Liput liehui. Ihmiset äänteli ja nauroivat hysteerisesti.
Yksi tyttö yks kaks pyörtyi mun edessäni.
Ole pakjonkin kummallisuuksia.
Välillä huudatettiin:OOO HALLELUUUJAA.
Kehuttiin toinen toistaan ja sitten puhe ole psykologista jupinaa joltain anerikkalaiselta koripalloilijoilta.
Ymmärrän nyt miksi jotkut ovat täällä olleet merheissaan Nokiasta ja verrannut sitä showjun.
Mutta sinä Jumalan ihminen, eysi hiljaisuutta ja jumalalallisuutta, pyri siihen.
Nokia show
17
657
Vastaukset
Tämän päivän Hesarissa on juttu dramaturgi-kirjailija OUTI NYYTÄJÄSTÄ.
Häneltä on ilmestynyt kirja menestyksen pakosta.
Lukiessani artikkelia huomaan samoja piirteitä ns. menestysteologiassa ja tämän päivän suomalaisten menestyksen tavoittelussa.
Siinä ei ole sijaa köyhillä ja sairailla.
Lainaan Nyytäjää:
"..hysteeristä huipun, onnen ja tuloksen tavoittelua on täynnä koko Suomi; yliopistot, työpaikat..."
"Hän (Nyytäjä) pilkkaa guruja, menestysvalmentajia, mielen stailaajia, jotka käyttävät höpötermejä ja karsivat ihmisistä kaikki ikävät oksat pois".
"Tavoite on tehdä kaikista täydellisiä; terveitä, puhtaita kaikesta kielteisestä ja niin pahuksen kilttejä. Lopputulos on liki "Frankensteinin hirviötä".
"Pitäisi olla kivaa koko ajan. Tavallinen elämä ei kelpaa".
Vihaisuus on Nyytäjästä tärkeä asia, sitä pitää vaalia.
"Moraaliin kuuluu hyvyys ja vihastuminen. Ei saa antaa vääryyden tapahtua".
---
Samaa sanoo Raamattu:
"Vihastukaa, mutta älkää synti tehkö" (Ef.4:26).
Kommentteja!- Vaikea sanoa
Ei minua sinänsä häiritse menestyminen ja lupaukset Raamatussa, nehän on siellä sairaus ja kärsiminen ei ole mikä'än hyve. Raamatussa on pidetty aineellista menestystä myös siunauksena.
Jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa.
Nokia missionin showmaisuus vaan ihmetytti.
Miksi Koivisto yrittää matkia Hinniä?
Miksi ei voi olla oma itsensä ja omana itsenään tuoda sanomaa.
Sellainen tunteiden nostattaminen käy minun hermoilleni.
Pelleilyä. - luin
Vaikea sanoa kirjoitti:
Ei minua sinänsä häiritse menestyminen ja lupaukset Raamatussa, nehän on siellä sairaus ja kärsiminen ei ole mikä'än hyve. Raamatussa on pidetty aineellista menestystä myös siunauksena.
Jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa.
Nokia missionin showmaisuus vaan ihmetytti.
Miksi Koivisto yrittää matkia Hinniä?
Miksi ei voi olla oma itsensä ja omana itsenään tuoda sanomaa.
Sellainen tunteiden nostattaminen käy minun hermoilleni.
Pelleilyä.kristityn foorumilla oli kirjoitus, jossa m.koivisto itse kertoo käyneensä torontossa hakemassa voitelun b.hinniltä, joka oli nauraen kaatanut kaksi kertaa lut.papin selälleen maahan ja voidellut tämän opetuslapsekseen?
- olen niin laiska ja
mukavuuden haluinen, että kammoan hysteerisiä kokouksia, kunniaa, valtaa, oikeassa olemista, yms. menestymistä missä pitäisi ponnistella.
Myöskin olen niin laiska, että en jaksa syvetyä uskon mysteerioihin. Luotan siihen, että Jumala näkee sydämeeni ja näkee sen mitä olen ja ajattelen.
En näet jaksa edes rukoilla tai kilvoitella elämän kapeammalla tiellä, Jumlala hoitakoot kaiken puolestani. - .................
luin kirjoitti:
kristityn foorumilla oli kirjoitus, jossa m.koivisto itse kertoo käyneensä torontossa hakemassa voitelun b.hinniltä, joka oli nauraen kaatanut kaksi kertaa lut.papin selälleen maahan ja voidellut tämän opetuslapsekseen?
..........
Voi tätä maailman meteliä ja melskettä! Ja kun vielä pukeutuu hurskauden kaapuun tuo sielullinen ihminen, heittäytyy jumaliseksikin, eksyttääkseen mukaansa mahdollisimman monta.
Se on sitä lihan touhuilua, pahimmassa tapauksessa paholaisen, josta on todettava Jeesuksen omin sanoin, että "mikä lihasta on syntynyt on liha ja mikä Hengestä on syntynyt on henki!" Lihallisin konstein ja ihmmissielun luontaisilla kyvyillä ei saada aikaan mitään taivaskelpoista eikä pysyvää.
Suurta vahinkoa sitä vastoin saadaan monasti aikaa ja on työlästä ja aikaa vievää sielunhoitotyötä saada rikki revityt ja haavoitetut sielut eheytymään. Omin avuin emme tähän kykene, mutta Jumalan Henki lääkitsee ihmistä, kun hänelle kerrotaan evankeliumi sen kaikessa yksinkertaisuudessa ja johdetaan ihminen tämän Hyvän Hengen parantavan voiman vaikutuspiiriin.
Neuvon kavahtamaan ajassamme olevia "uusia virtauksia" ja niiden mukanaan tuomia "voimavaikutuksia" (jotka ovat raamatussamme tuntemattomia) ja valitsemaan tämä vanha raamatullinen tie: "Uudestaan kerro tää ihmeinen viesti, vie yli merten, vie äärihin maan: Jeesus voi auttaa ja synnistä päästää, elämän uuden Hän suo armossaan".
Päiviemme valovoimaisimmat julistajat ovat rahankeruun ammattilaisia ja miljonäärejä, jotka lausuvat Herramme jaloa nimeä kuin vakuudeksi toimilleen, mutta heidän hedelmistään me tunnemme heidät.
Hyvän kohdan raamatustasi valitsit ja näinhän se kuuluu kokonaisuudessaan:
"Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen, niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja, alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.
Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa. Sillä me emme ole maailmaan mitään tuoneet, emme myös voi täältä mitään viedä; mutta kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin.
Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen. Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.
Mutta sinä, Jumalan ihminen, pakene semmoista, ja tavoita vanhurskautta, jumalisuutta, uskoa, rakkautta, kärsivällisyyttä, hiljaisuutta" (1 Tim 6:3-11)- varmasti
mistä puhut. Jos et varmasti tiedä, niin miten uskalla puhua noin? Onko Jeesus antanut sinulle oikeuden puhua Markku Koivistosta, johon selvästi viittaat, tuohon sävyyn? Oletko koskaan kuunnellut Markku Koiviston opetuksia?
varmasti kirjoitti:
mistä puhut. Jos et varmasti tiedä, niin miten uskalla puhua noin? Onko Jeesus antanut sinulle oikeuden puhua Markku Koivistosta, johon selvästi viittaat, tuohon sävyyn? Oletko koskaan kuunnellut Markku Koiviston opetuksia?
Tiedän mistä puhun ja tiedän myös olevani tilivelvollinen kirjoituksestani Jumalalle. Nämä ovat niin sanoakseni "kuoleman vakavia asioita" ja tällaisista joutuu tekemään tilin Jumalalle sekä arvostelija (minä) kuin sielullisen evankeliumin julistajatkin (Koivisto, Hinn yms).
Merkille pantavaa kirjoituksessasi on se, että kohdistaessani arvosteluni Nokia Missioniin niin mielessäsi se personoituu Markku Koivistoon. Teen siitä omat johtopäätökseni, mutta kehoitan kiertämään nämä "missionit" kaukaa vaikka Koivisto ei olisikaan tilaisuudessa läsnä. Eikä tämä Nokia Mission ole ainoa eksytys maassamme eikä se, että varoitan siitä, merkitse sitä, etteikö noissa tilaisuuksissa kävisi vilpittömiä uskovaisia. Heistä olen huolissani ja eniten niistä, jotka pyrkivät kaidalle tielle muusta ovesta kuin mielenmuutoksen ja Jeesuksen uhrin omakohtaisesti vastaan ottamisen ovesta.
Arvosteluni perustana ei ole kokouksissa vaikuttavat tunnetilat tai sanat sinänsä, vaan työn hedelmä pitkällä aikavälillä ja se henki, missä työtä tehdään.- ilmiöt
jukka.finland kirjoitti:
Tiedän mistä puhun ja tiedän myös olevani tilivelvollinen kirjoituksestani Jumalalle. Nämä ovat niin sanoakseni "kuoleman vakavia asioita" ja tällaisista joutuu tekemään tilin Jumalalle sekä arvostelija (minä) kuin sielullisen evankeliumin julistajatkin (Koivisto, Hinn yms).
Merkille pantavaa kirjoituksessasi on se, että kohdistaessani arvosteluni Nokia Missioniin niin mielessäsi se personoituu Markku Koivistoon. Teen siitä omat johtopäätökseni, mutta kehoitan kiertämään nämä "missionit" kaukaa vaikka Koivisto ei olisikaan tilaisuudessa läsnä. Eikä tämä Nokia Mission ole ainoa eksytys maassamme eikä se, että varoitan siitä, merkitse sitä, etteikö noissa tilaisuuksissa kävisi vilpittömiä uskovaisia. Heistä olen huolissani ja eniten niistä, jotka pyrkivät kaidalle tielle muusta ovesta kuin mielenmuutoksen ja Jeesuksen uhrin omakohtaisesti vastaan ottamisen ovesta.
Arvosteluni perustana ei ole kokouksissa vaikuttavat tunnetilat tai sanat sinänsä, vaan työn hedelmä pitkällä aikavälillä ja se henki, missä työtä tehdään.Jos olit mukana jo Niilo Ylivainion aikana, niin eihän tämä Nokiamissio poikkea siitä mitenkään. Täysin samat ilmiöt kaatamisineen toistuu vain eri nimellä liikehdintää kutsuen.
Sitten kun alettiin tarkemmin tutkia väitettyjä ihmeparanemisiä, niin yhtään todellista tapausta ei löytynyt (lääkärin väitöskirjan mukaan) - väärää todistusta...
Oletko miettinyt tätä Raamatun sanaa:
Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään, joka ei seuraa meitä, sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia; ja me kielsimme häntä, koska hän ei seurannut meitä".
Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa.
Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme.
Mark.9: 38-40 väärää todistusta... kirjoitti:
Oletko miettinyt tätä Raamatun sanaa:
Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään, joka ei seuraa meitä, sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia; ja me kielsimme häntä, koska hän ei seurannut meitä".
Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa.
Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme.
Mark.9: 38-40Karismaattisuutta esiintyy hillitymmässä muodossaan erilaisissa sanan ja rukouksen illoissa ja villiintyneemmässä muodossaan Nokian Herätyksen ja monien vapaiden suuntien ylläpitämissä tapahtumissa.
Mistä tässä on oikein kyse?
Esirukousjonojen kaatamisesta on tullut sielullinen sakramentti. Kaatuminen ei ole Jumalasta, vaan se on sielullinen tapahtuma.
Todelliseen sielunhoitoon ei kuulu kaatamiset, vaan "ylösnostamiset"
Seurakunnan opettaminen on jätetty omien sisäisten kokemusten kuvailemiseksi. Tunnevaltaisella julistuksella riepotellaan kuulijoita milloin sinne, milloin tänne. Näin saadaan uskovat juoksemaan ihmeitten ja merkkien perässä.
Tunteisiin vetoava kristillisyys on kuin huume; sitä pitää saada yhä enemmän ja yhä suurempina annoksina. Lopulta se tuhoaa ihmisen kokonaan.
Seurakunnissamme täytyisi asettaa tilalle vankka raamattuopetus ja todellinen sielunhoito. Jumala on sitoutunut Sanaansa.
Ps 119:105 "Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni".- Kysymys.
Uskonnollisuus ei riitä, omavanhurskaus on saastainen vaate, etsipäs nämä asiat raamatusta kun uskonnollisuudessasi sitä ehkä luet vaikka et vielä ymmärräkkään.
- ....
Tapio522 kirjoitti:
Karismaattisuutta esiintyy hillitymmässä muodossaan erilaisissa sanan ja rukouksen illoissa ja villiintyneemmässä muodossaan Nokian Herätyksen ja monien vapaiden suuntien ylläpitämissä tapahtumissa.
Mistä tässä on oikein kyse?
Esirukousjonojen kaatamisesta on tullut sielullinen sakramentti. Kaatuminen ei ole Jumalasta, vaan se on sielullinen tapahtuma.
Todelliseen sielunhoitoon ei kuulu kaatamiset, vaan "ylösnostamiset"
Seurakunnan opettaminen on jätetty omien sisäisten kokemusten kuvailemiseksi. Tunnevaltaisella julistuksella riepotellaan kuulijoita milloin sinne, milloin tänne. Näin saadaan uskovat juoksemaan ihmeitten ja merkkien perässä.
Tunteisiin vetoava kristillisyys on kuin huume; sitä pitää saada yhä enemmän ja yhä suurempina annoksina. Lopulta se tuhoaa ihmisen kokonaan.
Seurakunnissamme täytyisi asettaa tilalle vankka raamattuopetus ja todellinen sielunhoito. Jumala on sitoutunut Sanaansa.
Ps 119:105 "Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni".Milloin tulet oikeasti elävään uskoon?
Kirjoittanut: Kysymys. 1.4.2007 klo 19.43
Uskonnollisuus ei riitä, omavanhurskaus on saastainen vaate, etsipäs nämä asiat raamatusta kun uskonnollisuudessasi sitä ehkä luet vaikka et vielä ymmärräkkään. - poikalapsi
Kavahtakaa Missiota, mutta kavahtakaa myös Jukka.Finlandia, joka on Markku Koivistolle kateellinen ja siksi tätä vastustaa. Jukka kun luulee olevansa jumala ja saavansa valehdellakin ihan miten tahtoo.
- luterilaisen kasvatuksen sa...
poikalapsi kirjoitti:
Kavahtakaa Missiota, mutta kavahtakaa myös Jukka.Finlandia, joka on Markku Koivistolle kateellinen ja siksi tätä vastustaa. Jukka kun luulee olevansa jumala ja saavansa valehdellakin ihan miten tahtoo.
Vastustusta on aina missä Jumalan Henki liikkuu. Itse olen tutkijana sekä oikeassa, että väärässä "Hengen" ilmenimismuodoissa. Me emme voi mitata ylilyöntien perusteella hengellisyyttä, sillä saatana keskittää aina vastavoimansa. Raamattu ja apostoliset teksit kertovat, Jumalan voima on tänäkin päivänä todellinen!
- Jope.48.
luterilaisen kasvatuksen sa... kirjoitti:
Vastustusta on aina missä Jumalan Henki liikkuu. Itse olen tutkijana sekä oikeassa, että väärässä "Hengen" ilmenimismuodoissa. Me emme voi mitata ylilyöntien perusteella hengellisyyttä, sillä saatana keskittää aina vastavoimansa. Raamattu ja apostoliset teksit kertovat, Jumalan voima on tänäkin päivänä todellinen!
Kor.3:11. Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus. 12. Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, 13. niin kukin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on kojetteleva, minkälainen kukin teko on. 14. Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan; 15. mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.
Jope.48. kirjoitti:
Kor.3:11. Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus. 12. Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, 13. niin kukin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on kojetteleva, minkälainen kukin teko on. 14. Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan; 15. mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.
Kuinka pääsemme enemmän tuntemaan Jumalan armon salaisuuksia?
Näyttää siltä, että Korinttin uskovat olivat vasta uskon ensiaskeleita eivätkä he kestäneet vielä vahvaa ruokaa. Paavali joutui opettamaan heille uudestaan uskonelämän perusasioita.
Jumalan palvelijoilla on erilaisia tehtäviä sen mukaan, mihin heillä on armolahjat. Paavali istutti, Apollos kasteli, mutta Herra antoi kasvun.
Jumalan seurakuntaa voidaan verrata peltoon tai rakennustyömaahan.
Paavali on apostoli, joka taitavan rakentajan tavoin on pannut perustuksen, joka on Jeesus Kristus.
Perustus on tärkeä, sen tietää jokainen talonrakentaja.
Mutta rakennusaineet voivat olla erilaiset (j. 12). Toisen rakennus kestää paremmin, kuin jonkun toisen (j. 14,15).
Tuomiopäivänä käy ilmi, millaisista aineista kukin on rakennuksensa tehnyt (j. 13).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645060Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362299Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti632210- 2262198
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2181403Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191374- 89976
Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai47963- 66907
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12879