Millä alapään voisi oikein ajella ettei tulisi ikävää ihottumaa, näppyjä ja kutinaa?? Olen käyttänyt ihan vaan höylää ja se ainakin pistää kutisemaan..
alapään sheivailusta..
10
1597
Vastaukset
- tolp
Parisen vuotta olen säännöllisesti vähintään kerran viikossa alapään karvat ajellut enkä ole kertaakaan tainnut selvitä ilman inhottavia ja kutisevia näppyjä.. :( Päivän saa aina nauttia sileästä posliinista, mutta sen jälkeen ilmestyvät näpyt ja sänki. Uudestaan voi ajella vasta kun näpyt ovat kadonneet, ne katoavat yleensä noin kolmessa päivässä. Monenmoisia vinkkejä olen kokeillut. Olen desinfioinut höylän aina ennen käyttöä, vaihdan terän tarpeeksi usein, käytän vaahtoa, olen kokeillut ihon rasvaamista sinkkivoiteella yms. Eli valitettavsti en osaa auttaa, mutta kokemuksia ja vinkkejä olisi kiva lukea.
- Nirppi
Itse käytän aina Veetiä karvojen poistoon kummulta ja loput ajelen höylällä, eikä tule näppyjä..
- Beatrix*
Minä käytän häpyhuulten sheivaamiseen terää suihkussa veden kanssa, kun sinne ei tule näppyjä jostain syystä minulla. Häpykummulta jos ajan karvat terällä, niin kyllä kutisee. Huomasin, että kun ajan karvat sieltä koneella, niin ei tule oikeastaan ongelmia. Toisaalta kyseessä on myös tottumiskysymys: joskus, kun ajan kaikki karvat veks, niin se alue, jossa yleensä pidän viirua/tupsua, alkaa kutisemaan. Muutaman ajokerran jälkeen ongelma kuitenkin katoaa.
- mis karva
itse olen todennut että kuumavaha on paras konsti pikinirajaan ja no posliiniksi en ole koskaan vetänyt mutta pyllypuolelle tulevat ikävät karvat olen sitten kärytellyt veetillä pois. Ensin kannattaa laittaa kyllä jotain suojaavaa voidetta limakalvoille niin ei kirvellä. Kumavahaa kannattaa laittaa aina penelle alueelle kerrallaann 3cmx3cm muuten jymähtää kunnolla kiinni ja on kivuliasta. kestää n. 4 viikkoa ennen kuin karva alkaa kasvaa takaisn. Jotkut kosmetologit tekevät myös alapään vahauksia ja kannattaa käydä ennen esim. ulkomaan reissua niin on paikat siistit koko reissun ajan. Pepathen on hyvä voide sheivauksen jälkeen rauhoittamaan ihoa, lisäksi aluetta kannattaa kuoria ihan kuorintavoiteella jotta karvat pääsevät kasvamaan hyvin takaisin, näpyt johtuvat ihonläpi työtyvästä karvasta. No tosin ihan häpyhuulilta ei voi kuoria mutta kummulta ja nivustaipeista. Kokemusta löytyy, ja karvankasvua.....
- NeitiNeuvo
Käytä ajelussa perusvoidetta ja aja varovasti. Tämä voisi auttaa?
Käytä voidetta vielä jälkeenkin päin. - vaikka tekisi mitä...
Siis ne näpythän ei tule siitä itse sheivaamisesta, vaan siitä että terä leikkaa karvaan terävän reunan ja kun karva sitten vetäytyy hieman sisäänpäin, osaksi ihon sisään, niin se terävä reuna hankaa sitä ihoa ympäriltä. Ja siitä ne punaiset kutisevat jutut tulee. Ihan sama vaikka vetäisi perusvoiteella, saippualla tai vedellä. Yksilökohtaisia eroja voi löytyä sitten esim. terän terävyydessä, siinä kuinka kovaa painaa ajaessa (mitä enemmän painaa, sen syvemmältä karva katkeaa = suurempi todennäköisyys että karvan reuna ärsyttää ihoa), siinä kuinka paljon karvatuppi tulee ulospäin esim. suihkussa, tai jos on vähän kylmä, jne.
Ja tietty sekin on yksilökohtaista, että kuinka kovia ja paksuja ne omat karvat on, mitä kovempi karva, sen enemmän se kutisee. Ja ihossa toki myös eroja. Toisilla ei tule näppyjä, toisilla tulee vaikka yrittäisi oikeasti mitä tahansa.
varmin tapa välttyä näpyiltä on karvan vetäminen juurineen. Mutta sitten riesana onkin ihon sisään kasvavat karvat. - ei näppyjä
Olen sheivannut aikaisemmin jo nuoruudesta asti häpyhuulienalueen, mutta nyt pari vuotta sitten sen lopunkin pois.
Siellä alempaa ei koskaan ole ollut mitään näppyjä tästä. Tuohon ylemmäksi tulikin, etenkin nivusalueelle. Käytin sinkkipastaa (apteekista) ehkäisemään näppyjä sheivaten 2 kertaa viikossa edelleen kaikki pois. Näppylät katosivat parissa kuukaudessa, ja nyt saan sheivailla huoletta ilman oireita.- Ömh
Sinkkivoide toimii. Nypin häpykummun sheivaan häpyhuulet eikä ole näpyn näppyä kummulla, kun laitan aina nyppimisen jälkeen sinkkivoidetta. Ja sitähän saa ihan päivittäistavarakaupoista vauvantarvikeosastolta.
- käytän
Ömh kirjoitti:
Sinkkivoide toimii. Nypin häpykummun sheivaan häpyhuulet eikä ole näpyn näppyä kummulla, kun laitan aina nyppimisen jälkeen sinkkivoidetta. Ja sitähän saa ihan päivittäistavarakaupoista vauvantarvikeosastolta.
karvojen ajelemisen jälkeen sinkkivoidetta varsinkin nivusiin joihin on herkästi tullut näppyjä ja punoitusta, mutta ei tule enää kiitos sinkkivoiteen! :)
Sain joskus vinkin lukemalla tätä palstaa muistaakseni...
- kaikkein paras
ei tunnu niin inhottavalt ku höylääminen vastakarvaan. Ei tunnu missään!! Eka reunoilt ja sit keskelt, ohuina liuskoina..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752