W 650

Hmmm....

Kokemuksia kawasakista mallia w 650? Hieno pyörä mielestäni mut nihkeesti tietoo löytyny.. Ei kai montaa ole suomeen tullu? Teho? Kuningas-akseli tarkoittaa mitä? Kuinkas venttiilin säätäminen? hyrd vai itse säädettävä? Noin yleisesti oletteko olleet tyytyväisiä pyörään?? terv: Mp-mies vuosimallia 72

21

8938

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vikke nilo

      Kyselet niin hienosta pyörästä tietoja että .!

      Niitä on tuotu tuota mallia siihen asti kun itse olen sen ostanut vuonna 2002 niitä oli tuotu 65 kpl
      02 mallia oli vain 5 kpl .
      Tehoja siitä löytyy huoltokirjan mukaan 50 hp ja kyllä se tupissa myös tuntuu , kulkuakin olen koittanut tuonne 170 km asti enemmäkin olis mennyt .
      Kuningas akseli on se joka pyörittää nokka akseleita, venat on muistaakseni paloilla, ei ole kuin kerran säädetty sillä on ajettukkin vasta vajaa 7000 km ihan nurkka ajoo, siinä mitä parhain
      peli . Erittäin tyytyväinen olen enkä kyllä myy pois saa sitten perikunta tehdä mitä tekee minä en myy , on se niin kiva laite .
      Katso myös Sumekon sivuja sieltä löytyy tietoa .

      • Kuningasakseli..

        Bsa 65 mallin kopio. Hienohan tuo on. Kawasaki laadusta en viitsi pitää ylistyspuheita...50tkm jälkeen varmasti venttiilikoneistossa ongelmaa... Tuollasen saa käytettynä kuuteen tonniin ja bonne maksaa yhdeksän joten kyllä pistää miettiin. Ehkä se kawasaki vois olla...


      • Cafe racer
        Kuningasakseli.. kirjoitti:

        Bsa 65 mallin kopio. Hienohan tuo on. Kawasaki laadusta en viitsi pitää ylistyspuheita...50tkm jälkeen varmasti venttiilikoneistossa ongelmaa... Tuollasen saa käytettynä kuuteen tonniin ja bonne maksaa yhdeksän joten kyllä pistää miettiin. Ehkä se kawasaki vois olla...

        Bike-lehden vertailutestissä pitivät W650:ää parempana kuin Triumph Bonnevillea.

        Mittasivat muuten kawan kiihtyvyydeksi 4,5 sekuntia 0-100 km/h. Aika hyvin kun ei kuitenkaan ole kyseessä mikään muoviluoti.

        Olen omallani ajanut 20 000 kilometriä täysin ilman ongelmia, tai no... mittaristo veti alussa hieman kosteutta lasin alle mutta sekin vaihdettiin ekassa huollossa takuun piikkiin uuteen.

        Uuden W650:en käyntiääni on hieno(männät liikkuvat samalla tavalla kuin legendaarisessa jytäjammussa, eli molemmat liikkuvat rinnakkain samaan tahtiin), tosin hieman hiljainen.
        Itse vaihdoin paremman näköiset putket ja samalla ääneenkin tuli hieman jytyä lisää.

        Uusi Bonneville taasen kuulostaa mielestäni jotenkin ponnettomalta ja kalisevalta.

        Tämän kawan venttiilien (on muuten 8kpl) kunnosta 50tkm kohdalla en osaa sanoa mitään, eikä osaa varmaan moni muukaan kun ekat alkavat vasta tulla siihen ikään.

        Triumph on kuitenkin "aito" ja Kawa kopio...


      • vikke nilo
        Cafe racer kirjoitti:

        Bike-lehden vertailutestissä pitivät W650:ää parempana kuin Triumph Bonnevillea.

        Mittasivat muuten kawan kiihtyvyydeksi 4,5 sekuntia 0-100 km/h. Aika hyvin kun ei kuitenkaan ole kyseessä mikään muoviluoti.

        Olen omallani ajanut 20 000 kilometriä täysin ilman ongelmia, tai no... mittaristo veti alussa hieman kosteutta lasin alle mutta sekin vaihdettiin ekassa huollossa takuun piikkiin uuteen.

        Uuden W650:en käyntiääni on hieno(männät liikkuvat samalla tavalla kuin legendaarisessa jytäjammussa, eli molemmat liikkuvat rinnakkain samaan tahtiin), tosin hieman hiljainen.
        Itse vaihdoin paremman näköiset putket ja samalla ääneenkin tuli hieman jytyä lisää.

        Uusi Bonneville taasen kuulostaa mielestäni jotenkin ponnettomalta ja kalisevalta.

        Tämän kawan venttiilien (on muuten 8kpl) kunnosta 50tkm kohdalla en osaa sanoa mitään, eikä osaa varmaan moni muukaan kun ekat alkavat vasta tulla siihen ikään.

        Triumph on kuitenkin "aito" ja Kawa kopio...

        Ihan tuosta Bike -lehden testistä , milloin se on ollut ? Joo se on hätänen peli tiedän .! Millaiset putket siihen laitoit ja mistä ne ostit , olen itse katsellut myös jos siihen olis saanut jotain kivaa ,
        piti ostaa toiset hyllyyn varalle mutta en sitten viitsinytkää olivat todella kalliit ja ne on samaa putkee alusta loppuun . Mistä kohti sinä ne vaihdoit
        ja mikä vuosi malli sulla on .?


      • Cafe racer
        vikke nilo kirjoitti:

        Ihan tuosta Bike -lehden testistä , milloin se on ollut ? Joo se on hätänen peli tiedän .! Millaiset putket siihen laitoit ja mistä ne ostit , olen itse katsellut myös jos siihen olis saanut jotain kivaa ,
        piti ostaa toiset hyllyyn varalle mutta en sitten viitsinytkää olivat todella kalliit ja ne on samaa putkee alusta loppuun . Mistä kohti sinä ne vaihdoit
        ja mikä vuosi malli sulla on .?

        Tuolta ostin: http://www.w650shop.de/

        Ostin käyrineen, mutta en näe mitään syytä miksi ei voisi vaihtaa pelkät vaimentimet. Halusin änkkäreiden nousevan yläviistoon, joten vaihtoehdot olivat alkuperäisten putkien katkaisu ja mutkan tekeminen _jotenkin_ vaimentimien liitoskohtaan, tai valmiin systeemin ostaminen.

        En muista sen lehden ilmestymisajankohtaa, mutta mulla on se tallessa joten voin katsoa kun muistan.

        Mulla on -99, mutta ostin sen -01 uutena.
        Muuta eroa noilla malleilla ei käsittääkseni ole kuin tankin väri. Jossain vaiheessahan niihin tuli parempi satula ja sirommat tankin polvikumit.


      • vikke nilo
        Cafe racer kirjoitti:

        Tuolta ostin: http://www.w650shop.de/

        Ostin käyrineen, mutta en näe mitään syytä miksi ei voisi vaihtaa pelkät vaimentimet. Halusin änkkäreiden nousevan yläviistoon, joten vaihtoehdot olivat alkuperäisten putkien katkaisu ja mutkan tekeminen _jotenkin_ vaimentimien liitoskohtaan, tai valmiin systeemin ostaminen.

        En muista sen lehden ilmestymisajankohtaa, mutta mulla on se tallessa joten voin katsoa kun muistan.

        Mulla on -99, mutta ostin sen -01 uutena.
        Muuta eroa noilla malleilla ei käsittääkseni ole kuin tankin väri. Jossain vaiheessahan niihin tuli parempi satula ja sirommat tankin polvikumit.

        Tuota noin mistä päin olet , olis ihan kiva nähdä se sun pyöräs että mitä sä olet siihen laitellut .Olen omaani yrittänyt pitää aivan alkuperäisenä , mitään
        muuten en ole laittanut, kuin kaatumaraudan.Tuolla Turun suunnalla liikku yksi johon on laitettu kaikki
        takalaukkuja myöten, mun mielestä ne ei oikein sovi ne ikäänkuin pilaa sen kokonaisuuden.
        Tuo mistä ostit on kai Saksalainen putiikki! onko sielä muidenkin Kawojen osia kuin tähän ?


      • Uusmotoristi
        vikke nilo kirjoitti:

        Ihan tuosta Bike -lehden testistä , milloin se on ollut ? Joo se on hätänen peli tiedän .! Millaiset putket siihen laitoit ja mistä ne ostit , olen itse katsellut myös jos siihen olis saanut jotain kivaa ,
        piti ostaa toiset hyllyyn varalle mutta en sitten viitsinytkää olivat todella kalliit ja ne on samaa putkee alusta loppuun . Mistä kohti sinä ne vaihdoit
        ja mikä vuosi malli sulla on .?

        W650 juttuja löytyy ainakin Tekniikan maailmasta 13/01 (allekirjoittaneen unelmavertailu: Triumph Bonneville, Royal Enfield ja W650) ja Moto-Suomi 4/99. Jopa Bomber lehtikin on pyörän testannut - se on numerossa 3/2001. Tätä lehteä vaan ei saa enää kustantajalta, joten tätä juttua en ole lukenut (kahta ensinmainittua sai vielä kustantajilta talvella). Muutaman vuoden takaisessa Bikessä oli tosiaan W650 yhteistesti Bonnevillen kanssa - en vaan muista numeroa (olen lukenut, mutten omista lehteä).


      • Wrider
        Kuningasakseli.. kirjoitti:

        Bsa 65 mallin kopio. Hienohan tuo on. Kawasaki laadusta en viitsi pitää ylistyspuheita...50tkm jälkeen varmasti venttiilikoneistossa ongelmaa... Tuollasen saa käytettynä kuuteen tonniin ja bonne maksaa yhdeksän joten kyllä pistää miettiin. Ehkä se kawasaki vois olla...

        Minulla on yli 65 000 km ajettu orkkiskawa W650 -99 (ruskea, kerma), eikä venttiileissä vielä mitään moitittavaa. Hyvin käynnistyy ja käy edelleen, ja kulkee sen 160 mittarinopeutta, kuin uutena. Pyörä kuluttaa 4,5-6 litraa satasella (alle sata/yli 120). Kävin Norjassa muutaman kerran Nordkapissa W650:lla, eikä ongelmia. On minulla toinenkin Kawa W650 (-01), sininen. Eniten pyörässä miellyttävät sen vakiovarusteet: keskiseisontatuki, kierroslukumittari, lukittava tankinkorkki, sekä käynnistyspoljin. Klassikko jo syntyessään, täytyy vain malttaa pitää...


    • Uusmotoristi

      Minulla oli alle kaksikymmpisenä satapiikki ja kaipuu pyöräilyyn jäi elämään. Nyt vasta kohta nelikymppisenä sain sen verran euroa sivuun että pystyi pyörän ostamaan.

      Etsin alusta lähtien vanhaa tai vanhahtavaa. Unohdin vanhat, kun en ole kummoinen mekaanikko enkä halua "etsivaraosa-rumbaa". Päätin ostaa retron. Vaihtoehdot oli Bonneville, W650 ja Royal Enfield, joista Kawa vaikutti sopivimmalta (Bonne liian janoinen ja vähän varusteltu, RE liian tehoton - ei voi pitää satasta matkavauhtina).

      Pyörää ei enää tänä vuonna saannut uutena, joten piti etsiä käytetty. Niitä on vaikea löytää käytettynä, muita ei löytynyt talvella kuin yksi Saksasta tuotu, 12 000 ajettu. (muuten - ainakin vielä pari viikkoa sitten Jyväskylässä joku Ari M. kauppasi W650:ä. Kokeile googlella)

      Tyytyväinen olen ollut. Pyörä kulkee sen minkä tarvitse ja enemmänkin, On todella helppo ja mukava ajaa. Ulkonäkö miellyttää omaa silmää ja näköjään muitakin - juttuseuraa riittää joka stopilla. Tuntuu muuten olevan erityisesti naisten mieleen. Pyörä kuluttaa kohtuullisesti - alle 5 l ensikokemusten perusteella. 3000 kierroksen paikkeilla vähän tärisyttää, mutta muuten kulkee aika tärinöittä. Äänet on mukavat ja niitä on just sopivasti - ei herää koko taloyhtiö kun aamulla lähtee töihin. Varustelua on enemmän k. Bonnevillessä - esim. kypärälukko ja kierroslukumittari. Matka-ajossa pyörä on ihan OK, mutta kaksi päällä ei paras (pitkän)matkantekoon.

      W650 kun on myyty vähän, siihen on vaikea saada Suomesta lisävarustetta. Perus huolto-osat kyllä näkyy löytyvän. Lisävarustetta löytyy paremmin Saksasta, missä pyörää on myyty paljon. Itse olen tilannut tavaraa louisilta (www.louis.de) ja palvelu on pelannut hyvin. Louisilta löytyy laaja valikoima kaikenlaista, myös hyvin edullisia vaihtoehtoja. Tilasin ensinnäkin tarakan , Hepco&Becker merkkinen, kromattu. Paljon parempi kuin Kawasakin oma nysäteline ja samalla saa kyytilainen kunnon tarttumakahvan. On tukeva ja sopi hyvin paikoilleen. Nyt on tulossa pleksi (15€, Allrightilla samanlainen 77), takaboksi (30€, muovinen, mutta sopivasti vanhahtava malli). Tilasin samalla keväthuoltoon osat, esim, jarrupalat 17€ (Allrighilla 30€).

      Itse en halua muuttaa pyörän ulkonäköä paljoakaan - se on just kohdallaan. Jos haluaa pimpattavaa, niin kannataa hankkia toisenlainen peli. Laukun ja pleksinkin pistän paikalleen vain kun tulee tarvis. Pakareita en takulla vaihda - ne on just tyyliin sopivat ja juuri sopivan ääniset.

      Sumekoltakin saa lisävarusteita, mutta vähän on kallista ja kapea valikoima. www.kawasaki-motors.com kautta pääsee Kawasakin Japanin sivuille. Kielestähän ei saa mitään selvää, mutta sieltä voi katsella W650 taidetta, sieltä löytyy täydelliset räjäytyskuvat, kuvia lisävarusteista jne. Kärsivällisesti klikkailemalla pääsee eteenpäin. Kawasta on muuten olemassa 400cm3 versiokin - ainakin Japseissa.

      Summa summarum: Olen hyvin tyytyväinen, enkä vaihda pois. Jos joskus haluan isomman niin jätän Kawan kakkkospyöräksi (tai ostan isomman kakkospyöräksi).

      P.S. Jos klassikot kiinnostaa, käy täällä: www.japsirauta.fi Jos olisin parempi tekniikassa (ja siitä kiinnostuneempi), ostaisin pyörän sieltä.

      • vikke nilo

        Tuohon ei voi oikeastaan enään muuta sanoa mitä sinä uusmotoristi sanot,milloin olet sen sen ostanut.?
        Olis kiva perustaa ihan oma W 650 alajaosto kun japsipyörillä on oma kerho, niin niiden porukkaan .
        Mulla on myös Kawasaki GTR 1000 04 v ja ollaan heidän kanssa pidetty jokinlaista yhteyttä nyt olis tarkoitus kokoontua tuonne Kiteelle Ponutaipale ajoon.
        Missä päin sinä vaikutat ?


      • Uusmotoristi
        vikke nilo kirjoitti:

        Tuohon ei voi oikeastaan enään muuta sanoa mitä sinä uusmotoristi sanot,milloin olet sen sen ostanut.?
        Olis kiva perustaa ihan oma W 650 alajaosto kun japsipyörillä on oma kerho, niin niiden porukkaan .
        Mulla on myös Kawasaki GTR 1000 04 v ja ollaan heidän kanssa pidetty jokinlaista yhteyttä nyt olis tarkoitus kokoontua tuonne Kiteelle Ponutaipale ajoon.
        Missä päin sinä vaikutat ?

        Ostin pyörän helmikuussa - käytiin peräkärryllä kaverin kanssa Vaasan läheltä (pyörässä on Pohjois-Karjalaan sopiva puna-musta väritys, joten piti käydä pelastamassa pyörä pohjalaisten käsistä). Ajoon otin toissa viikonloppuna. Tuntuipa mukavalta päryytellä ensimmäiset kilometrit kahteenkymmeneen vuoteen. Kilometrejä kertyikin heti yli 200 parina viikonloppuna (nyt ei viitti lähteä tuonne lumisateeseen ajamaan). Hyvin oli vanhassa muistissa ajamisen elkeet ja uutta kokemusta alkoi heti kertyä roppakaupalla. Esim. viime viikonloppuna kun ajelin satasta vastatuuleen niin päätin ostaa pleksin.

        En oikein ole merkkikerhoihmisiä. Vaikka pyörästäni pidänkin niin se on kuitenkin vain moottoripyörä - ei sen vähempää, muttei sen enempääkään. Silti olisi mukava joskus tavata toisia W650 omistajia - olisi toki mielenkiintoista vaihtaa kokemuksia, vinkkejä jne.

        Vaikutan itse juuri nimenomaisella Kiteellä ja tunnen parikin (1990-l.) GTR:n omistajaa. Ponutaipaleelle olisi tarkoitus tulla, jos ei satu muuta menoa siihen aikaan. Siellähän sitä voisi tapailla ja rupatella kesän kokemuksista.


      • Uusmotoristi
        vikke nilo kirjoitti:

        Tuohon ei voi oikeastaan enään muuta sanoa mitä sinä uusmotoristi sanot,milloin olet sen sen ostanut.?
        Olis kiva perustaa ihan oma W 650 alajaosto kun japsipyörillä on oma kerho, niin niiden porukkaan .
        Mulla on myös Kawasaki GTR 1000 04 v ja ollaan heidän kanssa pidetty jokinlaista yhteyttä nyt olis tarkoitus kokoontua tuonne Kiteelle Ponutaipale ajoon.
        Missä päin sinä vaikutat ?

        Unohdin edellisessä viestissä kysyä että millaisena ajettavana itse pidät Wkuusviisnollaa? Täristääkö sinun yksilö kolmen tonnin kieppeillä? Muistaakseni Moto-Suomen testissä viitattiin samaan ilmiöön. Oletko mitannut kulutusta? Onko muilla kokemuksia?


      • vikke nilo
        Uusmotoristi kirjoitti:

        Unohdin edellisessä viestissä kysyä että millaisena ajettavana itse pidät Wkuusviisnollaa? Täristääkö sinun yksilö kolmen tonnin kieppeillä? Muistaakseni Moto-Suomen testissä viitattiin samaan ilmiöön. Oletko mitannut kulutusta? Onko muilla kokemuksia?

        Moi !

        Kyllä se hyvä käteen on mutta pitkää matkaa en sillä kyllä lähde ajaan, sitä en ole merkille laittanut missä kohti se täristää, kyllä siinä on sellainen hetki kun se hieman ottaa tärinää.
        Kulutusta en ole seurannut koska se on mulla ihan nurkka ajo pelinä , ehkä kerran kesässä käyn sen kanssa Turussa en sen pitempää matkaa viitsi ajaa.

        Mulla on tässä Tilasto keskuksen tiedot vuodelta 2004 sinä ilmenee kuinka monta kyseistä pyörää on Suomess silloin rekisteröity.
        Nämä on siis 1999 lähtien ,99 /29 kpl 00/12 kpl
        01/16 kpl 02/5 kpl 03/2 kpl 04/1 kpl on näissä myöskin tyyppi numerot mutta en niitä viitsi tähän laittaa , joten se on harvinainen pyörä ja vielä harvinaisemmaksi se tulee vuosin myötä , on hieno peli.


      • Uusmotoristi
        vikke nilo kirjoitti:

        Moi !

        Kyllä se hyvä käteen on mutta pitkää matkaa en sillä kyllä lähde ajaan, sitä en ole merkille laittanut missä kohti se täristää, kyllä siinä on sellainen hetki kun se hieman ottaa tärinää.
        Kulutusta en ole seurannut koska se on mulla ihan nurkka ajo pelinä , ehkä kerran kesässä käyn sen kanssa Turussa en sen pitempää matkaa viitsi ajaa.

        Mulla on tässä Tilasto keskuksen tiedot vuodelta 2004 sinä ilmenee kuinka monta kyseistä pyörää on Suomess silloin rekisteröity.
        Nämä on siis 1999 lähtien ,99 /29 kpl 00/12 kpl
        01/16 kpl 02/5 kpl 03/2 kpl 04/1 kpl on näissä myöskin tyyppi numerot mutta en niitä viitsi tähän laittaa , joten se on harvinainen pyörä ja vielä harvinaisemmaksi se tulee vuosin myötä , on hieno peli.

        Sen tiesinkin että vähän näitä on, mutta että noin vähän niin se oli kyllä yllätys. Oletin että sentään pari, kolme sataa näitä olisi. Oma on vm. -03 ja sen on yks autoliike tuonut Saksasta viime kesänä alkujaan omaan käyttöön. Oisin mieluummin ostanut uuden tai edes Suomi-pyörän, mutta ei näitä ollut talven aikana liikkeellä kun tämä yksi. Olipahan nyt kuitenkin hyväkuntoinen, miellyttävän värinen ja alkuperäisenä säilynyt - tosin ed. omistaja oli vaihtanut siihen hieman matalamman ja lyhemmän tangon. Se on tosin oikeastaan vaan hyvä asia - ajoasento onedelleen pysty ja mukava, mutta aavistuksen matalampi k. alkuperäisellä. Tanko on kuitenkin normaalimallia, eikä mikään customi-tanko - sopii siis pyörän tyyliin. (tuolla moottoripyörä-keskustelujen myytävänä osiossa on yks W650 myynnissä - kävin just kattomassa. Käyhän vilkasemassa miten on hyvä pyörä pilattu karmealla tavalla).

        Yks Tamperelainen autoliike lupasi talvella välittää uuden pyörän Saksasta ja kaupatkin jo sovittiin puhelimessa, mutta muutaman viikon päästä selvisi että saksastakin oli W650 myyty uutena loppuun. Sitten piti alkaa katella käytettyjä. Ei ihme että niitä ei paljoa näkyny, kun ei niitä tuon enempää ole koko maassa.


      • Cafe racer
        Uusmotoristi kirjoitti:

        Sen tiesinkin että vähän näitä on, mutta että noin vähän niin se oli kyllä yllätys. Oletin että sentään pari, kolme sataa näitä olisi. Oma on vm. -03 ja sen on yks autoliike tuonut Saksasta viime kesänä alkujaan omaan käyttöön. Oisin mieluummin ostanut uuden tai edes Suomi-pyörän, mutta ei näitä ollut talven aikana liikkeellä kun tämä yksi. Olipahan nyt kuitenkin hyväkuntoinen, miellyttävän värinen ja alkuperäisenä säilynyt - tosin ed. omistaja oli vaihtanut siihen hieman matalamman ja lyhemmän tangon. Se on tosin oikeastaan vaan hyvä asia - ajoasento onedelleen pysty ja mukava, mutta aavistuksen matalampi k. alkuperäisellä. Tanko on kuitenkin normaalimallia, eikä mikään customi-tanko - sopii siis pyörän tyyliin. (tuolla moottoripyörä-keskustelujen myytävänä osiossa on yks W650 myynnissä - kävin just kattomassa. Käyhän vilkasemassa miten on hyvä pyörä pilattu karmealla tavalla).

        Yks Tamperelainen autoliike lupasi talvella välittää uuden pyörän Saksasta ja kaupatkin jo sovittiin puhelimessa, mutta muutaman viikon päästä selvisi että saksastakin oli W650 myyty uutena loppuun. Sitten piti alkaa katella käytettyjä. Ei ihme että niitä ei paljoa näkyny, kun ei niitä tuon enempää ole koko maassa.

        Tässäpä onkin kouluesimerkki kaverista joka asialliset keskustelut kirjoittaa
        nimimerkkiä vaihtamatta ja jopa liittää sähköpostiosoitteen mukaan.

        Provoilut ja vittuilut tehdäänkin sitten puskan takaa "anonyymisti".

        Jos moottoripyörä on sinulle vain moottoripyörä eikä yhtään enempää, niin kuinka
        se että joku muokkaa omaa pyöräänsä mieleisekseen voi ärsyttää noin paljon?

        Mukavia ajokilometrejä sinullekin NYNNY! :)


      • Nynny uusmotoristi
        Cafe racer kirjoitti:

        Tässäpä onkin kouluesimerkki kaverista joka asialliset keskustelut kirjoittaa
        nimimerkkiä vaihtamatta ja jopa liittää sähköpostiosoitteen mukaan.

        Provoilut ja vittuilut tehdäänkin sitten puskan takaa "anonyymisti".

        Jos moottoripyörä on sinulle vain moottoripyörä eikä yhtään enempää, niin kuinka
        se että joku muokkaa omaa pyöräänsä mieleisekseen voi ärsyttää noin paljon?

        Mukavia ajokilometrejä sinullekin NYNNY! :)

        Olet oikeassa, tein typerästi ja pyydän anteeksi Cafe racer! Toki jokainen saa tehdä omallaan mitä haluaa. Olen originaaliversion ystävä ja muutokset tökkäsi omaan silmään, mutta olisin silti voinut harkita hetken ja pitää mölyt mahassa.


      • Cafe racer
        Nynny uusmotoristi kirjoitti:

        Olet oikeassa, tein typerästi ja pyydän anteeksi Cafe racer! Toki jokainen saa tehdä omallaan mitä haluaa. Olen originaaliversion ystävä ja muutokset tökkäsi omaan silmään, mutta olisin silti voinut harkita hetken ja pitää mölyt mahassa.

        Joo, en tosiaankaan ole sitä mieltä että kaikkien täytyisi tykätä pyörästäni.
        On tosin vaikeaa ymmärtää että jonkun mielestä uusi kiiltävä Japanilainen kopio brittiklassikosta muovisine tankkimerkkeineen ja löylykauhan kokoisine vilkkuineen on paras mahdollinen versio pyörästä :)

        Tulin vain turhan herkästi hengittäneeksi palkokasvia mielestäni ylimieliseltä vaikuttavasta
        "minä-oikeassa-tuo-väärässä" -viestistä.

        Olen kuusi kesää ajanut kawallani ja niistä pari ekaa ihan orkkiskuntoisena. Makuni alkoi pikkuhiljaa muuttua surffailtuani monilla w650-sivuilla ja nähtyäni niillä kaikenlaisia virityksiä. Tällä hetkellä minulla on puolivalmiina racer-tyyppinen, tankin värinen lasikuituinen kuuppa satulan takaosaan. Jos se onnistuu hyvin, saatan jopa laittaa sen paikalleen

        Käypä katselemassa.
        Hyvien vinkkien ja runsaan tiedon lisäksi saatat alkaa ymmärtää että kaikki eivät halua säilyttää pyöränsä alkuperäistä disainia.

        http://www.w-650.de/
        http://www.kawasakiw650.co.uk/
        http://www.w650-club.de/start_de.html
        http://www.w650shop.de/

        terv: Timppa


      • Nynny uusmotoristi
        Cafe racer kirjoitti:

        Joo, en tosiaankaan ole sitä mieltä että kaikkien täytyisi tykätä pyörästäni.
        On tosin vaikeaa ymmärtää että jonkun mielestä uusi kiiltävä Japanilainen kopio brittiklassikosta muovisine tankkimerkkeineen ja löylykauhan kokoisine vilkkuineen on paras mahdollinen versio pyörästä :)

        Tulin vain turhan herkästi hengittäneeksi palkokasvia mielestäni ylimieliseltä vaikuttavasta
        "minä-oikeassa-tuo-väärässä" -viestistä.

        Olen kuusi kesää ajanut kawallani ja niistä pari ekaa ihan orkkiskuntoisena. Makuni alkoi pikkuhiljaa muuttua surffailtuani monilla w650-sivuilla ja nähtyäni niillä kaikenlaisia virityksiä. Tällä hetkellä minulla on puolivalmiina racer-tyyppinen, tankin värinen lasikuituinen kuuppa satulan takaosaan. Jos se onnistuu hyvin, saatan jopa laittaa sen paikalleen

        Käypä katselemassa.
        Hyvien vinkkien ja runsaan tiedon lisäksi saatat alkaa ymmärtää että kaikki eivät halua säilyttää pyöränsä alkuperäistä disainia.

        http://www.w-650.de/
        http://www.kawasakiw650.co.uk/
        http://www.w650-club.de/start_de.html
        http://www.w650shop.de/

        terv: Timppa

        Joo, makuja on monenlaisia ja muistutit oikeutetusti siitä. Tuli vaan hetken mielijohteesta tyrkytettyä mielipiteitään. Myöhemmin päivällä alkoi jo vähän kaduttaa, mutta näissä keskusteluissa on se huono puoli että omia (typeriäkään) kommenttejaan ei voi vetää takaisin.

        Onneksi näitä pyöriä on joka lähtöön ja jos ei sittenkään löydy mieleistä niin voi rikitellä omansa. Eipähän se muille kuulu mitä kukin tallissaan rakentaa.

        Itse olen retron (kopioidunkin) ja alkuperäisen ystävä. Mieluiten olisin ostanut ihan rehellisen Japanilaista alkuperää ja mallia olevan retron, sillä sellaisia ne pyörät oli silloin kun pikkunölpöösinä niitä silmät pyöreinä kattelin. Sellaisia ei vain nyt ollut markkinoilla. W650 oli lähinnä sitä mitä etsin - lautasen kokoisine vilkkuineen päivineen :)

        Käyn vilkaisemassa noita vinkkaamiasi sivuja ja yritän laajentaa ymmärrystäni. Onnea rakentelullesi ja hyviä kilsoja pyörän selässä!


      • Wilburi
        Uusmotoristi kirjoitti:

        Unohdin edellisessä viestissä kysyä että millaisena ajettavana itse pidät Wkuusviisnollaa? Täristääkö sinun yksilö kolmen tonnin kieppeillä? Muistaakseni Moto-Suomen testissä viitattiin samaan ilmiöön. Oletko mitannut kulutusta? Onko muilla kokemuksia?

        Olen ajellut vm 2000 W650:lla nyt puolitoista vuotta. Mukava ja helppo pyörä. Kulutusta on tullut seurailtua: keskimäärin 3,9 l/100km ja suurin lukema tankkausta kohden on ollut 5,2. Kulutus nousee selvästi, kun ajelee moottoriteillä.

        Onko pääkaupunkiseudulla W650:n omistajia, joita kiinnostaisi joskus käydä yhteisellä ajelulla?


      • s3m
        Wilburi kirjoitti:

        Olen ajellut vm 2000 W650:lla nyt puolitoista vuotta. Mukava ja helppo pyörä. Kulutusta on tullut seurailtua: keskimäärin 3,9 l/100km ja suurin lukema tankkausta kohden on ollut 5,2. Kulutus nousee selvästi, kun ajelee moottoriteillä.

        Onko pääkaupunkiseudulla W650:n omistajia, joita kiinnostaisi joskus käydä yhteisellä ajelulla?

        Löytyy. Poikkean Maunulan Majalla, sitten kun sieltä saa taas kahvia.


    • Anonyymi

      Onko kukaan vertaillut w 650, w800 ja sit bonnea 800 keskenään? Siis päässyt kaikilla noilla kolmella ajamaan….

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2803
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2380
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1944
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1796
    6. 152
      1782
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      131
      1510
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe