Säiliöhommia

vasta-alkaja

Onkohan kellää tietoo kuinka säiliö ajoo tekevät firmat suhtautuu nuoriin kuskeihin? Oon ite vasta ajellu vasta muutaman hassun kuukauden ja polttoaineen jako kiinnostais kovasti. Ja miksei muutki vaarallistenaineiden kuljetukset. Minkälaista homma ylipäätänsä on? Onko firmoissa malttia opettaa nuorta kuskia? Viä ku sais joitakin firman nimiä mistä vois kysellä..

30

4966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 30/33

      se uusi kuljettaja opetetaan työhön. Ei ketään voi pistää kylmiltään jakelemaan polttoaineita. Alussa on työhön perehdyttämisjakso kokeenemman kuljettajan kanssa, Neste taitaa vaatia noin kolmen viikon opiskelun ennenkuin saa lastausluvat. Ja koko ajanhan MOL:in sivuilla haetaan 1202/1203 kuskia ja muihin säiliö hommiin kanssa. Tervetuloa alalle, itsekin olin "vänkärinä" kolme viikkoa, ennen kuin yksin läksin.

    • Adolf

      Logiralta kannattaa kysellä kemikaalihommia...

      • qavfoqevf

        Joo, nuoret pojat pääsee sinne pähkinäliksalla duuniin...Suosittelen! ;)


      • Adolf
        qavfoqevf kirjoitti:

        Joo, nuoret pojat pääsee sinne pähkinäliksalla duuniin...Suosittelen! ;)

        Mutta nythän kyseltiinkin töitä eikä palkanmaksajia...


      • vasta-alkaja
        Adolf kirjoitti:

        Mutta nythän kyseltiinkin töitä eikä palkanmaksajia...

        töitä etitään mutta olis siitä kiva jotaki hyötyäkki. Ei kai ketää ilmaseksi huvita töitä tehdä.


      • haluaapi

        ajella ni eikus sinne vaan.Työvuorolistat,ylityöt yms asiat on kai kunnossa vai?


    • löpökuski

      ol öljynajoa eikä kukaan kieroon kattellu ja siinä puljussa olin n. viikon kyydis kunnes lähdin itse yksiksee tienpäälle. Ja nesteellä oli 2 viikon pakollinen harjoittelu jakso ja jos ei olis hommat alkanu luonnistua niin olisi sitä kai voinut pidempääki voinu vieressä istua....Ja hommat iha jees, välillä v*tuttaa nii p*leesti et lopettaa tekis mieli mut enimmäksee aikas mukavaa puuhaa, kun sisältää muutaki ku ajoa asfaltilla.

      • vasta-alkaja

        mistähän noita nesteen hommia kannattas kysellä? kun tuntuu löytyvän nihkeesti tietoo.


      • löpökuski
        vasta-alkaja kirjoitti:

        mistähän noita nesteen hommia kannattas kysellä? kun tuntuu löytyvän nihkeesti tietoo.

        et soittaa tai käy talleilla johtajan juttusilla. Mieki menin kyleleen ja niillä oliki paikka auki vaikka sitä missään ilmoitettukaan..


    • moi mä oon rauli...

      ottaa mielellään nuoria kuljettajia,kun niille ei tarvi maksaa ikä-lisiä(kuultu asia)

      • Ei Rusi mitään ikälisiä maksa läpituntipalkka päiväraha , muuten ihan ok talo ,saa rauhassa tehdä työnsä ei tule kukaan hoputtamaan, tosin tästä on jo seitsemän vuotta kuin sisulla Bensaa ajelin..


    • Janne227

      Nostelen tätä vähän vaikka vanha kirjoitus onkin..

      Muakin kiinnostais nesteen polttoaine kuljetus. Satuin löytämään netistä avoimen työpaikan, Jari Välikangas oy - etsii kuljettajaa.
      Millaista tuo homma olisi, mitenköhän suhtautuu nuoreen vasta valmistuvaan kuljettajaan, millaiset työajat, onko reissuhommia, olikos noissa polttoaine hommissa jotain erityis vaatimuksia ( tietyt työvaatteet, ei saa olla matkustajia kyydissä, ei saa polttaa tupakkaa tms) vai muistelenko väärin?

      Onko jollain kokemuksia tästä kyseisestä yrityksestä tai ylipäätään nesteen ajoista?

      Kiitos vastauksista!

      • Ex_Raskasöljykuski

        Riippuu paljolti menetkö tippakuskiksi jakohommiin, raskasöljy-,bitumi-tai liuotinhommiin. Kaikissa omat hyvät ja huonot puolensa. Palkka on autohommien yläpäässä jos tes-palkalla ajat. Ja kukaan järkevähän ei muulla palkalla aja. Tippahommissa jaat kuorman huoltoasemille, asuinkiinteistöihin, teollisuuteen ja laivoihin. Raskasöljykuormat periaatteessa aina yhteen paikkaan, teollisuuteen ja laivoihin. Raskasölyä tosin ei paljoa enää pala muualla kuin laivoissa. Bitumia ajetaan kesäkaudella ympäri maata asfalttityömaille. Kuorma lähes aina samaan paikkaan. Eli kaikni riippuu siitä mitä tuotetta kiinnostuksesi kohteena oleva firma ajaa. Joku tykkää polttoaineenajosta, jotkut ei.


    • 77777

      Upp

      • HyväTalo

        P.Laaksonen oy Valkeakoski hakee tippakuskia.


    • VilliJaVapaa

      Hyvä Janne 227. Eiköhän nuo perusasiat selviä siellä ADR koulutuksessa. Harva tämän alan kuljetusyritys palkkaa nuorta tulokasta. Mieluummin otetaan muissa ajotehtävissä jo hieman kokemusta saanut kaveri. Onhan tuo nestemäinen lasti niin maidonkeräilyauto ta i öljyauton ajaminen hieman eri asia kuin kappaletavaraauton ajaminen jo sen vuoksi,että lasti elää siellä kyydissä, varsinkin talviaikaan liukkailla keleillä voi tulla eteen paljonkin haastetta. Jos Nesteen ajoon halajat niin tiedoksi vaan. Nesteellä on äärimmäisen tarkat turvallisuusmääräykset ja kaikista vaaratilanteista tai pienistäkin kaatumisista jalostamon pihalla saati jos putoaa korkeammalta käynnistetään hemmetinmoinen tutkinta ja pitää laatia raportti raportin perään. Siksi on tullutkin kuljetuspuolella käytäntö jos nilkka nyrjähtää niin se tapahtui jalostamon portin ulkopuolella. Siinä pääsee kaikki osapuolet niin paljon helpommalla. Eikä mene hermot nilkan lisäksi.Näin ovat minua viisaammat miehet kertoneet. Itse haluan pysyä visusti portin ulkopuolella olenhan sellainen "villi ja vapaa" kuljettaja.

    • KäkKriäinen

      Mikä on mennyt nykyajan ihmisiin kun ei osata /uskalleta käyttää puhelinta. Tässäkin tämä nuori mies lataa tänne liudan kysymyksiä keskustelufoorumille josta oikean vastauksen saaminen on hyvin epätodennäköistä. Oikeastaan Janne 227 :llä pitäisi olla nämä asiat tuoreessa muistissaan ,kun on vasta valmistunut koulun penkiltä. ADR lupakin on todennäköisesti siellä koulutuksessa suoritettu. Eli mikä mättää? Ei mitään työpaikkaa ihmettelemällä saa vaan soittamalla yritykseen ja sopimalla tapaaminen. Vaikkei yritys sinua palkkaisikaan niin 95 % varmuudella he mielellään antavat vastaukset näihin sinun kysymyksiin. Jos yrittäjä tai ajojärjestelijä on jo puhelimessa töykeä , niin ei sellaiseen työpaikkaan pidä edes mennä.Keskustelujen perusteella jokainen työhakija pystyy muodostamaan hetkessä jonkinlaisen alustavan mielikuvan yrityksestä. Miten kalustoa pidetään kunnossa, ovatko vanhemmat autotkin siistejä? Millainen on yrityksen varikko/ autohallit. Onko piha-alue epäsiisti vai järjestyksessä? Tällaiset pieniltä tuntuvat asiat kertovat yllättävän paljon kuljetusyrittäjästä ja hänen alaistensa suhtautumisessa työntekoon.
      Työssä tarvittavat vaatteet,suojalasit,työkäsineet,kuulosuojaimet ja turvakengät hommaa ja maksaa aina työnantaja. Työntekijän ainoa velvollisuus on käyttää niitä .

      • Adr

        Oletko koskaan ajatellut että näiltä keskustelupalstoilta voi saada tietoon sellaisia asioita joita työhaastattelussa työnantaja ei halua kertoa. Näiltä palstoilta voi saada tietoonsa esim. mahdollisista ristiriidoista ja epäselvyyksistä palkanmaksussa, työajoissa ja kaluston ylläpitämisestä. Joku voi saada täältä esim. tietoonsa sellaista että palkoista joutuu aina riitelemään niin jo tämä voi kertoa ettei kannata edes haastatteluun mennä.


      • ADR-Heppu

        Tippakyyti hommat on aivan per´´´´´stä.


    • KäkKriäinen

      Hyvä nimimerkki Adr. Totta toinen puoli kirjoituksessasi,mutta myös on täysin totta on se tosiasia ,että jos kuljetusliikkeessä on 10 kuljettajaa. 9 on hyvin tyytyväistä palkkoihin ja työtehtäviin ja yksi on firman mustalammas. Hänellä on ns. henkilökohtaisia ongelmia ja muutenkaan työnteko ei maistu,koska viihteellä on mukavampi olla. On jatkuvasti eripuraa työnantajan kanssa lähes kaikesta. Arvaat varmasti kuka tänne suomi24 sivustolle kirjoittaa.... se on se yksi jota on kohdeltu niin kaltoin.Omasta mielestään täysin korvaamaton yksilö. Mitään hän ei ole koskaan tehnyt väärin. Jos aidosti etsii hyvää työpaikkaa niin silloin hakija tarkistaa ensin yrityksen taustat eli talousluvut. Ne löytyvät netistä ja ovat julkisia tietoja ja jokainen peruskoulun käynyt osaa ne taatusti tulkita oikein. Rohkea työnhakija myös pysähtyy nähdessään firman auton ja kysyy reilusti kuljettajalta millainen työpaikka ja millainen työilmapiiri. Jos työhaastattelussa osaa olla jämpti eikä mikään "anteeksi,että olen olemassa" mies/nainen niin varmasti onnistuu työnhaussa.
      Sellaiset ihmiset pärjäävät jotka ovat ammattiylpeitä ja tietävät arvonsa. Sellaisia kuljettajia myös hyvät työnantajat arvostavat. Niin ja lopuksi ne tyytyväiset kuljettajat eivät tälle sivustolle kirjoittele eivätkä edes lue näitä juttuja. Juuri siksi tämän sivuston juttuihin ei voi luottaa.

      • Adr

        " Juuri siksi tämän sivuston juttuihin ei voi luottaa."
        On myös työnantajia joiden puheet ja lupaukset työhaastattelussa eivät pidä lopulta. Jopa sellaisia työnantajia on joiden paperiin kirjoitetut, sovitut asiat eivät toteudu kun töitä aletaan tekemään. On siis kylmä tosiasia ettei myöskään työnantajien lupauksiin voi aina luottaa.


      • KäkKriäinen
        Adr kirjoitti:

        " Juuri siksi tämän sivuston juttuihin ei voi luottaa."
        On myös työnantajia joiden puheet ja lupaukset työhaastattelussa eivät pidä lopulta. Jopa sellaisia työnantajia on joiden paperiin kirjoitetut, sovitut asiat eivät toteudu kun töitä aletaan tekemään. On siis kylmä tosiasia ettei myöskään työnantajien lupauksiin voi aina luottaa.

        Adr hyvä vasemmisto toverini. Työnantajan lupauksiin ei voi aina luottaa. Me vasemmisto nuoret osaamme kyllä asiat ja siksi on lakisääteinen koeaika. Kuski voi lopettaa duunit ja sanoa työnantajalle "haista huilu kun ,et pitänyt mitä lupasit" ja työnantaja voi sanoa "olet täysi vätys ,tuossa on ovi. Tasapuolista molemminpuolin. Adr en nyt ollenkaan ymmärrä miksi liimaudut kuin iilimato johonkin yritykseen ja surkuttelet epäreilua kohtelua. Jos paperilla on sovitut asiat ja kuulut AKT:en niin sinulla ei pitäisi olla hädänpäivää. AKT:n toimitsijat ja lakimiehet pistää kaikki epärehelliset yrittäjät ruotuun . Ja ne todella pistää yrittäjän koville tarvittaessa.
        Nämä Adr ja hänenlaisensa kuljettajat valittavat ,mutta eivät edes kuulu liittoon jonka jäsenmaksu on mitättömän pieni kuussa 5 tupakka-askin hinta. Onko Adr koskaan miettinyt miksi tänne kirjoittavat vain nämä villit ja vapaat kuljettajat. AKT:n jäsenet ottaa rennosti ja paistavat vaikka makkaraa ja siemaisevat kylmät oluet näin perjantai illan kunniaksi. Tässä monta kysymystä herra Adr,voisitko jopa ystävällisesti vastata?


      • Adr
        KäkKriäinen kirjoitti:

        Adr hyvä vasemmisto toverini. Työnantajan lupauksiin ei voi aina luottaa. Me vasemmisto nuoret osaamme kyllä asiat ja siksi on lakisääteinen koeaika. Kuski voi lopettaa duunit ja sanoa työnantajalle "haista huilu kun ,et pitänyt mitä lupasit" ja työnantaja voi sanoa "olet täysi vätys ,tuossa on ovi. Tasapuolista molemminpuolin. Adr en nyt ollenkaan ymmärrä miksi liimaudut kuin iilimato johonkin yritykseen ja surkuttelet epäreilua kohtelua. Jos paperilla on sovitut asiat ja kuulut AKT:en niin sinulla ei pitäisi olla hädänpäivää. AKT:n toimitsijat ja lakimiehet pistää kaikki epärehelliset yrittäjät ruotuun . Ja ne todella pistää yrittäjän koville tarvittaessa.
        Nämä Adr ja hänenlaisensa kuljettajat valittavat ,mutta eivät edes kuulu liittoon jonka jäsenmaksu on mitättömän pieni kuussa 5 tupakka-askin hinta. Onko Adr koskaan miettinyt miksi tänne kirjoittavat vain nämä villit ja vapaat kuljettajat. AKT:n jäsenet ottaa rennosti ja paistavat vaikka makkaraa ja siemaisevat kylmät oluet näin perjantai illan kunniaksi. Tässä monta kysymystä herra Adr,voisitko jopa ystävällisesti vastata?

        Voi voi miten väärässä oletkaan. Vastaan, vaikka reilusti viiveellä. En ole enää nuori, en edes vasemmisto sellainen. Olen ollut Akt:n jäsen vasta vuodesta 1992. Mutta näinkin lyhyen jäsenyyden aikana olen huomannut ammattiliittoon kuulumisen hyödyt. En vain käsitä miten voit ymmärtää yllä olevan kirjoitukseni noin väärin kuin näköjään ymmärsit. Ilman ammattiliittoon kuulumista voi yksittäinen työntekijä olla todella heikoilla jos asiat työnantajan kanssa menee siihen että kiistellään kuka on luvannut mitä ja kuka on sanonut tätä. Liitosta saat apua näissäkin jutuissa. Ytk:sta on turha apua pyytää. Se haluaa vain jäsentensä rahat.


      • KäkKriäinen
        Adr kirjoitti:

        Voi voi miten väärässä oletkaan. Vastaan, vaikka reilusti viiveellä. En ole enää nuori, en edes vasemmisto sellainen. Olen ollut Akt:n jäsen vasta vuodesta 1992. Mutta näinkin lyhyen jäsenyyden aikana olen huomannut ammattiliittoon kuulumisen hyödyt. En vain käsitä miten voit ymmärtää yllä olevan kirjoitukseni noin väärin kuin näköjään ymmärsit. Ilman ammattiliittoon kuulumista voi yksittäinen työntekijä olla todella heikoilla jos asiat työnantajan kanssa menee siihen että kiistellään kuka on luvannut mitä ja kuka on sanonut tätä. Liitosta saat apua näissäkin jutuissa. Ytk:sta on turha apua pyytää. Se haluaa vain jäsentensä rahat.

        Hyvä Adr . En käsittänyt ollenkaan väärin juttusia. Itse olen ollut AKT;n jäsen vuodesta 1983 ja nähnyt paljon mitä mätää ja epäkohtia kuljetusalaan liittyy varsinkin kun kyseessä on pienyrittäjä jolle kaikki lakiiin ja sovittuihin asioihin perustuvat sopimukset ovat täysin vieraita. Itse olen ikuisesti nuori vaikka yli 55 on mittarissa,enkä ole vasemmistonuori vaikka oli alkuperäiseen juttuun tuo lipsahtikin "vitsinä". Siitä asiasta olemme täysin samaa mieltä,että AKT:n kannattaa kuulua varsinkin jos työnantajan kanssa on jatkuvasti näkemyseroja. Jokainen fiksu kuljettaja vaatii työnantajan tekemään kirjallisen työsopimuksen jossa on kirjattuna kaikki asiat. Jos sopimuksessa lukee,että yrittäjä noudattaa kuljetusalan TES sopimusta niin silloin ei ole mitään kiistelyn aihetta koska asiat ovat täysin selviä. Jos sopimusta ei noudateta niin liitto kyllä auttaa ja pistää ojennukseen. Jotkut yrittäjät eivät suostu tilittämään jäsenmaksuja liitolle,mutta sekään ei ole ongelma. Jokainen voi itse suorittaa tuon pienen maksu itse liitolle . ( On muuten melkoinen epäluottamuslause yrittäjältä jos liiton jäsenmaksu on kynnyskysymys) Silkkaa pottuilua sanon minä. Suurin syy siihen,että kuljetusalalla on erittäin hyvin pärjääviä kuljettajia kuten minä ja sitten sellaisia joita potkitaan päähän kokoajan on se ,että järjestymisaste on heikko ja taitaa vain laskea kokoajan. YTK on työttömyyskassa , erittäin hyvä työttömyysturva tulee todella halvalla,mutta ei se auta kun on kiistoja työpaikalla. Se on ainoastaan työttömyyskassa joksi se on aluperinkin perustettu. ADR tuliko mielipiteeni nyt oikein ymmärretyksi.


      • NäinSeNytVaanOn
        KäkKriäinen kirjoitti:

        Hyvä Adr . En käsittänyt ollenkaan väärin juttusia. Itse olen ollut AKT;n jäsen vuodesta 1983 ja nähnyt paljon mitä mätää ja epäkohtia kuljetusalaan liittyy varsinkin kun kyseessä on pienyrittäjä jolle kaikki lakiiin ja sovittuihin asioihin perustuvat sopimukset ovat täysin vieraita. Itse olen ikuisesti nuori vaikka yli 55 on mittarissa,enkä ole vasemmistonuori vaikka oli alkuperäiseen juttuun tuo lipsahtikin "vitsinä". Siitä asiasta olemme täysin samaa mieltä,että AKT:n kannattaa kuulua varsinkin jos työnantajan kanssa on jatkuvasti näkemyseroja. Jokainen fiksu kuljettaja vaatii työnantajan tekemään kirjallisen työsopimuksen jossa on kirjattuna kaikki asiat. Jos sopimuksessa lukee,että yrittäjä noudattaa kuljetusalan TES sopimusta niin silloin ei ole mitään kiistelyn aihetta koska asiat ovat täysin selviä. Jos sopimusta ei noudateta niin liitto kyllä auttaa ja pistää ojennukseen. Jotkut yrittäjät eivät suostu tilittämään jäsenmaksuja liitolle,mutta sekään ei ole ongelma. Jokainen voi itse suorittaa tuon pienen maksu itse liitolle . ( On muuten melkoinen epäluottamuslause yrittäjältä jos liiton jäsenmaksu on kynnyskysymys) Silkkaa pottuilua sanon minä. Suurin syy siihen,että kuljetusalalla on erittäin hyvin pärjääviä kuljettajia kuten minä ja sitten sellaisia joita potkitaan päähän kokoajan on se ,että järjestymisaste on heikko ja taitaa vain laskea kokoajan. YTK on työttömyyskassa , erittäin hyvä työttömyysturva tulee todella halvalla,mutta ei se auta kun on kiistoja työpaikalla. Se on ainoastaan työttömyyskassa joksi se on aluperinkin perustettu. ADR tuliko mielipiteeni nyt oikein ymmärretyksi.

        Hauskaa lukea kun kaksi keski-ikäistä kaveria ovat erimieltä,vaikka todellisuudessa ovat ihan samaa mieltä.Kumpikaan ei myönnä loppupeleissä olevansa edes vasemmistolainen. Niin ammattiyhdistystoiminta ei nykyaikana ole enää sidottu niin tiukasti vasemmistopuolueisiin vaan pääasia on ajaa kuljettajien oikeuksia ja valvoa,että työehtosopimuksia noudatetaan. Jos jälkimmäisen kirjoittajan ohjeiden mukaan aina uuteen työpaikkaan tullessa tekee kirjallisen työsopimuksen jossa kaikki palkkaan liittyvät asiat on tarkkaan kirjattu niin ei todellakaan pitäisi syntyä mitään ongelmia. Työntekijä hoitaa omat hommat ja työnantaja omansa. Nykyisin uudet aloittelevat kuljettajat ovat vain niin " nynnyjä" etteivät uskalla puhua reilusti asioista ja vaatia kirjallista työsopimusta. En tiedä miksi ammattikoulutuksessa tätä asiaa ei oteta esille. 3 vuotta käydään logistiikka-alan koulua ja sitten opinto-ohjelmissa ei huomioida mitenkään sitä miten sitä ensimmäistä työpaikkaa pitäisi oikeaoppisesti hakea jotta ei heti aluksi alkaisi suuri kusetus joka pahimmassa tapauksessa karkoittaa ihmisen kokonaan pois alalta. Se on sääli sillä kumipyörillä se Suomen talous kuitenkin pyörii.


    • ArvonAnsaitsemme

      Niin samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa,että. Kukaan ei saa täältä mitään todellista tietoa ,koska kaikki tieto mitä täältä saadaan on negatiivista. Vain huonot asiat kerrotaan ja vielä hieman väritetään. Ainoastaan silloin kun kymmenet jopa sadat kuljettajat kirjoittavat yrityksestä niin silloin asioilla on todellisia syitä. Tällaisia tapauksia on ollut muutamia kymmeniä,parhaiten muistan tapauksen nimeltä KKA kuljetus jossa oli kyse törkeästä petoksesta,palkkoja ei maksettu ja riistettiin muutenkin veljeskansamme edustajia ja muutamia venäläisiä. Yrittäjälle taisi tulla häkkiä. Tuolloin oli tosi kyseessä,hyvin pienessä ajassa tuli 500 kommenttia ja keskustelufoorumi päättyi kuten suomi24 säännöt määräävät. Oikeus voitti ja riisto loppui.
      Tämä foorumi olisi luotettava tiedonlähdekanava jos jokaisen olisi ihan reilusti omalla nimellä (rekisteröityminen) vastaisi puheistaan jopa sitten ihan oikeudessa asti tarpeen vaatiessa.
      Niin kauan kun voi nimettömänä solvata jotain yritystä niin tämä on Suomen epäluotettavin foorumi etsiä oikeaa tietoa. Eikä siitä ole mitään apua työnhaussa todellisuudessa. Minun vinkki on: hae aina työtä mahdollisimman isosta yrityksestä. Autot on ehkä tylsän perusvarusteltuja ,mutta palkka-asiat on kunnossa,koska näissä isoissa yrityksissä on luottamusmies. Liity myös AKT:n sillä toimitsijat ja lakimiehet pitävät huolen,että saat palkkasi ajallaan. Siksi me joilla menee todella hyvin maksamme jäsenmaksun jotta myös kaikilla muilla jäsenillä menisi yhtä hyvin. Kuljettajan työ on tärkeä ammatti ja Suomi elää kumipyörien varassa. Arvostakaa omaa työtänne.

      • Kommari

        Kommunisti virisee!!


      • NeroKommentoiNäköjään
        Kommari kirjoitti:

        Kommunisti virisee!!

        Vaikutat erittäin järkevältä kaverilta.


      • ÄlyHoi
        NeroKommentoiNäköjään kirjoitti:

        Vaikutat erittäin järkevältä kaverilta.

        Ei autokuski ole järkevä!!


    • Maalaisjuntti1

      Kyl sinne aina joskus joku nuorikin pääsee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2007
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1470
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      99
      1413
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1154
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      480
      1094
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      51
      982
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      933
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      882
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      856
    Aihe