haju?

ramonnnna

heipä hei (: aattelin että hiiret voisi olla mukavia, kun mulla on nyt tyhjänä sellanen suurempi terraario.
Siihen voisin ostaa vaikkapa neljä tai kolme hiirityttöstä. pitääköhän niiden olla samasta poikueesta? kellään kokemusta eri poikueista tulleiden totuttamisesta toisiiinsa?

Mietin vaan tässä että onko hiirten haju niin paha kun on puhuttu? siis jos terraarion siivoa säännöllisesti niin ei niiden nyt uskoisi hirveästi haisevan?
millanen haju on verrattuna esim. rottiin?

11

532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niikutin

      Poikahiiri haisee pahemalle kuin tyttöhiiret, mulla ainakin on tällänen käsitys... mulla yksi poikahiiri ja se kyllä haisee jos ei puruja vaihda tosi usein, kaverilla taas naarashiiret ei haise läheskään yhtä paljon...:)

    • AlbinoRaven

      "Pitääköhän niiden olla samasta poikueesta?"
      - Ei, niiden ei tarvitse olla samasta poikueesta vaikka olisihan se ihan hyvä että olisivat niin ei tarvitsisi tututsuttaa niitä toisiinsa, olisi hyvä ostaa ainakin pari hiirtä samasta laumasta jottei siitä totuttamisesta tulisi niin suurta rumpaa.

      "Kellään kokemusta eri poikueista tulleiden totuttamisesta toisiiinsa?"
      - Ei minulla ihan henkilökohtaista kokemusta ole siitä hommasta, mutta lukenut olen paljon ja tiedän teoriaa sen verran, että sanon pientä ohjastusta tuohon juttuun.
      Jos sinulla olisi vaikka kaksi tyttöä samasta laumasta ja yksi erilaumasta, niin parhaiten laumaksi soluttaminen onnistuu laittamalla hiiret erilliseen laatikkoon ja suihkauttaa vaikka jokaisen hiiren päälle pienen suihkauksen hajuvettä jotta ne haisevat samalle. Sitten vain tarkkaillaan miten ne tulevat toimeen keskenään ja sitten ne voi laittaa sinne omaan, aiempaan asuntoonsa. On kuitenkin hyvä senkin jälkeen vielä parin päivän ajan tarkkailla ettei sitä "vierasta" syrjitä.

      "Mietin vaan tässä että onko hiirten haju niin paha kun on puhuttu?"
      - Kuten tuo aiempi kirjoittaja sanoi, haisee yksi uros kolmen hiiren naaraslaumankin edestä. (suomennettuna = poikahiiret haisevat paljon voimakkaammin kuin naaraslauma, syynä on uroksen voimakas reviirinmerkkaus vietti)
      Ei naaraslauma haise kovinkaan paljoa, joten ihan turvallisin mielin voit lauman ostaa, mutta niiden koti tulee siivota viikottain.

      Rottien ja hiirten välistä hajueroa en osaa määrittää, en ole rottaa omistanut.

      • ramonnnna

        jep jep kiitos kiitos. tästä sitten tyttöhiirulaisia etsimään(: usein vaan tulee tutuilta kommenttia että "yäk, ne haisee"


      • oftan
        ramonnnna kirjoitti:

        jep jep kiitos kiitos. tästä sitten tyttöhiirulaisia etsimään(: usein vaan tulee tutuilta kommenttia että "yäk, ne haisee"

        miten saisin mutsin pään käännetty et saisin kesy hiiren mun kaveril on kyl 3 kesy hiiriä eikä ne haise ja niil on myös 5 kissa et miks mä sit en saa


    • grouel

      Minkä kokoinen terra tuo on?

      • ramonnnna

        Kun mulla ei ole nyt mitään tietoa kun en ole mitannut sitä ku se o varastossa mut sellanen missä oon pitäny neljää gerbiiliä(: leveä^^


      • grouel
        ramonnnna kirjoitti:

        Kun mulla ei ole nyt mitään tietoa kun en ole mitannut sitä ku se o varastossa mut sellanen missä oon pitäny neljää gerbiiliä(: leveä^^

        Neljän gerbiilin terra on mitä ilmeisemmin vähintään sen 80x40cm, varmasti suurempikin, ja tuon kokoiseen terraan pitäisi laittaa kyllä paljon suurempi lauma kuin 3-4 hiirtä, ettei tule reviirikiistoja. Olethan kurkannut hiirifoorumi.net? Minulle muutti eilen 70x34cm kokoiseen terraan viisi hiirinaarasta, ja tuo kämppä oli ollut aikaisemmin kahdella gerbiilinaaraalla.


      • oftan
        grouel kirjoitti:

        Neljän gerbiilin terra on mitä ilmeisemmin vähintään sen 80x40cm, varmasti suurempikin, ja tuon kokoiseen terraan pitäisi laittaa kyllä paljon suurempi lauma kuin 3-4 hiirtä, ettei tule reviirikiistoja. Olethan kurkannut hiirifoorumi.net? Minulle muutti eilen 70x34cm kokoiseen terraan viisi hiirinaarasta, ja tuo kämppä oli ollut aikaisemmin kahdella gerbiilinaaraalla.

        mitä maksaa kesyhiiri ja sen tarvikkeet??
        ois kiva tietää kun oon aatellu hankkii kesyhiiren mut mutsi ei oo viel oikee innostunu kun se kulma haiksee haitaako se jos on kotona muita eläimiä että saakose esim.sydärin tai jotai mut meil on 4 koiraa ja kissa voiks se saada sydärin tai jotai? pitääks kesyhiiren olla vapaana maassa kuin esim. hamsterin tai marsun?


      • ramonnnna
        grouel kirjoitti:

        Neljän gerbiilin terra on mitä ilmeisemmin vähintään sen 80x40cm, varmasti suurempikin, ja tuon kokoiseen terraan pitäisi laittaa kyllä paljon suurempi lauma kuin 3-4 hiirtä, ettei tule reviirikiistoja. Olethan kurkannut hiirifoorumi.net? Minulle muutti eilen 70x34cm kokoiseen terraan viisi hiirinaarasta, ja tuo kämppä oli ollut aikaisemmin kahdella gerbiilinaaraalla.

        yleensä tottunut aina sellaiseen, että sitä parempi mitä enemmän tilaa. mutta ei taida olla tässä tapauksessa niin(:


    • oftan

      moi mäkin haluisin tietäää siit hajust kun mutsi ei oo niin innostunu siit sen hajun perusteella jos saat jotain tietoa niin voitko ilmoittaa mullekin?
      mäki voin ilmottaa sulle päin jos vaan sopii??

      • kokemuksen syvällä rintaään...

        Voin sanoa että uros hiiret haisevat TODELLA pahalle..ihan totta, osta naaraita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1619
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe