Ehkä ollut jo esillä mutta:
(mondeo 2003)
Ohjekirjassa piirretty kauniisti hallitunkin paikat. Katselin pohjaa. Siellä ei ollut helman takana kuin muovikatetta ja n. 40 cm päästä pyöristä (sekä etu etää taka) ovaali reikä (3x1cm) palkissa. Tähänkö kohtaa se hallitunkin pää laitetaan. Varmaan louhii massat ja suojat pois ympäriltä ja ruostuminen alkaa.
Tekisin mielelläni työn pihalla mutta taitaa sen hallitunkin pienet pyörät upota soraan. Joku lauta-alustakin on varmaan hutera.
Auttakee amatööriä. Ammattilaiselle en vie vaikka noutaja tulisi.
hallitunkin
17
8081
Vastaukset
- iskarin alapäästä
Ja etupäästä sisemmältä auton alla olevan palkin alta ja joku laudanpala tai vanerinpala tasaamaan niitä hallitunkin nystyröitä ettei vie massoja rullalle alustasta.
Helmoista saat nostamalla ne vaan ruostumaan nätiksi kun metallit taipuilee. - frage
on tosi amatöörimäistä touhua
- Et...
sitten saanut pidäteltyä... Taidat olla tosi pro. Karvanoppien asennuksessa...
- normaalisti
Nosta samasta paikasta kuin sillä hätätilan aiheuttavalla alkuperäistunkilla. N. 10 cm pyörään päin on hyvä.
Eli helmakantista, alinkohta helmassa siis. Ei itse "helmakotelosta" - neuvoivat
Neuvoivat laittamaan puukalikan helmakantin ja tunkin väliin.
Voisko joku päivittää käyttöohjeen tuoreen päivityssivun.
Vai kyselläänkö Turvakeskukselta onkos tämmönen
kiikkerä viritys sitten sallittu.- Montikka män
Juuri vaihdoin renkaat ja hallitunkki oli käytössä. Etupää pohjapalkista laudanpala välissä ja takapää alkuperäisen tunkin paikalta helmasta pieni listanpala välissä. Hianosti meni. Ei se Mondeon alkuperäinen tunkki muuten sen kummempi ole kuin muissakaan merkeissä. Kaikki kippaa jos ei osaa käyttää.
- Make---
Montikka män kirjoitti:
Juuri vaihdoin renkaat ja hallitunkki oli käytössä. Etupää pohjapalkista laudanpala välissä ja takapää alkuperäisen tunkin paikalta helmasta pieni listanpala välissä. Hianosti meni. Ei se Mondeon alkuperäinen tunkki muuten sen kummempi ole kuin muissakaan merkeissä. Kaikki kippaa jos ei osaa käyttää.
> Ei se Mondeon alkuperäinen tunkki muuten sen kummempi ole kuin muissakaan merkeissä. Kaikki kippaa jos ei osaa käyttää.
Näitä raportoitu vahinkoja (kymmeniä) on sattunut vain Mondeon omistajille. Jos olet oikeassa siinä että tunkki on yhtä hyvä kuin muissakin, niin ainoa johtopäätös tästä on se että Mondeon omistajat ovat todella surkeita renkaanvaihtajia. - mondeonisti mieluummin kuin...
Make--- kirjoitti:
> Ei se Mondeon alkuperäinen tunkki muuten sen kummempi ole kuin muissakaan merkeissä. Kaikki kippaa jos ei osaa käyttää.
Näitä raportoitu vahinkoja (kymmeniä) on sattunut vain Mondeon omistajille. Jos olet oikeassa siinä että tunkki on yhtä hyvä kuin muissakin, niin ainoa johtopäätös tästä on se että Mondeon omistajat ovat todella surkeita renkaanvaihtajia.Hesari uutisoi jokin aika sitten, että useimpien autojen alkuperäistunkit ovat enemmän tai vähemmän sopimattomia renkaan vaihtoon!
Käytettävä siis vain, jos muuta nostinta ei ole saatavilla.
On turha arvostella tyhmiksi niitä, jotka kyselevät tunkin paikasta auton alla. Auton nosto on aina melkoisen vaarallista touhua, ei voi koskaan olla liian varovainen.
Kuinkahan monta näitä "kyllähän minä tuon teen vaikka pienessä sievässä" -tyyppejä on saanut surmansa oman autonsa alle hutilointinsa ansiosta! - narussa
mondeonisti mieluummin kuin... kirjoitti:
Hesari uutisoi jokin aika sitten, että useimpien autojen alkuperäistunkit ovat enemmän tai vähemmän sopimattomia renkaan vaihtoon!
Käytettävä siis vain, jos muuta nostinta ei ole saatavilla.
On turha arvostella tyhmiksi niitä, jotka kyselevät tunkin paikasta auton alla. Auton nosto on aina melkoisen vaarallista touhua, ei voi koskaan olla liian varovainen.
Kuinkahan monta näitä "kyllähän minä tuon teen vaikka pienessä sievässä" -tyyppejä on saanut surmansa oman autonsa alle hutilointinsa ansiosta!Juu, uutisoitiin tätä Autotuojat ry:n "tiedotetta" melkein kaikissa medioissa. Totuus on kuitenkin se, että vain Mondeon tunkit ovat pettäneet, minkään muun auton tunkeista ei ole kuulunut mitään.
Autotuojat ry oli epäilemättä Fordin mielestä sopiva bulvaani asian esittämiseen, omat kyvyt kun eivät riittäneet, aikamoinen kohu nousi Fordin omasta paimenkirjeestä.
Tyhmiä täällä ovat olleet myös ne jotka väittävät, että on OK tehdä vaarallisa työkaluja, olkoonkin sitten tilapäiseen hätäkäyttöön. Ei voi olla liian varovainen kun tehdään työkaluja.
"Auton nosto on aina melkoisen vaarallista touhua, ei voi koskaan olla liian varovainen." Näin on ;)) - huuuuu
narussa kirjoitti:
Juu, uutisoitiin tätä Autotuojat ry:n "tiedotetta" melkein kaikissa medioissa. Totuus on kuitenkin se, että vain Mondeon tunkit ovat pettäneet, minkään muun auton tunkeista ei ole kuulunut mitään.
Autotuojat ry oli epäilemättä Fordin mielestä sopiva bulvaani asian esittämiseen, omat kyvyt kun eivät riittäneet, aikamoinen kohu nousi Fordin omasta paimenkirjeestä.
Tyhmiä täällä ovat olleet myös ne jotka väittävät, että on OK tehdä vaarallisa työkaluja, olkoonkin sitten tilapäiseen hätäkäyttöön. Ei voi olla liian varovainen kun tehdään työkaluja.
"Auton nosto on aina melkoisen vaarallista touhua, ei voi koskaan olla liian varovainen." Näin on ;))ja vielä kerran huu! Kukaan ei ole väittänyt kertaakaan täällä että olis oikein tehdä vaarallisia työkaluja. Olet vain taas älynnyt väärin :-))
- näinhän se
huuuuu kirjoitti:
ja vielä kerran huu! Kukaan ei ole väittänyt kertaakaan täällä että olis oikein tehdä vaarallisia työkaluja. Olet vain taas älynnyt väärin :-))
Nythän mä hokasin, sehän onkin ihan OK se alkuperäinen tunkki. Eihän se olekaan vaarallinen.
Anteeksi vaan, käsitin väärin ;)))) - minulla
on uritettu kakkosnelospätkä (noin 10cm) ja nostan hallitunkilla siitä kohdin, josta mondeon omalla tunkilla pitäisi nostaa. näin olen tehnyt jo yli kymmenen vuotta ja mitään vaurioita tai tunkin pettämisiä ei ole ollut. myös tukevan soran päälä voi hallitunkilla nostaa. ei se maahan uppoa. niin ja laitan aina varmistuksen alle jos tunkki kuitenkin pettäisi...!
- Nike2T
Ostaa KUNNON hallitunkin niin ei tartte mennä auton alle ollenkaan kun vain rengasta vaihtaa,en edes ymmärrä miten saa auton ittesä päälle jos vaan rengasta vaihtaa?
heikoilla tunkeilla EI pidä mennä mitään tekemään,kunnon hallitunkki ei kaipaa lautoja alle eikä ylle,kaikenmoiset palikat välissä on vaarallisia kuin ne kuistaa!!- ratkaisusuosituksia
Rauta rautaa vasten se vasta liukas on. Puupalikka, tai tarkoitusta varten tehty kumilätkä väliin niin säästyy sekä tunkin että auton maalit sekä massat.
- huterolöllö
Fordit on aivan paprua, menee ruttuun joka paikasta!
- Mk3Mondeo
Mondeossa on edessä hyvä nostokohta apurungon aisoissa, alatukivarren kohdalla. Jos käytössä on hyvä hallitunkki, voi apuna käyttää Motonetin helmanostinta jolla saa molemmista runkoaisoista noston ja keula siten kokonaan ilmaan.
Takana alatukivarsien välissä on apurungossa hyvä nostokohta mutta siihen ei sovi kovinkaan leveä tunkin talla. - JKUL
Ford och STÅLTRÅD !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1049334
- 474529
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021966Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html421881- 241610
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131361Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,381287Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54917Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31902Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v30893