KUMMASTUTTAVA

KAKSIJAKOISUUS!

Helluntailaisten usko on usein kaksijakoista.
Toisaalta he kiittävät armostapelastumisesta Jeesusta, mutta samasta suusta saattaa lähteä mitä iljettävämpiä sanoja ja pilkkaamisia lähimmäisiin nähden.
Olenkin joutunut miettimään, mikä on helluntailaisten todellinen asenne Jumalaan nähden, sillä jos asenne olisi totuudellinen, ei pilkkaa ja ivaa heidän huuliltaan tulisi eksyneintäkään ja huonointakaan lähimmäistä kohtaan, sillä niin suuri on Jumalan rakkaus, että etsii juuri noita edellämainuttuja eksyneitä ja huonoja syntisiä. Ei Hän pilkkaa eikä ivaa, vaan johdattaa ihmistä totuuteen.

Kysynkin muilta tällä palstalla vierailevilta, mikä on teidän arvionne helluntailaisten uskosta?

33

768

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakkaus..

Se johtunee siitä kun on nähnyt mitä synti saa aikaan. On sellainen viha syntiä kohtaan ja kun näkee jonkun reppanan sitä saattaa kovastikkin nuhdella hyvää tarkoittaen.
      Ulkopuolisesta se nuhtelu voi tuntua kovuudelta.
      Luterilainen humaanisuus ja kaikenhyväksyminen on toinen esimerkki, abortit ja jopa naispappeus hyväksytään, ei nuhdella mistään.
      Kumpi sinusta on enempi rakkautta.?

• nuhde

osoittaa rakkautta, jos se tehdään rakkaudesta.
        On nuhdetta joka särkee herkän ihmisen ja siksi nuhtelijan tulee olla sydämen sivistyksen omaava ja herkällä omallatunnolla Jeesukseen nähden.

En tarkoita heitä, jotka rakkaudessa nuhtelevat, tällä kaksijakoisuudella, vaan heitä, jotka toisella suupielellä kiittävät Jeesusta ja toisella pilkkaavat lähimmäistä. Mikä hedelmä se on ja mistä hengestä se lähtee?

Täälä käy useita kirjautuneita, vuosia varmasti uskossa olleita, mutta miksi heidän hedelmänsä ei ole saavuttanut tasoa, jossa lihallisuus on alistettu omasta tahdosta Jeesuksen viisauteen?

• "...samasta suusta saattaa lähteä mitä iljettävämpiä sanoja ja pilkkaamisia lähimmäisiin nähden".
      ---
      Toit hyviä asioita esiin.
      Meidän itse kunkin pitäisi mennä itseemme.

Ehkä toisen halveeraamiseen on syynä oikeassa olemisen pakko.
      Puhun nyt yleisellä tasolla, en erityisesti mistään uskonsuunnasta.

Jos joku on eri mieltä, niin sitä ei kestetä, vaan aletaan syyttelemään toista mitä mistäkin.
      Tämä on säälittävää.
      Kuitenkin meidän kaikkien tulisi suostua siihen, että meitä arvostellaan.

• pitkämielisyys

kuuluvat sota-asuun, johon Jeesuksen omat on puetut.

Arvostelu meidän tulee sietää, sillä Sana kehoittaa arvostelemaan kaikki henget.

Surulla seuraan täällä usein käyviä ihmisiä, sillä heidän uskonsa Jeesukseen jää ala-aste ikäiseksi ja heiltä on estynyt hengenkasvu ja siksi kyselen täälä, että mikä on se este.

Voiko samassa ihmisessä vaikuttaa Jumalan Henki ja paha, vai onko niin, että ihminen ei tahdo taipua Jumalan Hengen johdatettavaksi ja siksi on estetty kasvusta.
        Enemmän täällä saa nähdä lihan hedelmää, kuin Hengen heldelmää ja miten ikävää se on, ajatellessamme, että moni tulee tänne totisin mielin etsimään Hengen yhteyttä.

Mitä ihmistä hyödyttää se, että hän on aina oikeassa ja mitä häntä hyödyttää, vaikka hän koko maailman puolellensa voittaisi, jos häneltä puuttuu yhteys ainoaan pelastukseen, Jeesukseen Kristukseen.

• tähän!

Se minua mietittyttää erityisesti, että täälä kirjoittelee henkilöitä, joílla on todellista tietoa Jumalasta ja usein heidän kirjoituksensa ovat ravitsevia ja totuudellisia, mutta he voivat toisen viestiin vastatessaan muuttua täysin, ilkeiksi ja piittaamattomiksi lähimmäisistä ja aina "oikeassa" oleviksi ja sen kovin sanoin esille tuoviksi. Heidän keskustelutaitonsa tyrehtyy täysin jos heidän kanssaan ei ole kaikessa samaa mieltä.

Miten se on mahdollista, että toisaalta heistä näkyy Jumalan tuntemus ja toisaalta heissä ei ole muuta kuin lihan kerskaus?

Voiko olla niin, että nämä ihmiset ovat saaneet maistaa Jumalan hyvyyttä Hänen Hengessään ja muistavat sen maistamisen, mutta ovat etääntyneet Jumalasta?

• vaikuttaa sitten

se riivaaja henki? Olen havainnut aivan samaa, keskustelu etenee niin kauan hyvässä hengessä kun ollaan samaa mieltä asioista ja sitten ykskaks, olisi kuin toinen ihminen puhuisi. Tekstiä tulee aivan kuin demoni riivaisi. Pilkataan toisia
        niin uskovia kuin uskomattomiakin karkein sanoin.

En ymmärrä. Saattaa vaikuttaa voimakas oikeassa olemisen tarve.

• vaikuttaa sitten kirjoitti:

se riivaaja henki? Olen havainnut aivan samaa, keskustelu etenee niin kauan hyvässä hengessä kun ollaan samaa mieltä asioista ja sitten ykskaks, olisi kuin toinen ihminen puhuisi. Tekstiä tulee aivan kuin demoni riivaisi. Pilkataan toisia
        niin uskovia kuin uskomattomiakin karkein sanoin.

En ymmärrä. Saattaa vaikuttaa voimakas oikeassa olemisen tarve.

"Tekstiä tulee aivan kuin demoni riivaisi. Pilkataan toisia niin uskovia kuin uskomattomiakin karkein sanoin".
        ---
        "Samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni" (Jaak. 3:10 .)

"...joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen" (Matt. 5:22).

• ihmettelyä----
        Tapio522 kirjoitti:

"Tekstiä tulee aivan kuin demoni riivaisi. Pilkataan toisia niin uskovia kuin uskomattomiakin karkein sanoin".
        ---
        "Samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni" (Jaak. 3:10 .)

"...joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen" (Matt. 5:22).

mistä moinen johtuu?

• RitariOlevainen
        Tapio522 kirjoitti:

---

taas nähdään pelkkää pirua helluntailaisissa.
        -Luterilaiset käy kapakoissa ja rellästävät aamuyöhön asti, perjantaisin he jonottavat viinakaupassa viikonloppu pulloaan, vankilat on tynnään luterilaisia.
        - Ei kuulu mulle, että en siksi tätä sano,vaan kuntaas aloititte herjaamaan helluntailaisia, ehdoin tahdoin, ja sitten väkeviä Raamatun kohtia, joilla mätkitään vaikka ei olla itse ehkä uskossakaan, paitsi siinä luulossa, koska kirkon teologit niin sanoo. Hieman pienemp'' suuta teillekkin, omavanhurskaus on pahinta, ja tekopyhyys, itse valittu jumalanpalveluksineen.
        =lapsikaste!

• Peku `
        RitariOlevainen kirjoitti:

-Luterilaiset käy kapakoissa ja rellästävät aamuyöhön asti, perjantaisin he jonottavat viinakaupassa viikonloppu pulloaan, vankilat on tynnään luterilaisia.
        - Ei kuulu mulle, että en siksi tätä sano,vaan kuntaas aloititte herjaamaan helluntailaisia, ehdoin tahdoin, ja sitten väkeviä Raamatun kohtia, joilla mätkitään vaikka ei olla itse ehkä uskossakaan, paitsi siinä luulossa, koska kirkon teologit niin sanoo. Hieman pienemp'' suuta teillekkin, omavanhurskaus on pahinta, ja tekopyhyys, itse valittu jumalanpalveluksineen.
        =lapsikaste!

Taisit tunnistaa itsesi ja jatkat samaa rataa suuntaamalla perätöntä pilkkaa jotain toista ryhmää vastaan.
        Syytät toisia juuri niistä asioista jotka helluntaipiireissä yleistä.

• välillä.

=lapsikaste!

Eikö sieltä sinun baarikaapistasi löytyisi vähän konjakkihömpsyä, että verenpaineesi tasaantuisi?

• aloittajana

=lapsikaste!

tarkoitin juuri tälläisiä kirjoituksia. Etkö voisi ystävällisesti ja itsesi hilliten keskustella aiheesta. Miksi suutut noin heille, jotka eivät tiedä vielä uskosta. Paremman kuvan antaisit Hänestä, josta tahdot täällä kertoa, jos olisit itsesi hillitsevä ja sopuisa ja kykenisit keskustelemaan vaikeistakin asioista.

Joku täälä toki herjaakin helluntailaisia, mutta minun tarkoitukseni on vain kysellä, mikä saa ihmisen, joka puhuu Jeesuksesta, oli hän luterilainen, helluntalainen tai kuka tahansa, herkeästi suuttumaan ja soimaamaan, eli olemaan kaikkea muuta, kuin mitä Pyhässä Hengessä elävä on ja kun asia ei häntä mielytä, eikä toiset ole hänen kanssaan yhtämielisiä, ilmenee hänestä usein lihallisuus tai toinen henki. Mitä mieltä olet?

• frihet
        aloittajana kirjoitti:

tarkoitin juuri tälläisiä kirjoituksia. Etkö voisi ystävällisesti ja itsesi hilliten keskustella aiheesta. Miksi suutut noin heille, jotka eivät tiedä vielä uskosta. Paremman kuvan antaisit Hänestä, josta tahdot täällä kertoa, jos olisit itsesi hillitsevä ja sopuisa ja kykenisit keskustelemaan vaikeistakin asioista.

Joku täälä toki herjaakin helluntailaisia, mutta minun tarkoitukseni on vain kysellä, mikä saa ihmisen, joka puhuu Jeesuksesta, oli hän luterilainen, helluntalainen tai kuka tahansa, herkeästi suuttumaan ja soimaamaan, eli olemaan kaikkea muuta, kuin mitä Pyhässä Hengessä elävä on ja kun asia ei häntä mielytä, eikä toiset ole hänen kanssaan yhtämielisiä, ilmenee hänestä usein lihallisuus tai toinen henki. Mitä mieltä olet?

Saamme melkein täydellisen kristityn, joka ei tosin tiedä, miksi toiset eivät kykene yhtä täydelliseen kirjoitteluun.

Siunausta jatkolle ja myös ihmettelyillesi, miksi kielen käyttömme on niin eroavaa, ehkä Jeesus sinulle sen ilmoittaa.

• RitariOlevainen
        välillä. kirjoitti:

Eikö sieltä sinun baarikaapistasi löytyisi vähän konjakkihömpsyä, että verenpaineesi tasaantuisi?

todistusta, vaikka en nyt ihan lähimmäiseni olekkaan, tuo on sitä tyypillistä tekopyhyyden hengen hedelmää.
        -Jeesus on pelastanut vinnakasista, ei tarvitse naukkailla kaapistakaan, miten linee oma juominen hallinnassa, onko se viikonloppupullo jo juotu? Se ei kuulu minulle, onko vaiko ei, en siinä mielessä moralisoi ketään, avauksen kirjoittaja vaan hyökkäs taas jälleen helluntailaisten päälle, pelkästään vaan, koska ollaan helluntailaisia, eikä hyväksytä lapsikastetta uudestisynnyttävänä armona, eikä se ole helluntailaisten oppi, vaan Raamatun opin mukaan l-kasteen armoa ei ole olemassakaan!

• sivusta seuraaja

Ei tuo kaksijakoisuus ole ollenkaan vain ja ainoastaan helluntalaisen ominaisuus!

Perusteluni:
      Ei tarvitse kuin katsoa kristinuskon menneisyyttä älä tapa käskyn valossa niin asia selviää jokaiselle Jumalaa ja Jeesusta kunnoittavalle mutta kristinuskon murhaaja ja murhauttaja saatanaa jumalanaan palveleville ei tää totuus kolahda kalloon:
      Suuret murhat jopa omia uskovaisia murhaten joihin kristityt ovat syyllistyneet:
      - Jeesusta seuranneiden murhat Paavalinkin tuella
      - mustasurma
      - ristiretket murhineen
      - pakanavainot
      - noitavainot murhineen
      - intiaanien murhat
      - orjakauppojen aikaiset murhat
      - etelä amerikassa tehdyt murhat
      - kristinuskon poliittisin perustein suorittama murhat
      (esimerkiksi suomen sisällissota 1918)
      Siis satoja vuosia jatkuneet ihmisten murhaamiset kristinuskon taholta.

Ottakaa syvälle sydämiinne tietoksi, ettei väärennetyssä raamatussakaan vielä ole kristinuskolle annettu eri vapautta älä tapa käskyn suhteen joten tekojen teettäjä ja tekijät ovat saatana avustajineen, satana jota jumalanaan kristinusko palvelee.

Jumala on!
      Jeesus on!
      Pyhä Henki on!
      Saatana on!
      Raamattu(ja) on väärennös!
      Helvetti on! (maanpäällinen, sen kristinusko on näyttänyt noitavainoissakin jne)

• käsityksiisi.

Raamattu on totuus ja se todistetaan vain uskovaisille ja merkit seuraavat uskoa.

Nämä henkilöt jotka ovat noita murhia ja tappamisia tehneet, eivät ole tunteneet koskaan Jeesusta, vaikka Hänen nimeään ovatki kauhutöiden yhteydessä käyttäneet, valheellisesti.

Yksikään Jumalasta syntynyt ei tapa ja sen totisesti kieltää Jumalan Sana, joka sanoo, että:
        Älä tapa.

Samaten, kuin noissa tappajissa, näen tämän päivän monissa lahkolaisissa hengen, joka ei tahdokaan olla kuuliainen Jumalalle, vaikka väittää uskovansa. Sen ilmaisee se, että he eivät tahdo elää rakkaudenlaissa ja Jumalan käskyissä ja Jeesuksen uskossa. Jeesus nimeä he kyllä käyttävät ja usein silloin, kun heidän lihallisuutensa on heissä täysin vallalla, eli valheellisesti.

• tasolla ja keskutelussa

noin esimerkit ovat joukko ihmisiä johon mahtuu myös uskottomia.

Mutta yksilön kaksijaloinen käyttäyminen keskustelu palstalla?

• vaikka...
        käsityksiisi. kirjoitti:

Raamattu on totuus ja se todistetaan vain uskovaisille ja merkit seuraavat uskoa.

Nämä henkilöt jotka ovat noita murhia ja tappamisia tehneet, eivät ole tunteneet koskaan Jeesusta, vaikka Hänen nimeään ovatki kauhutöiden yhteydessä käyttäneet, valheellisesti.

Yksikään Jumalasta syntynyt ei tapa ja sen totisesti kieltää Jumalan Sana, joka sanoo, että:
        Älä tapa.

Samaten, kuin noissa tappajissa, näen tämän päivän monissa lahkolaisissa hengen, joka ei tahdokaan olla kuuliainen Jumalalle, vaikka väittää uskovansa. Sen ilmaisee se, että he eivät tahdo elää rakkaudenlaissa ja Jumalan käskyissä ja Jeesuksen uskossa. Jeesus nimeä he kyllä käyttävät ja usein silloin, kun heidän lihallisuutensa on heissä täysin vallalla, eli valheellisesti.

On saman tekevää minulle vaikka et pidä totuutta totena!
        Valitettavsti on kumminkin niin, että historiassa on kristinuskosta totuus jota kaunisteleva omalla paskasella omallatunnollaan yrittää siistiä!

Jeesus ei ollut kristitty ja sielussasi on tieto miksi ei ollut! Sen tiedon esiin saamiseksi on oltava rehellinen itselleen ja Hänelle!

• on joukko
        tasolla ja keskutelussa kirjoitti:

noin esimerkit ovat joukko ihmisiä johon mahtuu myös uskottomia.

Mutta yksilön kaksijaloinen käyttäyminen keskustelu palstalla?

Kristinuskokin on joukko yksilöitä, harhautettuja saatanaa jumaloiviksi mutta kumminkin...
        Älä tapa käskyyn ei ole erivapauksia annettu!

Jeesus ei ollut kristitty ja sielussasi on tieto miksi ei ollut! Sen tiedon esiin saamiseksi on oltava rehellinen itselleen ja Hänelle!

• edellenkään
        vaikka... kirjoitti:

On saman tekevää minulle vaikka et pidä totuutta totena!
        Valitettavsti on kumminkin niin, että historiassa on kristinuskosta totuus jota kaunisteleva omalla paskasella omallatunnollaan yrittää siistiä!

käsitykseesi, että Raamattu ei ole totta, eli Jumalan Sanaa.
        Nämä kritinuskolla vainonneet eivät ole tunteneet koskaan Jeesusta. Eivät hekään, jotka sitä tänään tekevät.

Kerron tuolla hiukan ylempänä jukka.finlandille aloittamassani ketjussa, miksi minä tiedän Jeesuksen elävän ja miksi minä tiedän Raamatun olevan totta.

• HIRVIÖITÄ!!!

SELLAISET OVAT SAATANAN RIIVAAMIA IHMISHIRVIÖITÄ JOTKA OVAT SOLUTTAUTUNEET USKOVIEN JOUKKOON KYLVÄMÄÄN ERIPURAA!!! POISTA PAHA KESKUUDESTASI!!!

• sekin että

Usko on usko eli se ei ole varmuutta sisältävää tietoa! Uskoa voit vaikka aidan seipääseen tai saatanaan jumalana kuten kristinusko ja sen todeksi osoittaa kristinuskon murhaajan historia.

Jumalallisuuden tietous ei tule ulkoapäin vaan se on Luojan antamassa sieluissamme ellei sitä saatanallisuudet, lapsikasteissa, ruumiin lihan syömisissä, ruumiin veren juomisissa jne pääse turmelemaan. Pahin turmeltuminen on ehkä siinä että ottaa harhauttaja saatanan opit sieluunsa omiksi vaikka on jo Luojalta saanut syntyissään oikeat opit sekä elämänkirjan!

• sinä
        sekin että kirjoitti:

Usko on usko eli se ei ole varmuutta sisältävää tietoa! Uskoa voit vaikka aidan seipääseen tai saatanaan jumalana kuten kristinusko ja sen todeksi osoittaa kristinuskon murhaajan historia.

Jumalallisuuden tietous ei tule ulkoapäin vaan se on Luojan antamassa sieluissamme ellei sitä saatanallisuudet, lapsikasteissa, ruumiin lihan syömisissä, ruumiin veren juomisissa jne pääse turmelemaan. Pahin turmeltuminen on ehkä siinä että ottaa harhauttaja saatanan opit sieluunsa omiksi vaikka on jo Luojalta saanut syntyissään oikeat opit sekä elämänkirjan!

tahdot kirjoituksillasi todistaa?
        Minä olen saanut lunastuksen Jeesuksessa ja terveyden Häneltä. En kyennyt mitään itseni eteen tekemään edes sielullisilla voimilla. En edes yrittänyt tehdä itse mitään, vaan pyysin Jeesusta, ainoaa auttajaani, apuun. En kerjännyt, en keskittynyt, en hokenut mitään, vaan ainoastaan pyysin Häneltä apua ja jäin luottavaisena Hänen varaansa.

Kerrankin Hän paransi minut leikkaupöydälle kirurgin, nukutuslääkärin ja muiden hoitohenkilöiden nenän edessä ja he jäivät suureen hämmästykseen ja ilmoittivat, että he eivät kykene tätä millään muulla selittämään, kuin että suurempi voima puuttui asiaan.

• siitä tuesta
        sinä kirjoitti:

tahdot kirjoituksillasi todistaa?
        Minä olen saanut lunastuksen Jeesuksessa ja terveyden Häneltä. En kyennyt mitään itseni eteen tekemään edes sielullisilla voimilla. En edes yrittänyt tehdä itse mitään, vaan pyysin Jeesusta, ainoaa auttajaani, apuun. En kerjännyt, en keskittynyt, en hokenut mitään, vaan ainoastaan pyysin Häneltä apua ja jäin luottavaisena Hänen varaansa.

Kerrankin Hän paransi minut leikkaupöydälle kirurgin, nukutuslääkärin ja muiden hoitohenkilöiden nenän edessä ja he jäivät suureen hämmästykseen ja ilmoittivat, että he eivät kykene tätä millään muulla selittämään, kuin että suurempi voima puuttui asiaan.

Ole onnellinen ja kiitollinen Luojalle siitä tuesta mutta älä luule että se oli kristinuskon jumalallisuus ku sinua auttoi jos Jeesus oli asialla!

Jos kristinuskon taholta tuli apu niin saatanallakin on sitten voimia sellaisen avun antamiseen koska saatanallisuuden toiminimi on kristinusko ja sen todistaa selvyydellä meille jokaiselle kristinuskon murhaaja historiakin!

• minä vaan
        siitä tuesta kirjoitti:

Ole onnellinen ja kiitollinen Luojalle siitä tuesta mutta älä luule että se oli kristinuskon jumalallisuus ku sinua auttoi jos Jeesus oli asialla!

Jos kristinuskon taholta tuli apu niin saatanallakin on sitten voimia sellaisen avun antamiseen koska saatanallisuuden toiminimi on kristinusko ja sen todistaa selvyydellä meille jokaiselle kristinuskon murhaaja historiakin!

*...sen todistaa selvyydellä meille jokaiselle kristinuskon murhaaja historiakin!"

Tutustupas Raamattuun, katso sieltä mitä on TODELLINEN kristinusko ja mieti, voiko katolisen kirkon historiaa sanoa kristilliseksi. Ehkä se on sitä ollut nimeltään, mutta ei sielultaan. Todelliset kristityt eivät ikinä tapa ketään, koska heidän sydämissään asuu Jeesus joka saa aikaan pelkkää hyvää.

• minä vaan
        siitä tuesta kirjoitti:

Ja olet oikeassa siinä, että Jeesus ei ollut kristitty. Hän oli juutalainen xD

Kristinuskohan syntyi vasta Jeesuksen toiminnan seurauksena.

• pistää ihmettelemään

***Helluntailaisten usko on usein kaksijakoista.
      Toisaalta he kiittävät armostapelastumisesta Jeesusta, mutta samasta suusta saattaa lähteä mitä iljettävämpiä sanoja ja pilkkaamisia lähimmäisiin nähden. ****

Tämä on asia jota olen myös ihmetellyt kun olen palstaa seurannut!

• tyypillisiä

helluntailaisia.

• frihet

En minä ainaskaan moista törkyä ole huomannu.

No ymmärrän niiden täydellisten ajatukset ja sydämmen puhtauden, jotka ilman Jeesuksen uhria ovat puhdistautuneet ja lihansa tappaneet, omin voimin.
      Minä joudun usein turvaamaan Jeesukseen, kun toisinaan tulee muitakin sanoja löydettyä ,kuin Raamatussa lukee, mutta nämä perkele ja saatana ovat kyykäärmeiden sikiöitten johdosta kyllä ihan käyttökelpoisia opetukseen, kun Mestarimme niitä käytti.

Tosin, niin moni muukin ihmetyttää ja kummastuttaa näin pientä kulkijaa, kun tie ei edes vielä ole käyty ja minäkin lapsen kengissä kuljen, mut mikäs on matkaa tehdä, kun on täydellisten seurassa.

• Peku `

Siinä tilassa ei itse enää huomaa.
        Odotellaan josko Amoskin ilmestyis jostain.
        Kolmikolla on myös aivot eli Pentecostal.

• jakamalla varmaan monia uusia uhreja lahkollesi, on palstalla käyttämäsi puheenparsi omiaan myös muituttamaan, miten "fiksua" porukkaa helluntailaiset on. Moni saattaa näin ollen ruveta karttamaan moista lahkoa.

• niin näkisit

miten Jeesus muuttaa ihmisen.
        Hän kanssaan eläjä ei edes halua kiroilla tai pilkata tai päästää tökeryyksiä suustaan, sillä hän haluaa edustaa maanpäällä Jeesusta.

Luepas Hengen hedelmistä Raamatusta.

• frihet
        Peku ` kirjoitti:

Siinä tilassa ei itse enää huomaa.
        Odotellaan josko Amoskin ilmestyis jostain.
        Kolmikolla on myös aivot eli Pentecostal.

Ehkä peränpitäjä poikalapsikin vielä kiitoksen antaa, en tiedä mitä nuo alemmat ystävät ihanasta kirjoituksestani tykkäsivät, kaipa hyvää, kun noin nopsaan vastasivat, kuten sinäkin.

Kiitti vaan, muista Jeesusta nuoruutesi päivänä, ennen kun koittavat ne pahat...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5060
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2299
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      2210
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      226
      2198
    5. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      218
      1403
    6. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1374
    7. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      976
    8. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      47
      963
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      907
    10. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      879
    Aihe