Guangzhousta Macaoon & muuta infoa vailla

Kiinari

Moi,

Varasimme Finskin menopaluu lennot Guangzhouhun ja perskule kun en sattunut katsomaan kiireessä tarkemmin, että itse asiassa Shenzen onkin ihan eri kaupunki kuin Guangzhou/Kanton.. Olin koko ajan menossa Shezeniin, mutta kun ei niin ei.. no nyt tulikin sitten hieman mutkia matkalle, joten apua tarvitaan.

Eli tarkoitus on siis matkustaa Guangzhousta samantien Macaolle kun Finskin kone on tullut lauantaiaamuna perille ~07:30. Ilmeisesti ainakin busseilla pääsee Macaolle, mutta meneekö esim. Guangzhoun kentältä suoraan joku bussi Macaolle? Entä juna/jatkolento, löytyykö niitä?

Paluumatkalle on suunnitteilla siis sama rumba, eli Macaolta pitäis jotenkin suoriutua takaisin Guangzhouhun. Toinen vaihtoehto tietysti on ottaa Macaolta katamaraani Shenzeniin/Hong Kongiin ja viettää siellä muutama päivä ja jatkaa sieltä Guangzhouhun, josta lento takaisin Helsinkiin.

Kertokaa ihmeessä kumpi mesta on kivempi Shenzen vaiko Guangzhou ja mitä noissa mestoissa kannattaa tehdä ja jaksaako noissa viettää kolmea päivää.

Hyviä vinkkejä otetaan pikaisesti vastaan, jotta saadaan jatkolennot säädettyä kondikseen. Kiitti :)

7

761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiinassa

      kannattaa katsoa lentoja sivulta www.ctrip.com. Lentoliput saa suoraan kentalta. Junallakin Macaoon paasee helposti.

      Guangzhou on mielenkiintoinen paikka ja taalla on helppo ja hyva shoppailla. Taalla on myos kivoja puistoja ja Perl River cruiselle kannattaa menna. Guangzhoussa kannattaa pari pv viettaa.

      Suosittelen etta kaytte ostamassa jonkun matkaopaskirjan, esim let's go tai lonely planet. Lonely planetin Guangzhoun osuus on kylla luokattoman huono.

    • shanghaista

      Jos paadyt kaymaan Hongkongissa, niin muista ottaa tupla entry viisumi Kiinaan, etta paaset takaisin Guangzhouhun :-)

      • pätee...

        ... toki Macaolla käymiseenkin.


    • Kiinari

      Kiitoksia tuosta yhdestä linkistä. Sen kautta sai ihan hyvää yleisinfoa, mutta lentoja ei näytä olevan tarjolla, joten vaihtoehdoksi jää juna tai bussi.

      Jollain saitilla oli mainintaa, että junia kandee välttää, sillä ne ei kuulema ole turvallisia(?). Busseja Macaolle menee kai joidenkin isompien hotellien edestä, mutta minkä hotellien, mitä busseja ja mihin aikaan? Entä meneekö bussit suoraan Macaolle vai joutuuko välissä vaihtamaan toiseen bussiin? Ilmeisesti Macaon ja Kiinan välissä on kuitenkin raja-asema?

      Entä viisumi? Meillä tulee näköjään double entry, joten saako noi visat Guangzhoun kentältä kätevästi vaiko kandeeko ne hakea jo etukäteen Suomesta?

      • maantieliikenne...

        ... se Kiinassa vaarallsista on, joten se juna on parempi vaihtoehto.


      • Kiinari
        maantieliikenne... kirjoitti:

        ... se Kiinassa vaarallsista on, joten se juna on parempi vaihtoehto.

        No kun kellään muulla ei ollut asiasta sen enempää tietoa/järkeviä vinkkejä, niin antaa olla. Löysin jo yhdet aikataulut ja niillä mennään. Tänks turhaakin turhemmista löpinöistä :)


      • kerro minulle
        Kiinari kirjoitti:

        No kun kellään muulla ei ollut asiasta sen enempää tietoa/järkeviä vinkkejä, niin antaa olla. Löysin jo yhdet aikataulut ja niillä mennään. Tänks turhaakin turhemmista löpinöistä :)

        Kerro minulle mistä löysit ne aikataulut. Olen elokuussa lähdössä Guangzhou-Honkong-Macao-Hainan-Guanzhou 3 vk.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7936
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2198
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1374
    Aihe