Vesille venosen mieli ja ahventa narraamaan. Kalakaiun ajattelin hankkia. Mikähän olisi sopiva? Käyttö olisi lähinnä seuraava.
- Onki- ja uistelukalojen oleskelupaikkojen löytäminen.
- syvyysalueeksi riittää 0-30 m.
- Lähinnä tarkoitus paikantaa sopivia kohtia pohja (tai pilkki-) ongintaan. Eli pohjamuoto ja -laatu olisi hyvä nähdä. Lisäksi hyvät kalatunnistusominaisuudet, esim kohtuullisen kokoiset ahvenaiset olis syytä havaita aivan pohjan tuntumastakin.
- käytössä pienessä moottoriveneessä, mutta siirettävyys on plussaa, eli mieluummin ei kiinteää asennusta jotta voi ottaa mukaan toisillekin vesille, jossa on eri vene.
- käyttö vapaa-ajan kalastukseen, ei tarvitse olla ammattivehje, mutta selkeä suurikokoinen näyttö on plussaa. Hinta mielellään alle 400 €.
- Vesitiiviys ehdoton edellytys, joutuu varmasti sadeolosuhteisiin.
Ja muutenkin olisi mukava kuulla käyttövinkkejä, kun en ole aiemmin kaiulla pelannut.
Kalakaiku
10
8398
Vastaukset
- pete...
tuo on todella hyvä kaiku! hinta noin 400e. paras hintalaatu suhde
- hjp
Samaiseen tarkoitukseen tilasin muinoin Usasta:
Eagle Cuda 242 portable
http://www.fishfinder-store.com/eacu242pofif.html
Halusin nimenomaan halvalla, joten Usasta kuluineen tuo maksoi 150eur kun Suomessa olisi mennyt reiluun 200 euroon. - kaippa
Lowrance x125 oli ERÄ:n jigittelijän kaikutestin voittaja jokin aikaa sitten. itte kattelin tuota laitetta talven ajan, mutta päädyin sitten saman merkin eri malliin. Pilkkijöille ym. on paljon kevyitä/kannettavia/huokeita kaikuja melkein joka valmistajalla, erässä oli näistäkin testi, sieltä löytynee alkuun vinkkejä ja suosituksia.
- valinta.
Kiitos vinkeista - tuo Lowrance sarja näyttää sopivalta.
- ???
Humminbird matrix 17 on todella hyvä kalastus tarkoitukseen,se toimii myös muussa käytössä
- valinta.
Hankin sitten tuon lowrance X-125:n. Ainakin toistaiseksi olen siihen täysin tyytyväinen. Vielä kerran kiitokset vastanneille.
- pilkille
Onko kenelläkään kokemusta nettikauppa Light inthebox.com,in kaiuista, kovin on vähän tietoa esitteissä? Pätevän näköisiä ovat ja edullisia.
- LowranceForFIsh
Osta Lowrance, se on paras merkeistä . Muita ei kannata edes katsella. Lowrancella näkee kaikki.
Elä ainakaan osta Humminbirdiä tai Raymarinea, ne on huonoja. - onkijas
Onpa taas asiaton mainosviesti yllä. Kaikulaitteita on montaa tekniikkaa, peruskaiut parilla eri taajuudella, chirp, viistoluotaimet jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391