Joko helluntailaiset ovat lukeet tämän erinomaisen artikkelin lahkokasteen harhoista?
Suosittelen!
http://koti.japo.fi/~ekallio/sala.htm
Uudestikastajien harhat
17
540
Vastaukset
- -Aurora-
lahkokasteen harhat.
ei tää sovi ollenkaan millekkään helluntailaisuuspalstalle.
mä oon oikeesti sitä mieltä.
kuka ottaa vastuun jos joku sairastuu henkisesti luettuaan sun, kuka sit ikinä ootkin, linkkejä? - UnaFortuna
Ja kastelun ero. Oliko Jeesus vauva kun hän tuli
johanneksen kasteelle? Miksi Ainonissa piti olla paljon vettä? Kaste ei ole lihansaastan pois
pesemistä, vaan hyvänomantunnon liitto jumalan kanssa! Kaste kuvaa hautaamista ja ylösnousemista. Lapsien valelukasteen me olemme ottaneet Rooman valtakunnan valtion uskonnolta Mithralta. Joten tämä lasten valelu kaste kuuluu
täydellisesti pakanuuteen.
Jeesus on vieläkin Herra - kaste
on kelvollinen kaste, mutta tuon linkistä löytyvän kirjoittajan käsitykset kasteesta ovat monin paikoin vääriä.
Uudesti syntyminen tapahtuu useimmiten muulloin, kun silloin, kun ihminen saa vesikasteen.
Helluntailaiset ovat monissa asioissa pitemmälle päässeitä tämän kasteen salaisuuden kanssa, mutta heillä on lankeemuksena se, että he todella uskovat, että on otettava upotuskaste, muuten ei pelastu ja he luulevat, että siinä tilanteessa syntyy aina uudesti. Ei pidä paikkaansa, jotkut varmasti syntyvätkin uudesti kastetilaisuudessa, mutta useimmat syntyvät uudeksi pitkänkin ajan kuluttua siitä. Jumala tietää mistä syystä.
Jeesus upottaa Itse antamassaan kasteesa meidät, ei sitä kykene mikään ihmisen teko tekemään.
Lahkoissa on aina lahkonopit ja siksi kehoitankin teitä ahkeroimaan Jumalan Sanan tuntemiseksi ja turvautumaan kaikessa Jeesukseen ja Hänen meille antamaansa Pyhään Henkeen, jonka avulla on ainoastaan mahdollisuus tulkita Raamatun Sanoma oikein.
Jeesus voitelee omansa opetukseen ja opettamiseen.
1. Joh. 2:27
Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä. - linkkivinkistä
Hyvä ja ajattelemisen aihetta antava kirjoitus
- RitariOlevainen
ja retkahtanut luterilaiseksi, joka on valitettavaa, ja sitten on vielä alkanut vetää muita mukaansa, joka on paljon pahempaa hänen kannaltaan, kuin että ainoastaan itse eksyi, kun eksyttää muitakin.
-ÄLKÄÄ LUKEKO! Suosittelen!- suosittelen Kallion sivuja
helluntailiikkeen henki on valkeuden henkivalta johtajanaan valkeuden enkeli tekeytyen vanhurskauden palvelijaksi
- itse...
Entäpä jos sinä itse olet harhautunut, mutta et pysty vain myöntämään sitä? Suosittelen todellakin lukemaan! Kastekysymykseen ei missään tapauksessa pidä perehtyä lukemalla vain hell.lahkon materiaalia.
- Huomaaja
itse... kirjoitti:
Entäpä jos sinä itse olet harhautunut, mutta et pysty vain myöntämään sitä? Suosittelen todellakin lukemaan! Kastekysymykseen ei missään tapauksessa pidä perehtyä lukemalla vain hell.lahkon materiaalia.
Kirjoitat...
**Kastekysymykseen ei missään tapauksessa pidä perehtyä lukemalla vain hell.lahkon materiaalia.**
Aivan niinpä niin, Raamatun sanan opetus on riittävä ja pätevä!
Mutta sitä juuri taasen tunnustaa tuo helluntailiike aivan sanatarkasti tuossa kastekysymyksessä!
Oletko muuten tietoinen siitä, että valelemalla tapahtuvaa kastetta ei ole mainittu yhdessäkään UT,n kastetta käsittelevässä jakeessa.!? Tiesitkö sen?
"Valelu ja vihmonta" on kreikaksi =(ranoo) tai (rantisma), ja sitä siis ei ole manittu ainoassakaan kasteensuoritus jakeessa jossa uskoontulleita ihmisiä kastetaan. Tuo alkutekstin ilmaisu kasteesta on aina -(Baptizoo), eli "upotus"!
Valelemalla tapahtuva kastaminen on siis jo ulkoiseltakin muodoltaan ohi Raamatun opetuksen, saatika se, että sillä tehdään synnistä puhdistettuja uudestisyntyneitä Kristittyjä!
Kirkon kasteopetus harhaisesti syrjäyttää Jeesuksessa pelastumisen jonka uhriveressä on syntien anteeksiantamus uskon perusteella.
Usko herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut. Samallatavoin myös sinun perhekuntasi pelastuu, uskomalla Herraan Jeesukseen!
- yksi kaste
On vain yksi Jumalallinenkaste ja kaikki muuta kasteet ovat saatanallisuuksia sanokoon väärennetty raamattu mitä haluaa:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000025042265 Toinen hyvä linkki:
http://www.lyrs.fi/arkisto/tekstit/vaisanen_matti_001.html- oli.
Tuokin oli tosi hyvä kirjoitus. Lapsikaste pystytään erinomaisesti perustelemaan raamatulla. Molemmat tavat kastaa ovat oikein, mutta kastetta ei tule uusia jos henkilö on jo aiemmin kastettu. Ne jotka ovat uskoneet valheet uudestikasteen tarpeellisuudesta, ovat eksytettyjä!
- rakkaudessa
suosittelemalla tällä palstalla Raamatunvastaista
vauvavalelua.
Taidat olla kuin Troijan hevonen?
Joku jopa uskoi sinun vilpittömyyteesi. rakkaudessa kirjoitti:
suosittelemalla tällä palstalla Raamatunvastaista
vauvavalelua.
Taidat olla kuin Troijan hevonen?
Joku jopa uskoi sinun vilpittömyyteesi.Nimimerkki "rakkaudessa" : "Taidat olla kuin Troijan hevonen?
Joku jopa uskoi sinun vilpittömyyteesi".
---
Ovatko mielestäsi kaikki ne uskovat vilpillisiä, jotka pitäytyvät yhteen lapsena saamaansa kasteeseen?
Sittenhän meitä valehtelijoita ja eksytettyjä on "pilvin pimein".
Ettet vaan taas syyllisty 8. käskyn rikkomiseen?
Miksi muuten käytät aina eri nimimerkkiä?
Se antaa mielestäni epäluotettavan kuvan keskustelijasta.
Oikaise, jos olen väärässä!
- kääntynyt luterilainen
Vastaat menettelystäsi! Ihmisen käännyttyä iänkaikkisuuteen ilo ja alku apostolinen malli on luettavissa meidän jokaisen raamatussa. tv: "pelastuksen" kokenut 12 vuotta sitten
- historia opettaa
Oppineet ovat taistelleet aiheesta vuosisatoja. Luther painostuksesta joidenkin historia kirjojen mukaan suostui katolilaiseen kasteoppiin. Olemme varmasti viisaampia viimeisellä tuomiolla. Jaksan odottaa! lapseni on kastettu, itse käännyin ja kävin kasteella yksitoista vuotta sitten.
tv. kirkohistoriaa tutkiva Miksi ko. linkissä puhutaan helluntailaisista koko ajan vain "uudelleenkastajina", vaikka se on vain hyvin epäolennainen osa helluntailaisuutta. Eikä se ole ollenkaan sellainen piirre helluntailiikkeessä, että sitä olisi syytä noin tarkoituksenhakuisesti korostaa, kuin mitä Esko Kallio tuossa linkin takana kirjoittaa. Suurelta osaltaan helluntailaisiin kuuluu sellaisia, jotka ovat syntyneet helluntailaiseen kotiin ja ovat itse hakeutuneet kasteelle, kunhan ovat itse ensin tehneet omakohtaisen uskonratkaisunsa.
Sellaisetkin uskoon tulleet ja jotka sitten tahtovat helluntaiseurakuntaan liittyä, kokevat ja tuntevat hyvin luontevana sen että heidät kastetaan raamatun mukaisesti, heidän OMASTA TAHDOSTAAN, kun he ovat ENSIN saaneet kokea omakohtaisen uskoontulon, jota siis uudestisyntyminen tarkoittaa.
Todellakin silmiinpistävää tuossa linkin kirjoituksessa on tuo jatkuva ja leimaava "udelleenkastamisesta" jankuttaminen. Olisi paljon mielenkiintoisempaa saada kuulla ja lukea niistä lapsikasteen puolesta puhuvista RAAMATUN KOHDISTA, eikä vetoomuksia sen puolesta, sillä erittäin kyseenalaisella argumentoinnilla, jossa kerrotaan kuinka on jo niin ja niin monta sataa vuotta onnistuneesti ihmiset saatu lapsikasteeseen liitettyä "uudestisyntymisen" ja "Pyhästä Hengestä osalliseski pääsemisen" harhaoppia uskomaan...
Joten, -voisiko joku laittaa KAIKKI ne RAAMATUSTA löytyvät kohdat, joilla lapsikastetta voidaan SELKEÄSTI JA YKSISELITTEISESTI perustella... kiitos... jäädään odottelemaan...- Huomaaja
...Pastori Kallion kirkoitukseen löytyy tämän linkin takaa! Kirjoutus on siis vastaus juuri hänen kirjoitukseensa!
http://gamma.nic.fi/~vlahsrk/tekstit/uudkast.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku655420Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti842727- 2742531
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362409Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191894Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2331593Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai561201Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131123- 881105
- 901096