Päivällä huomasin ettei boksini kautta näy Kolmonen, Nelonen, SuBtv tai Jim. Nelosella näkyy Yle 1 mutta ilman ääntä ja kuva "nykii" välillä. Analogisella kaikki näkyy. Yritin jo hakea nuo kanavat uudelleen mutta ei apua. Onko mulla vikaa boksissa (noin kolme viikkoa vanha Topfield 250 gt.) Vai onko lähetyksissä ongelmia? Kiitos jos osaatte vastailla!!! Itse en tajua näistä asioista mitään...
Kanavat eivät näy!
3
421
Vastaukset
- Poro
Paina info nappia (i -nappi kaukosäätimessä) ja katso niitä kahta palkkia jotka kertoo singaalista. Ylempi on voimakkuus ja alempi on laatu. Normaalisti laatu on heikko, joka tarkoittaa että signaalin checksummat ei täsmää eli boksi saa sellaista bittimössöä josta se ei ymmärrä. Jos näin on, niin boksin firmware (versio löytyy asennusvalikosta) voi olla sen verran vanha että siihen on saatavilla päivityksiä. Eli USB:n kautta uploadaamaan vaan uutta versiota.
Jos taas signaalin voimakkuus on liian pieni, niin vahvistin väliin. Veikkaisin ettei ole kuitenkaan koska analoginen näkyy niin hyvin. - Kaapelikatsoja
Olen mökillä eteläisessä Hämeessä katsonut vapaasti katsottavia kanavia pienellän sisäantennilla ja pienellä antennivahvistimella. Kaikki viisi kanavaa ovat näkyneet ainakin jotenkuten.
Kokeilin viime kesänä mökillä lahjaksi saamaani karvalakkimallista antenniverkon digiboksia. Kun liitin sen mukaan katseluun, niin kanavanippu A, eli kaikki YLE:n kanavat (5 kpl) lakkasivat kokonaan näkymästä. Sensijaan kanavaniput B ja C (maikkarin ja nelosen kanavat, Subbari, Urheilukanava ym.) näkyivät erinomaisesti.
Antenni-infon mukaan pitäisi hankkia 5-10 metrin antennimasto ja sinne kunnon harava päähän, kun juuri kyseinen taajuus, millä kanavanippu A lähetetään, ei vaan yksinkertaisesti tule perille maastoesteiden takia.
Eli se siitä helposta digiin siirtymisestä... - ollenkaan
näy Iskelmä tv harju ja pöntinen eikä digiviihde, missä syy siihen mahtaa olla ????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1686827
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes552235- 562108
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se601219- 551211
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3521210Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141091Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79960Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384948Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14947