Suositelkaa sci-fiä

:o)

Olen "hurahtanut" sci-fi kirjallisuuteen ja nyt pyytäisinkin suositteluja hyvistä kirjoista. Olen tutustunut oikeastaan vain Arthur C. Clarken ja Fred Hoylen tuotantoon.

Minua kiinnostaa enemmänkin tähtitieteelliset "maailman tuho" jutut. Erilaiset "maailmojen sota" kirjat eivät kuulu suosikkeihini.

Kiitos jo etukäteen! :)

13

1037

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fantasy_for_adults

En tiedä ovatko nämä sinua kiinnostavia kirjoja, mutta suosittelen Frank Herbert Dune-kirjaa (Dyyni). Myös Frederik Pohlin Gateway-saaga on hyvää luettavaa.

• Rengasmaailma

kolmine suomentamattomine jatko-osineen räjäyttää tajunnan mitä tulee mittasuhteiden ymmärtämiseen. Rengasmaailman sisäpinnalla on Maan kaikki mantereet ja ne muodostavat vain pikkuruisen saariryhmän giganttisessa valtameressä...

• Isaac Asimov (paras on Itse jumalat), Strugatskit (Stalker), Stanislaw Lem (esim. Voittamaton)

• randall flagg

Stephen Kingin musta torni. Siinä maailma on tietyssä mielessä jo tuhoutunut suurimmalta osin. Kannattaa lukea.

• Davinia

olisin ehdottomasti suositellu samaa sarjaa. Ennen en ollu scifiä lukenu mut tohon sarjaan tykästyin ihan kunnolla.

• Yksi unohtui

Klassisesta tieteiskirjallisuudesta puhutaan eikä kukaan tajunnut sanoa Robert Heinleiniä vielä? :)

• ihme

Tai Dan Simmonsin Hyperionia?

• Mr Black

seuraavia kirjailioita

Philip K. Dick
      William Gibson
      Edgar Rice Burroughs
      Jules Verne
      Joe R. Lansdale

• vannoutunut fani

menet ja luet koko star wars kirja sarjan ja jedioppilas ja-jeditehtävä kirjat

• Harrisonia

Itse luin muutama vuosi sitten Harry Harrisonin kirjoittaman Ruostumaton teräsrotta (eng. The Stainless Steel Rat). Sen päähenkilönä on Liukas-Jim diGriz, joka toimii tähtienvälisenä varkaana. Kirjalla on viisi jatko-osaa, joista saa hyvää kesälukemista. Suosittelen tutustumaan, jos on päässyt "liukumaan" sormista :P

• cwire81

Charless Stross.

• Banks

Iain M. Banksin teoksia

Muista Flebasta
      Pelaaja
      Aseiden käyttö
      Tähystä tuulenpuolta
      Algebraisti

seuraavia ei taida olla suomennettu:
      Excession
      Inversions
      Against a Dark Background
      Feersum Endjinn

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      139
      5514
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3496
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      114
      2740
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      47
      2428
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      263
      1831
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      49
      1770
    7. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1587
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1586
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1520
    10. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      20
      1516
    Aihe