Ovestin

Kysymys ???

Menkat pelaa säännöllisesti ja ikää 46 ja risat, mutta limakalvojen kuivuus vaivaa. On kutinaa ja kirvelyä. Papan puhtausluokka näytti 2 ja sain Flagyl-kuurin, koska valkovuoto oli runsasta ja oli kutinaa kirvelyä. Nyt tuntuu, että alapään limakalvot ovat kuivat ja hankaumiakin on. Olen hölvännyt Ceridalilla. Uskallanko kokeilla Ovestenia, vaikka menkat vielä pelaavat säännöllisesti. Eikö Ovestin juuri ole tarkoitettu limakalvojen ohenemisesta johtuviin vaivoihin ?

32

72626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihtarit

      Kyllä voit kokeilla Ovestinia, mullakin on ollut käytössä pari kuukautta ja hyvin on auttanut. Sitä ennen käytin Fagifemiä, joka ei sopinut minulle. Mulla oli silloin säännölliset menkat, kun gyne suositteli näitä alkavaan kuivuuteen.

      • Ovestin

        Millaisia oireita vagifem sinulle aiheutti ja miksi pidät Ovestinia sopivampana?

        Minä käytin vagifemiä n. 3kk, jolloin oli myös päänsärkyä lähes joka päivä.( Muutoin kärsin päänsärystä suhteellisen harvoin)
        Arvelenkin päänsärkyjeni johtuvan juuri tuosta vagifemistä, jota gynekologini ei tainnut oikein allekirjoittaa.

        Hän kuitenkin vaihtoi Ovestiniin, jota en ole vielä uskaltanut aloittaa, pelätessäni josko päänsäryt palaavat.

        Millaisia kokemuksia Teillä kanssasisaret on em. tuotteista?


      • Vaihtoa pohtinut
        Ovestin kirjoitti:

        Millaisia oireita vagifem sinulle aiheutti ja miksi pidät Ovestinia sopivampana?

        Minä käytin vagifemiä n. 3kk, jolloin oli myös päänsärkyä lähes joka päivä.( Muutoin kärsin päänsärystä suhteellisen harvoin)
        Arvelenkin päänsärkyjeni johtuvan juuri tuosta vagifemistä, jota gynekologini ei tainnut oikein allekirjoittaa.

        Hän kuitenkin vaihtoi Ovestiniin, jota en ole vielä uskaltanut aloittaa, pelätessäni josko päänsäryt palaavat.

        Millaisia kokemuksia Teillä kanssasisaret on em. tuotteista?

        Eikös tuo Ovestin ole vahvempaa kuin Vagifem?


      • Pohdituttaa myös
        Ovestin kirjoitti:

        Millaisia oireita vagifem sinulle aiheutti ja miksi pidät Ovestinia sopivampana?

        Minä käytin vagifemiä n. 3kk, jolloin oli myös päänsärkyä lähes joka päivä.( Muutoin kärsin päänsärystä suhteellisen harvoin)
        Arvelenkin päänsärkyjeni johtuvan juuri tuosta vagifemistä, jota gynekologini ei tainnut oikein allekirjoittaa.

        Hän kuitenkin vaihtoi Ovestiniin, jota en ole vielä uskaltanut aloittaa, pelätessäni josko päänsäryt palaavat.

        Millaisia kokemuksia Teillä kanssasisaret on em. tuotteista?

        Eikös tuo Ovestin ole vahvempaa kuin Vagifem?


      • hanna
        Pohdituttaa myös kirjoitti:

        Eikös tuo Ovestin ole vahvempaa kuin Vagifem?

        Käytin jonkun aikaa Ovestinia, mutta siitä ei ollut sanottavampaa apua limakalvo-oireisiin, kirvelyyn ym. Lääkäri kirjoitti Vagifemia paikallishoidoksi.Lääke on sopinut, ei sottaa ja muutenkin on miellyttävämäpi käyttää kuin ovestin. Jos oikein olen ymmärtänyt niin lääkkeiden vahvuudessa ei kai ole suuria eroja, hiukka eri valmiste, joten Ovestinia pitää ottaa huomattavasti isompi annos kuin Vagifemia, ja em. on reseptilääke.


      • vaihtarit
        Ovestin kirjoitti:

        Millaisia oireita vagifem sinulle aiheutti ja miksi pidät Ovestinia sopivampana?

        Minä käytin vagifemiä n. 3kk, jolloin oli myös päänsärkyä lähes joka päivä.( Muutoin kärsin päänsärystä suhteellisen harvoin)
        Arvelenkin päänsärkyjeni johtuvan juuri tuosta vagifemistä, jota gynekologini ei tainnut oikein allekirjoittaa.

        Hän kuitenkin vaihtoi Ovestiniin, jota en ole vielä uskaltanut aloittaa, pelätessäni josko päänsäryt palaavat.

        Millaisia kokemuksia Teillä kanssasisaret on em. tuotteista?

        Käytin Vagifemiä noin vuoden, kun alkoi pikkuhiljaa hiiva kiusata. Gyne tietty sanoi, ettei se siitä tule, joten jatkoin samaa rataa hiivakuureja ja voiteita. Vagifemiä käytin edelleen, kunnes alkoi virtsavaivat ja hikoilu hiivan lisäksi. Otin taas yhteyttä gyneen, joka sitten käski vaihtaa Ovestiniin (asiakas saa kuulema kokeilla, vaikkakaan ei auta) kas kummaa kolmen viikon Ovestinin käytön (kaks ensmäistä viikkoa joka ilta yksi puikko) jälkeen vaivat tiessään,jopa hikoilukin:) Eikä hiivakaan ole palannut.

        Miksiköhän gynet suosittelee ekaks Vagifemiä ja ylistävät sitä, miten se on nuoren ihmisen tuote. Ovestinista gyne antoi ymmärtää:huono tuote ja miten sottavaista se on jne.

        Ovestin ja Vagifem eivät ole samanlaisia sisällöltään, joten toinen voi sopia toiselle jne..Olen ymmärtänyt, että niissä on eri aine vaikuttamassa.

        Tarkempaa tietoa saa Ovestinista ja Vagifemista: Lääkärikirjasto Duodecim sivulta ja hakusanaksi edellä mainitut emätinpuikot.


      • vaihtarit
        vaihtarit kirjoitti:

        Käytin Vagifemiä noin vuoden, kun alkoi pikkuhiljaa hiiva kiusata. Gyne tietty sanoi, ettei se siitä tule, joten jatkoin samaa rataa hiivakuureja ja voiteita. Vagifemiä käytin edelleen, kunnes alkoi virtsavaivat ja hikoilu hiivan lisäksi. Otin taas yhteyttä gyneen, joka sitten käski vaihtaa Ovestiniin (asiakas saa kuulema kokeilla, vaikkakaan ei auta) kas kummaa kolmen viikon Ovestinin käytön (kaks ensmäistä viikkoa joka ilta yksi puikko) jälkeen vaivat tiessään,jopa hikoilukin:) Eikä hiivakaan ole palannut.

        Miksiköhän gynet suosittelee ekaks Vagifemiä ja ylistävät sitä, miten se on nuoren ihmisen tuote. Ovestinista gyne antoi ymmärtää:huono tuote ja miten sottavaista se on jne.

        Ovestin ja Vagifem eivät ole samanlaisia sisällöltään, joten toinen voi sopia toiselle jne..Olen ymmärtänyt, että niissä on eri aine vaikuttamassa.

        Tarkempaa tietoa saa Ovestinista ja Vagifemista: Lääkärikirjasto Duodecim sivulta ja hakusanaksi edellä mainitut emätinpuikot.

        sivusto on Terveyskirjasto Duodecim ei lääkärikirjasto


      • Utelias

        Tuliko sinille jotain haittavaikutuksia vagifemista?

        Millaisia kokemuksia teillä on ovestinista?
        Millätavoin auttaa vaihdevuosi-oireisiin?
        Jos haittavaikutuksia, niin millaisia.

        Utelen noita asioita syystä, että olen itsekin harkinnut jotain paikallishoitoa.


      • vaihtarit
        Utelias kirjoitti:

        Tuliko sinille jotain haittavaikutuksia vagifemista?

        Millaisia kokemuksia teillä on ovestinista?
        Millätavoin auttaa vaihdevuosi-oireisiin?
        Jos haittavaikutuksia, niin millaisia.

        Utelen noita asioita syystä, että olen itsekin harkinnut jotain paikallishoitoa.

        Elikkä käytin ekana Vagifemiä, jonka nimenomaan pitäis torjua seuraavat vaivat: limakalvojen ohentumisesta johtuvat virtsavaivat, kävin kymmenen kertaa yössä vessassa ja päivisin oli koko ajan virtsaamis tarve. Tulehduslääkkeestä ei ollut apua. Sitten vielä hiiva ja kutina, eikä lääkkeistäkään ollut, kuin hetkeksi apua. Nämä kaikki vaivat tulivat Vagifemin käytön aikana. Vaikkakin Vagifem on vahvempaa (vahvempaa hormoonia) niin minulle se ei auttanut tosi paikan tullen. Mulla on ollu viimeiset menkat tammikuussa, jonka jälkeen alkoi myös hikoilu. Silloin vaihdoin Ovestiniin, joka auttoi mulle, myös hikoilu hävisi. Käytän Ovestinin lisäksi homeopaattisia vaihdevuositippoja Reckeweg R10. Ainakin tällä hetkellä auttavat minun vaivoissani.


      • mummoutuneelle
        vaihtarit kirjoitti:

        Elikkä käytin ekana Vagifemiä, jonka nimenomaan pitäis torjua seuraavat vaivat: limakalvojen ohentumisesta johtuvat virtsavaivat, kävin kymmenen kertaa yössä vessassa ja päivisin oli koko ajan virtsaamis tarve. Tulehduslääkkeestä ei ollut apua. Sitten vielä hiiva ja kutina, eikä lääkkeistäkään ollut, kuin hetkeksi apua. Nämä kaikki vaivat tulivat Vagifemin käytön aikana. Vaikkakin Vagifem on vahvempaa (vahvempaa hormoonia) niin minulle se ei auttanut tosi paikan tullen. Mulla on ollu viimeiset menkat tammikuussa, jonka jälkeen alkoi myös hikoilu. Silloin vaihdoin Ovestiniin, joka auttoi mulle, myös hikoilu hävisi. Käytän Ovestinin lisäksi homeopaattisia vaihdevuositippoja Reckeweg R10. Ainakin tällä hetkellä auttavat minun vaivoissani.

        Vaihtarit ovat jo ohi, olen 50-vuotias, jolta on poistettu kohtu vuosi sitten. Munasarjat jätettiin.
        Nyt vasta olen huomannut limakalvojen ohentuman no. yhdynnän aikana. Ceridalia olen laittanut satunnaisesti ja liukastettakin.

        Kysymys kuuluukin, voiko jo vaidevuodet läpikäyneelle kohduttomalle suositella Ovestin-puikkoja?
        Sekoittaako ne hormonitoimintaa?


      • vaihtarit
        mummoutuneelle kirjoitti:

        Vaihtarit ovat jo ohi, olen 50-vuotias, jolta on poistettu kohtu vuosi sitten. Munasarjat jätettiin.
        Nyt vasta olen huomannut limakalvojen ohentuman no. yhdynnän aikana. Ceridalia olen laittanut satunnaisesti ja liukastettakin.

        Kysymys kuuluukin, voiko jo vaidevuodet läpikäyneelle kohduttomalle suositella Ovestin-puikkoja?
        Sekoittaako ne hormonitoimintaa?

        Minusta esim. Ovestin on juuri tarkoitettu sinun tapaukseesi tai jollei se sovi niin gyneltä saatava reseptilääke Vagifem. Käyppä katsomassa www.terveyskirjasto.fi sivulla ja laita hakusanaksi Ovestin, sitten klikkaa emätinvaivat vaihdevuosien jälkeen-potilasohje. Vastaavasti vertailun vuoksi hakusanaksi Vagifem, sitten klikkaa menopaussin jälkeinen hormoonihoito. Olen ymmärtänyt noista kahesta kirjoituksesta, että Vagifem on huomattavasti vahvempaa hormonaalisesti.


      • kova kirvely
        vaihtarit kirjoitti:

        Elikkä käytin ekana Vagifemiä, jonka nimenomaan pitäis torjua seuraavat vaivat: limakalvojen ohentumisesta johtuvat virtsavaivat, kävin kymmenen kertaa yössä vessassa ja päivisin oli koko ajan virtsaamis tarve. Tulehduslääkkeestä ei ollut apua. Sitten vielä hiiva ja kutina, eikä lääkkeistäkään ollut, kuin hetkeksi apua. Nämä kaikki vaivat tulivat Vagifemin käytön aikana. Vaikkakin Vagifem on vahvempaa (vahvempaa hormoonia) niin minulle se ei auttanut tosi paikan tullen. Mulla on ollu viimeiset menkat tammikuussa, jonka jälkeen alkoi myös hikoilu. Silloin vaihdoin Ovestiniin, joka auttoi mulle, myös hikoilu hävisi. Käytän Ovestinin lisäksi homeopaattisia vaihdevuositippoja Reckeweg R10. Ainakin tällä hetkellä auttavat minun vaivoissani.

        minulle lääkäri määräsi wagifem puikkoja ja olen ottanut kolmena päivänä.

        nyt on kova kirvely ja jatkuva pissahätä kuin olisi tulehdus.
        nyt en tiedä pitäisikö mennä päivystykseen vai miten saan tämän tuskan loppumaan.
        teidän ei tämä ole tulehdut vaan näistä tyhmistä puikoista johtuvaa


      • mihinkä..
        kova kirvely kirjoitti:

        minulle lääkäri määräsi wagifem puikkoja ja olen ottanut kolmena päivänä.

        nyt on kova kirvely ja jatkuva pissahätä kuin olisi tulehdus.
        nyt en tiedä pitäisikö mennä päivystykseen vai miten saan tämän tuskan loppumaan.
        teidän ei tämä ole tulehdut vaan näistä tyhmistä puikoista johtuvaa

        vaivaan sait em. paikallishoitoa ja oliko sulla virtsavaivoja jo ennen hoidon aloittamista? Itse käytän Ovestinia. Mulla oli kauheat virtsavaivat ja pissahätä jatkuvasti ja siinä meni muutama päivä ennen kuin hoito alkoi puremaan. Käytinkin muistaakseni pari viikkoa joka ilta ja kolmannella viikolla harvensin pikkuhiljaa. Nykyään käytän 2krt/vko.


      • kanssasisko
        vaihtarit kirjoitti:

        Elikkä käytin ekana Vagifemiä, jonka nimenomaan pitäis torjua seuraavat vaivat: limakalvojen ohentumisesta johtuvat virtsavaivat, kävin kymmenen kertaa yössä vessassa ja päivisin oli koko ajan virtsaamis tarve. Tulehduslääkkeestä ei ollut apua. Sitten vielä hiiva ja kutina, eikä lääkkeistäkään ollut, kuin hetkeksi apua. Nämä kaikki vaivat tulivat Vagifemin käytön aikana. Vaikkakin Vagifem on vahvempaa (vahvempaa hormoonia) niin minulle se ei auttanut tosi paikan tullen. Mulla on ollu viimeiset menkat tammikuussa, jonka jälkeen alkoi myös hikoilu. Silloin vaihdoin Ovestiniin, joka auttoi mulle, myös hikoilu hävisi. Käytän Ovestinin lisäksi homeopaattisia vaihdevuositippoja Reckeweg R10. Ainakin tällä hetkellä auttavat minun vaivoissani.

        Minulla tuli myös entistä pahemmat oireet Vagifemiä käyttäessäni. Pissatti jatkuvasti ja kirveli. Ovestin sopii kuitenkin paremmin, joskaan se ei kokonaan vie oireita. Ei meillä naisilla ole helppoa.


      • ZZXXZZ
        Ovestin kirjoitti:

        Millaisia oireita vagifem sinulle aiheutti ja miksi pidät Ovestinia sopivampana?

        Minä käytin vagifemiä n. 3kk, jolloin oli myös päänsärkyä lähes joka päivä.( Muutoin kärsin päänsärystä suhteellisen harvoin)
        Arvelenkin päänsärkyjeni johtuvan juuri tuosta vagifemistä, jota gynekologini ei tainnut oikein allekirjoittaa.

        Hän kuitenkin vaihtoi Ovestiniin, jota en ole vielä uskaltanut aloittaa, pelätessäni josko päänsäryt palaavat.

        Millaisia kokemuksia Teillä kanssasisaret on em. tuotteista?

        Minä sain myös migreenityyppistä, pitkäkestoista päänsärkyä Vagifemistä :( vaihdoin Pausanoliin, joka tosin sottaa jnkv mutta muuten on parempi, eikä ole päänsärkyä tullut!


      • tissit
        Utelias kirjoitti:

        Tuliko sinille jotain haittavaikutuksia vagifemista?

        Millaisia kokemuksia teillä on ovestinista?
        Millätavoin auttaa vaihdevuosi-oireisiin?
        Jos haittavaikutuksia, niin millaisia.

        Utelen noita asioita syystä, että olen itsekin harkinnut jotain paikallishoitoa.

        Minulle tuli rintojen kasvua. Jos et halua isoja rintoja älä käytä.


      • Anonyymi

        Kuinka pian auttoi?


      • Anonyymi

        Paras luontaistuote vaihdevuosiin - https://nplink.net/t9gmnzae
        Helpotti alkavia vaihdevuosi oireita,mm. kuumia aaltoja yöllä ja hikoilua päivisin. Vaikutti myös mielialaan myönteisesti. Lieneekö tuotteen ansiota että olen pysynyt terveenä koko talven vaikka lähipiirissä ollut flunssaa. Olen erittäin tyytyväinen! Suosittelen!


    • jahnukainen

      terolut 10 mg.
      ja tehoaa.
      vain lääkäriltäsi.
      suosittelen. siis SUOSITTELEN TEILLE KAIKILLE JOTKA KÄRSITTE SAMASTA ONGELMASTA.

      • Ei kaikille sovi

        no ei sitä nyt kaikille Terolutiakaan voi suositella. Minä tulin vihaiseksi ko tableteista. Joka kuurin aikana huomasin, että muutman tabletin jälkeen olin kuin perseeseen ammuttu karhu. Mieli teki tirpaista nokkaan jokaista vastaantulijaa. Kerran sitten vain tajusin, että kun pari kolme tablettia oli mennyt, olotila oli äkäinen. Kun lopetin ko lääkkeen, olotila tasaantui.


    • kyssäri..

      Hei! Kyselisin vaan, että aloitko käyttämään Ovestinia ja auttoiko vaivoihisi?

    • totuus

      Lopetin ite kaksivuotta sitten hormoonipillereiden syönnin. Tuntui siltä,että syön turhantakia niitä. Olen syönyt niitä 10 vuotta. Lääkäri totesi, että lopeta vaan mutta ongelmat tulevat takaisin. Kannustavaa:( Luettelen postiiviset ensin: sahanteräpäänsärky loppui saman tien, huimaus hävisi, paha olo eli vitutus loppui, nauru tuli takaisin elämääni, aaltoilut loppuivat (aivan minimi kuumotus joskus mutta ei häiritsevä). Miinusta: limakalvojen kuivuus sietämätön mutta se tuli vasta 1 1/2 vuotta myöhemmin lopettamisesta. Minulla oli ennestään Fagifem 25mg mutta käytettäessä tuli aikamoinen kutina ja kuivuuteen ei auttanut yhtään.
      Uusi gynegologini totesi, että oletpas tehnyt hyvän analyysin itsestäsi parilta vuodelta, tästä on hänen hyvä jatkaa. Syy kutinaan: Liian voimakas lääkitys (25mg), laitetaan Ovestin 0,5 mg. Sepäs olikin HYVÄ JUTTU!! En tunne itseäni enää kuivuneeksi rusinaksi vaan minulla on normaali olotila jo nyt vaikka olen vasta viikon käyttänyt :):) Ei ole KUTINAA enää.

    • ovestin

      Turvottaako tai lihottaako Ovesten 0,5mg.?luin pakkausselosteesta,että saattaa nestettä kertyä kehoon!onko kellään kokemuksia?

      • Woman after 50

        Päinvastoin. Mulla alkoi hikoilu ja turvotus välittömästi kun kuukautiset jäi taas pois. Aloitin käyttään Ovestin puikkoja ja komen viikon käytön jälkeen hikoilu loppui samoin turvotus, väsymys ja herkutteluhalu lähti myös sekä ruhattomat yöt kun vessaan täytyi juosta 3 kertaa. Suosittelen kaikille. Annokset on niin pieniä että 3 viikon käytön jälkeen olen saanut 10mg hormonia mikä alle puolet tuost fagifemin yhden puion hormonipitoisuudesta.

        On se hurjaa että vaikka tosi pieni hormonipitoisuus riittää eliminoimaan hankalat vaihdevuosivaivat, niin meille suositellaan suuria pitoisuuksia sisältäviä lääkkeitä, joilla on rankkoja sivuvaikutuksia..


    • En usko kerryttävän

      Nuo Ovestinin pakkausselosteen tekstit ovat samanlaiset kuin muissakin hormonivalmisteissa. Eli Ovestinissa samoja haittoja tuskin tulee (valmiste on mieto ja vaikuttaa vain paikallisesti) kuin systeemisissä korvaushoidossa, mutta mahdolliset sivuvaikutukset tulee kuitenkin pakkausselosteessa mainita.

      • ovestin

        Kiitos vastauksesta:)ostin sen ihan ilman reseptiä!eli arvaan alkaa käyttää:)myös maitohappobakteerit käytössä!


    • frii1

      Minulla olisi myydä käyttämättömät pakkaukset Ovestinia (15 g voide sekä 15 puikkoa). Myyn yht. 12 eurolla postikulut.

      [email protected]

      • elina....

        Osuin lueskelemaan tätä ketjua, koska lääkäri neuvoi ostamaan Ovestinia,
        papassa oli tulos 2, ja polyyppi poistettiin kohdunkaulasta. Sitä ennen jo on ollut särkyä ja turvotusta koko alavatsalla.
        Luulin välillä virtsatulehdukseksi, mutta ei löytynyt bakteeria.

        Myös suolisto on ärtynyt, ja vatsahaavaa epäili lääkäri.
        Onko kellään ollut tuollaista jatkuvaa särkyä ja turvotusta?
        Limakalvot kuulemma tosi ärtyneet.
        Hirveä stressi ollut jo vuoden ajan, raskaita asioita ja pettymyksiä.

        Olen alkanut epäillä, että tuo on kaikkien vaivojen taustalla...
        Onko muita joilla pitkittynyt stressi aiheuttanut tällaista?
        Olen ihan loppu,
        ja kiitollinen jos joku vastaisi.
        Hiuksetkin ovat alkaneet melkein "varista" päästä... kevään aikana.

        Ovestinia siis nyt uskaltaudun aloittamaan, luettuani ketjun,
        Lactalia olen käyttänyt aina välillä.
        Olen 50 ja viim kuukautiset yli vuosi sitten.


      • Kuumat aallot 47v.
        elina.... kirjoitti:

        Osuin lueskelemaan tätä ketjua, koska lääkäri neuvoi ostamaan Ovestinia,
        papassa oli tulos 2, ja polyyppi poistettiin kohdunkaulasta. Sitä ennen jo on ollut särkyä ja turvotusta koko alavatsalla.
        Luulin välillä virtsatulehdukseksi, mutta ei löytynyt bakteeria.

        Myös suolisto on ärtynyt, ja vatsahaavaa epäili lääkäri.
        Onko kellään ollut tuollaista jatkuvaa särkyä ja turvotusta?
        Limakalvot kuulemma tosi ärtyneet.
        Hirveä stressi ollut jo vuoden ajan, raskaita asioita ja pettymyksiä.

        Olen alkanut epäillä, että tuo on kaikkien vaivojen taustalla...
        Onko muita joilla pitkittynyt stressi aiheuttanut tällaista?
        Olen ihan loppu,
        ja kiitollinen jos joku vastaisi.
        Hiuksetkin ovat alkaneet melkein "varista" päästä... kevään aikana.

        Ovestinia siis nyt uskaltaudun aloittamaan, luettuani ketjun,
        Lactalia olen käyttänyt aina välillä.
        Olen 50 ja viim kuukautiset yli vuosi sitten.

        Hei!
        Hae vaan rohkeasti apteekista Ovestin puikot!!
        Ei Lactali auta!!

        Minulla oli samanlaisia vaivoja niinkö sinullakin ym. Kävin lääkärillä, hän sanoi että jatkuva virtsahätä, limakalvojen kuivuus, turvotus ym johtuu estrogeenin puutteesta, eli vaihdevuosista.

        Eikä minulle sovi hormoonit, niin Ovestin paikallishoitona ei ole niin vaarallista käyttää.

        Sressi voi hiuksiin vaikuttaa...mutta niin tekee ikä ja vaihdevuodetkin.
        Minä olen saanut avun Ovestin puikoista, käytän 2x viikossa. Ja niitä pitää käyttää loppuikä, ettei tule virtsavaivoja ym vaivoja.


      • Anonyymi

        Joopa joo😭


    • Aurinkomaalainen

      Minulla ei ole vielä alkanut vaihdevuodet, sillä kuukautiset tulevat säännöllisesti. Olen 50-vuotias. Pienenä oireena havaitsin limakalvojen kuivumista. Ja Ovestin- kyllä auttoi, noin viikossa tunsin olevani jälleen kun nuorempana olin. En ole käyttänyt hormoonihoitoja vuosiin, mutta ilman limakalvojen täsmähoitoa en voi olla, olo oli järkyttävän kiusallinen. Minulla Ovestin- käytössä ainakin tässä vaiheessa, mutta vaihto vahvempaan, jos oireet pahenevat. En saanut Ovestinista mitään sivuvaikutuksia tai haittoja, tuote sopi minulle täysin.

    • kolmekyntiäjo

      Olen 70v naisihminen ja minulle määrättiin Ovestin puikkoja ensimmäinen puikoaiheutti kipua ja valtaan kutinan.Käyti Vegifeg emätinpikkja ja vaiva alkoi helpotamaan.Nyt kaksiviikko myhemmin ajattelin keilla uudelleen Ovetinia huono kokeilu 6h päästä hirveä kuumotus ja kutina mitä siinä on että aiheuttaatollasta,nään e kokeile.Fucidin rauhoitti jonkun verran täytyy mennä visiin oikeelle lääkärille.?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe