Hei!
Ajattelin kirjoittaa tänne kun en ole apua löytänyt mistään muualtakaan, jospa joku osaisi auttaa. Eli itselläni on kaksi undulaattia, toinen on selvästi uros ja toisesta ei ole varmuutta. Kummatkin ovat jo noin 3-vuotiaita. Joskus toisen undulaatin nokka on ruskea, joskus siinä on myös vaaleansinistä. Sen nokka vaihtaa useasti väriä. Nyt se on ruskea ja siinä on myös vaaleanruskeaa. Olenkin yrittänyt pesittää niitä mutta eivät ne ole edes käyneet tutkimassa sitä pesää, vaikka se pesä sielä olikin aika kauan.. haluiaisin pesittää ne, mutta eipä taida onnistua.
Olen myös ajatellut että sen toisen voisi myydä mistä ei olu varmuutta,ja ostaa toisen varmasti naaraan. Mutta sitten uros saattaisi tulla todella surulliseksi, joten sekään ei taida olla kovin hyvä vaihtoehto. :/ Olen miettinyt että myisin kummatkin ja ostaisit uudet undulaatit joiden sukupuolen selvästi erottaa, vai mitä mieltä te olette? :)
Sukupuolesta ei varmaa tietoa
5
635
Vastaukset
- undulaattiparin omistaja
niin ja lisään myös tuohon edelliseen että äitini ei suostu ottamaan meille vielä kahta undulaattia lisää, vaikka häkkiin mahtuisikin, on se sen verran tilava.
Minä veikkaisin naaraaksi, naarailla juuri tuo vahanahka vaihtelee väriä.Pesimäaikana väri vaihtuu vaaleammaksi. Onko se lintu muuten minkä värinen? Kaikilla väreillähän(esim. lutino ja albino) ei sukupuolen selvittäminen ole aina niin helppoa. Itselläni on valkosinikirjava undulaatti ja se on jo päälle vuoden vanha ja vahanahka on ihan ihmeen lilan/vaaleanpunaisen värinen ja tämä lintu on koiras, käyttäytymisensä perusteella. Ja sitten löytyy keltainen(lutino) jolla vahanahka on enemmän punaisen rusehtava ja tämäkin taitaa olla poika, tai niin ainakin monet ovat sanoneet vaikka kaupassa väitti sen olevan tyttö.
- undulaattiparin omistaja
Henna.S kirjoitti:
Minä veikkaisin naaraaksi, naarailla juuri tuo vahanahka vaihtelee väriä.Pesimäaikana väri vaihtuu vaaleammaksi. Onko se lintu muuten minkä värinen? Kaikilla väreillähän(esim. lutino ja albino) ei sukupuolen selvittäminen ole aina niin helppoa. Itselläni on valkosinikirjava undulaatti ja se on jo päälle vuoden vanha ja vahanahka on ihan ihmeen lilan/vaaleanpunaisen värinen ja tämä lintu on koiras, käyttäytymisensä perusteella. Ja sitten löytyy keltainen(lutino) jolla vahanahka on enemmän punaisen rusehtava ja tämäkin taitaa olla poika, tai niin ainakin monet ovat sanoneet vaikka kaupassa väitti sen olevan tyttö.
vaalean vihreä ja sillä on keltainen pää. Olen kyllä myös joskus nähnyt sen laulavan samanlailla kuten tuo poikaundukin. Kuuluuko se asiaan?
- Undulatus
undulaattiparin omistaja kirjoitti:
vaalean vihreä ja sillä on keltainen pää. Olen kyllä myös joskus nähnyt sen laulavan samanlailla kuten tuo poikaundukin. Kuuluuko se asiaan?
Naarailla vahanahan väri saatttaa vaihdella, ja näyttää välillä siniseltäkin. Pesintäaikaan vahanahka muuttuu miltein valkoiseksi.
Eiköhän tuo lintusi ole naaras.
Naaraat laulavat kyllä siinä missä uroksetkin, joskin urokset yleensä harjoittavat kosiskelua ja laulamista enemmän kuin naaraat.
Naaras on yleensä parin hallitsevampi osapuoli, joten siitäkin voisi jotain päätellä.
Kokeneen lintuharrastajan silmä erottaa naaraan jo käyttäytymisestä ja muista pienistä yksityiskohdista. Naaras esimerkiksi istuu leveämmin kuin koiras.
Ja vaikka linnut olisivatkin kummatkin uroksia (mitä en kyllä usko), miksi toinen pitäisi vaihtaa naaraaseen jos linnut kuitenkin tulevat hyvin toimeen keskenään?
Kaksi urosta tulee kyllä toimeen siinä missä uros ja naaraskin.
- ei olisi
hyvä vaihtoehto, jos joku haluaa pesittää omia lintujaan ja haluaa koiraan tai naaraan, un et sitä tiedä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1478803Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492579Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282377- 432371
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1941813- 971807
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231693Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä361199Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61126