budapestiin, auton vuokraus

kyyp

Hei!

Olemme lähdössä huhtikuun puolessä välissä omatoimimatkalle budapestiin (2 henkl.) matka kestää viikon verran. tarkoituksenamme on tutustua budapestiin ja reissata maaseudulla omalla autolla tai yleisillä kulkuvälineillä. Onko kellään kokemuksia auton vuokrauksesta, hinta, mistä vuokrata budapest-jokin toinen kaupunki, jne. Menemme ehkä käymään balaton-järvellä, mielessämme ollut kroatia ja Wien. tarvitaanko rajanylitykseen mitään lomakkeita jne. kaikki neuvo tarpeen.

7

3654

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Diesel!

Vuokrasimme Pestin puolella, Tonavan rannassa olevan hotskun yhteydessä olevasta vuokraamosta.
      Nimeä en enää muista.
      Olin netistä katsonut vaihtoehtoja mutta hinnat olivat samassa linjassa, Saksaa kalliimpia.
      Meillä oli pieni diesel Ford viikon.
      Lasku oli jossain 200-300E:n välillä.
      Rajojen ylityslisä oli 20E.
      Heppu sanoi että merkatkaa itse valmiiseen lomakkeeseen sitä mukaa kun menette. Itävalta, Slovenia.

Lähinnä hämmästelin auton palautustarkastusta.
      Tasopinnat syynättiin peilaavaa valoa vasten.
      Sisätilojen tarkastus.
      Auton perustoiminnot.
      Mattojen alustat.
      Vararengas.
      Varmaa on että jos mitä tahansa, pientäkin olisi sattunut niin taatusti olisi havaittu.

Vastaanottaessanne autoa tehkää luovuttajan kanssa tarkistus ja vaatikaa lomakkeeseen merkintä joka helvetin naarmusta. Muusta puhumattakaan.

Kroatian Podgosta on aivan päinvastaiset kokemukset.
      Palutettaessa eivät käyneet edes vilkaisemassa koko keksintöä. Ei edes polttoainetta.

• vuokralle

Katso Detzön kotisivuilta, sieltä löytyy linkkejä eri autovuokraamoihin.
      http://members.chello.hu/pok.zillekatalin/frame_e.html

Itse vuokrasimme auton www.vertaa.fi kautta viime syksynä ja se oli www.fox-autorent.com. Detzön sivuilta löytyy varmaan halvempiakin vaihtoehtoja. Meillä 2pv/80 euroa, muistaakseeni. Vuokraamon kaveri toi sovittuna aikana lentokentälle auton (ei tiskiä lentokentällä) ja me palautimme auton samaan paikkaan Foxin pojalle. Hyvin toimi.

Ehdottomasti kannattaa käydä ajelemassa myös maaseudulla. Suosittelen. Itse pidin enemmän Egerin ja Tokaijin suunnista. Hollohazan posliinitehtaanmyymälä oli ihan parasta!

• kokemus auton

palatuksesta. Viime kesänä vuokrattiin auto viikoksi etukäteen netin kautta, vuokraamoa en muista. Lentokentältä (Budapestistä)otettiin ja palautettiin. Palautettaessa jätettiin auto vain vuokraamon parkkiin ja vietiin avaimet tiskille. Oman oikeusturvan kannalta saattaa tuollainen tarkka syyni kuitenkin olla parempi, tosin meille ei tullut mitään ongelmia, ei kyllä oltu autoa kolhittukaan. Ehdottomasti kannattaa ajella maaseudulle, esim juuri Balatonin pohjoisrannan viinitiloille, jos vain Budapestiin tutustumiselta jää aikaa. Ensi kesänä tarkoitus tehdä retki Egerin seudulle.

• eduk666

Rentalcars ei ole autovuokraamo, vaan autovuokraamoihin linkkaava sivusto,

• edullisimmin auto
    • Käynyt

Itse käytettiin pari vuotta sitten keskustan Herziä ja palautus oli kentälle. Auto oli uusi Opel Insignia. Hintaa en muista tarkkaan, mutta kalliimpi kuin Itävallassa ja Tshekissä oltiin totuttu.

Täysillä vakuutuksilla palautus oli yhtä rutiininomainen kuin muuallakin. Paikalla asunut tuttava sanoi, että autojen vuokrahinnat lähtivät jyrkkään nousuun joku vuosi sitten.

Jos käyttää paljon vuokra-autoa, niin kannattaa miettiä, ottaako Unkarin reissunkin lennot Wieniin, Prahaan tai Bratislavaan. Tuo viimeksimainittu on meiltä vielä käymättä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      121
      2355
    2. 134
      1885
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1236
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      105
      1206
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      77
      1091
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1060
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1039
    8. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      24
      996
    9. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      81
      990
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      56
      942
    Aihe