Tooriset piilolinssit

Fyfaan

Heips. Aloin tilaamaan netistä piilolinssejä. Minulla on kädessä piilolinssiresepti, jossa kerrotaan cyl: 1,25 ja toisessa 2,25. Katsoin toorisia linssejä, jossa toorisuus on merkitty vain miinuksella, esim -1,25 jne... Miten voi olla näin? Painovirhe? Vai enkö saa ollenkaan netistä linssejä?

9

6941

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse sain optikolta

kokeiluparin toorisia piilareitra. Silmät ärty tosi paljon. Jatkoin piilareitten, joissa ei ole toorisuutta, käyttö.

• silmäihminen

Hajataitto voidaan merkitä plus- tai miinusmerkkisenä. Merkintätapa vaikuttaa myös "perustaittovirheen" määrään ja hajataiton akselinsuuntaan. Laitapa piilolinssireseptisi kokonaisuudessaan niin voin kääntää sen miinussylinterille. Huomioithan, että sinun on tilattava juuri sitä linssimerkkiä, jonka optikkosi on sinulle sovittanut. Etenkin tooriset linssit istuvat niin eri lailla, että hajataiton suunta saattaa linssin ollessa silmässä heittää merkittävästi eri linssityyppien välillä.

• Fyfaan

Elikkä oikea: sf: -4.00
        cyl: 1,25
        ax: 105

ja vasen: sf: -2,25
        cyl: 2,25
        ax: 75

Nää on ihan hepreaa mulle...Aiempi merkki oli Focus Toric Monthly muistaakseni. Olen käyttänyt piilareita ilman toorisuutta, mutta ei kait se kovin suositeltavaa ole...mutta eihän tässä auta ku tilata sitten pelkillä miinuksilla, ku kesäkelit lähestyy :)

• silmäihminen
        Fyfaan kirjoitti:

Elikkä oikea: sf: -4.00
        cyl: 1,25
        ax: 105

ja vasen: sf: -2,25
        cyl: 2,25
        ax: 75

Nää on ihan hepreaa mulle...Aiempi merkki oli Focus Toric Monthly muistaakseni. Olen käyttänyt piilareita ilman toorisuutta, mutta ei kait se kovin suositeltavaa ole...mutta eihän tässä auta ku tilata sitten pelkillä miinuksilla, ku kesäkelit lähestyy :)

oikea:
        sf -2.75
        cyl -1.25
        ax 15

vasen:
        sf /-0.0
        cyl -2.25
        ax 165

• Fyfaan
        silmäihminen kirjoitti:

oikea:
        sf -2.75
        cyl -1.25
        ax 15

vasen:
        sf /-0.0
        cyl -2.25
        ax 165

"käännöksestä" Toivottavasti kohta näkee ;)

• Fyfaan
        silmäihminen kirjoitti:

oikea:
        sf -2.75
        cyl -1.25
        ax 15

vasen:
        sf /-0.0
        cyl -2.25
        ax 165

hokaisn et miten noi miinukset meni tolleen?? Eik ne piilareissa oo niinku reseptissä sanotaan tai siis niinku sama miinus ku laseissa?

• silmäihminen
        Fyfaan kirjoitti:

hokaisn et miten noi miinukset meni tolleen?? Eik ne piilareissa oo niinku reseptissä sanotaan tai siis niinku sama miinus ku laseissa?

Selventäisitkö kysymystäsi vähän. Tai siis jos ihmettelet muuttunutta "perustaittovirheen" määrää, niin se tosiaankin vaihtuu sen mukaan, ilmaistaanko hajataitto plus- vai miinusmerkkisenä. Silmälasireseptissä samoin.

Ehkä tämä auttaa: -4.0 ( 1.25) = -2.75 ja -2.75 (-1.25) = -4.0

Eli siis peruslaskusääntöjä, kun lasketaan yhteen positiivisia ja negatiivisia lukuja.

• Fyfaan
        silmäihminen kirjoitti:

Selventäisitkö kysymystäsi vähän. Tai siis jos ihmettelet muuttunutta "perustaittovirheen" määrää, niin se tosiaankin vaihtuu sen mukaan, ilmaistaanko hajataitto plus- vai miinusmerkkisenä. Silmälasireseptissä samoin.

Ehkä tämä auttaa: -4.0 ( 1.25) = -2.75 ja -2.75 (-1.25) = -4.0

Eli siis peruslaskusääntöjä, kun lasketaan yhteen positiivisia ja negatiivisia lukuja.

joo huomasinkin mistä on kysymys! Olen vissin liian hätäpäinen, eikä malta lukea loppuun ;)

• ei tiedä

Tunnut tietävän asiasta, niin rohkenen minäkin kysyä....

Sain juuri eilen sovitettavaksi/koekäyttöön tooriset kuukausilinssit. En kuitenkaan saanut tietooni minkä merkkiset linssit ovat (määräyksessä lukee materiaali: B6T). Miten voin siis jatkossa osata tilata samanlaisia?

Tai entä jos haluaisinkin kertakäyttölinssit (sopisivat paremmin tarpeisiini). Mitä nyt olen nettikaupoista katsellut, niin toorisissa kertakäyttölinsseissä on ainoat vaihtoehdot akseliarvoille 90 tai 180. Omat arvoni ovat: oikea 120 ja vasen 50. Pitääkö niitäkin sitten käydä sovittamassa erikseen vaikka nettikaupan ohjeissa sanotaan, ettei tarvitse?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      347
      2784
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1549
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1026
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      997
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      944
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      923
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      898
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      839
    Aihe