Ensipyöräksi Honda Shadow VT600?

Roxanne2007

Hei,

Olen ostamassa ensimmäistä menopeliä.=) Olen 28v.nainen, 176 cm ja 60 kg. Mietinkin tässä että onko Honda Shadow VT 600 minulle liian painava ja huono ratkaisu ekaksi pyöräksi?

Kaipaisin mielipiteitä. Itse luulen pärjääväni sen kanssa,mutta onko muilla kokemuksia. En ole koeajanut kyseistä valinta.

T:Roxanne

14

18349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että tämäkin
    • vaan

      Shadow.On helppo ajaa.Nätti kuin sika pienenä.
      Oli mullakin eka pyöränä, kokemuksen kartuttua sitten isompaa...

      • tyytyväinen tyttö

        MOi!

        Ostin viime keväänä itselleni samanlaisen vuosimallia 1996. Tottahan se alkuun hiukan raskaalta tuntui mutta jo muutaman ajon jälkeen siihen tottui ja pyörä pysyy hyvin pystyssä eikä tarvi pelätä. Mulla itsellä on pituutta 162 eli tämmönen hukkapätkä ja painoa 54 kiloa ja ikää 25 vaikka sillä nyt ei lie merkitystä niinkään :). Ja hyvin sujuu. Helppo ajaa. Mä ajelen tolla vielä kauan kun ei ole haluakaan isompaan. Tykkään ihan rauhallisesti ajella.

        Onnea hankitaan!


    • Tyttö 600c

      Moi! Olen suurinpiirtein sun kokoinen nainen ja viime keväänä ostin ensimmäiseksi pyöräksi VT600 Shadowin. Ei ole kaduttanut pätkääkään. Mun mielestä helppo hallita. Siinä on painopiste sopivan alhaalla ja jalat yltää tukevasti maahan. Tehot on aloittelijalle sopivat - varsinkin jos tarkoitus on fiilistelyssä, eikä niinkään hurjassa vauhdissa. Suomen sallituissa tienopeuksissa sillä kuitenkin pärjää. Motarinopeuksissa ilmanvastus on vähän epämiellyttävä. Varmasti pärjäät Shadowin kanssa. Käy koeajamassa jos on mahdollista. Aurinkoisia pyöräilykelejä sulle ja muille naismotoristeille - ja miksei miehillekin :)

    • EKA 62

      Oon 45v ja innostuin ostamaan ekan pyörän sama mitä harkitset kävin viime su kokeileen ja hyvältä tuntui:)

    • berniepop

      Ainoo mikä voi koitua ongelmaksi ennen ku siihen tottuu on pitkä akseliväli, joka vaikeuttaa hieman käsittelyä hitaammissa nopeuksissa. Muuten on kevyt ja mukava pyörä.

      • shadow 98

        Olen suunnnilleen saman pituinen mutta pikkasen painavampi. Oma pyöräni on 750 Shadow eikä sen käsittelyssä ole kummallisia ongelmia ollut , satula on kai noin 66 cm korkealla maasta ja jalat ylettyy hyvin .On totta että pyörä on pitkä ja käsittely sen mukaista mutta omaa pyörää oppii aika äkkiä käyttämään sen rajoissa .Hyvä vaihtoehto kokeilla eri pyöriä on vuokraamot, Saa haarukoitua malleja jotka tuntuu sopivalta.


    • Shadow vt 1100

      Hei
      Jos tarvitset opastusta ajamiseen ym.
      Tarjoudun jeesaamaan sinua.

      t. Shadow vt 1100 kuski (Mr) ([email protected])

    • jazz66

      Mulla olis myytävänä Shadow 600 aj.13400km 2003 musta.
      H. 6500.-

    • jazz66

      Numero unohtu 045 6708641

    • -Aatami-

      Honda VT600 Shadow on ihan OK eka pyöräksi... istumakorkeus on aika matala, siis painopiste alhaalla. Pyörän omapaino on vähä yli 200kg ja tehoa suht vähä, vääntöä kyllä löytyy. Itse olen ajanut tuallaasella tosi paljon (yli 100 000 km) ja pyörällä ajettu yht. 150 000 km, eli kestävä ja murheeton peli.. Putkilla ja suutinsarjalla saa pyörän sit myöhemmin kulkemaanki!! Ajaminen onnistuu pidemmälläkin matkalla vaikka ko. malli suunniteltu enemmän kruisailuun... Hyväkuntoisia VT600 löytyy hyvin, eikä hintakaan päätä huimaa, kannattaa käydä katsomassa muutamia, niin pääsee "jyvälle" mitä vaatia!!

      • erkkari69

        Hyvä kuulla että ovat kestäviä, omalla Shadowillani ajettu 38 000km vasta vm92.


      • Uuusi pyöran ostanut

        Minkälaisia suuttimia ja putkia vaihdoit jotta kulkisi paremmin ?


    • kaks päällä ei voi ajaa ja moottoriteillä matka-ajossa mahtaa tehot loppua kesken.Itselläni on shadow 750 ja sekin tuntuu aika laiskalta mopolta.Tosin olen tykästynyt pyörän helppoon hallittavuuteen,keittäis vaikka sumpit ajaessa.Kahestaan ei ole matkalle asiaa 750:kaan. 600:nen sopii paremmin kaupunkiin ko 750:nen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      108
      2142
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1640
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1256
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe