Lokianturin reikä nätisti umpeen - vinkkejä?

Silopohja

Onko vinkkejä tällaiseen:

Vanha loki on simahtanut ja käsigepsi oikeastaan ajaa saman asia. Anturin läpivienti on tulpattuna turha patti pohjassa.

Miten läpiviennin reikä kannattaisi tukkia? Reikä on siisti ja pyöreä, tuntuisi turhalta lähteä rouhimaan pohjaa ulkopuolelta lasikuitumaton kiinnittämiseksi, kuten jossain nettivinkissä tehtiin entiselle septiläpiviennin reiälle.

Vinkkejä?

6

1147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rohkea reiska

toinen vaihtoehto on, että täytät sen reiän spakkelilla ja pistät sisäpuolelle kankaan ja muovia ja toivot, että liimaus pitää ja että mikään ei osu juuri riihen kohtaan koska silloin paikka irtoaa. Paikan irrotessa otat tietenkin katsastusvarusteista sopivan kokoisen puutulpan ja nuijit sen reikään ja jatkat matkaa.

Korjauksia voi tehdä monella tavalla. Minä tekisin kunnolla niin uskaltaisi nukkua yönsä rauhassa.

• virran elli

Asetu vatsallesi veneen pohjalle keskivartalo reijän kohdalla ja anna veden hivellä tappia. Jännitystä puuhaan antaa kun arvailet mikä kala ensin madosta kiinnostuu.

• kuulemma

Löytyy kuulemma tarkoitukseen tehtyjä peitelevyjä, jotka ovat vähän kuin anturit mutta pohjanpuolelta ei niin suuri "pattisia"..

Jos löytyy niin pidä muutkin ajantasalla :-)

• hio reikä karkeaksi ja kartioksi siten että ulkopuoli on hieman suurempi.

Sitten jossain metalliverstaassa leikkautat kaksi kertaa suuremman halkaisijaisen Hst kiekon 6mm levystä ja siihen keskelle 10mm uppokanta ruuville "senkattu" reikä.
      Sisäpuolta varten saman lainen Hst kiekko ilman
      "senkkausta".

Tuet sen senkatun kiekon ulkoapäin reiän keskelle ja kiekon ulkoreunoihin tiivisteeksi sopivaa polyuuretaani liimakittiä, sitten valat sisäpuolelta sen reiän täyteen polyesteri hartsia jossa on lasikuitumaton paloja lujitteena niin paljon kuin saat sopimaan ja ilmarakkuloita ei saa jäädä.

Kun hartsi osoittaa hieman kovettumisen alkua niin kiristät sisä puolen laipan 10mm Hst uppokanta ruuvilla aika tiukaan kiinni, varmistukseksi voit lisätä toisen mutterin siihen päälle ja kiristää ne vastakkain.

Tämän paikan osalta ei varmasti tarvitse koskaan
      yöuniaan menettää.

• tasaiselle

Eihän veneessä ole suoria paikkoja pohjassa. Miten pohja voidaan levyllä paikata? Eli kitin varaan jää tiiveys.

• Korjauksia tehnyt
        tasaiselle kirjoitti:

Eihän veneessä ole suoria paikkoja pohjassa. Miten pohja voidaan levyllä paikata? Eli kitin varaan jää tiiveys.

silloin mainittu Hst kiekko pitää muotoilla pohjan mukaan.

Millaisia tumpeloita täällä on kyselemässä todella yksinkertaisiakin asioita???

Ette varmaan osaa köysiäkään solmia kiinni laituriin ja veneeseen rantautuessa???

No ei se mitään, kysymällähän selviää aika paljon eikä tarvitse itse ajatella mitään muuta kuin osata kirjoittaa tänne palstalle vain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      215
      1429
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1276
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      3
      1077
    4. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      17
      1056
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      928
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      900
    7. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      59
      838
    8. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      830
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      768
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      754
    Aihe