti:

        Missä olet töissä. Eli konkreettisesti mitä teette niillä. Olen nähnyt muutamia 6x6 ja 8x8:ja ihan siviilikäytössä, mutta harvinaisia ne ovat.

        Valtion palveluksessa olen, Kosovon keväisessä laaksossa. Ajan sekä huollan moisia(kin) laitteita.


      • Kuski1
        Ei sisuille kirjoitti:

        Kenelle tuo sun kommentti oli suunnattu?
        Itse olen nähnyt esimerkiksi Kausalan matkakeitaan pihassa sinihyttisen ja valkoisella lavalla varustetun 6x6:sen joka oli jollain sähköyhtiöllä, jonka nimeä en muista koska siitä on jo puoli vuotta aikaa. Kyllä niitä voi ostaa kuka vaan jolla on rahaa.

        Kyseinen kampe vieläkin mulla ajossa. Värit muistit väärinpäin ja firma on eltel networks oy. Kaudalassa tosiaan tehtiin linjaa noihin aikoihin.


    • tällä hetkellä intissä

      on totta että eemeleissä tai pitäisi sanoa renaulteissa on kaiken laisia pikku vikoja, joihin sisältyy mm. automaatin ongelmat...........................................................................................................................................
      sitäpaitsi liikaa helposti haavoittuvaa elektroniikkaa ja hienouksia. mikäli eemelin tietokone havatsee pieniäkin vikoja/puutteita tietokone ei anna koneen käynnistyä. esim kraz käy ja kukkuu vaikka yksi pytty olisikin pimeä. Intin uudet koneen on vain skappareiden leikkikaluja ja kansainvälisiä leuhkakoneita.

    • 8x8

      8x8
      https://www.youtube.com/watch?v=q1fbq8eNipI

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      45
      1625
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      7
      1248
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe