onko erimerkeillä omat rullat rullasuksissa vai tuleeko ne samalta valmistajalta,onko niissä kestävyys eroja? rullat taitaa olla aika kalliita joten paljonko olette hiihtäneet yksillä rullilla.
rullasuksien
14
3781
Vastaukset
- jts
taitaa olla tänäpäivänä nuo rengasvalmistajat!
veikkaisin ett rullat tulee "jostain" ja samoin laakerit!
mun mielestä tän päivän rullat ei ole yhtä kestäviä kuin ennen..se on bisnestä kaikinpuolin!
kyllä niillä saa hiihtää aivan riittävän kilometrimäärän..ainakin kaks kolmetuhatta karkeesti arvioiden!jopa enemmän..
riippuu hiihtäjän painosta ja asfaltista myös!
ja noi kestävyyserot on vaikea sanoa..varmaan aika samanlaista luokkaa!
ite kun oon siirtyny tohon nordic-rullaluistimeen niissä on ainakin pyörät kestäny yllättävän paljon kilometrejä..niissä oon käyttäny ihan parhaita saatavilla olevia renkaita!
taitaa talvee pukata..tai sitte ei!- Hiihdonohj.
Marvet tehdään Hyvinkäällä(Hyvinkään kumi)laakeraita lukuunottamatta.Meillä on käytössä marvee ja swenoria, maailman hyviä molemmat.
- parhaat merkit
Hiihdonohj. kirjoitti:
Marvet tehdään Hyvinkäällä(Hyvinkään kumi)laakeraita lukuunottamatta.Meillä on käytössä marvee ja swenoria, maailman hyviä molemmat.
marwe ja swenor. swenor vähän kalliimpi ulkomainen ja marwe kotimainen eli suosikaamme sitä!
- Audio-fiilis
Älä huoli rullien kestävyydestä, ensin hajoavat laakerit ja ne taas ovat samaa tavaraa kuin rullaluistimissa. Ihan sama oli ratas mikä hyvänsä. Osta valmiiksi väljät, hiekka kuluttaa ne kumminkin. Ei niillä kumisuojauksilla mitään tee kumminkaan, osta vaan monta laakeria ja puhdistele niitä.
Osta pienirullaiset, nillä on parempi kontrolli. Osta kuiturungolla, ne eivät tärise niin paljon. Osta Marwe, mutta pienillä rullilla. Isorullainen on yleensä liian nopea ja isokitkainen isorullaMarwe on hallinnaltaan hankala.- pienellä rullalla
siis ohutta rullaa vai halkaisijaltaan tavallista pienempää rullaa?
- rul
laiset olis nuo swenorin elite skatet, ne olis puurunkolla ja halkaisialtaan isoilla rullilla? meillä päin ei muita löydy urheilu liikkeestä ja ei vihtis näkemättä ostaa...
- hiihtäjä
pienellä rullalla kirjoitti:
siis ohutta rullaa vai halkaisijaltaan tavallista pienempää rullaa?
Pienellä rullalla tarkoitan tuollaista noin 70-80mm halkaisijalla olevaa.
Iso rulla on noin 100mm tai jopa isompi.
- rullaluistimet.
Tunnen sääliä aina, kun ohitan rullasuksilla räpistelevän "hiihtäjän". Vauhti on nolla ja sauvat lipsuu kokoajan. Säälittävää.
Vielä kun ymmärrätte jättää sauvat pois, niin johan jalat vahvistuu, joka on luisteluhiihdosssa a ja o.- tosihiihtäjä
ootpa todellinen asiantuntija...
- jts
jos piikit lipsuu..rautakaupoissa on myytävänä fiskarsin timanttiviilasetti..pieni sellainen..11e koko hoito ja piikit saa teräväksi..ja pääsee halvalla terotushommiin!
- noin
luistimista tulee väärä tyyli, varsinkin jos ilman sauvoja hiihtää. kilpahiihtäjälle en suosittele. moni on pilannut hiihtokautensa kun on luistimilla matkaan lähtenyt.. Mikäs siinä jos joskus mutta ei kyllä jokapäiväiseen, eikä edes jokaviikkoiseen käyttöön.
- suksittelija
...täs joskus aikasemmin jotain rullasuksista mutta ei ainakaa silloin tullu vastausta että minkähän laisia mahtaa olla ne sporttikojootin myymät italialaiset. Maplus ja Ski skett on merkit. Olisko jollain kokemuksia?..... aika edullisia ovat...
- jts
on ihan ok suksi..on kokemusta useita vuosia taaksepäin..yleensäkin italiaanot tekee iha mukavia vehkeitä!
- suksittelija
jts kirjoitti:
on ihan ok suksi..on kokemusta useita vuosia taaksepäin..yleensäkin italiaanot tekee iha mukavia vehkeitä!
Niinhän mä muistelin että joskus aiemmin jossaki jutuis oot kehaissu yleisesti italialaisia vempeleitä. Ja jos kerta merkistäkää ei oo huonoa sanottavaa niin taitaapa täytyä ottaa yhteyksiä tuonne sporttikojootille. Kiitosta mielipiteestä....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760