Tooriset piilolinssit

Fyfaan

Heips. Aloin tilaamaan netistä piilolinssejä. Minulla on kädessä piilolinssiresepti, jossa kerrotaan cyl: 1,25 ja toisessa 2,25. Katsoin toorisia linssejä, jossa toorisuus on merkitty vain miinuksella, esim -1,25 jne... Miten voi olla näin? Painovirhe? Vai enkö saa ollenkaan netistä linssejä?

9

6978

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse sain optikolta

kokeiluparin toorisia piilareitra. Silmät ärty tosi paljon. Jatkoin piilareitten, joissa ei ole toorisuutta, käyttö.

• silmäihminen

Hajataitto voidaan merkitä plus- tai miinusmerkkisenä. Merkintätapa vaikuttaa myös "perustaittovirheen" määrään ja hajataiton akselinsuuntaan. Laitapa piilolinssireseptisi kokonaisuudessaan niin voin kääntää sen miinussylinterille. Huomioithan, että sinun on tilattava juuri sitä linssimerkkiä, jonka optikkosi on sinulle sovittanut. Etenkin tooriset linssit istuvat niin eri lailla, että hajataiton suunta saattaa linssin ollessa silmässä heittää merkittävästi eri linssityyppien välillä.

• Fyfaan

Elikkä oikea: sf: -4.00
        cyl: 1,25
        ax: 105

ja vasen: sf: -2,25
        cyl: 2,25
        ax: 75

Nää on ihan hepreaa mulle...Aiempi merkki oli Focus Toric Monthly muistaakseni. Olen käyttänyt piilareita ilman toorisuutta, mutta ei kait se kovin suositeltavaa ole...mutta eihän tässä auta ku tilata sitten pelkillä miinuksilla, ku kesäkelit lähestyy :)

• silmäihminen
        Fyfaan kirjoitti:

Elikkä oikea: sf: -4.00
        cyl: 1,25
        ax: 105

ja vasen: sf: -2,25
        cyl: 2,25
        ax: 75

Nää on ihan hepreaa mulle...Aiempi merkki oli Focus Toric Monthly muistaakseni. Olen käyttänyt piilareita ilman toorisuutta, mutta ei kait se kovin suositeltavaa ole...mutta eihän tässä auta ku tilata sitten pelkillä miinuksilla, ku kesäkelit lähestyy :)

oikea:
        sf -2.75
        cyl -1.25
        ax 15

vasen:
        sf /-0.0
        cyl -2.25
        ax 165

• Fyfaan
        silmäihminen kirjoitti:

oikea:
        sf -2.75
        cyl -1.25
        ax 15

vasen:
        sf /-0.0
        cyl -2.25
        ax 165

"käännöksestä" Toivottavasti kohta näkee ;)

• Fyfaan
        silmäihminen kirjoitti:

oikea:
        sf -2.75
        cyl -1.25
        ax 15

vasen:
        sf /-0.0
        cyl -2.25
        ax 165

hokaisn et miten noi miinukset meni tolleen?? Eik ne piilareissa oo niinku reseptissä sanotaan tai siis niinku sama miinus ku laseissa?

• silmäihminen
        Fyfaan kirjoitti:

hokaisn et miten noi miinukset meni tolleen?? Eik ne piilareissa oo niinku reseptissä sanotaan tai siis niinku sama miinus ku laseissa?

Selventäisitkö kysymystäsi vähän. Tai siis jos ihmettelet muuttunutta "perustaittovirheen" määrää, niin se tosiaankin vaihtuu sen mukaan, ilmaistaanko hajataitto plus- vai miinusmerkkisenä. Silmälasireseptissä samoin.

Ehkä tämä auttaa: -4.0 ( 1.25) = -2.75 ja -2.75 (-1.25) = -4.0

Eli siis peruslaskusääntöjä, kun lasketaan yhteen positiivisia ja negatiivisia lukuja.

• Fyfaan
        silmäihminen kirjoitti:

Selventäisitkö kysymystäsi vähän. Tai siis jos ihmettelet muuttunutta "perustaittovirheen" määrää, niin se tosiaankin vaihtuu sen mukaan, ilmaistaanko hajataitto plus- vai miinusmerkkisenä. Silmälasireseptissä samoin.

Ehkä tämä auttaa: -4.0 ( 1.25) = -2.75 ja -2.75 (-1.25) = -4.0

Eli siis peruslaskusääntöjä, kun lasketaan yhteen positiivisia ja negatiivisia lukuja.

joo huomasinkin mistä on kysymys! Olen vissin liian hätäpäinen, eikä malta lukea loppuun ;)

• ei tiedä

Tunnut tietävän asiasta, niin rohkenen minäkin kysyä....

Sain juuri eilen sovitettavaksi/koekäyttöön tooriset kuukausilinssit. En kuitenkaan saanut tietooni minkä merkkiset linssit ovat (määräyksessä lukee materiaali: B6T). Miten voin siis jatkossa osata tilata samanlaisia?

Tai entä jos haluaisinkin kertakäyttölinssit (sopisivat paremmin tarpeisiini). Mitä nyt olen nettikaupoista katsellut, niin toorisissa kertakäyttölinsseissä on ainoat vaihtoehdot akseliarvoille 90 tai 180. Omat arvoni ovat: oikea 120 ja vasen 50. Pitääkö niitäkin sitten käydä sovittamassa erikseen vaikka nettikaupan ohjeissa sanotaan, ettei tarvitse?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      19
      2188
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1694
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      302
      1197
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      939
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      895
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      824
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      805
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      696
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      663
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      632
    Aihe