Mikä ala tämä olisi?

kuvista , väreistä + esteti...

Olen aina ollut todella kiinnostunut siitä, miltä ympäristöni näyttää. Voisin tuijottaa pitkiä aikoja kauniita kuvia, rakastan vaatteita, muotia, sisustusta, rakennuksia ja maisemia. Olen hyvä valokuvauksessa, vaatteiden yhdistelyssä sisustuksessa, musikaalinen ja kielitaitoinen. Olen onnellinen, kun ympärilläni on kauniita asioita. Kuviksen numeroni oli 9, joskus 10, mutta koen että maalaus ja piirustustaitoni ei ole mitään Taik -tasoa kuitenkaan. Olen silti luova ja innostunut, ja tuntuu että oma juttu olisi juuri joku taideala.
Ongelma on, että en tiedä uskallanko opiskella jotain niinkin epävarmaa alaa kuin taide! Unelmana olisi toimia esim. kulttuurijohtajana, mutta kaupalliselle alalle en halua enkä välttämättä yliopistoonkaan lukemaan jotain teoreettista... Mitä minun siis kannattaisi opiskella? Haluaisin ehkä lähteä ulkomaille kouluun.

3

1876

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmm..

      kulttuurialalle ole jotain ammattikorkeakouluopintoja? Kulttuurisihteeri tms. Muistelen vain.

      Taik:iin päässeet muuten eivät välttämättä osaa piirtää.

    • BARE

      Miten olisi taidekasvatuksen osasto. Sieltä valmisutuu kuvaamataidonopettajia. Ja monet hakeutuvat myös muualle kultuurialalle.

    • dekodeko

      Sulla on itseasiassa ihan samanlaiset ajatukset ja vahvuudet kun mulla. Olen itsekin äärettömän kiinnostunut kauneudesta, estetiikasta, designista, muodista... Kielet, musiikki ja kuvaamataito olivat koulussa vahvimmat aineeni, joten lähdin sen pohjalta miettimään, mitä haluaisin tehdä lukion jälkeen. Olen tullut siihen tulokseen, että todennäköisesti tähtään sisustusalalle, koska siinä voi kätevästi yhdistää luovuuden, estetiikan ja yritystoiminnan. Alana se ei ole läheskään yhtä epävarma kuin monet muut taiteen alat. Mietityttää vain se, että uskallanko pyrkiä Taikkiin vai tyydynkö esim. Evtekiin tai Lahden muotoiluinstituuttiin. Ulkomailla opiskelukin kiinnostaisi, mutta niiden kouluista tietoni ovat aika vähäiset...
      Kiinnostaisi jutella sun kanssa aiheesta lisääkin, eli jos haluat, niin mailaile. ([email protected])

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      275
      2911
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1880
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1552
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1320
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      259
      1148
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      983
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      941
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      804
    Aihe