Suositelkaa sci-fiä

:o)

Olen "hurahtanut" sci-fi kirjallisuuteen ja nyt pyytäisinkin suositteluja hyvistä kirjoista. Olen tutustunut oikeastaan vain Arthur C. Clarken ja Fred Hoylen tuotantoon.

Minua kiinnostaa enemmänkin tähtitieteelliset "maailman tuho" jutut. Erilaiset "maailmojen sota" kirjat eivät kuulu suosikkeihini.

Kiitos jo etukäteen! :)

13

1040

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fantasy_for_adults

En tiedä ovatko nämä sinua kiinnostavia kirjoja, mutta suosittelen Frank Herbert Dune-kirjaa (Dyyni). Myös Frederik Pohlin Gateway-saaga on hyvää luettavaa.

• Rengasmaailma

kolmine suomentamattomine jatko-osineen räjäyttää tajunnan mitä tulee mittasuhteiden ymmärtämiseen. Rengasmaailman sisäpinnalla on Maan kaikki mantereet ja ne muodostavat vain pikkuruisen saariryhmän giganttisessa valtameressä...

• Isaac Asimov (paras on Itse jumalat), Strugatskit (Stalker), Stanislaw Lem (esim. Voittamaton)

• randall flagg

Stephen Kingin musta torni. Siinä maailma on tietyssä mielessä jo tuhoutunut suurimmalta osin. Kannattaa lukea.

• Davinia

olisin ehdottomasti suositellu samaa sarjaa. Ennen en ollu scifiä lukenu mut tohon sarjaan tykästyin ihan kunnolla.

• Yksi unohtui

Klassisesta tieteiskirjallisuudesta puhutaan eikä kukaan tajunnut sanoa Robert Heinleiniä vielä? :)

• ihme

Tai Dan Simmonsin Hyperionia?

• Mr Black

seuraavia kirjailioita

Philip K. Dick
      William Gibson
      Edgar Rice Burroughs
      Jules Verne
      Joe R. Lansdale

• vannoutunut fani

menet ja luet koko star wars kirja sarjan ja jedioppilas ja-jeditehtävä kirjat

• Harrisonia

Itse luin muutama vuosi sitten Harry Harrisonin kirjoittaman Ruostumaton teräsrotta (eng. The Stainless Steel Rat). Sen päähenkilönä on Liukas-Jim diGriz, joka toimii tähtienvälisenä varkaana. Kirjalla on viisi jatko-osaa, joista saa hyvää kesälukemista. Suosittelen tutustumaan, jos on päässyt "liukumaan" sormista :P

• cwire81

Charless Stross.

• Banks

Iain M. Banksin teoksia

Muista Flebasta
      Pelaaja
      Aseiden käyttö
      Tähystä tuulenpuolta
      Algebraisti

seuraavia ei taida olla suomennettu:
      Excession
      Inversions
      Against a Dark Background
      Feersum Endjinn

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3494
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1941
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      224
      1299
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1156
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1053
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      106
      985
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      68
      981
    8. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      964
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      945
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      846
    Aihe