Heips. Aloin tilaamaan netistä piilolinssejä. Minulla on kädessä piilolinssiresepti, jossa kerrotaan cyl: 1,25 ja toisessa 2,25. Katsoin toorisia linssejä, jossa toorisuus on merkitty vain miinuksella, esim -1,25 jne... Miten voi olla näin? Painovirhe? Vai enkö saa ollenkaan netistä linssejä?
Tooriset piilolinssit
9
6998
Vastaukset
- itse sain optikolta
kokeiluparin toorisia piilareitra. Silmät ärty tosi paljon. Jatkoin piilareitten, joissa ei ole toorisuutta, käyttö.
- silmäihminen
Hajataitto voidaan merkitä plus- tai miinusmerkkisenä. Merkintätapa vaikuttaa myös "perustaittovirheen" määrään ja hajataiton akselinsuuntaan. Laitapa piilolinssireseptisi kokonaisuudessaan niin voin kääntää sen miinussylinterille. Huomioithan, että sinun on tilattava juuri sitä linssimerkkiä, jonka optikkosi on sinulle sovittanut. Etenkin tooriset linssit istuvat niin eri lailla, että hajataiton suunta saattaa linssin ollessa silmässä heittää merkittävästi eri linssityyppien välillä.
- Fyfaan
Elikkä oikea: sf: -4.00
cyl: 1,25
ax: 105
ja vasen: sf: -2,25
cyl: 2,25
ax: 75
Nää on ihan hepreaa mulle...Aiempi merkki oli Focus Toric Monthly muistaakseni. Olen käyttänyt piilareita ilman toorisuutta, mutta ei kait se kovin suositeltavaa ole...mutta eihän tässä auta ku tilata sitten pelkillä miinuksilla, ku kesäkelit lähestyy :) - silmäihminen
Fyfaan kirjoitti:
Elikkä oikea: sf: -4.00
cyl: 1,25
ax: 105
ja vasen: sf: -2,25
cyl: 2,25
ax: 75
Nää on ihan hepreaa mulle...Aiempi merkki oli Focus Toric Monthly muistaakseni. Olen käyttänyt piilareita ilman toorisuutta, mutta ei kait se kovin suositeltavaa ole...mutta eihän tässä auta ku tilata sitten pelkillä miinuksilla, ku kesäkelit lähestyy :)oikea:
sf -2.75
cyl -1.25
ax 15
vasen:
sf /-0.0
cyl -2.25
ax 165 - Fyfaan
silmäihminen kirjoitti:
oikea:
sf -2.75
cyl -1.25
ax 15
vasen:
sf /-0.0
cyl -2.25
ax 165"käännöksestä" Toivottavasti kohta näkee ;)
- Fyfaan
silmäihminen kirjoitti:
oikea:
sf -2.75
cyl -1.25
ax 15
vasen:
sf /-0.0
cyl -2.25
ax 165hokaisn et miten noi miinukset meni tolleen?? Eik ne piilareissa oo niinku reseptissä sanotaan tai siis niinku sama miinus ku laseissa?
- silmäihminen
Fyfaan kirjoitti:
hokaisn et miten noi miinukset meni tolleen?? Eik ne piilareissa oo niinku reseptissä sanotaan tai siis niinku sama miinus ku laseissa?
Selventäisitkö kysymystäsi vähän. Tai siis jos ihmettelet muuttunutta "perustaittovirheen" määrää, niin se tosiaankin vaihtuu sen mukaan, ilmaistaanko hajataitto plus- vai miinusmerkkisenä. Silmälasireseptissä samoin.
Ehkä tämä auttaa: -4.0 ( 1.25) = -2.75 ja -2.75 (-1.25) = -4.0
Eli siis peruslaskusääntöjä, kun lasketaan yhteen positiivisia ja negatiivisia lukuja. - Fyfaan
silmäihminen kirjoitti:
Selventäisitkö kysymystäsi vähän. Tai siis jos ihmettelet muuttunutta "perustaittovirheen" määrää, niin se tosiaankin vaihtuu sen mukaan, ilmaistaanko hajataitto plus- vai miinusmerkkisenä. Silmälasireseptissä samoin.
Ehkä tämä auttaa: -4.0 ( 1.25) = -2.75 ja -2.75 (-1.25) = -4.0
Eli siis peruslaskusääntöjä, kun lasketaan yhteen positiivisia ja negatiivisia lukuja.joo huomasinkin mistä on kysymys! Olen vissin liian hätäpäinen, eikä malta lukea loppuun ;)
- ei tiedä
Tunnut tietävän asiasta, niin rohkenen minäkin kysyä....
Sain juuri eilen sovitettavaksi/koekäyttöön tooriset kuukausilinssit. En kuitenkaan saanut tietooni minkä merkkiset linssit ovat (määräyksessä lukee materiaali: B6T). Miten voin siis jatkossa osata tilata samanlaisia?
Tai entä jos haluaisinkin kertakäyttölinssit (sopisivat paremmin tarpeisiini). Mitä nyt olen nettikaupoista katsellut, niin toorisissa kertakäyttölinsseissä on ainoat vaihtoehdot akseliarvoille 90 tai 180. Omat arvoni ovat: oikea 120 ja vasen 50. Pitääkö niitäkin sitten käydä sovittamassa erikseen vaikka nettikaupan ohjeissa sanotaan, ettei tarvitse?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231863
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001650Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy511225Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?491108Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31988Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50876Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47876Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37810Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet38797