Kertokaa merkkejä alkoholismista

Kertokkee

Asiantuntijat kertovat yleensä vain määristä kuinka paljon on liikaa, mutta sehän on niin suhteellista.
Kertokaa mitkä on todellisia merkkejä joista kannattaa huolestua.
Esim. krapularyypyt, yksin juominen jne.

10

2125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juopottelija

      Silloin kannattaa huolestua kun juo yksin tai alkoholi hallitsee ajattelua.

      • ilman viinaa,

        että on pakko saada,jos muistisi menee juomisen seurauksena,jos läheisesi kärsii ryyppäämisestäsi.jos sinua huolestuttaa juomisesi.


    • savumerkki :

      on kun kirjoittaa tälle palstalle.

    • Kuppra

      Olen pitänyt rajana et jos menee enemmän kuin eurokossu päivässä alkaa olemaan ongelma ja vaikea suoriutua aamuksi töihin.

    • iltojasi, viikonloppujasi, lomiasi, vierailujasi yms. sen mukaan miten pääset dokaamaan. Ajan mittaan kaarteet pullon ympärillä eivät loivene vaan jyrkkenevät.

      Kirjallisuutta: Raimo O. Kojo "Eroon viinasta"

    • pakenemista elämästä

      "Kertokaa mitkä on todellisia merkkejä joista kannattaa huolestua. "

      Jos tunnet tarvetta juoda enemmän kuin yhden alkoholiannoksen päivässä, on syytä huolestua. Ihminen kun ei luonnostaan halua sitä epätodellista olotilaa mikä alkoholimyrkyn nauttimisesta seuraa.

    • pojat pitkin vienaata

      kannattaa huolestua,kun juomat on loppu,sanoi vanha doku.töks töks

    • lllllllllllllllllllllll

      Juot vaikkei sinulla ollut hetkeä aiemmin aikomustakaan juoda.

      Juot vaikkei juominen olekkaan enää kivaa.

      Juot enemmän kuin alunperin oli tarkoitus.

      Juot salaa.

      Juot suuria määriä joita vähättelet, vähättelet itsellesi ja läheisillesi.

      Juot krapulaasi. Krapulajuominen johtaa uuteen humalaan.

      Jos havaitset tällaista, on alkoholi ottanut sinut hallintaasi. Hae apua!

      • alposusi

        Juot tavoitteena humala ja kovakänni

        Jo ennen ensimmäistä ryyppyä pidät huolen, että juomaa on riittävästi useammaksi päiväksi.

        Olet suorastaan iloinen toisenpäivän tuomasta mielihyvästä.

        Elät epätodellisessa olotilassa, jossa kuvittelet, että kukaan ei ymmärrä ja juopuneena ei kukaan muu koe näin hyvää oloa kuin sinä.

        olet yrittänyt vähentää ja lopettaa, vähentää kohtuudella ja lopettaa kännäily.

        Jatkuvasti vituttaa ja viina pitää vaan saada säännöllisesti.

        Elämän kohokohdat ovat esim. vaikka perjantait yksin mökillä viinapullon kanssa!!!

        Näytät porsaalta ja yksi pullo viina on vaan lämmittelyä.

        ...jatkuu


    • kanuunakauppias

      Juot, että saisit olosi "normaaliksi"
      Juot, koska silloin tunnet olevasi "oma hauska itsesi" tms, kauniimpi, sanavalmiimpi tai rohkeampi
      Juot, koska saat siitä säväreitä, energiaa ja kykenet toimintaa paremmin (tämä on jo vuosikausien juomisen tulosta, kun toimintakyky selvin päin on alentunut. Tilanne on harhaa, ja toimintakyky palautuu tarpeeksi pitkän raittiuskauden ja terapian avulla....tai itsetutkiskelun.
      Juot elääksesi ja elät juodaksesi ja sisimmässäsi kärsit siitä.
      Salailet juomistasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1254
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      121
      1133
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      855
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      316
      797
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe