Tukivarsien kumiholkkien uusinta

Fiesta v.85

Katsastuksessa yks korjattava oli taka-akselin pitkittäisten tukivarsien kumiholkit halkeilleen ja murentuneet.
Uusimisen ongelmana on, että sekä tukivarret että kumiholkit ovat poistuneet jo Motonetin ja muidenkin tarvikeliikkeen listoilta.
Mistä sais:
- Romuttamoille jos on sattumalta juuri tullut tuollainen v.84-88 Fiesta. Voi olla yhtä huonokuntoinen, ei hyödytä kauaa.
- Jotkut erikoisliikkeet myyvät uretaaniholkkeja kovaan hintaan.
- Ford vielä kalliimpi.
- Mistä vielä kysyis?

Rakenne on sellainen, että peltiseen tukivarteen on prässätty D36 holkit. Holkin rakenne:
Teräs ulkoputki d32/D36
Kumiholkki d16/D32
Teräs d10/D16 x 48mm
Kiinnitetty M10 pultilla auton korvakkeisiin.

Olisiko sallittu tapa hankkia esim. Etolasta jotain uretaanipyörötankoa D32 x 48mm ja painaa prässillä entiseen kumiholkin ulkoputkeen? Sitten porata D15-16 reikä ja painaa entiset d10/D16 sisäholkit prässillä sisään? Ehkä jotain liukastetta prässäyksen helpottamiseksi? Tällöinhän se rikki oleva eli kumiholkki korvaituisi uudella materiaalilla.

1

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viestin aloittaja

      Fordilta 58,85e/kpl eli 177,70e

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe