Lissabon

eka kerta sinne

Millainen paikka syksyllä?Olemme lähdössä viikonloppulomalle sinne syksyllä,ehtiikö 2vrk:ssa nähdä paljon?Entä hintataso?

6

2481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja menoksi!

      Kahdessa päivässä paikanpäällä ehtii nähdä ihan hyvin kaikkea. Kaupunki ei ole keskustaltaan valtaisa, joten se on helposti haltuun otettavissa.

      Hintataso on paljoa Suomea ja muutakin eurooppaa edullisempi, ravintolassa kaksi henkeä syö kolme ruokalajia ja juo viiniä viidellä kympillä.

      Kaupunkialue on mukulakivinen ja mäkinen, ottakaa siis kunnollisia kävelyjalkineita mukaan ja lämpimästi suosittelen hankkimaan julkisiin liikennevälineisiin liput läsnäoloajaksenne, Etenkin ratikkalinjat ovat kattavat ja maisemia näkee hienosti ikkunasta, tulee säästettyä muutamia askeleitakin.

      Mukavaa matkaa!

      • boan haltuunotto

        >Kaupunki ei ole keskustaltaan valtaisa,
        >joten se on helposti haltuun otettavissa.

        he he he heee

        no... toisaalta olenhan mä tavannut jenkkejä ja australialaisiakin, jotka ovat ottaneet haltuunsa koko euroopan parissa viikossa.

        eihän tämä maanosa niin valtaisa ole, ja varsinkin aussit ovat niin sporttista tossukansaa.

        http://maps.pixagogo.com/maps/tag/lisbon__city/


      • että...
        boan haltuunotto kirjoitti:

        >Kaupunki ei ole keskustaltaan valtaisa,
        >joten se on helposti haltuun otettavissa.

        he he he heee

        no... toisaalta olenhan mä tavannut jenkkejä ja australialaisiakin, jotka ovat ottaneet haltuunsa koko euroopan parissa viikossa.

        eihän tämä maanosa niin valtaisa ole, ja varsinkin aussit ovat niin sporttista tossukansaa.

        http://maps.pixagogo.com/maps/tag/lisbon__city/

        Lissabonin ydinkeskusta, jonka aluella tärkeimmät nähtävyydet ovat, ei ole pinta-alaltaan ihan hirmuinen, vettä tulee toisella laidalla vastaan. Kyllä, tätä mieltä viime viikon kokemuksen perusteella olen. Lipulla julkisiin ja hyvillä kengillä siitä selvisi.

        Haltuunotolla tarkoitan myös sitä tunnetta, kun on jo käsitys siitä, millä puolella kaupunkia on minkälaista meinikiä, kun ei koko ajan tarvii karttaa lukea. Ja vaikka Lissabonin vanha keskusta on kapeita katuja ja sokkeloinen (ei siis selkeää ruutukaavaa, eksyminen on helppoa), on jo päivänkin seikkalun jälkeen tunne, että paikkoihin löytää.

        Ja toisaalta, sellaisia maailmanluokan "must" - nähtävyyksiä ei Lissabonissa toisaalta ole ihan hirveästi, joten siinäkin suhteessa paremmin sen saa lyhyessä ajassa haltuun, kuin vaikka esimerkiksi Rooman.


      • komppaan

        mää oon samaa mieltä, kyllä parissa päivässä jo ihan hyvän käsityksen ennättää saada.
        Ei siinä ajassa toki mitään paikkaa kokonaan kolua, mutta käsityksen kyllä. Siinä suhteessa Lissabon on lyhyelle kaupunkilomalle montaa muuta Euroopan kaupunkia helpompi kohde.

        Ja joo, mäkiä piisaa, varaudu urheiluun!


      • a Roma?
        että... kirjoitti:

        Lissabonin ydinkeskusta, jonka aluella tärkeimmät nähtävyydet ovat, ei ole pinta-alaltaan ihan hirmuinen, vettä tulee toisella laidalla vastaan. Kyllä, tätä mieltä viime viikon kokemuksen perusteella olen. Lipulla julkisiin ja hyvillä kengillä siitä selvisi.

        Haltuunotolla tarkoitan myös sitä tunnetta, kun on jo käsitys siitä, millä puolella kaupunkia on minkälaista meinikiä, kun ei koko ajan tarvii karttaa lukea. Ja vaikka Lissabonin vanha keskusta on kapeita katuja ja sokkeloinen (ei siis selkeää ruutukaavaa, eksyminen on helppoa), on jo päivänkin seikkalun jälkeen tunne, että paikkoihin löytää.

        Ja toisaalta, sellaisia maailmanluokan "must" - nähtävyyksiä ei Lissabonissa toisaalta ole ihan hirveästi, joten siinäkin suhteessa paremmin sen saa lyhyessä ajassa haltuun, kuin vaikka esimerkiksi Rooman.

        >kuin vaikka esimerkiksi Rooman.

        Rooma?

        http://www.cityofroma.net/photo_gallery/photo_gallery.htm


      • Anna-Anna
        komppaan kirjoitti:

        mää oon samaa mieltä, kyllä parissa päivässä jo ihan hyvän käsityksen ennättää saada.
        Ei siinä ajassa toki mitään paikkaa kokonaan kolua, mutta käsityksen kyllä. Siinä suhteessa Lissabon on lyhyelle kaupunkilomalle montaa muuta Euroopan kaupunkia helpompi kohde.

        Ja joo, mäkiä piisaa, varaudu urheiluun!

        Kyllähän Lissabonissa monta paikkaa ehtii käydä kahdessa päivässä ja paljon nähdä, mutta suosittelisin kyllä sitten hyvää opaskirjaa ja asioiden valikoimista etukäteen. Lissabonin ydinasiat eivät ole mitenkään kaukana toisistaan, ja raitiovaunu-, bussi- ja metroyhteydet hyvät.

        Luitko jo meidän matkapäiväkirjan?

        www.lissabon.vuodatus.net

        Me olimme Lissabonissa viikon juuri viime syksynä ja vieläkin minulla on tunne, että monta kivaa paikkaa jäi käymättä. Luettelen niitä siinä matkapäiväkirjani lopussa ja ihan ajattelen, että vielä lähden sinne joskus uudelleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2244
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2087
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1697
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe