mikä järjestys sormuksilla?

tahvo74

mikä on oikea järjestys sormuksilla??? ensin vihki ja sit kihla.. kun meinaan pitää molempia.

7

1680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä hieman

      Ei kai sillä nyt ole väliä? Miten ne näyttää susta nätimmältä tai on kätevämmät? Mulla on vihkisormus rystysen puolella ja kihlasormus nivelen puolella, koska vihkisormuksen kivi on iso. Usein pidän vain jompaakumpaa, esim. talvella se kivi tarttuu äkkiä hanskan vuoriin.

    • ilona231

      Itse pidän kihlasormusta "alimpana" ja vihkisormusta päällä. Eli siinä järjestyksessä missä olen ne sormeeni saanut :)
      Tämä on tietysti makuasia kuten edellinen kirjoittajakin sanoi.

      • jokaisella

        Niin minäkin. Kun sitten oltiin ostamassa vihkisormusta niin muutama myyjä tuputti ajatustaan että tottakai se vihki ensin ja kihla sitten eli vihki alimmaiseksi, vaikka itse hain juuri toisin päin. No nämä tuputtajat olivatkin aika vanhoja tätejä.. oisiko sitten joku vanhoillinen näkemys.. Minulle ihan sama mitä ajattelivat, ei sitten löytynyt heidän laudoistaan sitä sormusta (oikeasti edes, onneksi). Niin eli eiköhän vain niin päin kuin itsestä tuntuu ja näyttää parhaimmalta. Ei se ole mikään puolustus että on iso kivi niin se pitäisi varmistella sen toisen sormuksen taakse, itselläni juuri toisin päin ja on iso kivi, joten älkööt ostako sellaista joka ei pysy sormessa jos sitä pelkäävät. Sinähän sitä sormusta pidät, turha taas miettiä miten pitäisi olla, miksi? jotta miellyttäisit ketä..?


      • Tahvo47
        jokaisella kirjoitti:

        Niin minäkin. Kun sitten oltiin ostamassa vihkisormusta niin muutama myyjä tuputti ajatustaan että tottakai se vihki ensin ja kihla sitten eli vihki alimmaiseksi, vaikka itse hain juuri toisin päin. No nämä tuputtajat olivatkin aika vanhoja tätejä.. oisiko sitten joku vanhoillinen näkemys.. Minulle ihan sama mitä ajattelivat, ei sitten löytynyt heidän laudoistaan sitä sormusta (oikeasti edes, onneksi). Niin eli eiköhän vain niin päin kuin itsestä tuntuu ja näyttää parhaimmalta. Ei se ole mikään puolustus että on iso kivi niin se pitäisi varmistella sen toisen sormuksen taakse, itselläni juuri toisin päin ja on iso kivi, joten älkööt ostako sellaista joka ei pysy sormessa jos sitä pelkäävät. Sinähän sitä sormusta pidät, turha taas miettiä miten pitäisi olla, miksi? jotta miellyttäisit ketä..?

        Joo eikun itselleni tuli vastaan sellainen vanha uskomus että ku vihkisormus on ensin ja kihla sitten niin se ikääkuin suojelee vihkisormusta ja vihkimystä. Aattelin vain onko kukaan muu kuullut tälläsestä vanhasta uskomuksesta kun en löydä semmosesta mitään juttua. Ei siis kyse kenenkään miellyttämisestä kunhan kysyin.


      • jo on...
        Tahvo47 kirjoitti:

        Joo eikun itselleni tuli vastaan sellainen vanha uskomus että ku vihkisormus on ensin ja kihla sitten niin se ikääkuin suojelee vihkisormusta ja vihkimystä. Aattelin vain onko kukaan muu kuullut tälläsestä vanhasta uskomuksesta kun en löydä semmosesta mitään juttua. Ei siis kyse kenenkään miellyttämisestä kunhan kysyin.

        ...ongelma!


      • tahvo47
        jo on... kirjoitti:

        ...ongelma!

        sori ku kysyin


      • Maamos
        jo on... kirjoitti:

        ...ongelma!

        Saapa kai sitä vanhat perinteet kiinnostaa. Kunhan ei kukaan toivon mukaan usko, että ne tepsii jotenkin...

        En ole kyllä kuullut tuosta, joten ei lösy täältäkään apua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3135
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2351
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1720
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1563
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1077
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      954
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      921
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      856
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      801
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      774
    Aihe