Hormonien henkinen vaikutus

virityskuntoon

Hormonit vaikuttavat ilman muuta myös aivoihin merkittävästi. Tulevat poikalapset saavat joskus sikiökaudella testosteronipläjäyksen, jonka vaikutuksesta heille kehittyy miesidentiteetti.
Joskus tämä sitten jää pois, jolloin lapsei saa naisidentiteetin, vaikka on muuten ulkoisesti poika. Murrosiässä sukuhormonit tavallaan kytkevät virran tähän olemassa olevaan viritykseen. Jos virta on viritykselle vastakkainen, kokee ihminen tämän epämiellyttävänä ja saattaa jopa kehittää allergioita ja muita fyysisiä oireita. Oikeiden sukuhormonien saaminen tuntuu tällöin todella hyvältä ja oikealta. Myös henkisesti hormonit tukevat paremmin omaa luonnetta ja itseä.
Oman virityksen mukaiset hormonit eivät siis muuta ihmistä, vaan TUKEVAT tätä omana itsenään.

12

1165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fataali viritys

Edelliseen voisi vielä lisätä, että tämä sikiökauden viritys, joka ilmeisesti vaikuttaa aivokurkiaisen rakenteeseen, on lopullinen ja peruuttamaton. Sukupuoli on sen jälkeen pysyvästi koodattu aivoihin eikä sitä voi enää sen jälkeen mitenkään muuttaa.

• lipsahtaa!

Joskus sitten tuo BSTc:n virittyminen lipsahtaa ja sukupuoli ja fyysinen ulkomuoto kehittyykin ristiin. Kuten edellä todettiin, aivoja ei voi enää "ohjelmoida" uudelleen, vaan helpompaa on korjata fyysinen ulkomuoto oikeaksi.

• jahoidotmyös
        lipsahtaa! kirjoitti:

Joskus sitten tuo BSTc:n virittyminen lipsahtaa ja sukupuoli ja fyysinen ulkomuoto kehittyykin ristiin. Kuten edellä todettiin, aivoja ei voi enää "ohjelmoida" uudelleen, vaan helpompaa on korjata fyysinen ulkomuoto oikeaksi.

Lähitulevaisuudessa voidaan asia luultavasti jollain aivokuvauksella tutkia jo lapsena, jolloin hoidot voidaan aloittaa heti kuten intersukupuolisilla.
        Laki seuraa kyllä teknistä kehitystä perässä, se on varma.
        Lapsena hoidetut tapaukset voivat elää koko edessä olevan elämänsä ilman sukupuoliristiriitaa ulkonaisesti 100% samankaltaisina kuin muutkin. Kaikki nykyinen syrjintä jää automaattisesti pois.

• ..........
        jahoidotmyös kirjoitti:

Lähitulevaisuudessa voidaan asia luultavasti jollain aivokuvauksella tutkia jo lapsena, jolloin hoidot voidaan aloittaa heti kuten intersukupuolisilla.
        Laki seuraa kyllä teknistä kehitystä perässä, se on varma.
        Lapsena hoidetut tapaukset voivat elää koko edessä olevan elämänsä ilman sukupuoliristiriitaa ulkonaisesti 100% samankaltaisina kuin muutkin. Kaikki nykyinen syrjintä jää automaattisesti pois.

Onko tuota tieteellisesti vielä todistettu että jollain on miehen/naisen aivot syntyessään?Tai että eikö se tutkimus ole vielä aika alussa?
        Itse olen miettynyt, että onko jollain miehen/naisen aivot heti syntyessään vai tuleeko joskus lapsuudesta joku kokemus minkä vuoksi lapsi kokee olevansa toista sukupuolta kuin on ja tätä kautta hänelle kehittyy myös sen kyseisen sukupuolen aivot?Koska varmasti oma psyykkinen kokemus saattaa myös vaikuttaa voimakkaasti aivoihin.Muistan kun 4d:ssä oli kerran juttua tästä aiheesta.

• tukeetätä999
        .......... kirjoitti:

Onko tuota tieteellisesti vielä todistettu että jollain on miehen/naisen aivot syntyessään?Tai että eikö se tutkimus ole vielä aika alussa?
        Itse olen miettynyt, että onko jollain miehen/naisen aivot heti syntyessään vai tuleeko joskus lapsuudesta joku kokemus minkä vuoksi lapsi kokee olevansa toista sukupuolta kuin on ja tätä kautta hänelle kehittyy myös sen kyseisen sukupuolen aivot?Koska varmasti oma psyykkinen kokemus saattaa myös vaikuttaa voimakkaasti aivoihin.Muistan kun 4d:ssä oli kerran juttua tästä aiheesta.

Mun oma kokemukseni näyttäisi tukevan aivoviritysteoriaa. Viisivuotiaasta asti tiesin olevani tyttö, eikä se ole sen jälkeen miksikään ikinä muuttunut. Lapsena toivoin jotain ihmettä tapahtuvaksi, että olisin jonain aamuna ulkonaisestikin tyttö. Murrosiässä sain astman. Nuorena päätin, että pitää sitten esittää miestä "kun muut niin haluaa", vaikka koko ajan olin nuori nainen.
        Mun sukupuolikokemukseni ei ollut etsintää tai epäilemistä, se oli ihan selvää kuin pläkki koko ajan. Kysymys oli vain siitä mitä asialle tehtäisiin.

• tutkittu...
        .......... kirjoitti:

Kyllähän tuota on tiettävästi tutkittu, mutta kun tutkimuksen voi tehdä vain kuolleelle, niin homma on vähän hankalaa. Olen tuon huomioinut ja elintestamentissani osoittanut aivoni tutkimukseen.

Todellakin taisi olla joku 4D dokkari, jossa esiteltiin australialaista tutkimusta, jossa BSTc olisi saatu jollain kuvantamismenetelmällä näkyviin ja eroavaisuus löydetty.

Aivot sinällään eivät ilmeisesti ole sukupuolittuneet, vain BSTc olisi. Mutta on myös löydetty että hormonihoito muuttaisi aivojen kokoa (rakennetta?) kyseisen hormonin mukaiseksi. Eli miehen aivot kutistuisi naisen aivojen kokoon hormonihoidolla.

• joitainhuomioita
        tutkittu... kirjoitti:

Kyllähän tuota on tiettävästi tutkittu, mutta kun tutkimuksen voi tehdä vain kuolleelle, niin homma on vähän hankalaa. Olen tuon huomioinut ja elintestamentissani osoittanut aivoni tutkimukseen.

Todellakin taisi olla joku 4D dokkari, jossa esiteltiin australialaista tutkimusta, jossa BSTc olisi saatu jollain kuvantamismenetelmällä näkyviin ja eroavaisuus löydetty.

Aivot sinällään eivät ilmeisesti ole sukupuolittuneet, vain BSTc olisi. Mutta on myös löydetty että hormonihoito muuttaisi aivojen kokoa (rakennetta?) kyseisen hormonin mukaiseksi. Eli miehen aivot kutistuisi naisen aivojen kokoon hormonihoidolla.

Huomaan ajattelussani ja henkisessä minässäni joitain muutoksia oltuani vuosia naishormonitasoilla. Tasojen vaihto tuntui alussa vähän samalta kuin sään kirkastuminen pilvisenä päivänä. Värit kirkastui, samoin maut ja hajut. Itku ja nauru tuli herkemmin.
        Nyt vuosien jälkeen huomaan ehkä olevani vikkelämpi hoitelemaan yhtäaikaa useita asioita rinnakkain. Pystyn ehkä eläytymään entistä paremmin toisten tunteisiin. Minulla on useammin migreenejä. Nautin toisten seurasta enemmän, mikä voi olla kyllä seurausta ihan siitäkin, että on oikeassa roolissaan.

• huomioita
        joitainhuomioita kirjoitti:

Huomaan ajattelussani ja henkisessä minässäni joitain muutoksia oltuani vuosia naishormonitasoilla. Tasojen vaihto tuntui alussa vähän samalta kuin sään kirkastuminen pilvisenä päivänä. Värit kirkastui, samoin maut ja hajut. Itku ja nauru tuli herkemmin.
        Nyt vuosien jälkeen huomaan ehkä olevani vikkelämpi hoitelemaan yhtäaikaa useita asioita rinnakkain. Pystyn ehkä eläytymään entistä paremmin toisten tunteisiin. Minulla on useammin migreenejä. Nautin toisten seurasta enemmän, mikä voi olla kyllä seurausta ihan siitäkin, että on oikeassa roolissaan.

"Nyt vuosien jälkeen huomaan ehkä olevani vikkelämpi hoitelemaan yhtäaikaa useita asioita rinnakkain."

Ehkä tämä johtuu enemmän kohentuneesta mielialasta kuin hormoneista.

" Minulla on useammin migreenejä."

Minulla migreenit loppuivat kokonaan.

• hormoneista
        huomioita kirjoitti:

"Nyt vuosien jälkeen huomaan ehkä olevani vikkelämpi hoitelemaan yhtäaikaa useita asioita rinnakkain."

Ehkä tämä johtuu enemmän kohentuneesta mielialasta kuin hormoneista.

" Minulla on useammin migreenejä."

Minulla migreenit loppuivat kokonaan.

" "Nyt vuosien jälkeen huomaan ehkä olevani vikkelämpi hoitelemaan yhtäaikaa useita asioita rinnakkain."

Ehkä tämä johtuu enemmän kohentuneesta mielialasta kuin hormoneista. "

En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta tuntemukset ovat samat. Kokemuksesta tiedän että tuo johtuu hormoneista. Kun estrogeenitasoni oli liian alhaiset, en pystynyt keskittymään kunnolla työhöni ja tein virheitä. Kun estrogeenitasot saatiin kohdalleen pystyin keskittymään helposti useampaankin työhön.

• red herring
        .......... kirjoitti:

Suurin osa "faktoista" joita täällä heitellään on vielä edelleen parhaimmillaan sivistynyttä arvailua. Esimerkiksi ei tiedetä onko BSTc:n koko ts:uudessa syy vai seuraus, eikä BSTc:n mittojen määrittymisenkään tarkkaa ajankohtaa osata sanoa. Vain se on selvää, että aikuisen BSTc korreloi sukupuoli-identiteetin kanssa mahdollisista hormonihoidoista riippumatta. Asiaa ei yksinkertaisesti tunneta tarpeeksi, koska kyseessä on niin hankalasti tutkittava ihmisen osa.

• klöölkölkllklkölkökökök
        red herring kirjoitti:

Suurin osa "faktoista" joita täällä heitellään on vielä edelleen parhaimmillaan sivistynyttä arvailua. Esimerkiksi ei tiedetä onko BSTc:n koko ts:uudessa syy vai seuraus, eikä BSTc:n mittojen määrittymisenkään tarkkaa ajankohtaa osata sanoa. Vain se on selvää, että aikuisen BSTc korreloi sukupuoli-identiteetin kanssa mahdollisista hormonihoidoista riippumatta. Asiaa ei yksinkertaisesti tunneta tarpeeksi, koska kyseessä on niin hankalasti tutkittava ihmisen osa.

Itse olen kyllä huomannut testosteronin aiheuttavan joitakin henkisiä muutoksia. En tosin ole trans, vaan 15 vuotias poika. murrosikäni alkoi n. 2 vuotta sitten, ja nyt on äänenmurros alkamassa. Olen huomannut, että nykyään minulle on tullut halu olla miehinen, ja tehdä miehekkäämpiä asioita. Ennen murrosikää olin melko neutraali, enkä juurikaan korostellut miehisiä puoliani, myöskin halu erottautua poikien ryhmään tyttöjen ryhmästä, alkoi kasvaa, olen myös huomannut olevani välillä hiukan agressivisempi, ja jotenkin tunnetilat ovat tasaantuneet. Lapsena minut sai helposti itkemään, mutta jollakin tapaa luonteeni on hiukan jämäköitynyt.

• nnnnnnnnnnnnnn
        klöölkölkllklkölkökökök kirjoitti:

Itse olen kyllä huomannut testosteronin aiheuttavan joitakin henkisiä muutoksia. En tosin ole trans, vaan 15 vuotias poika. murrosikäni alkoi n. 2 vuotta sitten, ja nyt on äänenmurros alkamassa. Olen huomannut, että nykyään minulle on tullut halu olla miehinen, ja tehdä miehekkäämpiä asioita. Ennen murrosikää olin melko neutraali, enkä juurikaan korostellut miehisiä puoliani, myöskin halu erottautua poikien ryhmään tyttöjen ryhmästä, alkoi kasvaa, olen myös huomannut olevani välillä hiukan agressivisempi, ja jotenkin tunnetilat ovat tasaantuneet. Lapsena minut sai helposti itkemään, mutta jollakin tapaa luonteeni on hiukan jämäköitynyt.

Transnaisilla tuntemukset ovat vastakkaisia, vaikka hormonit ovat samat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1242
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe