Sanojalle

fiiuliN

Ei tarvita kuin yksi erilainen
sana muistuttamaan
että jokainen
tavallinenkin
sana on erilainen.

Vain yhtä odotan
ole oikeuden mukainen
jokaiselle sanojalle.

Sana voi olla kova
sano takaisin
mutta älä ole kova,
jos olet, älä sano

Se sana voi olla liikaa.

35

1857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anu.1

      Kolme sanna sinulle.

      Ole ystävä minulle.

      • fiiuliN

        Elämä on lyhyt
        Se kestää vain hetken,
        sitten se on ohi
        Mutta ennekuin elämäsi on ohi,
        sen on myöskin alettava.


    • mirjamarja

      "Rauha meidän aikanamme."

      Kuka sanoikaan?

      • Likka321

        Minulla on unelma...
        kuka nämä sanoikaan?

        Rauha meidän aikanamme - oliko Neville Chamberlain ?


      • mirjamarja
        Likka321 kirjoitti:

        Minulla on unelma...
        kuka nämä sanoikaan?

        Rauha meidän aikanamme - oliko Neville Chamberlain ?

        Ettei vaan ollut Martin Luther King!

        Entäs kukas jatkuvasti kiekaisi sunnuntaiaamuisin lauseen:
        "Ylös, ulos ja lenkille!"


      • fiiuliN
        mirjamarja kirjoitti:

        Ettei vaan ollut Martin Luther King!

        Entäs kukas jatkuvasti kiekaisi sunnuntaiaamuisin lauseen:
        "Ylös, ulos ja lenkille!"

        Hip hurraa tiedän minäkin ees vähän.
        Sehän oli Niilo Tarvajärvi- elääkös hän muuten vielä?


      • yli 70 vee
        fiiuliN kirjoitti:

        Hip hurraa tiedän minäkin ees vähän.
        Sehän oli Niilo Tarvajärvi- elääkös hän muuten vielä?

        Tääll yksinäni laulelen...
        (Suomalainen kansanlaulu)

        Ei Tarva elä. On lenkit lenkkeilty ja laulut lauleltu.

        Kuka sanoi: "Kyllä kansa tietää?"


      • fiiuliN
        yli 70 vee kirjoitti:

        Tääll yksinäni laulelen...
        (Suomalainen kansanlaulu)

        Ei Tarva elä. On lenkit lenkkeilty ja laulut lauleltu.

        Kuka sanoi: "Kyllä kansa tietää?"

        Veikko Vennamohan se muistaakseni viisaasti noin sanoi.

        Sinä iltana itkin ikävää
        Niin lähellä ja silti kaukana
        Niin kaukana ja silti niin lähellä
        Sinä iltana itkin ikävää.


      • Joopa joo
        yli 70 vee kirjoitti:

        Tääll yksinäni laulelen...
        (Suomalainen kansanlaulu)

        Ei Tarva elä. On lenkit lenkkeilty ja laulut lauleltu.

        Kuka sanoi: "Kyllä kansa tietää?"

        No sepä taisi olla Veikko Vennamo.


      • Mimmu
        Likka321 kirjoitti:

        Minulla on unelma...
        kuka nämä sanoikaan?

        Rauha meidän aikanamme - oliko Neville Chamberlain ?

        Martin Luther King sanoi.


    • kyllä Siperia

      opettaa!

      • Joopa joo

        Paavo Lipponen??


      • juupajuuko
        Joopa joo kirjoitti:

        Paavo Lipponen??

        Esko Aho?


      • pääministerinä

        ollessaan, kun Koivisto teetti hänellä likaiset työt, EU:in liittymisen ja eläkeläisten KELA-eläkkeiden ryöstön peittääkseen omaa tyhmää rahapolitiikkaansa, jota teetti Kuhlbergilla, pääjohtajaksi Suomen Pankkiin tilalleen nostamallansa miehellä.


      • juupajuuko kirjoitti:

        Esko Aho?

        Ahokin lainasi nämä sanat, muistaakseni Paasikiveltä.


      • tuuraaja
        Joopa joo kirjoitti:

        Paavo Lipponen??

        Lipponen:"Nahkurin orsilla tavataan."
        Holkeri:"Minä juon nyt kahvia."

        Mainoksen possu joulun alla:" Syökää kanaa, syökää kanaa.."


      • Räikkö
        pääministerinä kirjoitti:

        ollessaan, kun Koivisto teetti hänellä likaiset työt, EU:in liittymisen ja eläkeläisten KELA-eläkkeiden ryöstön peittääkseen omaa tyhmää rahapolitiikkaansa, jota teetti Kuhlbergilla, pääjohtajaksi Suomen Pankkiin tilalleen nostamallansa miehellä.

        Historiaamme kuuluu aikakausi, jolloin syystä tai syyttäkin ihminen vietiin Siperiaan pakkotyöhön. Siperia opetti, jos ei muuta, niin pitämään suutaan pienemmällä.


      • Edellinen viesti nimittäin
        Räikkö kirjoitti:

        Historiaamme kuuluu aikakausi, jolloin syystä tai syyttäkin ihminen vietiin Siperiaan pakkotyöhön. Siperia opetti, jos ei muuta, niin pitämään suutaan pienemmällä.

        sanoi totuuden.


      • Likka321
        Räikkö kirjoitti:

        Historiaamme kuuluu aikakausi, jolloin syystä tai syyttäkin ihminen vietiin Siperiaan pakkotyöhön. Siperia opetti, jos ei muuta, niin pitämään suutaan pienemmällä.

        Äidinkielen opettajien vanha juttu pilkun paikan tärkeydestä liittyy Siperiaan. Vanki haki armahdusta keisarilta ja vastauksena tuli sähke: Armoa ei Siperiaan.Tuomarilla oli vangin kohtalo käsissään:
        Armoa ei, Siperiaan! vai
        Armoa, ei Siperiaan!


    • Maalaismies*

      Maailma on täynnä pahoja sanoja ja tekoja. Hyviä sanoja ihminen kaipaa, yksinkertaisia rehellisiä ilmaisuja tästä elämästä, jota me kaikki elämme. Hyviä sanoja kaikki ymmärtävät.

      • Likka321

        Siellä on paljon viisaita neuvoja puhumisen merkityksestä.
        Olkoon kultaa,olkoon helmiä,aarteista kallein on punnittu puhe.
        Joka suutaan ja kieltään varoo, varjelee itsensä ahdingolta.
        Juorukellolta salaisuus karkaa, suupaltin kanssa älä seurustele.
        Puheesi mukaan saat purtavaa, sanoistasi riippuu, mitä saat niellä.
        Oma suu on tyhmän tuho, omat sanat punovat hänelle ansan.
        Kiittäköön sinua toinen, ei oma suusi, vieras, ei oma kielesi.
        Viisas ei kersku tiedoillaan, tyhmä kuuluttaa julki tyhmyytensä.


      • mirjamarja
        Likka321 kirjoitti:

        Siellä on paljon viisaita neuvoja puhumisen merkityksestä.
        Olkoon kultaa,olkoon helmiä,aarteista kallein on punnittu puhe.
        Joka suutaan ja kieltään varoo, varjelee itsensä ahdingolta.
        Juorukellolta salaisuus karkaa, suupaltin kanssa älä seurustele.
        Puheesi mukaan saat purtavaa, sanoistasi riippuu, mitä saat niellä.
        Oma suu on tyhmän tuho, omat sanat punovat hänelle ansan.
        Kiittäköön sinua toinen, ei oma suusi, vieras, ei oma kielesi.
        Viisas ei kersku tiedoillaan, tyhmä kuuluttaa julki tyhmyytensä.

        Tästäkin lyhyestä lainauksesta huomataan, että kun teksti on hyvää, ei sen voima katoa tuhansissa vuosissakaan.

        Paras muistaa se, ja on myös mukava panna mieleen, että kirjoitettu sana ei häviä.
        Sekin on tällä palstalla oiva ohjenuora sananvalintoja tehdessämme.


      • fiiuliN
        mirjamarja kirjoitti:

        Tästäkin lyhyestä lainauksesta huomataan, että kun teksti on hyvää, ei sen voima katoa tuhansissa vuosissakaan.

        Paras muistaa se, ja on myös mukava panna mieleen, että kirjoitettu sana ei häviä.
        Sekin on tällä palstalla oiva ohjenuora sananvalintoja tehdessämme.

        Sanat ja sanomiset ovat kirjasta kopioituja. Niissä ei ole omistajan kirjoitusta joten en voi sanoa kuka tai mistä ne ovat laaditut.

        Kirjassa on niin paljon kauniita sanoja ja sanontoja, että olen niitä lukenut useammin kuin kerran.

        Joku oivalsi (sinäkö) että tarkoitukseni oli juuri esiintuoda nuo kaunit sanat myös meille kirjoittajille.

        Tämäkin:
        Elämme sanojen maailmassa.
        meidän elämämme täytetään päivittäin sanoilla.
        Valtava määrä painetaan sanoja pieneen tilaan,
        meidän pitäisi pystyä hallitsemaan tätä sanojen paljoutta.
        Juuri siihen me väsymme.


      • Maalaismies*
        fiiuliN kirjoitti:

        Sanat ja sanomiset ovat kirjasta kopioituja. Niissä ei ole omistajan kirjoitusta joten en voi sanoa kuka tai mistä ne ovat laaditut.

        Kirjassa on niin paljon kauniita sanoja ja sanontoja, että olen niitä lukenut useammin kuin kerran.

        Joku oivalsi (sinäkö) että tarkoitukseni oli juuri esiintuoda nuo kaunit sanat myös meille kirjoittajille.

        Tämäkin:
        Elämme sanojen maailmassa.
        meidän elämämme täytetään päivittäin sanoilla.
        Valtava määrä painetaan sanoja pieneen tilaan,
        meidän pitäisi pystyä hallitsemaan tätä sanojen paljoutta.
        Juuri siihen me väsymme.

        Taannoin näin, kun raavaat miehet keskustelivat arkisista asioista tien laidalla, vitseilivät ja naureskelivat. Sitten eräs miehistä erkaantui joukosta tehden lähtöä. Hän nosti kätensä sanoen: "Siunausta". Kaikki vakavoituivat kunnioittavasti. Se oli vahva sana, hyvä sana.


      • Maminka
        Maalaismies* kirjoitti:

        Taannoin näin, kun raavaat miehet keskustelivat arkisista asioista tien laidalla, vitseilivät ja naureskelivat. Sitten eräs miehistä erkaantui joukosta tehden lähtöä. Hän nosti kätensä sanoen: "Siunausta". Kaikki vakavoituivat kunnioittavasti. Se oli vahva sana, hyvä sana.

        Hän ei enää puhunut, mutta kauniit tummansiniset silmät puhuivat, kun lauloin hiljaa hänen lempivirtään hänen aivan lähellään. Yli 90-vuotias vanhus ymmärsi kaiken, tunnisti, tiesi.

        Samassa huoneessa oli toinen vuode, jossa makasi dementoitunut vanhus.

        Kun minun oli lähdettävä, silittelin ja hyvästelin äidin ja olin jo ovella, tuo dementikko nousi äkkiä istumaan sängyllään ja sanoi: "Jumalan siunaus mukaan matkallesi!"

        Kyynelet valuivat silmistäni mennessäni, ja ajattelin, oliko telepaatinen yhteys äidistäni häneen pakottanut sanomaan noin, sillä aina aiemmin äiti oli sanonut minulle nuo sanat lähtiessäni.


      • katicat
        Maminka kirjoitti:

        Hän ei enää puhunut, mutta kauniit tummansiniset silmät puhuivat, kun lauloin hiljaa hänen lempivirtään hänen aivan lähellään. Yli 90-vuotias vanhus ymmärsi kaiken, tunnisti, tiesi.

        Samassa huoneessa oli toinen vuode, jossa makasi dementoitunut vanhus.

        Kun minun oli lähdettävä, silittelin ja hyvästelin äidin ja olin jo ovella, tuo dementikko nousi äkkiä istumaan sängyllään ja sanoi: "Jumalan siunaus mukaan matkallesi!"

        Kyynelet valuivat silmistäni mennessäni, ja ajattelin, oliko telepaatinen yhteys äidistäni häneen pakottanut sanomaan noin, sillä aina aiemmin äiti oli sanonut minulle nuo sanat lähtiessäni.

        Et varmaan koskaan unohda tuota hetkeä ja noita sanoja ja sitä mitä tunsit.
        "Muut koarvas aika minkä vei, sydäntä äidin konsaan ei."


      • yli 70 vee
        katicat kirjoitti:

        Et varmaan koskaan unohda tuota hetkeä ja noita sanoja ja sitä mitä tunsit.
        "Muut koarvas aika minkä vei, sydäntä äidin konsaan ei."

        ...sanoi vastaavassa tilanteessa aikanaan, että kyllähän minä ihan hyvin voisin tänne vielä jäädäkin, mutta kun ne sillä puolella jo niin odottavat.
        Hän kertoi, että äitikin oli jo käynyt hänen vuoteensa vieressä.

        Oli jotenkin helpottavaa saattaa hänet matkaan, koska hän oli niin kovin jo menossa. Hän sanoi miettiväisenä, että kaiken hän on jo tehnyt, mitään ei jäänyt kesken.


      • Atolfia
        Maalaismies* kirjoitti:

        Taannoin näin, kun raavaat miehet keskustelivat arkisista asioista tien laidalla, vitseilivät ja naureskelivat. Sitten eräs miehistä erkaantui joukosta tehden lähtöä. Hän nosti kätensä sanoen: "Siunausta". Kaikki vakavoituivat kunnioittavasti. Se oli vahva sana, hyvä sana.

        Hyppäsimme kaupan edessä polkupyörillemme ja olimme kassinemme lähdössä kotiin.

        Eräs laitapuolenkulkija huusi meille: Varjelusta teille molemmille!

        Tuli hieman outo olo, mutta kyllä kai se varjelus on tarpeen tämän ikäisille pyöräilijöille, niin ja kelle tahansa.

        Kiitos vaan laitapuolenkulkijalle!


      • Maminka kirjoitti:

        Hän ei enää puhunut, mutta kauniit tummansiniset silmät puhuivat, kun lauloin hiljaa hänen lempivirtään hänen aivan lähellään. Yli 90-vuotias vanhus ymmärsi kaiken, tunnisti, tiesi.

        Samassa huoneessa oli toinen vuode, jossa makasi dementoitunut vanhus.

        Kun minun oli lähdettävä, silittelin ja hyvästelin äidin ja olin jo ovella, tuo dementikko nousi äkkiä istumaan sängyllään ja sanoi: "Jumalan siunaus mukaan matkallesi!"

        Kyynelet valuivat silmistäni mennessäni, ja ajattelin, oliko telepaatinen yhteys äidistäni häneen pakottanut sanomaan noin, sillä aina aiemmin äiti oli sanonut minulle nuo sanat lähtiessäni.

        Kirjoitin Maminka-nimimerkillä tuon äidin viimetapaamiseni.
        Voisi ajatella, että dementikko olisi kuullessaan aikaisemmin oppinut tuon äidin siunauksen,
        mutta kun tuo huonetoveri dementikkona oli aivan
        muistamaton, ei tunnistanut ketään omaisistaankaan.
        Siksi tuntui, että äitini olisi telepaattisesti pyytänyt häntä puolestaan siunaamaan,
        äiti kun oli halvaantunut, eikä enää voinut puhua.
        Pitkänperjantain mietteitä.


    • Maalaismies*

      Olen usein mietiskellyt tuon Raamatussa kirjoitetun mystisen ajatuksen merkitystä: "Alussa oli sana". Oliko näin, sitä kukaan ei tiedä, mutta sanan tärkeys tulee esille.

      Tässä kohdassako ihminen muuttui eläimestä ihmiseksi: hän katsoi kaltaistaan silmiin ja sanoi sanan (mikä mahtoi olla ensimmäinen sana?).

      • Likka321

        Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.Jo alussa Sana oli Jumalan luona. Ja kaikki syntyi Sanan voimalla.Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman Häntä.

        Minulla on ajatus, että sanassa kokretisoituu mieli ja sielu.Ihmisen erottaa eläimestä kieli. Uusien polvien ei tarvitse aloittaa kaikkea alusta, vaan kielen avulla tieto säilyy.

        Väitetään, että kehitysoppi on ristiriidassa Raamatun kanssa, mutta minulle niin ei ole.Luomiskertomuksessa puhutaan seitsemästä päivästä, mutta toisaalla, että Jumalalle tuhat vuotta on yksi päivä.Ajattelen, että ensimmäiset ihmiset, Aatami ja Eeva, ovat noita, jotka katsoivat silmiin ihmistä, kaltaistaan ja pystyivät ilmaisemaan toiselle tunteensa ja tahtonsa.Heidät luotiin myös avuksi ja iloksi toisillensa.
        Ihmiskunnan vanhimpia sanoja tutkimusten mukaan ovat perheenjäsenten, taivaankappaleiden,luonnon , eläinten, ravinnon nimitykset.


      • Maalaismies*
        Likka321 kirjoitti:

        Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.Jo alussa Sana oli Jumalan luona. Ja kaikki syntyi Sanan voimalla.Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman Häntä.

        Minulla on ajatus, että sanassa kokretisoituu mieli ja sielu.Ihmisen erottaa eläimestä kieli. Uusien polvien ei tarvitse aloittaa kaikkea alusta, vaan kielen avulla tieto säilyy.

        Väitetään, että kehitysoppi on ristiriidassa Raamatun kanssa, mutta minulle niin ei ole.Luomiskertomuksessa puhutaan seitsemästä päivästä, mutta toisaalla, että Jumalalle tuhat vuotta on yksi päivä.Ajattelen, että ensimmäiset ihmiset, Aatami ja Eeva, ovat noita, jotka katsoivat silmiin ihmistä, kaltaistaan ja pystyivät ilmaisemaan toiselle tunteensa ja tahtonsa.Heidät luotiin myös avuksi ja iloksi toisillensa.
        Ihmiskunnan vanhimpia sanoja tutkimusten mukaan ovat perheenjäsenten, taivaankappaleiden,luonnon , eläinten, ravinnon nimitykset.

        Vankka oli sanan asema ja mahti Suomessakin entisaikaan. Oli tietomiehiä, jotka pysäyttivät veren sanan voimalla. Suuri oli myös rukouksen voima. Esirukousta harrastetaan tietääkseni vieläkin uskovaisten piirissä. Hyvä sanoma kantaa telepaattisesti kohteeseensa.


      • Likka321 kirjoitti:

        Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.Jo alussa Sana oli Jumalan luona. Ja kaikki syntyi Sanan voimalla.Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman Häntä.

        Minulla on ajatus, että sanassa kokretisoituu mieli ja sielu.Ihmisen erottaa eläimestä kieli. Uusien polvien ei tarvitse aloittaa kaikkea alusta, vaan kielen avulla tieto säilyy.

        Väitetään, että kehitysoppi on ristiriidassa Raamatun kanssa, mutta minulle niin ei ole.Luomiskertomuksessa puhutaan seitsemästä päivästä, mutta toisaalla, että Jumalalle tuhat vuotta on yksi päivä.Ajattelen, että ensimmäiset ihmiset, Aatami ja Eeva, ovat noita, jotka katsoivat silmiin ihmistä, kaltaistaan ja pystyivät ilmaisemaan toiselle tunteensa ja tahtonsa.Heidät luotiin myös avuksi ja iloksi toisillensa.
        Ihmiskunnan vanhimpia sanoja tutkimusten mukaan ovat perheenjäsenten, taivaankappaleiden,luonnon , eläinten, ravinnon nimitykset.

        ...puheen lisäksi ihmisen erottaa eläimistä myöskin kyky leikkiä vielä aikuisenakin.


      • fiiuliN
        Maalaismies* kirjoitti:

        Vankka oli sanan asema ja mahti Suomessakin entisaikaan. Oli tietomiehiä, jotka pysäyttivät veren sanan voimalla. Suuri oli myös rukouksen voima. Esirukousta harrastetaan tietääkseni vieläkin uskovaisten piirissä. Hyvä sanoma kantaa telepaattisesti kohteeseensa.

        Ottakaamme vastaan sana joka meihin on istutettu sillä se voi pelastaa sielumme.

        Älkäämme suunnitelko pahaa toinen toisillemme, vaan kaiken kruunuksi tulkoon rakkaus joka tekee sanan tarkoituksen täydelliseksi.

        Tuulikin puhaltaa missä tahtoo.
        Kuulen sen huminan mutta en tiedä mistä se tulee ja minne menee.


      • satu kirjoitti:

        ...puheen lisäksi ihmisen erottaa eläimistä myöskin kyky leikkiä vielä aikuisenakin.

        Miten tärkeitä ovatkaan sanat ,mitä kylvämme kevyesti ympärillemme..Sanat voivat vahingoittaa tai tuoda suurta iloa lähimmäisillemme.Sanoja kannattaa käyttää harkitusti ja ajatuksin.
        Löysin runon Matiaksesta ,joka oli jäänyt ilman tärkeitä sanoja:
        "Aikuisena Matias muisti isänsä
        vihreät silmät niin selvästi,
        että hän muistissaan näki ne paremmin,
        kuin oli koskaan tajunnut niitä silloin,
        kun hän oli katsonut elävän isän
        eläviin vihreisiin silmiin.
        Hän näki,paitsi niiden värin,
        myös niiden tuskan.
        Isän silmät yrittivät hirveästi ponnistellen puhua:Kertoa jotakin tärkeää isästä ja
        samalla jotakin tärkeää Matiaksesta,
        mutta ne eivät osanneet puhua:
        Isä ei ollut koskaan ,elämänsä aikana,osannut
        puhua ja eläessään nyt Matiaksen muistissa ,
        isä tuntui olevan suorastaan pakahtumaisillaan
        kaikkeen siihen elintärkeään,
        mitä hänen piti Matiakselle sanoa,
        ettei isiltä pojille siirtyvä viesti katkeaisi,
        ettei hukkuisi matkalle se varsinainen perintö,
        joka on isillä annettavana.------
        Jos sinä olisit uskaltanut Isä,
        tai jos sinä olisit voinut..
        Matias puhui äänettömästi tyhjälle huoneelle.
        Ja sille tyhjälle paikalle sisässään,
        isän paikalle---Jos sinä olisit uskaltanut,
        niin minä olisin antanut sinulle jotakin,
        mitä et löydä mistään tästä maailmasta.
        Kirj.Markku Lahtela


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      266
      6420
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3723
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2649
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2506
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2072
    6. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1661
    7. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1655
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1493
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1310
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      108
      1174
    Aihe