Millainen paikka syksyllä?Olemme lähdössä viikonloppulomalle sinne syksyllä,ehtiikö 2vrk:ssa nähdä paljon?Entä hintataso?
Lissabon
6
2527
Vastaukset
- ja menoksi!
Kahdessa päivässä paikanpäällä ehtii nähdä ihan hyvin kaikkea. Kaupunki ei ole keskustaltaan valtaisa, joten se on helposti haltuun otettavissa.
Hintataso on paljoa Suomea ja muutakin eurooppaa edullisempi, ravintolassa kaksi henkeä syö kolme ruokalajia ja juo viiniä viidellä kympillä.
Kaupunkialue on mukulakivinen ja mäkinen, ottakaa siis kunnollisia kävelyjalkineita mukaan ja lämpimästi suosittelen hankkimaan julkisiin liikennevälineisiin liput läsnäoloajaksenne, Etenkin ratikkalinjat ovat kattavat ja maisemia näkee hienosti ikkunasta, tulee säästettyä muutamia askeleitakin.
Mukavaa matkaa!- boan haltuunotto
>Kaupunki ei ole keskustaltaan valtaisa,
>joten se on helposti haltuun otettavissa.
he he he heee
no... toisaalta olenhan mä tavannut jenkkejä ja australialaisiakin, jotka ovat ottaneet haltuunsa koko euroopan parissa viikossa.
eihän tämä maanosa niin valtaisa ole, ja varsinkin aussit ovat niin sporttista tossukansaa.
http://maps.pixagogo.com/maps/tag/lisbon__city/ - että...
boan haltuunotto kirjoitti:
>Kaupunki ei ole keskustaltaan valtaisa,
>joten se on helposti haltuun otettavissa.
he he he heee
no... toisaalta olenhan mä tavannut jenkkejä ja australialaisiakin, jotka ovat ottaneet haltuunsa koko euroopan parissa viikossa.
eihän tämä maanosa niin valtaisa ole, ja varsinkin aussit ovat niin sporttista tossukansaa.
http://maps.pixagogo.com/maps/tag/lisbon__city/Lissabonin ydinkeskusta, jonka aluella tärkeimmät nähtävyydet ovat, ei ole pinta-alaltaan ihan hirmuinen, vettä tulee toisella laidalla vastaan. Kyllä, tätä mieltä viime viikon kokemuksen perusteella olen. Lipulla julkisiin ja hyvillä kengillä siitä selvisi.
Haltuunotolla tarkoitan myös sitä tunnetta, kun on jo käsitys siitä, millä puolella kaupunkia on minkälaista meinikiä, kun ei koko ajan tarvii karttaa lukea. Ja vaikka Lissabonin vanha keskusta on kapeita katuja ja sokkeloinen (ei siis selkeää ruutukaavaa, eksyminen on helppoa), on jo päivänkin seikkalun jälkeen tunne, että paikkoihin löytää.
Ja toisaalta, sellaisia maailmanluokan "must" - nähtävyyksiä ei Lissabonissa toisaalta ole ihan hirveästi, joten siinäkin suhteessa paremmin sen saa lyhyessä ajassa haltuun, kuin vaikka esimerkiksi Rooman. - komppaan
mää oon samaa mieltä, kyllä parissa päivässä jo ihan hyvän käsityksen ennättää saada.
Ei siinä ajassa toki mitään paikkaa kokonaan kolua, mutta käsityksen kyllä. Siinä suhteessa Lissabon on lyhyelle kaupunkilomalle montaa muuta Euroopan kaupunkia helpompi kohde.
Ja joo, mäkiä piisaa, varaudu urheiluun! - a Roma?
että... kirjoitti:
Lissabonin ydinkeskusta, jonka aluella tärkeimmät nähtävyydet ovat, ei ole pinta-alaltaan ihan hirmuinen, vettä tulee toisella laidalla vastaan. Kyllä, tätä mieltä viime viikon kokemuksen perusteella olen. Lipulla julkisiin ja hyvillä kengillä siitä selvisi.
Haltuunotolla tarkoitan myös sitä tunnetta, kun on jo käsitys siitä, millä puolella kaupunkia on minkälaista meinikiä, kun ei koko ajan tarvii karttaa lukea. Ja vaikka Lissabonin vanha keskusta on kapeita katuja ja sokkeloinen (ei siis selkeää ruutukaavaa, eksyminen on helppoa), on jo päivänkin seikkalun jälkeen tunne, että paikkoihin löytää.
Ja toisaalta, sellaisia maailmanluokan "must" - nähtävyyksiä ei Lissabonissa toisaalta ole ihan hirveästi, joten siinäkin suhteessa paremmin sen saa lyhyessä ajassa haltuun, kuin vaikka esimerkiksi Rooman.>kuin vaikka esimerkiksi Rooman.
Rooma?
http://www.cityofroma.net/photo_gallery/photo_gallery.htm - Anna-Anna
komppaan kirjoitti:
mää oon samaa mieltä, kyllä parissa päivässä jo ihan hyvän käsityksen ennättää saada.
Ei siinä ajassa toki mitään paikkaa kokonaan kolua, mutta käsityksen kyllä. Siinä suhteessa Lissabon on lyhyelle kaupunkilomalle montaa muuta Euroopan kaupunkia helpompi kohde.
Ja joo, mäkiä piisaa, varaudu urheiluun!Kyllähän Lissabonissa monta paikkaa ehtii käydä kahdessa päivässä ja paljon nähdä, mutta suosittelisin kyllä sitten hyvää opaskirjaa ja asioiden valikoimista etukäteen. Lissabonin ydinasiat eivät ole mitenkään kaukana toisistaan, ja raitiovaunu-, bussi- ja metroyhteydet hyvät.
Luitko jo meidän matkapäiväkirjan?
www.lissabon.vuodatus.net
Me olimme Lissabonissa viikon juuri viime syksynä ja vieläkin minulla on tunne, että monta kivaa paikkaa jäi käymättä. Luettelen niitä siinä matkapäiväkirjani lopussa ja ihan ajattelen, että vielä lähden sinne joskus uudelleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845067Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.173416Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j242720Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581780- 471576
- 941352
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441346Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2391275Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.731048IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra54932