ammateista vielä...

aleci

Täällähän on paljon kyselty, että mitä ammattiryhmiä edustatte, ja on todettu että esim sosiaali- ja terveydenhuollossa työskentelee paljon meikäläisiä. (Älkääkä nyt hyvät ihmiset hermostuko, en halua vihjata, että homot ja lesbot jotenkin kohtalon omaisesti ohjautuisivat hoitsuiksi tms...)

Mua kiinnostaakin tietää, että onko joku ammatissa jossa kokee että kaapista poistuminen voisi vaarantaa työpaikan, tai muuten tehdä haittaa työlle? Kuulostaa hölmölle kysyä, mutta joissain työyhteisöissä niin voi todella käydä...

20

3432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lastensuojelu

      tapauksia lastensuojelusta. En haluaisi yleistää, mutta minusta tuntuu, että siihen työhön ajautuu tosi paljon moralisteja ja nihilistejä. Siis oikeesti sellaisia rajoittuneen elämänkatsomuksen omaavia tyyppejä, jotka ovat aina lyömässä leiman toiselle ihmiselle. Tiedän, että esim. lesbot eivät ole kelvanneet siihen työhön. Ja pohja-ajatuksena on ollut se, että lesbot rakastuu kaikkiin naisiin, tyttöihin, äiteihin yms. vaarallista. NAURETTAVAA!!

      • opinnot

        Jotain paniikkia taitaa olla myös lepakoita vilisevissä naistutkimuksen luolastoissa.

        Edellisessä Naistutkimus lehdessä oli nimittäin kirjoitus Queer Studies ohjelmasta ja siitä mitkä opetusmenetelmät parhaiten voisivat tehota. Jutun lopussa kirjoittaja alkoi sitten valitella, että ratkaistavaksi vielä jää, miten ohjata lepakko-opiskelijoiden mielenkiinto akateemiseen aherrukseen, eikä ihqusta, vetovoimaisesta opettajastaan haaveilemiseen...!

        Jäi vähän mietityttämään, että oliko tämä artikkelin kirjoittanut opettaja todellakin noin täynnä itseään, vai oliko kyse hänen omasta homofobiastaan? Jotenkin se lopetus ainakin minusta kalskahti loukkaavalta hänen omia opiskelijoitaan kohtaan. Ihan kuin maikka juuri ja juuri kehtaisi tehdä yliopistolla Queer Studies tutkimusta ja opetustyötä, mutta pelkäisi kuitenkin tunnetasolla lesboja oppilaitaan ja uskoisi että nämä laittavat haaveiluvaihteen aina päälle jos joku lähistöllä näyttää vähänkin lesbolta...


      • ^nuorivetreä^
        opinnot kirjoitti:

        Jotain paniikkia taitaa olla myös lepakoita vilisevissä naistutkimuksen luolastoissa.

        Edellisessä Naistutkimus lehdessä oli nimittäin kirjoitus Queer Studies ohjelmasta ja siitä mitkä opetusmenetelmät parhaiten voisivat tehota. Jutun lopussa kirjoittaja alkoi sitten valitella, että ratkaistavaksi vielä jää, miten ohjata lepakko-opiskelijoiden mielenkiinto akateemiseen aherrukseen, eikä ihqusta, vetovoimaisesta opettajastaan haaveilemiseen...!

        Jäi vähän mietityttämään, että oliko tämä artikkelin kirjoittanut opettaja todellakin noin täynnä itseään, vai oliko kyse hänen omasta homofobiastaan? Jotenkin se lopetus ainakin minusta kalskahti loukkaavalta hänen omia opiskelijoitaan kohtaan. Ihan kuin maikka juuri ja juuri kehtaisi tehdä yliopistolla Queer Studies tutkimusta ja opetustyötä, mutta pelkäisi kuitenkin tunnetasolla lesboja oppilaitaan ja uskoisi että nämä laittavat haaveiluvaihteen aina päälle jos joku lähistöllä näyttää vähänkin lesbolta...

        ehkä siitä kun opiskelijat vaan on niin nättejä että vanhempi työntekijä joutuukin enempi huolehtimaan omasta haaveilustaan? ;)


    • ohikulkenut heteromies

      Paljon näyttää olevan hoitsuja. Muutama on musiikinopettajina, yksi on gyne ja se rekkalesbo on nykyisin autokoulunopettajana. Lisäksi pari sihteeriä.

      Nyt kun otit asian puheeksi, yksikään ei ole sellaisessa ammatissa missä vaaditaan järjenkäyttöä. Mutta näinhän se on meillä heteromiehilläkin enimmäkseen, pieni vähemmistö tekee funtsimishommat ja hyvä niin.

      • Karoliina

        Mikä idioottilauma (miehet) täällä kirjoittaakaan? Vai ei sairaanhoitajan eikä sihteerin tehtävät vaadi järjenkäyttöä? Niissä pikemminkin täytyy hallita jokseenkin kaikki mahdolliset ja mahdottomat asiat, ja sairaanhoitaja saa vastata vielä potilaistakin. Kuka mies tekisi samat työt samalla palkalla?


      • ohikulkenut heteromies
        Karoliina kirjoitti:

        Mikä idioottilauma (miehet) täällä kirjoittaakaan? Vai ei sairaanhoitajan eikä sihteerin tehtävät vaadi järjenkäyttöä? Niissä pikemminkin täytyy hallita jokseenkin kaikki mahdolliset ja mahdottomat asiat, ja sairaanhoitaja saa vastata vielä potilaistakin. Kuka mies tekisi samat työt samalla palkalla?

        Keskimäärin lesbot ovat ihan yhtä typeriä kuin heterot tai homot. Eikä siinä ole mitään häpeämisen aihetta.


      • kipu-sisko
        Karoliina kirjoitti:

        Mikä idioottilauma (miehet) täällä kirjoittaakaan? Vai ei sairaanhoitajan eikä sihteerin tehtävät vaadi järjenkäyttöä? Niissä pikemminkin täytyy hallita jokseenkin kaikki mahdolliset ja mahdottomat asiat, ja sairaanhoitaja saa vastata vielä potilaistakin. Kuka mies tekisi samat työt samalla palkalla?

        kipusisko sänkyn laidalla on vanha elokuvan nimi ja kertoo kaiken oleellisen sairaanhoitajan "työstä".


      • KAIKKI!
        ohikulkenut heteromies kirjoitti:

        Keskimäärin lesbot ovat ihan yhtä typeriä kuin heterot tai homot. Eikä siinä ole mitään häpeämisen aihetta.

        "Ohikulkeva" heteromies on TAAS täällä. Huomatkaa hänet, ihailkaa häntä, kuunnelkaa hänen kaikenkattavia miehisiä mielipiteitään!


      • ohikulkenut heteromies
        KAIKKI! kirjoitti:

        "Ohikulkeva" heteromies on TAAS täällä. Huomatkaa hänet, ihailkaa häntä, kuunnelkaa hänen kaikenkattavia miehisiä mielipiteitään!

        Täytyy myöntää että kaikki tällä nimmarilla kirjoitetut mielipiteet eivät ole omiani. Huonoja klooneja löytyy.

        Jos haluat jutella, kesällä minut tunnistaa tosi kulahtaneesta t-paidasta jonka selässä lukee "why yes, I am a rocket scientist" ja jotain tekstiä deLaval-nozzleista.

        Tietääkseni ainoa tässä maassa, sen ostamiseen pitää käydä läpi suojelupoliisin ja CIA:n puolen vuoden turvatarkastus. :-)


      • rekkaamaton vakkari

        Minä ja muutama kollegani olemme lesboja ja johtotason it-ammattilaisia, yksi on tohtoriksi väitellyt tutkija, pari opettajaa, kaksi lääkäriä. Hoitajia jokunen. En tunne kovin monia lesboja, melkein vain tutuntuttuja.

        Arvostan kaikkia, jotka opiskelevat ammatin, monet hankkivat pätevyyden useampaankin ammattiin. Järjenkäyttöä, jos mikä! Myös kädentaitoja ihailen, pikkuisen kateellisena. Osaaminen puree, leuhkat nälvii.


      • revolting
        KAIKKI! kirjoitti:

        "Ohikulkeva" heteromies on TAAS täällä. Huomatkaa hänet, ihailkaa häntä, kuunnelkaa hänen kaikenkattavia miehisiä mielipiteitään!

        tämä ohikulkeva "turvatarkistukset" läpikäynyt provo.
        Ollaan vastaamatta sen juttuihin, ja näytetään siten kuin paljon yläpuolella tuollaisia ollaan.

        Se reppana on jotenkin nyrjähtänyt pois realitylifestä ja mielestäni saa olla omissa kuvioissaan. Ei oteta kantaa eikä lähetä typeryyteen mukaan. Jooko


      • se on
        revolting kirjoitti:

        tämä ohikulkeva "turvatarkistukset" läpikäynyt provo.
        Ollaan vastaamatta sen juttuihin, ja näytetään siten kuin paljon yläpuolella tuollaisia ollaan.

        Se reppana on jotenkin nyrjähtänyt pois realitylifestä ja mielestäni saa olla omissa kuvioissaan. Ei oteta kantaa eikä lähetä typeryyteen mukaan. Jooko

        ihan symppis hörhö. Hänhän ihailee Catsya, ja yrittää vain kehittää itselleenkin yhtä kiinnostavaa nettipersoonaa... saahan sitä yrittää joo. Mutta ei siis mun mielestä mikään ilkeä tapaus jota ihmeemmin boikotoida tarttis.


      • ohikulkenut heteromies
        se on kirjoitti:

        ihan symppis hörhö. Hänhän ihailee Catsya, ja yrittää vain kehittää itselleenkin yhtä kiinnostavaa nettipersoonaa... saahan sitä yrittää joo. Mutta ei siis mun mielestä mikään ilkeä tapaus jota ihmeemmin boikotoida tarttis.

        Catsy on vähän wannabe, valitettavasti. Aika paljon samaa kumminkin kuin itsessäni, paitsi että osaisin huorata paremmin jos viitsisin.
        Ja mahdollisesti olisin kauniimpi.

        Nämä minun juttuni on tarkoitettu symppiksiksi, miksi ihmeessä haluaisin kiusata teitä?

        Jos on suuria epäilyksiä niin kysykää Gilalta, tietää kuka minä olen. Uskoakseni naureskelee partaansa, onhan osa näistä jutuista tosi rankkaa kusetusta. *LOL*


      • selitä
        ohikulkenut heteromies kirjoitti:

        Catsy on vähän wannabe, valitettavasti. Aika paljon samaa kumminkin kuin itsessäni, paitsi että osaisin huorata paremmin jos viitsisin.
        Ja mahdollisesti olisin kauniimpi.

        Nämä minun juttuni on tarkoitettu symppiksiksi, miksi ihmeessä haluaisin kiusata teitä?

        Jos on suuria epäilyksiä niin kysykää Gilalta, tietää kuka minä olen. Uskoakseni naureskelee partaansa, onhan osa näistä jutuista tosi rankkaa kusetusta. *LOL*

        vielä, että olet oikeasti sekä o-h, Catsy, että Gila...

        Mutta kuules, ristiriitainen oli sanomasi taas. Jäi epäselväksi, että onko tavoitteesi olla symppis vai rankka kusettaja? Vai vaihteleeko se mielialan mukaan?

        Tai ettei ideana olisi sittenkin esittää niin suurta supermiestä, että lesbokin lankeaa? LOL hyvinnii!


      • sulle
        ohikulkenut heteromies kirjoitti:

        Catsy on vähän wannabe, valitettavasti. Aika paljon samaa kumminkin kuin itsessäni, paitsi että osaisin huorata paremmin jos viitsisin.
        Ja mahdollisesti olisin kauniimpi.

        Nämä minun juttuni on tarkoitettu symppiksiksi, miksi ihmeessä haluaisin kiusata teitä?

        Jos on suuria epäilyksiä niin kysykää Gilalta, tietää kuka minä olen. Uskoakseni naureskelee partaansa, onhan osa näistä jutuista tosi rankkaa kusetusta. *LOL*

        että sait gilankin sekotettuu juttuus.Täytyykin kysästä että naureskeleeko??Miten on gila?
        Kusetusta,kiusaamista kyllä mutta sympatiaherutusta ei tunnu tuostakaan tekstistä löytyvän.


      • en tykännyt
        sulle kirjoitti:

        että sait gilankin sekotettuu juttuus.Täytyykin kysästä että naureskeleeko??Miten on gila?
        Kusetusta,kiusaamista kyllä mutta sympatiaherutusta ei tunnu tuostakaan tekstistä löytyvän.

        siitä Catsyn vähättelystä. Turhaa hössötystä tommonen pullistelu ja itsekehu toisten kustannuksella.


      • revolting
        se on kirjoitti:

        ihan symppis hörhö. Hänhän ihailee Catsya, ja yrittää vain kehittää itselleenkin yhtä kiinnostavaa nettipersoonaa... saahan sitä yrittää joo. Mutta ei siis mun mielestä mikään ilkeä tapaus jota ihmeemmin boikotoida tarttis.

        Jos tollanen kolahtaa Sulle OK.
        Mut silti oon yhä sitä mieltä et tänne sivuille ei tosissaankaan kaivata mitään mieshörhöjä.

        Ehkä olen väärässä. tai sitte säkin oot vain vääril sivuilla.


      • Anonyymi
        UUSI

    • Catsy_666

      En ole vielä sellaista työpaikkaa nähnyt missä voisi turvallisesti tulla ulos kaapista ja olen tehnyt töitä usealla eri alalla.

      Mutta minusta kysymys ei ole pikemminkään alasta vaan kaksista (kolmista, neljistä) työmarkkinoista: Paremmissa duuneissa noudatetaan lakeja ja työehtosopimusta, huonommissa ei noudateta (ja ne kolmannet työmarkkinat on siirtolaisilla ja työttömillä missä ei noudateta myöskään ihmisoikeussopimuksia).

      • voimix

        Itse olen suhteellisen korkeassa asemassa työpaikallani. Olen kuitenkin ottanut sen linjan, että en tuo yksityselämäni asioita töihin, eli en puhu yksityselämästäni. Jos joskus tulee tilanne, että asiaa minulta kysytään, niin voin hyvin vastatakin, mutta matalalla profiililla olen todellakin liikkeellä. Koskaan ei tiedä miten asiaan suhtaudutaan..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe