budapestiin, auton vuokraus

kyyp

Hei!

Olemme lähdössä huhtikuun puolessä välissä omatoimimatkalle budapestiin (2 henkl.) matka kestää viikon verran. tarkoituksenamme on tutustua budapestiin ja reissata maaseudulla omalla autolla tai yleisillä kulkuvälineillä. Onko kellään kokemuksia auton vuokrauksesta, hinta, mistä vuokrata budapest-jokin toinen kaupunki, jne. Menemme ehkä käymään balaton-järvellä, mielessämme ollut kroatia ja Wien. tarvitaanko rajanylitykseen mitään lomakkeita jne. kaikki neuvo tarpeen.

7

3578

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Diesel!

Vuokrasimme Pestin puolella, Tonavan rannassa olevan hotskun yhteydessä olevasta vuokraamosta.
      Nimeä en enää muista.
      Olin netistä katsonut vaihtoehtoja mutta hinnat olivat samassa linjassa, Saksaa kalliimpia.
      Meillä oli pieni diesel Ford viikon.
      Lasku oli jossain 200-300E:n välillä.
      Rajojen ylityslisä oli 20E.
      Heppu sanoi että merkatkaa itse valmiiseen lomakkeeseen sitä mukaa kun menette. Itävalta, Slovenia.

Lähinnä hämmästelin auton palautustarkastusta.
      Tasopinnat syynättiin peilaavaa valoa vasten.
      Sisätilojen tarkastus.
      Auton perustoiminnot.
      Mattojen alustat.
      Vararengas.
      Varmaa on että jos mitä tahansa, pientäkin olisi sattunut niin taatusti olisi havaittu.

Vastaanottaessanne autoa tehkää luovuttajan kanssa tarkistus ja vaatikaa lomakkeeseen merkintä joka helvetin naarmusta. Muusta puhumattakaan.

Kroatian Podgosta on aivan päinvastaiset kokemukset.
      Palutettaessa eivät käyneet edes vilkaisemassa koko keksintöä. Ei edes polttoainetta.

• vuokralle

Katso Detzön kotisivuilta, sieltä löytyy linkkejä eri autovuokraamoihin.
      http://members.chello.hu/pok.zillekatalin/frame_e.html

Itse vuokrasimme auton www.vertaa.fi kautta viime syksynä ja se oli www.fox-autorent.com. Detzön sivuilta löytyy varmaan halvempiakin vaihtoehtoja. Meillä 2pv/80 euroa, muistaakseeni. Vuokraamon kaveri toi sovittuna aikana lentokentälle auton (ei tiskiä lentokentällä) ja me palautimme auton samaan paikkaan Foxin pojalle. Hyvin toimi.

Ehdottomasti kannattaa käydä ajelemassa myös maaseudulla. Suosittelen. Itse pidin enemmän Egerin ja Tokaijin suunnista. Hollohazan posliinitehtaanmyymälä oli ihan parasta!

• kokemus auton

palatuksesta. Viime kesänä vuokrattiin auto viikoksi etukäteen netin kautta, vuokraamoa en muista. Lentokentältä (Budapestistä)otettiin ja palautettiin. Palautettaessa jätettiin auto vain vuokraamon parkkiin ja vietiin avaimet tiskille. Oman oikeusturvan kannalta saattaa tuollainen tarkka syyni kuitenkin olla parempi, tosin meille ei tullut mitään ongelmia, ei kyllä oltu autoa kolhittukaan. Ehdottomasti kannattaa ajella maaseudulle, esim juuri Balatonin pohjoisrannan viinitiloille, jos vain Budapestiin tutustumiselta jää aikaa. Ensi kesänä tarkoitus tehdä retki Egerin seudulle.

• eduk666

Rentalcars ei ole autovuokraamo, vaan autovuokraamoihin linkkaava sivusto,

• edullisimmin auto
    • Käynyt

Itse käytettiin pari vuotta sitten keskustan Herziä ja palautus oli kentälle. Auto oli uusi Opel Insignia. Hintaa en muista tarkkaan, mutta kalliimpi kuin Itävallassa ja Tshekissä oltiin totuttu.

Täysillä vakuutuksilla palautus oli yhtä rutiininomainen kuin muuallakin. Paikalla asunut tuttava sanoi, että autojen vuokrahinnat lähtivät jyrkkään nousuun joku vuosi sitten.

Jos käyttää paljon vuokra-autoa, niin kannattaa miettiä, ottaako Unkarin reissunkin lennot Wieniin, Prahaan tai Bratislavaan. Tuo viimeksimainittu on meiltä vielä käymättä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      9157
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3619
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      29
      2877
    4. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      83
      2241
    5. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2060
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      364
      1847
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1482
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1231
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1105
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      69
      1089
    Aihe