3d kortit

askartelija vm 65

olin käymässä eräässä kaupassa täällä jkl:ssä ja näin kauniisti tehtyjä 3d kortteja 3euroa /kpl. Oli nähty vaivaa ja postikortit olivat samaa sävyä kuin kortti tai aihe. Iloinen myyjä vaikutti tosi kivalta, ostin häneltä 10kpl vaikka itselläni on noita arkkeja jemmassa.Hän oli myymässä viime lauantaina niitä, ja sanoi että hinta/laatu suhde pitää olla kohdallaan ja että asiakkaalle jää hyvä mieli kaupanteosta. Näin täällä kirjoittelua että olisi pyydetty jopa 6 eiroa/kpl. Kyllä myyjän olemuskin vaikuttaa asiaan.toivon että tämä myyjä olisi toistekin tuolla myymässä. kiitos hänelle!

22

4254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama

siis kirjekuori oli samaa sävyä kuin kortti tietenkin. sori mun kirjoitusvirhe.

• 3d kortti?

Kertokaa millainen on k.o. kortti.

Laitoin google-hakuna, näin kortteja mutteivat minusta olleet tavallista onnittelukorttia kummempia....

Mikä niistä tekee erityisen, eli siis millaisia ne ovat?

• on myytävänä. . ...

semmoisia A4 kokoisia paperiarkkeja. Niissä on milloin mistäkin aiheesta kuvia, esim. kukkakimppu. Arkilla on kuva kokonaisesta kukkakimpusta, jostakin kukkakimpun osasta (esim. kaksi oksaa/kukkaa), lehdestä jne. Kaikki osat tulee leikata TARKASTI irti. Sen jälkeen korttipaperille kiinnitetään "teippityynyillä" isoin kuva esim. tämä kukkakimppu. Sen jälkeen kukkakimpun päälle aletaan kiinnittämään "teippityynyillä" näitä muita kuvia siten, että kaikista pienin kuva tulee lopuksi päälimmäiseksi (suurimmasta-pienempään). Uuden kuvan liittäessä on hyvä laittaa kuva n.1-2mm vasemmalle tai oikealle päin. Tämä auttaa juuri siinä, että alkaa näkyä se "kolmiulotteisuus". Sitten vaan kokoa asetelmaa niin kauan kuin se on mieleisesi!Kaikkia kuvia ei tarvitse välttämättä käyttää samaan korttiin/kuvaan, tee miten haluat. Itse aloitin korttien väkertämisen pari viikkoa sitten. Todella hidasta on tuo leikkaaminen, mutta lopputulos sitäkin mieluisampi! Kuvia saa ostettua ainakin Sinooperista ja netistäkin löytyy monia paikkoja, jotka myyvät niitä ym. tarvikkeita.

• selitetty ;-)
        on myytävänä. . ... kirjoitti:

semmoisia A4 kokoisia paperiarkkeja. Niissä on milloin mistäkin aiheesta kuvia, esim. kukkakimppu. Arkilla on kuva kokonaisesta kukkakimpusta, jostakin kukkakimpun osasta (esim. kaksi oksaa/kukkaa), lehdestä jne. Kaikki osat tulee leikata TARKASTI irti. Sen jälkeen korttipaperille kiinnitetään "teippityynyillä" isoin kuva esim. tämä kukkakimppu. Sen jälkeen kukkakimpun päälle aletaan kiinnittämään "teippityynyillä" näitä muita kuvia siten, että kaikista pienin kuva tulee lopuksi päälimmäiseksi (suurimmasta-pienempään). Uuden kuvan liittäessä on hyvä laittaa kuva n.1-2mm vasemmalle tai oikealle päin. Tämä auttaa juuri siinä, että alkaa näkyä se "kolmiulotteisuus". Sitten vaan kokoa asetelmaa niin kauan kuin se on mieleisesi!Kaikkia kuvia ei tarvitse välttämättä käyttää samaan korttiin/kuvaan, tee miten haluat. Itse aloitin korttien väkertämisen pari viikkoa sitten. Todella hidasta on tuo leikkaaminen, mutta lopputulos sitäkin mieluisampi! Kuvia saa ostettua ainakin Sinooperista ja netistäkin löytyy monia paikkoja, jotka myyvät niitä ym. tarvikkeita.

On kahdenlaista makua tuon kuvien asettelun kanssa, toiset laittavat aivan päällekkäin toiset kuten sinä. Sitten myös alimmaisen kuvan voi liimata kaksipuolisella teipillä korttipohjaan.

Kun ostaa arkkeja kannattaa katsoa kuinka helppo kuva on leikata.

• askartelija itsekin
        selitetty ;-) kirjoitti:

On kahdenlaista makua tuon kuvien asettelun kanssa, toiset laittavat aivan päällekkäin toiset kuten sinä. Sitten myös alimmaisen kuvan voi liimata kaksipuolisella teipillä korttipohjaan.

Kun ostaa arkkeja kannattaa katsoa kuinka helppo kuva on leikata.

on tosiaan monta tapaa tehdä noita kortteja.MINUN mielestäni jos laittaa kuvat hiukan pääällekkäin oikealle tai vasemmalle,tulee pahan näköistä. esim. joku lintu oksalla saa sellaisen vaikutuksen kuin olisi "hiukan" tärähtänyt.Mua ainakin rupee pyörryttämään tai silmiä pitää siristään, kuin olisi huono näkö. Näin kerran sellaisen hevoskortin joka oli näin tehty, ja siinä oli kuin hevosella olisi ollut kahdeksan jalkaa, siis vatsan alaosa oli jalkoja täynnä kun ne laittoi hiukan päällekkäin oikealle.Karmeeta! ja päitä oli 4 ! itse laitan ne tasan päällekkäin ja hyvältä näyttää.

• kortteilijaN
        askartelija itsekin kirjoitti:

on tosiaan monta tapaa tehdä noita kortteja.MINUN mielestäni jos laittaa kuvat hiukan pääällekkäin oikealle tai vasemmalle,tulee pahan näköistä. esim. joku lintu oksalla saa sellaisen vaikutuksen kuin olisi "hiukan" tärähtänyt.Mua ainakin rupee pyörryttämään tai silmiä pitää siristään, kuin olisi huono näkö. Näin kerran sellaisen hevoskortin joka oli näin tehty, ja siinä oli kuin hevosella olisi ollut kahdeksan jalkaa, siis vatsan alaosa oli jalkoja täynnä kun ne laittoi hiukan päällekkäin oikealle.Karmeeta! ja päitä oli 4 ! itse laitan ne tasan päällekkäin ja hyvältä näyttää.

Pitää osata laittaa sopivasti viistoon, ja aina samaan suuntaan. Kolmiulotteisuus tulee näkyviin, mutta siinä pitää olla tarkkana, ei saa olla monia jalkoja ja päitä tai silmiä. Silloin on jo liikaa siirretty kuvaa.

• nimimerkki

Itse en ole tehnyt 3d-kortteja, mutta olen täältä(kin) lukenut niistä.

Aiemmissa ketjuissa on mainittu yhden kortin kuluiksi 1 - 2,70 euroa (hinta riippuu ilmeisesti siitä, mistä tarvikkeet ostaa, voiko ostaa tukusta, mitä muuta korttiin liittä kuvan lisäksi jne.)

Jos kortteja tekee huvikseen, eikä niillä ole tarkoituskaan ansaita, vaan tuottaa iloa muille, on 3 euroa ihan hyvä hinta; se ei oikeastaan tuota mitään, mutta ei siinä pahasti häviäkään.

Jotkut käsittääkseni tekevät kortteja myös ansaitsemismielessä. Siinä tapauksessa kolme euroa on niin pieni summa, ettei elantoa voi tuolla summalla saada.

Jos tarvikkeet maksavat euron/kortti ja tuloksi/kortti jää kaksi euroa, täytyy tunnissa pystyä valmistamaan ainakin neljä korttia, että saa edes sellaista palkkaa kuin rakennuksilla viime kesänä apupoikana pyörinyt nuorimmaiseni; siis 9 euroa/tunti (ja siitä tietenkin verot pois, kuten korttibisneksessäkin). Ja käsin tehdystä "taiteesta" pitäisi (ainakin minun mielestäni) ansaita ainakin sama kuin lautojen kantamisesta.

Pidän itseäni näppäränä käsistäni, mutta en usko, että tunnissa valmistaisin neljä 3d-korttia; kyllä niiden leikkaaminen vaikuttaa niin työläältä, varsinkin, jos homman aikoo tehdä kunnolla (ja sitten päälle vielä se liimailu, sommitteleminen ja muiden koristeiden suunnittelu ja korttiin liittäminen; pelkkä 3d-kuva ei vielä ole valmis kortti, näin olen ymmärtänyt).

Mutta tässäkin näkyy se käsintekemisen ilo ja ihmetys; käsityötä arvostetaan, kunhan siitä ei tarvitse maksaa sen enempää kuin teollisesti valmistetustakaan tuotteesta.

• kortteilijaN

Minäkin kortteja jonkin verran teen. Yhdesssäkin kortissa voi mennä yli tunti aikaa. Ei korttien teolla pääse tuntipalkoille, kuten ei käsitöiden tekemisellä yleensäkään. Ja sitten on niitä, joiden mielestä hintaa ei sais olla ollenkaan. En ymmärrä sitä täälläkin näkyvää jatkuvaa vänkäämistä muka liian korkeista korttien hinnoista. 3D-kortit on mielestäni ihan tylsiä tehtäviäkin, paljon leikkaamista. Mieluummin teen muita ja vain vähän 3D-juttuja sekaan.

Myytävissä korteissa näkyy valitettavasti sellaisiakin, etten huolisi niitä ilmaiseksikaan. Tekijöitä on niin monenlaisia. Kyllä hyvintehdystä kauniista kortista voi ihan hyvin mielestäni maksaa 4 - 5 euroakin.

• keskustelua*
        kortteilijaN kirjoitti:

Minäkin kortteja jonkin verran teen. Yhdesssäkin kortissa voi mennä yli tunti aikaa. Ei korttien teolla pääse tuntipalkoille, kuten ei käsitöiden tekemisellä yleensäkään. Ja sitten on niitä, joiden mielestä hintaa ei sais olla ollenkaan. En ymmärrä sitä täälläkin näkyvää jatkuvaa vänkäämistä muka liian korkeista korttien hinnoista. 3D-kortit on mielestäni ihan tylsiä tehtäviäkin, paljon leikkaamista. Mieluummin teen muita ja vain vähän 3D-juttuja sekaan.

Myytävissä korteissa näkyy valitettavasti sellaisiakin, etten huolisi niitä ilmaiseksikaan. Tekijöitä on niin monenlaisia. Kyllä hyvintehdystä kauniista kortista voi ihan hyvin mielestäni maksaa 4 - 5 euroakin.

tämä aihe täällä. ;-)) Olen samaa mieltä tuosta ettei korttien teolla hyville tuntipalkoille päästä.

Jos tällä kauppiaalla on kaupassaan aikaa tehdä niitä kortteja kun muutenkin on siellä ja ostaa tarvikkeet tukusta ja saa myös vielä kauppiasalannuksen mitä tavallinen kortintekijä ei saa, eikä myöskään tarvitse maksaa välitysprovikaa. Ei myöskään kortin hinta tule pelkästään aineista ja sen tekemiseen menevästä ajasta on paljon muutakin.

Katselin juuri kukkakaupassa olevia isoja painettuja kortteja maksoi 3,50.

• askartelija jostakin
        keskustelua* kirjoitti:

tämä aihe täällä. ;-)) Olen samaa mieltä tuosta ettei korttien teolla hyville tuntipalkoille päästä.

Jos tällä kauppiaalla on kaupassaan aikaa tehdä niitä kortteja kun muutenkin on siellä ja ostaa tarvikkeet tukusta ja saa myös vielä kauppiasalannuksen mitä tavallinen kortintekijä ei saa, eikä myöskään tarvitse maksaa välitysprovikaa. Ei myöskään kortin hinta tule pelkästään aineista ja sen tekemiseen menevästä ajasta on paljon muutakin.

Katselin juuri kukkakaupassa olevia isoja painettuja kortteja maksoi 3,50.

miksi AINA lasketaan tuntipalkoille,siis kuinka monta korttia tekee tunnissa. Jos myy villapaitoja, kuka laskee kuinka monta tuntia meni paidan tekoon tai villasukkien. eihän käsityö elätä tänä päivänä. Olen itse myynyt joulukortteja viime jouluna ja sain yhdessä päivässä 150euroa vain ja ainoastaan joulukorteilla. Pitää katsoa kokonaisuutta ei aikaa paljonko kortteja tekee tunnissa. Aion tänä vuonnakin tehdä kortteja jouluna ja olen yksityinen askartelija enkä missään liikkeessä tai alalla. Hauskaa on tehdä kun aikaisin aloittaa kortin silloin ja tällöin, kohta on laatikko täynnä ja hyvä mieli tulee kun saa 150 euroa joulurahaa....mulle riittää hyvää mieltä pitkäksi aikaa...

• käsityöläinen*
        askartelija jostakin kirjoitti:

miksi AINA lasketaan tuntipalkoille,siis kuinka monta korttia tekee tunnissa. Jos myy villapaitoja, kuka laskee kuinka monta tuntia meni paidan tekoon tai villasukkien. eihän käsityö elätä tänä päivänä. Olen itse myynyt joulukortteja viime jouluna ja sain yhdessä päivässä 150euroa vain ja ainoastaan joulukorteilla. Pitää katsoa kokonaisuutta ei aikaa paljonko kortteja tekee tunnissa. Aion tänä vuonnakin tehdä kortteja jouluna ja olen yksityinen askartelija enkä missään liikkeessä tai alalla. Hauskaa on tehdä kun aikaisin aloittaa kortin silloin ja tällöin, kohta on laatikko täynnä ja hyvä mieli tulee kun saa 150 euroa joulurahaa....mulle riittää hyvää mieltä pitkäksi aikaa...

Jos on päätoiminen käsityöläinen niin silloin pakostakin tulee laskettua vähän tuntipalkkojakin, vaikka niille ei käsin tekemällä pääsekään.

Mutta jos tekee vain harrastusmielessä ei sitä yleensä tuntipalkkoja lasketa.

• askartelija jostakin1
        käsityöläinen* kirjoitti:

Jos on päätoiminen käsityöläinen niin silloin pakostakin tulee laskettua vähän tuntipalkkojakin, vaikka niille ei käsin tekemällä pääsekään.

Mutta jos tekee vain harrastusmielessä ei sitä yleensä tuntipalkkoja lasketa.

joo mut aina tällä palstalla vaan sitä tuntipalkka lasketaan. ei voi olla niin paljon käsityöläisiä.tympäsee vain joskus kun lasketaan paljonko palkkaa saa siitä ja siitä.kas kun eivät laske paljonko menee aikaa materiaalin hankkimiseen ja bussilla kulkemisiin.....jos harrastelijat tekevät myyntiin niin ei pitäis palkkoja laskea, koska taustalla on toinen työ mistä ansiot tulevat.

• toinen työ
        askartelija jostakin1 kirjoitti:

joo mut aina tällä palstalla vaan sitä tuntipalkka lasketaan. ei voi olla niin paljon käsityöläisiä.tympäsee vain joskus kun lasketaan paljonko palkkaa saa siitä ja siitä.kas kun eivät laske paljonko menee aikaa materiaalin hankkimiseen ja bussilla kulkemisiin.....jos harrastelijat tekevät myyntiin niin ei pitäis palkkoja laskea, koska taustalla on toinen työ mistä ansiot tulevat.

Joo, hyvä että on toinen työ, riittää rahaa materiaalien ostoon!

• nirppanokka
        toinen työ kirjoitti:

Joo, hyvä että on toinen työ, riittää rahaa materiaalien ostoon!

Näinhän se on! Tarvitaan "oikea" työ, että voi tehdä kortteja ja myydä niitä muille (korttien myynti ei aina näytä kattavan edes materiaaleja, joten tappiota tulee koko ajan; ei kaikilla ole siihen varaa). Tietenkin on niitäkin, jotka maksavat siitä ilosta, että saavat tehdä toisille (vaikkakin ihan vieraille) ihmisille esim. kortteja.

Oikein en ymmärrä sitä, että 150 euron "jouluraha" korvaa sen, että niiden korttien materiaaleihin on mennyt vuoden aikana vaikkapa 200 euroa. Eikö kannattaisi vuoden mittaan säästää se raha, joka menisi korttimateriaaleihin ja olla joulun kantissa vielä varakkaampi.

Toisaalta; kyllä minäkin voisin vastaanottaa kortteja näiltä huviharrastajilta, joille voitto tai rahasta puhuminen ei ole niin tärkeää tai välttämätöntä. Minulle saa lähettää kauniisti ja huolella tehtyjä 3d-kortteja...osoitteen annan, kun halukkaita toimittajia ilmaantuu...rahastahan emme näin harrastusmielessä tehtyjen korttien kohdalla viitsi puhua, vai mitä...Minäkään en nimittäin ymmmärrä, miksi aina pitää puhua rahasta ja työstä tehdystä palkasta... ;)

• .......
        askartelija jostakin kirjoitti:

eli riittikö myös verottajalle hyvää mieltä pitkäksi aikaa?

Sivuansioista taitaa mennä liki 50 % veroa.

• palkkatyöläinen ;))
        ....... kirjoitti:

eli riittikö myös verottajalle hyvää mieltä pitkäksi aikaa?

Sivuansioista taitaa mennä liki 50 % veroa.

Ei siinä ole tainnut jäädä verotettavaa, jos laskisi materiaalikulutkin. Mutta tietenkin, jos ajattelee sen 150 euron vain "puhtaana tulona", ja unohtaa laskea aineiden hintaa...
        Minulla on mennyt materiaaleihin melkoisen iso summa vuoden aikana, ja joskus joulun alla voin muutaman kortin myydäkin, mutta se myynti kattaa vain todella pienen osan materiaalikuluista. Sen verran itsekäs minä ainakin olen, etten viitsi tehdä ihan tappiolla kortteja, vaikka työlle ei voi paljoa hintaa laskeakaan.

• askartelija1
        palkkatyöläinen ;)) kirjoitti:

Ei siinä ole tainnut jäädä verotettavaa, jos laskisi materiaalikulutkin. Mutta tietenkin, jos ajattelee sen 150 euron vain "puhtaana tulona", ja unohtaa laskea aineiden hintaa...
        Minulla on mennyt materiaaleihin melkoisen iso summa vuoden aikana, ja joskus joulun alla voin muutaman kortin myydäkin, mutta se myynti kattaa vain todella pienen osan materiaalikuluista. Sen verran itsekäs minä ainakin olen, etten viitsi tehdä ihan tappiolla kortteja, vaikka työlle ei voi paljoa hintaa laskeakaan.

onkuin olisi heittänyt ongen veteen ja nyt nykii.Miksi tuli kärttyisiä vastauksia. Sinulle joka antaisi osoitteensa et tainnut tajuta asian ydintä, en tee niitä ilmaiseksi tai anna tuntemattomille lahjaksi, mieti ensin mitä vastaat.Kerron että olen itse verotoimistossa töissä ja tiedän verotuksen näille korteille,minulla on toiminimi joten asia on ok.Tämä on harrastus, kuinka moni laskee tanssituntien hintaa/askeleet?ihan sama asia.Kuinka monta senttiä tulee jokin tanssi maksamaan? tai ihan mikä tahansa harrastus, miksi korttien kanssa tulee aina närää.Harrastan myös musiikkia ja olen ollut soittamassa yleisölle, miksi kukaan ei ihmettele kuinka paljon maksaa yksi kappale kun sen soittaa kuulijoilleen. Ottakaa järki käteen näissä asioissa ja pilkunviilaajat voivat tehdä ihan oman palstansa missä voivat ottaa kantaa ja rähistä ihan rauhassa!

• seikkailija
        askartelija1 kirjoitti:

onkuin olisi heittänyt ongen veteen ja nyt nykii.Miksi tuli kärttyisiä vastauksia. Sinulle joka antaisi osoitteensa et tainnut tajuta asian ydintä, en tee niitä ilmaiseksi tai anna tuntemattomille lahjaksi, mieti ensin mitä vastaat.Kerron että olen itse verotoimistossa töissä ja tiedän verotuksen näille korteille,minulla on toiminimi joten asia on ok.Tämä on harrastus, kuinka moni laskee tanssituntien hintaa/askeleet?ihan sama asia.Kuinka monta senttiä tulee jokin tanssi maksamaan? tai ihan mikä tahansa harrastus, miksi korttien kanssa tulee aina närää.Harrastan myös musiikkia ja olen ollut soittamassa yleisölle, miksi kukaan ei ihmettele kuinka paljon maksaa yksi kappale kun sen soittaa kuulijoilleen. Ottakaa järki käteen näissä asioissa ja pilkunviilaajat voivat tehdä ihan oman palstansa missä voivat ottaa kantaa ja rähistä ihan rauhassa!

Kyllähän tuo on aina ongelma, kun harrastajat polkevat hintaa niiltä, jotka oikeasti yrittävät leipänsä saada yrittäjänä työllään, eikä ole sitä valtion antamaa leipää tukena. Sama se on tuolla tanssipuolella. Ammattitaitoiset ja koulutetut tanssinopettajat joutuvat taistelemaan leipänsä kaikenmaailman epäpätevien harrastelijatanssinopettajien kanssa. Itse olen kokeillut molempia, ja todennut, että kyllä minä arvostan laatua, ja suuntaan tanssiaskeleeni koulutun opettajan koulittavaksi.
        Mutta siis te harrastelijat, yrittäkäähän laskea myös itsellenne oikeasti työtänne vastaava palkka, vai eikö tuotteenne mene kaupaksi kuin alehinnalla?

• pilkunviilaajana
        askartelija1 kirjoitti:

"...ja pilkunviilaajat voivat tehdä ihan oman palstansa..."

Juuri tämä on "pilkunviilaajien" palsta eli täällä voi jokainen sanoa mielipiteensä keskustelupalstojen yleisten sääntöjen puitteissa. Nämä yleiset säännöt eivät käsittääkseni kiellä ihmettelemästä jonkin tuotteen alhaista hintaa tai sitä, että joku ei halua tekemästään tuotteesta asiallista korvausta.

• polkevat koko käsityön arvon
        askartelija jostakin1 kirjoitti:

Nää tälläiset harrastelijapuuhastelijat jotka myyvät ilmaiseksi tai ilman palkkkaa tekevät valtavan karhunpalveluksen koko kädentaitoalalle ja itseasiassa polkevat koko harrastuksen arvoa yhä alemmas. Jos 150 arvosta saa omasta mielestään "joulurahaa" maksettuaan tarvikkeista ja myyntipöydästä esim. 120 euroa jää rahaa 30 euroa joka toki on iso summa monelle, mutta toisaalta tämäkin raha on todennäköisesti pois joltakulta joka oikeasti arvostaa käsitöitä ja kädentaitoja.

• mape

ainahan harrastus maksaa se on selvä ja siinä idea on se ilo jonk aharrastus tuottaa. Toisaalta askartelu ja käsityö on myös selvästi näkyvää tekemistä jonka tuotos on nähtävissä ja arvioitavissa, jopa hinnoiteltavissa.

Riippumatta siitä tekeekö näitä juttuja huvikseen vai vähän tienatakseen niin onhan oikeus ja kohtuus, että tuotosta arvostetaan edes sen verran, että siitä ollaan valmiit maksamaan ja etenkin että tekijä itse arvostaa tekelettään. Jos tavallinen painettu onnittelukortti maksaa 3-7€ niin johan on kumma jos ei käsityönä tehty yksilöllinen väsäys ole arvokkaampi!

Monasti osa käsillään tekijöistä pilaa käsityön mainetta myymällä tavaraa ihan ilman tai korkeintaan aineiden hinnalla. Ei liene kenenkään etu toimia niin että iloksi jää tekemisen ilo?

Pääsiäismarkkinoilla katselin kortteja ja aika helpoistakin aiheista eri menetelmillä pyydettiin sellaista 2,50-5€ kappale. Kyse siis aiheista joita tekee tusinan tunnissa, enemmänkin esim viitosen kastiin sijoittui muutamaa paperia päällekkäin liimattu ja siihen lisätty puuhahmo-kortti. Aineet ei juuri ole maksaneet ja aikaa kuluu vähän, tienesti on hyvä. Ennemmin maksan 3D:stä kunnon hinnan kuin tuollaisesta teollisista aineista kasatusta hökötyksestä jonka vielä ties kuka lapsityöläinen on maalannut valmiiksi (siis sen puukuvan..).

Juuri oli kurssilla jossa teimme monimutkaisen villajakun. Laskimme, että tarvikkeet maksoi jo pelkkinä lankoina satasen verran ja siihen napit ja työ päälle. Aikaa kului ihan kamalasti! Valmiita takkeja myydään jossakin päin n.650€ hintaan, mutta en kyllä omastani siihen hintaan koskaan luopuisi vaikka iso raha onkin. Kortin suhteen tilanne on aina toinen kuin isomman työn, mutta ajatus on aina sama.

Jokainen arvosta akäsityön omista lähtökohdistaan, muttta usein kun se pitää muuttaa rahaksi niin mieli alkaa muuttua..

Vielä tarvikkeista; korttipohjia on monta ahintaa ja laatua samoin kuva-arkeissa on isojakin hintaeroja eli itselläni on pelkän kuvan hinta vaihdellut arkin mukaan 0,20-1,80€ joten jo tällä lähdöllä on lopputuloksessa eroa paljon.

• ahertaja1

vihdoinkin järjen ääntä. Kerron nyt kun tuli puheeksi. Sain täältä Jkl:stä kirjapainosta kartonkia joka olisi mennyt roskalavalle, kuva-arkit olen saanut 0,75- 1,20 riippuen aiheesta, kirjekuoret olen saanut 30kpl/ 1.50e.Noita korttipohjia tein yhteensä 350. ajatelkaa mikä säästö, ja värillisiä papereita sain samasta paikasta, ja tosiaan ilmaiseksi, ainoastaan leikkaus jäi mulle mut kyllä ne leikkas valmiiksi mulle nuo välipaperit. Käykää hyvät korttitaiteilijat kyselemässä paikkakuntanne kirjapainoista hylkytavaraa, Kerran sain helmiäiskartonkia, joka on tosi kallista , varmaan 100 korttiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1420
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1355
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      290
      1255
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1115
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1061
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1038
    7. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1019
    8. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      878
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      18
      841
    Aihe