Vanha konesauma vuotaa saumoista tai läpivienneistä. Tarkoitus laittaa uusi tavallinen pelti ja aluskate. Jotkut ovat ehdottaneet että jättää se vanha pelti aluskatteeksi. Toimiiko?
Aluskate
8
1916
Vastaukset
- mutta seuraavasti!
"uusi ruodelaudoitus vanhan peltikatteen päälle.(tarvittaessa oikaise lappeet)
Aluskatetta EI TARVITSE,koska vanha pelti korvaa sen.Mutta harkitsesin kyllä vanhan peltikatteen poistoa vakavasti.Mutta sitten aluskate. - aluskate ei
saa vuotaa. Saumapeltikatot ei nimittäin pidä vettä.
- provokaatio!!!!!!!!!
Kun itse asuu teltassa!!!!!!(heh,heh,heh)
- tiilet ja pellit
provokaatio!!!!!!!!! kirjoitti:
ei pidä vettä, siksi aluskate nykyään pakollinen.
Sen on hometaloasukitkin huomanneet.
Teltta yleensä pitää veden ulkopuolella! - Hel24
Toimii ja ei toimi, koska peltihän hikoilee joka tapauksessa aina ilmojen mukaan. Itse en jättäisi, koska vanhan pellin poistaminen katolta ei ole suurikaan homma ja sinne alle oikea aluskate joka ei hikoile ja juoksuta vettä, eikä sen pintaan ilmanvaihteluiden seurauksena kosteus tiivisty niin kuin peltiin taas. Jos korjaat, niin korjaa kunnolla silloin ei harmita jälkikäteen jos tulee ongelmia.
- Kanki-Kari
provokaatio!!!!!!!!! kirjoitti:
Mutta teltasta herääminen aamuisin on ihanaa!
- epäilijä
Joskus konesuauma ei oikeasti vuodakaan,vaan kyseessä on kosteuden jäätyminen pellin alapinnalle määrätyillä ilmoilla.Sieltä se sulaa sitten ilman lämmitessä ja tippuu sahanpuruille.Olen itse käynyt ullakolla talvella taskulampun kanssa tiirailemassa ja koko katto kimaltelee jääkiteistä.Luulin että saumat vuotavat,mutta eikös mitä.
Pokkaukset voi kiristää pihdeillä,peltisepällä on sopivat vehkeet.Tai sitten ruuvipuristimella.
Voisiko kattotuolien väliin sovitella jälkeenpäin aluskatteen?- julius 19
aluskatteen tuhlaamista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291731Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101569Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51290Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61254