mikä on oikea järjestys sormuksilla??? ensin vihki ja sit kihla.. kun meinaan pitää molempia.
mikä järjestys sormuksilla?
7
1740
Vastaukset
- vielä hieman
Ei kai sillä nyt ole väliä? Miten ne näyttää susta nätimmältä tai on kätevämmät? Mulla on vihkisormus rystysen puolella ja kihlasormus nivelen puolella, koska vihkisormuksen kivi on iso. Usein pidän vain jompaakumpaa, esim. talvella se kivi tarttuu äkkiä hanskan vuoriin.
- ilona231
Itse pidän kihlasormusta "alimpana" ja vihkisormusta päällä. Eli siinä järjestyksessä missä olen ne sormeeni saanut :)
Tämä on tietysti makuasia kuten edellinen kirjoittajakin sanoi.- jokaisella
Niin minäkin. Kun sitten oltiin ostamassa vihkisormusta niin muutama myyjä tuputti ajatustaan että tottakai se vihki ensin ja kihla sitten eli vihki alimmaiseksi, vaikka itse hain juuri toisin päin. No nämä tuputtajat olivatkin aika vanhoja tätejä.. oisiko sitten joku vanhoillinen näkemys.. Minulle ihan sama mitä ajattelivat, ei sitten löytynyt heidän laudoistaan sitä sormusta (oikeasti edes, onneksi). Niin eli eiköhän vain niin päin kuin itsestä tuntuu ja näyttää parhaimmalta. Ei se ole mikään puolustus että on iso kivi niin se pitäisi varmistella sen toisen sormuksen taakse, itselläni juuri toisin päin ja on iso kivi, joten älkööt ostako sellaista joka ei pysy sormessa jos sitä pelkäävät. Sinähän sitä sormusta pidät, turha taas miettiä miten pitäisi olla, miksi? jotta miellyttäisit ketä..?
- Tahvo47
jokaisella kirjoitti:
Niin minäkin. Kun sitten oltiin ostamassa vihkisormusta niin muutama myyjä tuputti ajatustaan että tottakai se vihki ensin ja kihla sitten eli vihki alimmaiseksi, vaikka itse hain juuri toisin päin. No nämä tuputtajat olivatkin aika vanhoja tätejä.. oisiko sitten joku vanhoillinen näkemys.. Minulle ihan sama mitä ajattelivat, ei sitten löytynyt heidän laudoistaan sitä sormusta (oikeasti edes, onneksi). Niin eli eiköhän vain niin päin kuin itsestä tuntuu ja näyttää parhaimmalta. Ei se ole mikään puolustus että on iso kivi niin se pitäisi varmistella sen toisen sormuksen taakse, itselläni juuri toisin päin ja on iso kivi, joten älkööt ostako sellaista joka ei pysy sormessa jos sitä pelkäävät. Sinähän sitä sormusta pidät, turha taas miettiä miten pitäisi olla, miksi? jotta miellyttäisit ketä..?
Joo eikun itselleni tuli vastaan sellainen vanha uskomus että ku vihkisormus on ensin ja kihla sitten niin se ikääkuin suojelee vihkisormusta ja vihkimystä. Aattelin vain onko kukaan muu kuullut tälläsestä vanhasta uskomuksesta kun en löydä semmosesta mitään juttua. Ei siis kyse kenenkään miellyttämisestä kunhan kysyin.
- jo on...
Tahvo47 kirjoitti:
Joo eikun itselleni tuli vastaan sellainen vanha uskomus että ku vihkisormus on ensin ja kihla sitten niin se ikääkuin suojelee vihkisormusta ja vihkimystä. Aattelin vain onko kukaan muu kuullut tälläsestä vanhasta uskomuksesta kun en löydä semmosesta mitään juttua. Ei siis kyse kenenkään miellyttämisestä kunhan kysyin.
...ongelma!
- tahvo47
jo on... kirjoitti:
...ongelma!
sori ku kysyin
- Maamos
jo on... kirjoitti:
...ongelma!
Saapa kai sitä vanhat perinteet kiinnostaa. Kunhan ei kukaan toivon mukaan usko, että ne tepsii jotenkin...
En ole kyllä kuullut tuosta, joten ei lösy täältäkään apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"1089463Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo1645909Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset1545349Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El265311Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään434263Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m873521Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta783489En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk102881Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1142878Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä462808