Tooriset piilolinssit

Fyfaan

Heips. Aloin tilaamaan netistä piilolinssejä. Minulla on kädessä piilolinssiresepti, jossa kerrotaan cyl: 1,25 ja toisessa 2,25. Katsoin toorisia linssejä, jossa toorisuus on merkitty vain miinuksella, esim -1,25 jne... Miten voi olla näin? Painovirhe? Vai enkö saa ollenkaan netistä linssejä?

9

7018

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse sain optikolta

kokeiluparin toorisia piilareitra. Silmät ärty tosi paljon. Jatkoin piilareitten, joissa ei ole toorisuutta, käyttö.

• silmäihminen

Hajataitto voidaan merkitä plus- tai miinusmerkkisenä. Merkintätapa vaikuttaa myös "perustaittovirheen" määrään ja hajataiton akselinsuuntaan. Laitapa piilolinssireseptisi kokonaisuudessaan niin voin kääntää sen miinussylinterille. Huomioithan, että sinun on tilattava juuri sitä linssimerkkiä, jonka optikkosi on sinulle sovittanut. Etenkin tooriset linssit istuvat niin eri lailla, että hajataiton suunta saattaa linssin ollessa silmässä heittää merkittävästi eri linssityyppien välillä.

• Fyfaan

Elikkä oikea: sf: -4.00
        cyl: 1,25
        ax: 105

ja vasen: sf: -2,25
        cyl: 2,25
        ax: 75

Nää on ihan hepreaa mulle...Aiempi merkki oli Focus Toric Monthly muistaakseni. Olen käyttänyt piilareita ilman toorisuutta, mutta ei kait se kovin suositeltavaa ole...mutta eihän tässä auta ku tilata sitten pelkillä miinuksilla, ku kesäkelit lähestyy :)

• silmäihminen
        Fyfaan kirjoitti:

Elikkä oikea: sf: -4.00
        cyl: 1,25
        ax: 105

ja vasen: sf: -2,25
        cyl: 2,25
        ax: 75

Nää on ihan hepreaa mulle...Aiempi merkki oli Focus Toric Monthly muistaakseni. Olen käyttänyt piilareita ilman toorisuutta, mutta ei kait se kovin suositeltavaa ole...mutta eihän tässä auta ku tilata sitten pelkillä miinuksilla, ku kesäkelit lähestyy :)

oikea:
        sf -2.75
        cyl -1.25
        ax 15

vasen:
        sf /-0.0
        cyl -2.25
        ax 165

• Fyfaan
        silmäihminen kirjoitti:

oikea:
        sf -2.75
        cyl -1.25
        ax 15

vasen:
        sf /-0.0
        cyl -2.25
        ax 165

"käännöksestä" Toivottavasti kohta näkee ;)

• Fyfaan
        silmäihminen kirjoitti:

oikea:
        sf -2.75
        cyl -1.25
        ax 15

vasen:
        sf /-0.0
        cyl -2.25
        ax 165

hokaisn et miten noi miinukset meni tolleen?? Eik ne piilareissa oo niinku reseptissä sanotaan tai siis niinku sama miinus ku laseissa?

• silmäihminen
        Fyfaan kirjoitti:

hokaisn et miten noi miinukset meni tolleen?? Eik ne piilareissa oo niinku reseptissä sanotaan tai siis niinku sama miinus ku laseissa?

Selventäisitkö kysymystäsi vähän. Tai siis jos ihmettelet muuttunutta "perustaittovirheen" määrää, niin se tosiaankin vaihtuu sen mukaan, ilmaistaanko hajataitto plus- vai miinusmerkkisenä. Silmälasireseptissä samoin.

Ehkä tämä auttaa: -4.0 ( 1.25) = -2.75 ja -2.75 (-1.25) = -4.0

Eli siis peruslaskusääntöjä, kun lasketaan yhteen positiivisia ja negatiivisia lukuja.

• Fyfaan
        silmäihminen kirjoitti:

Selventäisitkö kysymystäsi vähän. Tai siis jos ihmettelet muuttunutta "perustaittovirheen" määrää, niin se tosiaankin vaihtuu sen mukaan, ilmaistaanko hajataitto plus- vai miinusmerkkisenä. Silmälasireseptissä samoin.

Ehkä tämä auttaa: -4.0 ( 1.25) = -2.75 ja -2.75 (-1.25) = -4.0

Eli siis peruslaskusääntöjä, kun lasketaan yhteen positiivisia ja negatiivisia lukuja.

joo huomasinkin mistä on kysymys! Olen vissin liian hätäpäinen, eikä malta lukea loppuun ;)

• ei tiedä

Tunnut tietävän asiasta, niin rohkenen minäkin kysyä....

Sain juuri eilen sovitettavaksi/koekäyttöön tooriset kuukausilinssit. En kuitenkaan saanut tietooni minkä merkkiset linssit ovat (määräyksessä lukee materiaali: B6T). Miten voin siis jatkossa osata tilata samanlaisia?

Tai entä jos haluaisinkin kertakäyttölinssit (sopisivat paremmin tarpeisiini). Mitä nyt olen nettikaupoista katsellut, niin toorisissa kertakäyttölinsseissä on ainoat vaihtoehdot akseliarvoille 90 tai 180. Omat arvoni ovat: oikea 120 ja vasen 50. Pitääkö niitäkin sitten käydä sovittamassa erikseen vaikka nettikaupan ohjeissa sanotaan, ettei tarvitse?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      148
      2814
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      363
      2017
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1757
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      35
      1678
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      31
      1393
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      949
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe