Tästä on nyt kohta kaksi vuotta, kun kodissani tapahtui kaasuräjähdys. Olin viettämässä rauhallista lauantai iltaa työkaverini kanssa, istuimme olohuoneessa ja nautimme saunan jälkeisestä ajasta oluen kera, meillä oli hauskaa juttelimme kaikenlaista ja naureskelimme päättömille jutuillemme, olimme jossain vaiheessa iltaa menneet nukkumaan minä nukuin makuuhuoneessa omassa sängyssäni ja työkaverini nukkui viereisessä huoneessa joka minulla on vierashuoneena. Heräsin jossain vaiheessa yöllä mennäkseni wc;hen, eteisessä haistoin oudon hajun mutta en kiinnittänyt siihen siinä vaiheessa mitään huomiota koska olin viellä niin uninen, tultuani wc;stä ihmettelin tuota kummaa hajua ja aloin tarkastella paikkoja, mitään kummallista en havainnut siinä vaiheessa, menin istumaan olohuoneeseen koska uni oli jo mennyt ohitse eikä minua enää nukuttanut. Kului ehkä noin puolisen tuntia kun minulle tuli hieman nälkä ja ajattelin mennä syömään jotain, keittiössä laitoin pahaa aavistamatta valot päälle ja hellan päälle silloin kuului vain valtava suhahdus ja kaikki pimeni. Tultuani tajuihini makasin lattialla romun ja kaiken muun seassa, ihmettelin mitä oli tapahtunut kunnes tajusin että kotini oli melkein tuhoutunut, en ymmärtänyt heti mistä oli kyse mutta kun palomiehet tulivat sisälle ymmärsin että jotain vakavaa oli tapahtunut, kuulin heidän puhuvan räjähdyksestä mutta en jaksanut kysyä siitä. Olin loukkaantunut pahasti mutta kipuja minulla ei ollut. Myöhemmin sairaalassa minulle kerrottiin että kotonani oli tapahtunut kaasu räjähdys, kysyin ensimmäiseksi mitä työkaverilleni oli tapahtunut ja että selvisikö hän, sain vastaukseksi että hän taistelee hengestään teho-osastolla. En ensiksi halunnut uskoa kuulemaani mutta vähitellen aloin hyväksyä asian. Noin kaksi viikkoa tapahtuman jälkeen sain valokuvia kodistani tai siis mitä siitä oli enää jäljellä, en kyennyt sanomaan sanaakaan kuvia katsellessani, tuntui vain niin suunnattoman tyhjältä, kaikki mitä minulla oli, oli nyt poissa tuhkana ja palasina. Toivuttuani ja sairaalasta pois päästyäni aloin työstämään tapahtunutta pienin hitain "askelin", menin katsomaan kotiani ja kävin tapahtuman läpi sen mitä siitä muistin se oli hyvin raskasta mutta tein sen kuitenkin.
Jälkeenpäin sain tiedon että työkaverini oli menehtynyt sairaalassa, vammat olivat olleet liian pahoja.
Asun edelleen samassa talossa jossa räjähdys tapahtui.
pelottavat neljä tuntia
9
5004
Vastaukset
- .......
Pienestä on ihmisen elo kiinni. Elämä on haurasta.
- miettii vaan.
Siis jossain Britanniassako asut...? Missä päin Suomea muka käytetään kaasua keittiön helloissa...?
- tiedoksi vaan
Ihan Helsingissäkin on joissain taloissa kaasuhellat edelleen.
- ......
Kyllä Suomessakin ainakin tosiaan Helsingissä käytetään edelleen kaasuhelloja!
- kantakaupungissa
on varsin paljon kaasuhellatalouksia. Monet kokkausta harrastavat myös käyttävät kaasu/sähköhellan yhdistelmää. Ravintoloissa on useimmiten kaasuhella, koska sen kuumuutta on helpompi säädellä kuin sähköhellan.
Suomessa sallitut kaasuhellat ovat kuitenkin turvallisia. Kaasun tulo katkeaa heti, jos liekkiä ei ole ollut kymmeneen sekuntiin. Vastaavaa ei siis voisi tapahtua Suomessa. - LPolku
Asun Helsingin Kalliossa ja täällä lähes kaikissa taloissa on kaasuhella. Kaasun toimittaa Helsingin Kaupunkikaasu Oy.
Enkä usko että ovat täälläkään kovin turvallisia: meidänkin kämpässä hella on ollut paikoillaan jostain vuodesta yks ja kaks... eli yhtä kauan kuin talokin. Ja sen huomaa. - hämillään ja peloissaan
kantakaupungissa kirjoitti:
on varsin paljon kaasuhellatalouksia. Monet kokkausta harrastavat myös käyttävät kaasu/sähköhellan yhdistelmää. Ravintoloissa on useimmiten kaasuhella, koska sen kuumuutta on helpompi säädellä kuin sähköhellan.
Suomessa sallitut kaasuhellat ovat kuitenkin turvallisia. Kaasun tulo katkeaa heti, jos liekkiä ei ole ollut kymmeneen sekuntiin. Vastaavaa ei siis voisi tapahtua Suomessa.Tämä kyseinen kaasuhella oli vuodelta kivi ja keppi, eli todella vanha, sitä ei oltu uusittu viellä.
- hämillään ja peloissaan
Talouksissa muun muassa helsingissä vanhemmissa taloissa onedelleen kaasuhella.
- aino11
Olen sitä mieltä että muuta!!Olet ollut shokissa ja vieläkin olet siinä samassa tilanteessa,vaikka tietämättäsi kuinka syvällä se sinussa on.Ajan myötä voit sairastua todella vakavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289