onko totta, että jos hakee ammattikorkeakouluun ja pääsee sinne, mutta ei ota paikkaa vastaan (koska haluaa pitää välivuoden), ei saa täyttä työmarkkinatukea?
ja sitten jos ei hae kolmeen ammattikorkeakouluun/ammattikouluun, et vois pitää sen välivuoden, ei saa silloinkaan työmarkkinatukea...!! :o
oonko nyt käsittäny asian oikein?
työmarkkinatuki ja välivuosi
9
3720
Vastaukset
- työto:n
Minulla on opiskelu paikka yliopstossa ja saan tällä hetkellä työmarkkinatukea. Siihen opintojen lykkäämisen pitää vissiin olla hyvä syy, jotta sitä lykätessä saisi työmarkkinatukea. Minun hyvä syyni oli asevelvollisuuden suorittaminen, mikä tosin kesti vain 6kk ja silti lykkäsin opintojen alkua vuodella, mutta syy kuitenkin kelpasi tuen saamiseen.
- ...
Näin on varmastikin ammattikouluttamattomalla tai alle 25-vuotiaalla, jonka on ns. "pakko" hakea opiskelemaan vähintään niin ja niin moneen paikkaan. Mutta tietääkö kukaan, miten käy kun on kyse ammatin omaavasta, joka hakee vaikkapa ammattikorkeakouluun, mutta lykkääkin sitä vaikkapa vuodella, tai ei ota sitä laisinkaan vastaan?
- '''
Tuolla pienellä lisällä, mitä edellinen vastaaja tuossa sanoi. Kyllä, muuten olet ymmärtänyt asian oikein. Tämä siis koskee työmarkkinatukea, joka sinulle maksettaisiin kotona lorvimisesta. Mikäli hankit työharjoittelupaikan, voit kuitenkin saada harjoitteluajalta työmarkkinatukea.
Jos haluat, voit hakea sellaisiin amk:hin mihin et varmasti pääse sisälle, tai sitten käydä kokeissa jättämässä tyhjät paperit. Ei sinua väkisin minnekään valita, jos omalla toiminnallasi torpedoit mahdollisuutesi. - siis lorvia
mutta et tiedä kuka maksaa lorvimisesi?
Pirautappa vanhemmillesi ja pyydä yks kymppitonni massia niin voit lorvia huoletta sen vuoden.- olet
sulle taitaa olla epäselvää, että välivuonna ei välttämättä lorvita... sillon voidaan mennä esim. töihin ja ANSAITA rahaa. mutta täytyyhän tälläkin keskustelupalstalla olla joku, joka osaa vittuilun jalon taidon.
- eihän silloin
olet kirjoitti:
sulle taitaa olla epäselvää, että välivuonna ei välttämättä lorvita... sillon voidaan mennä esim. töihin ja ANSAITA rahaa. mutta täytyyhän tälläkin keskustelupalstalla olla joku, joka osaa vittuilun jalon taidon.
edes ole tarvetta työmarkkinatuelle, eikä sitä saisikaan jos töissä kerran on :-)
- menee...
eihän silloin kirjoitti:
edes ole tarvetta työmarkkinatuelle, eikä sitä saisikaan jos töissä kerran on :-)
...harjoittelijaksi esimerkiksi kouluun, niin silloin mennään työmarkkinatuella...
- mikkko_
Kyllähän ne taitaa pääosin noin mennä. Jos tosissaan haluat pitää sen välivuoden niin hae paikkoihin joihin et voi päästä sisään.
Toisaalta voithan hankkia työpaikan etukäteen (jo nyt kesäksi esim. kaupan kassa ja jatkaa sitä tulevan vuoden jos mahollista) silloin näillä säännöksillä ei oo merkitystä käsittääkseni.. Joku minua viisaampi TOKI korjaa jos oon väärässä. - mä0000000
Pitäisköhän sun mielummin hakea työpaikkaa kun pohtia jotain tukia???
mua vituttaa tämmönen laiskuus. Itse olen tehnyt kovasti työtä kun en ole opiskelupaikkaa vielä saanut(vaikka haluaisin). Ja mä en todellakaan halua maksaa mun veroja yhellekään sun kaltaselle tyypille joka ei halua kouluun eikä töihin.... Mietippä vähän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131458
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881307Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1361067- 68974
- 39917
- 69874
- 97867
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.54852- 75846
Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39784